بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف

ترویج مشاغل یک فرآیند فعال است که برای دستیابی به بهترین نتایج باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد. استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی دست به دست هم می دهند تا نتیجه ی مطلوبی بگیرید. بازاریابی نام تجاری یا محصول شما شامل جنبه های مختلف تولید، تبلیغ و فروش محصولات به مشتریان خواهد بود. تبلیغات یک عنصر اصلی در ارائه مزایای محصول یا خدمات شما به مشتریان است. استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی با طراحی خوب، موفقیت طولانی مدت را تضمین می کنند، مشتری بیشتری به ارمغان می آورند و سودآوری را برای مشاغل تضمین می کنند.

امروز، ما در حال بررسی روش های فوق العاده ساده و در عین حال بسیار موثر برای ارتقاء کسب و کار شما هستیم. شما می توانید تمام راه ها را سریعا و بدون نیاز به تخصص خاص یا سرمایه گذاری قابل توجه اجرا کنید.

تبلیغات صدای شرکت شماست که پیام برند شما را با صدای بلند و واضح برای مخاطبان ارسال می کند. از سیستم عامل های مختلف رسانه ای می توان برای تبلیغ شرکت و نام تجاری استفاده کرد. آنها شامل تبلیغات خیابانی (تراکت و بیلبورد)، طراحی وب سایت سئو شده، تبلیغات دیجیتالی ( گوگل ادز، یوتیوب و …) رسانه های اجتماعی و غیره هستند. در این مطلب به معرفی بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار و توضیح کامل آنها پرداخته شده است.

۱- سئو

سئو چیست ؟

سئو یکی از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization است که عبارت است از افزایش مقدار و کیفیت ترافیک وب سایت شما از طریق نتایج ارگانیک موتور جستجو یا به عبارت دیگر بهینه سازی موتور جستجو. این به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن برای جستجوهای مرتبط است. هرچه صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به سمت تجارتتان بیشتر می شود.

نکته: ترافیک ارگانیک، ترافیکی است که مجبور به پرداخت هزینه ای برای آن نیستید.

هدف سئو:

اگر سایتی که طراحی می کنید سئو شده باشد باعث می شود تمام بازدیدکنندگان در جهان را به خود جلب کنید. یعنی باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شود که این امر باعث فروش بیشتر نیز می گردد.

سئو چگونه کار می کند ؟

موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و غیره برای رد و بدل کردن صفحات در وب از ربات ها استفاده می کنند، از سایتی به سایت دیگر می روند، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری می کنند و آنها را در فهرست قرار می دهند. در مرحله بعدی، الگوریتم ها صفحات موجود در فهرست را با درنظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی، تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین کنند ترتیب صفحات در نتایج جستجو برای یک پرسش مشخص چگونه است.

برای سفارش سئو وب سایت خود کلیک کنید.

فاکتورهای رتبه بندی جستجو را می توان فیلتر شکنی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. در جدول تناوبی عوامل سئو، فاکتورها در شش دسته اصلی و وزنها بر اساس اهمیت کلی آن، سازمان دهی شده اند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق در مورد کلمات کلیدی از عوامل اصلی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزنده بودن و سازگاری با موبایل از فاکتورهای مهم سایت هستند.

الگوریتم های جستجو برای نمایش صفحات معتبر و مرتبط طراحی شده اند و تجربه جستجوی کارآمد را در اختیار کاربران قرار می دهند. بهینه سازی سایت و محتوای شما با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به صفحات شما در رتبه بندی بالاتر نتایج جستجو کمک کند.

اکنون بعضی از فاکتورهای مهم برای سئو کردن یک سایت را بیان می کنیم.

۲- گوگل ادز

گوگل ادز چیست ؟

گوگل ادز بهترین راه های تبلیغات

گوگل ادز (Google Ads) که قبلا با نامهای Google AdWords و Google AdWords Express شناخته می شود یک راه حل تبلیغاتی آنلاین (یکی از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار) است که مشاغل مختلف از آن برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در جستجوی گوگل، یوتیوب و سایتهای دیگر استفاده می کنند. همچنین به تبلیغ دهندگان این امکان را می دهد تا اهداف خاصی را مانند تبلیغات تلفنی یا بازدید از وب سایت برای تبلیغات خود انتخاب کنید.

در هر ثانیه ۲.۳ میلیون جستجو در گوگل انجام می شود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل (گوگل ادز) است. تبلیغات گوگل روشی موثر برای افزایش ترافیک وب سایت و افزایش فروش محصولات شما است اما برای تبلیغ در گوگل ادز باید هزینه ای پرداخت کنید. یعنی باید یک حساب در گوگل ادز ایجاد کنید و بودجه و هدف گذاری خود را تعیین کنید و تبلیغات خود را در هر زمان که نیاز است شروع یا متوقف کنید.

گوگل ادز چگونه کار می کند ؟

وقتی افراد، محصولات و خدمات شما را جستجو می کنند گوگل ادز، تبلیغات شما را نمایش می دهد. با استفاده از فناوری هوشمند، گوگل ادز به شما کمک می کند تا تبلیغات شما دقیقا در لحظه آماده بودن در برابر مشتریان بالقوه قرار گیرد.

  • با انتخاب هدف خود شروع کنید، مانند بازدیدکنندگان بیشتر از وب سایت یا تماس تلفنی بیشتر برای کسب و کارتان.
  • منطقه جغرافیایی را انتخاب کنید که تبلیغ شما باید نمایش داده شود. این می تواند یک شعاع کوچک در اطراف کسب و کار شما باشد یا بسیار گسترده تر مانند شهرها، استان ها یا کل کشور.
  • در آخر تبلیغ خود را بسازید و سقف بودجه ماهانه خود را تنظیم کنید.

آیا میدانید مهمترین ویژگی تبلیغ در گوگل ادز چیست؟

پس از تایید آگهی، هر زمان که کاربران در منطقه مورد نظر شما به دنبال محصول یا خدماتی که مربوط به خدمات شماست می گردند، می تواند نمایش داده شود. هزینه تبلیغات زمانی از شما کسر می شود که کاربران با تبلیغ شما درگیر شوند یعنی بر روی تبلیغ شما کلیک کنند یا با شما تماس بگیرند.

هزینه ی تبلیغ در گوگل ادز چقدر است؟

هزینه ی تبلیغ در گوگل ادز با توجه به تنظیمات بودجه شما تعیین می شود. گوگل ادز می تواند تقریبا با هر بودجه ای کار کند. فقط در صورت تعامل کاربران با تبلیغات از شما کسر می شود، مانند کلیک کردن برای بازدید از وب سایت یا تماس با کسب و کار شما.

با تبلیغات در گوگل حداقل هزینه ای لازم نیست و می توانید تبلیغات خود را در هر زمان متوقف کنید. هزینه کلیک یا تماس می تواند بر اساس چند عامل متفاوت باشد.

۳- اینستاگرام

اینستاگرام چیست و چگونه راه اندازی می شود ؟

اینستاگرام یکی از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و به سرعت به یک رسانه لاینفک برای بازاریابی دیجیتالی تبدیل شد، خصوصا اگر می خواهید مخاطبان هزاره را جذب کنید. در حقیقت منابع نشان می دهند که هم اکنون اینستاگرام بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و این یعنی این اپلیکیشن یک بستر مناسب برای هر کسب و کاری است که به دنبال رشد و موفقیت بیشتر است.

آیا میدانید نحوه برجسته شدن در سرچ اینستاگرام چگونه است؟

در واقع اینستاگرام یک پلت فرم رسانه های اجتماعی است که بر اشتراک عکس و فیلم از طریق برنامه تلفن همراه خود تاکید دارد. شما می توانید برای فالوورهای (دنبال کنندگان) خود یک محتوای تصویری قرار دهید تا با لایک ها و نظراتشان با آنها ارتباط برقرار کنید.

نحوه ی ثبت نام در اینستاگرام

برای ثبت نام در اینستاگرام، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ی آن را در تلفن همراه خود نصب کنید و روی گزینه ی ” sign up” کلیک کنید. اما به طور دقیق تر مراحل زیر را انجام دهید.

  • برنامه ی اینستاگرام را از App Store در گوشی های آیفون و یا Google Play Store در گوشی های اندروید دانلود کنید.
  • اگر بر روی دسک تاپ می خواهید نصب کنید باید روی گزینه ورود با فیس بوک کلیک کنید. شماره همراه و یا ایمیل خود را در فرم ثبت نام وارد کنید، یک نام کاربری و رمز ورود برای خود مشخص کنید. سپس روی گزینه ی “Sign up” کلیک کنید.
  • در اندروید باید روی گزینه “Sign Up With Email or Phone Number” کلیک کنید.
  • در آیفون باید روی گزینه “Create New Account” ضربه بزنید.
  • پس از مشخص کردن نام کاربری و رمز عبور به شما دستور داده می شود که اطلاعات پروفایل خود را پر کنید. در آخر روی گزینه “Done” ضربه بزنید.

بعد از نصب و فعال سازی اینستاگرام باید یکسری اطلاعات و تصاویر در آن قرار دهید تا بتوانید کاربران مختلفی را به پیج خود جذب کنید. اول از همه باید قسمت bio را پر کنید یعنی یک بیوگرافی از کارتان در این قسمت بنویسید. اولین چیزی که کاربران قبل از پیمایش پیج شما می بینند قسمت بیوگرافی است. بهتر است یک توضیح کامل اما مختصر درباره ی کارتان و برندتان شرح دهید.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که یک URL در قسمت پروفایل خود مشخص کنید. درنتیجه اگر یک سایت کسب و کار و یا فروشگاهی دارید بهتر است آدرس آن را در پیجتان ذکر کنید. بعد از آنها باید پست و تصاویر جذاب به پیج خود اضافه کنید و افرادی را فالو کنید و افزایش فلوور دهید.

ساخت موشن گرافیک برای اینستاگرام

همان طور که در مطالب بالا گفته شد برای جذب کاربران و لایک و کامنت بیشتر باید تصاویر و حتی ویدیوهای جذاب تری در پیج اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین می توانید زمانی که می خواهید استوری بگذارید از ویدیوهای خلاقانه استفاده کنید. ویدیوها می توانند موشن گرافیک و انیمیشنی باشند. هرچقدر استوری جذاب باشد می تواند مخاطب را به خود جذب کند و آن را به مشتری بالقوه تبدیل کند. ایجاد استوری های متحرک اینستاگرام یک روش عالی برای جلب توجه مخاطبان شما و جلوگیری از رد شدن آنها از استوری شما است. برای اینکه بتوانید یک ویدیو متحرک در اینستاگرام خود قرار دهید باید نکاتی را رعایت کنید.

برای ساخت موشن گرافیک و یا مدیریت پیج اینستاگرامتان با تیم پلاتو تماس بگیرید.

اینستاگرام هر ویدیو با هر ابعادی را قبول نمی کند. زمانی که شما ویدیوی خود را بارگذاری می کنید اینستاگرام ابعاد آن را به حداکثر ۸۰۰×۶۴۰ کاهش داده و سپس آن را با نرخ بیت بیش از حد پایین رمزگذاری می کند.

چرا این کار را انجام می دهد؟ زیرا اینستاگرام در درجه اول یک پلت فرم ویدیویی نیست. هدف اصلی آن اشتراک گذاری عکس از طریق تلفن همراه است. از آنجا که این یک برنامه موبایلی است و برای کارآمد شدن در شبکه داده های تلفن همراه طراحی شده است، برای کمترین زمان بارگذاری، فشار کمتر شبکه و مصرف بیش از حد داده برای کاربران نهایی، باید اندازه ویدیو را کوچک نگه دارد. از آنجا که در حال حاضر راهی برای دور زدن این مسئله نیست باید طبق قوانین اینستاگرام پیش برویم.

حداکثر عرض یک ویدیو می تواند ۶۴۰ پیکسل باشد. برای ویدیو استاندارد ۱۶:۹ full HD، دو گزینه دارید :

  • می توانید ویدیو را به صورت عمودی کوچک کنید تا در ارتفاع ۶۴۰ پیکسل قرار گیرد و از کناره ها بریده شود.
  • و یا می توانید ویدیو را به صورت افقی متناسب با عرض ۶۴۰ پیکسل تنظیم کنید، بنابراین وضوح تصویر ۳۶۰×۶۴۰ خواهد شد.

بیشتر ویدیوهای اینستاگرام مربع  ۶۴۰×۶۴۰ است. این حالت پیش فرض برای بارگذاری ویدیو است. در نتیجه بهتر است قبل از ساخت ویدیو موشن گرافیک خود به این نکته توجه کنید.

حال ویدیوی ما چه حجمی باید داشته باشد ؟ برخی از تئوری های موجود ادعا می کنند که فشرده سازی ویدیوهای شما در اندازه های زیر ۲۰ مگابایت به شما کمک می کند تا از فشرده سازی مجدد در اینستاگرام جلوگیری کند. اما این امر نادرست است و همه ویدیوها در اینستاگرام دوباره فشرده می شوند.

نظریه های دیگر نیز ادعا می کنند که شما باید ویدیوی خود را دقیقا با وضوح پیکسل گفته شده (۸۰۰×۶۴۰) قالب بندی کنید اما این نیز نادرست است. زیرا تهیه ویدیوهای با کیفیت بالا و وضوح کامل به اینستاگرام به ایجاد فشرده سازی مجدد کمک می کند.

پیشنهاد ما : برای به حداکثر رساندن تغییرات ویدیوی بارگذاری شده در اینستاگرام بهتر است آن را نسبت به ابعاد انتخابی خود در مربع ۱:۱ یا پرتره ۴:۵ و خروجی H.264 Vimeo تعیین کنید.

تبلیغات در اینستاگرام چگونه است ؟

تبلیغات اینستاگرامی روشی برای ارسال مطالب حمایت شده در بستر اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان بیشتر و هدفمند است. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد حقوقی یا حقیقی تصمیم به تبلیغ می گیرد و این که چه نوع تبلیغی را انتخاب می کند. تبلیغ اینستاگرام نیز یکی از مواردی است که فرد می تواند برای رشد نام تجاری خود، بازدید وب سایت، تولید آگهی های جدید و فروش بیشتر انتخاب کند. این نوع تبلیغ کمی هزینه بر است اما نسبت به سایر تبلیغات بسیار هزینه ی کمتر و کاربرد بیشتری دارد.

اینستاگرام یک شبکه ی اجتماعی بسیار محبوب در ایران است که بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال ایرانی دارد و حدود ۷۵% از آنها به این تبلیغات جذب می شوند که حدود یک سوم آنها نیز خرید در اینستاگرام را انجام می دهند. اینستاگرام نیز مانند سایر رسانه های تبلیغات از چند نوع روش تبلیغاتی تشکیل می شود که در ادامه به توضیح انواع تبلیغات در اینستاگرام پرداخته ایم.

یکی از موثرترین و راحت ترین راه افزایش فالوور و علاوه برآن افزایش فروش، تبلیغ در پیج های پر بازدید اینستاگرام است. شما باید یک عکس یا بنر تبلیغاتی طراحی کنید و به ادمین پیج هایی که تبلیغات در صفحه خود قرار می دهند، با توضیحات و لینک تحویل دهید تا آنها پست شما را در پیج خود قرار دهند. قیمت این نوع تبلیغ به ادمین آن پیج بستگی دارد و اینکه چه ساعتی می خواهید تبلیغ شما منتشر شود هزینه ی آن متفاوت می شود. اما نکته ای که این نوع تبلیغ دارد باید پیج مناسب با اهداف خود را انتخاب کنید تا به هدف مورد نظر برسید.

اینفلوئنسر به افراد معروف در اینستاگرام می گویند که فالوورهای زیادی دارند. این نوع تبلیغ هم خوب است و هم بد اما اگر به درستی انجام شود نتیجه خواهد داد. افراد معروف اینستاگرام می توانند به راحتی کار شما را بر سر زبان ها بیندازند و شما را محبوب کنند. هزینه ی این نوع تبلیغ نیز بستگی به آن شخص دارد.

این نوع تبلیغ توسط خود اینستاگرام انجام می شود یعنی نیازی نیست که پیج پر بازدید و یا شخص معروفی را پیدا کنید، فقط کافی است که بنر تبلیغات خود را به اینستاگرام بدهید و نکاتی مانند، کشور، سن، علاقه مندی ها، اهداف و جنسیت فالوورها را مشخص کنید، در آخر اینستاگرام بنر شما را بر اساس فیلترهای تعیین شده به صورت پست یا استوری به نمایش در می آورد.

هزینه ی این نوع تبلیغ بر اساس تعداد کلیک ها و دفعات نمایش (هر ۱۰۰۰ نمایش) محاسبه می شود. اما تبلیغات اسپانسری اینستاگرام تقریبا غیر ممکن است زیرا با تحریم هایی که ایران شده است باید به دنبال واسطه باشید و تحریم ها را دور بزنید، علاوه بر آن باید هزینه ی آن را به صورت دلاری پرداخت کنید که در ایران بسیار گران می شود.

ربات ها همان برنامه هایی هستند که به عنوان افزایش فالوور، افزایش کامنت، افزایش لایک و غیره در بازار موجود هستند. این ربات ها با شعار جذب فالوور واقعی، جذب مخاطب مناسب اکانت شما و از این قبیل پیام ها شما را به خود جذب می کنند اما کاربردی نیستند. ممکن است در لحظه ی اول خوب باشد و کمی نتیجه بگیرید اما در مدت طولانی باعث آسیب رساندن به پیج شما می شود. استفاده از این ربات ها باعث می شود که تعاملات شما با کاربرانتان کم شود و یا فالوورهای شما افراد واقعی نباشند.

این ربات ها باعث افزایش فروش شما نمی شوند و فقط تعداد لایک ها یا فالوورها را بالا می برند. همچنین ممکن است توسط خود اینستاگرام بخاطر وجود این پیج های فیک مسدود شوید.

یک پیج اینستاگرام خوب چه پیجی است ؟

این نکته مهم است که بتوانید یک پیج خوب را برای قرار دادن تبلیغ خود پیدا کنید به همین دلیل باید به نکات زیر توجه نمایید.

۴- تلگرام

تلگرام چیست ؟

 

تلگرام یکی دیگر از بهترین راه های تبلیغات

یکی از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار برنامه ی تلگرام است. تلگرام (Telegram) یک برنامه پیام رسان با تمرکز بر سرعت و امنیت است، بسیار سریع، ساده و رایگان است. می توان به طور همزمان از تلگرام در چند دستگاه استفاده کرد. پیام ها به طور یکپارچه در هر تلفن همراه، تبلت و رایانه همگام سازی می شوند.

تلگرام ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و یکی از ۱۰ برنامه بارگیری شده در جهان است. با تلگرام می توانید پیام ها، عکس ها، فیلم ها و پرونده ها را از هر نوع (ورد، mp3، zip و غیره) ارسال کنید. همچنین می توان گروه یا کانال های ۲۰۰۰۰۰ نفری برای تبادل اطلاعات ایجاد کرد.

می توانید برای مخاطبین تلفنی خود پیام بفرستید و یا فردی را با نام کاربری اش پیدا کنید و پیام خود را برای آن شخص ارسال کنید. تلگرام از پیام صوتی و تصویری و چت های صوتی نیز پشتیبانی می کند.

از آنجایی که گروه های تلگرامی می توانند حداکثر ۲۰۰۰۰۰ عضو داشته باشند از ریپلای (replies)، منشن و هشتگ هایی که به حفظ نظم و کارایی ارتباطات در گروه های بزرگ کمک می کنند نیز پشتیبانی می کند.

برای گروه ها و کانال های بزرگ می توان چند مدیر انتخاب کرد تا مدیریت آن گروه و یا کانال راحت تر شود.

گروه ها و کانال های بزرگ حتما باید یک لینک (نام کاربری) داشته باشند تا افراد بتوانند از طریق آن وارد کانال شوند. زیرا مدیر گروه بیشتر از ۲۰۰ نفر را نمی تواند عضو کند و افراد دیگر باید از طریق آن لینک وارد گروه شوند.

تلگرام از انواع استیکرها، گیف ها و تصاویر مختلف پشتیبانی می کند همچنین به عنوان یک ویرایشگر عکس هنری نیز می باشد.

چند ویژگی اصلی تلگرام :

  • می توانید پیام های ارسال شده ی خود را ویرایش کنید و یا آنها را از گروه حذف کنید تا کسی آن را نبیند.
  • در هر زمان و از هر تعداد دستگاه تلفن همراه یا دسک تاپ می توانید به پیام های خود دسترسی پیدا کنید.
  • می توانید به راحتی پیام های مورد نظر خود را در بین میلیون ها پیام جستجو کنید.
  • به راحتی می توانید پیامهای دیگران را ریپلای کنید و به آنها پاسخ دهید، همچنین می توانید توسط هشتگ کلمه ای را جستجو کنید و یا متنی را در گروه سنجاق کنید.
  • می توانید اعلام های هوشمند برای گروه های خود انتخاب کنید. یعنی می توانید فقط وقتی افرادی از شما در گروه نام می برند یا به پیام های شما پاسخ می دهند اعلان دریافت کنید.
  • می توانید هر پیامی را که مهم است در بالای صفحه چت، سنجاق (پین) کنید. همه اعضا اعلانی دریافت می کنند حتی اگر آن گروه را نادیده گرفته باشند.
  • می توانید برای هر گروه چند مدیر انتخاب کنید تا پیام ها را کنترل کنند، پین کنند و یا حذف نمایند.
  • می توان مجوزهای پیش فرض را تنظیم کرد تا همه اعضا از ارسال انواع خاصی از محتوا محدود شوند و یا در زمان های خاصی گروه را قفل و یا باز کنید.
  • هر نوع پرونده ای با حجم حداکثر ۲ گیگابایت را می توان ارسال و یا دریافت کرد و به آن در هر دستگاهی دسترسی داشت.
  • برای گروه های عمومی باید یک لینک کوتاه دریافت کنید تا همه بتوانند کل تاریخچه گپ گروه را مشاهده کنند و برای فعالیت به گروه بپیوندند.
  • می توانید با استفاده از ربات های تلگرام مانند Bot API و Inline Bots ابزارهای سفارشی را برای هر نوع نیاز خاص ایجاد کنید.

تفاوت گروه با کانال در تلگرام چیست ؟

گروه های تلگرامی برای به اشتراک گذاشتن مطالب با دوستان و خانواده یا همکاری در تیم های کوچک ایده آل هستند. البته گروه ها نیز می توانند بسیار بزرگ شوند و حداکثر ۲۰۰۰۰۰ نفر عضو داشته باشند. می توان هر گروه را عمومی کرد، سابقه آن را تغییر داد و کنترل کرد و چند نفر را به عنوان مدیر انتخاب کرد. همچنین می توانید پیام های مهم را در بالای صفحه پین کنید تا همه ی اعضا بتوانند آنها را ببینند، از جمله کسانی که به تازگی عضو شده اند. در گروه ها همه ی اعضا می توانند فعالیت کنند و پست و عکس ارسال کنند.

کانال ابزاری برای ارسال پیام برای مخاطبان بزرگ است. در واقع، یک کانال می تواند تعداد نامحدود عضو داشته باشد. هنگام ارسال پیام در یک کانال، پیام با نام و عکس کانال ارسال می شود و مشخصات شخصی را نمایش نمی دهد. هر پیام در یک کانال دارای شمارنده نمایش است که با مشاهده پیام از جمله نسخه های ارسال شده آن بروز می شود. در کانال های تلگرام، اعضای گروه نمی توانند پیامی ارسال کنند و با هم در تعامل باشند، فقط مدیر گروه قادر به ارسال پیام است. در واقع کانال ها برای اطلاع رسانی مناسب هستند.

۵- تراکت خیابانی

تراکت خیابانی بهترین راه های تبلیغات

تراکت های خیابانی یک روش مرسوم برای تبلیغات محصول و خدمات هستند. در واقع یک نوع بازاریابی خیابانی است که در مکان های عمومی مانند مترو، فروشگاه ها، پاساژها و غیره انجام می شود.

طرح ها و ایده های تبلیغات کسب و کار را بر روی کاغذ چاپ می کنند و در سطح شهر در بین مردم پخش می کنند تا افراد با کسب و کار آن شخص آشنا شوند. تراکت های تبلیغاتی را می توان مستقیم به دست افراد داد یا بر روی دیوار نصب کرد و یا بر روی درب منازل و ماشین ها قرار داد.

آیا میدانید نحوه طراحی تراکت خیابانی کاربردی چگونه است؟

تراکت های خیابانی بیانگر خبری ساده است که در مورد یک سمینار خاص، معرفی محصول خاص، تخفیف های یک کسب و کار و یا رویدادها خبر می دهد. تراکت های خیابانی معمولا بر روی کاغذی با ابعاد ۱۴.۵ در ۲۱ طراحی می شوند ولی می توان در سایزهای مختلف آن را طراحی کرد. هزینه ی طراحی در آن سایز بسیار کم است اما هرچقدر سایز آن بیشتر شود هزینه ی آن نیز بالاتر می رود. می توان تراکت های تبلیغاتی را هم یک رو و هم دو رو طراحی و چاپ کرد که این به سلیقه ی مشتری بر می گردد همچنین هزینه ی تراکت های دورو نیز بیشتر است.

سایز تراکت های تبلیغاتی

  • A4 (به اندازه ی کامل کاغذ)
  • A5 (نصب کاغذ A4)
  • DL (به ابعاد کارت تبریک)
  • A6 (به ابعاد کارت پستال)

مزایای تراکت تبلیغاتی :

  • معرفی محصول جدید در بازار
  • گسترش بازار
  • افزایش فروش
  • حذف واسطه ها
  • فرصت های شغلی بیشتر
  • ارزان تر از باقی روش های تبلیغات
  • به طور مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند و به دلیل پخش مستقیم، افراد مختلف و طیف وسیعی را در بر می گیرد.

معایب تراکت های خیابانی :

  • هدفمند نیست. یعنی نمی توان افراد خاصی را مد نظر داشت. همچنین ممکن است افراد بعد از دریافت تراکت به سرعت بدون آنکه آن را مطالعه کنند، دور بی اندازند.
  • کاغذ زیادی هدر می رود و همچنین باعث زشت شدن سطح شهر و کثیف شدن خیابان ها می شود.
  • تاثیر آن کوتاه مدت است.

۶- پیامک تبلیغاتی

 

پیامک تبلیغاتی بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار

رمز موفقیت در یک تجارت فقط این نیست که بتوانید مشتری های جدیدی را به ارمغان بیاورید، بلکه می توانید مشتری ها را حفظ کنید و آنها را وادار کنید تا مرتبا به سراغ شما بیایند. یکی از موثرترین راه ها برای اینکه مشتری های شما بارها و بارها به سمت شما بیایند، برقراری ارتباط با آنها از طریق پیام متنی است که به آن پیام کوتاه (SMS) نیز می گویند.

در واقع پیام های تبلیغاتی یک نوع دیگر از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار است و برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند و بودجه ی زیادی برای تبلیغات پر بازدید ندارند این راه بسیار موثر است. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است ۹۸% از اس ام اس های تبلیغاتی ارسال شده، توسط افراد باز می شوند، این بدان معنی است که اکثریت قریب به اتفاق پیام های تبلیغاتی شما را می بینند و احتمال اینکه از آن پیام با شما ارتباط بگیرند زیاد است.

اما نکته ای که وجود دارد باید محتوای پیامک شما بسیار متفکرانه و خلاقانه باشد تا بتواند افراد را به خود جذب کند و تبدیل به مشتری نماید. چون در اس ام اس ها نمی توان از تصاویر و یا المان های جذاب استفاده کرد و فقط باید با متن کوتاه چند خطی افراد را به خود جذب کرد در نتیجه بسیار مهم است که از جملات خوب و جذاب استفاده کنید.

پیامک های تبلیغاتی را باید از طریق سامانه های پیام کوتاه ارسال کنید. یعنی باید در این سامانه ها ثبت نام کنید و بعد از انتخاب شماره ی فرستنده و مشخص کردن شماره های هدفتان (مقصد)، پیام مورد نظر را ارسال کنید.

مزایای پیامک تبلیغاتی :

  • می توان ارسال انبوه داشت و به هر منطقه و شهری که مد نظر باشد پیامک ارسال کرد.
  • به راحتی می توان به افراد مختلف دسترسی پیدا کرد. یعنی می توان هدفمند، پیام را ارسال کرد.
  • می توان با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کرد.
  • پیامتان حتما به دست مشتریان (مقصد) می رسد.
  • هزینه ی بسیار کمی دارد.
  • می توان هم از لیست شماره های موجود در سامانه استفاده کرد و هم به صورت دستی شماره های مورد نظرتان را وارد کنید. بانک شماره ها به صورت دسته بندی شده در اختیارتان قرار می گیرد.

ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق دکل BTS چیست ؟

سامانه های پیامکی دارای دو اپراتور ایرانسل و همراه اول است. دکل بی تی اس (BTS) مختص اپراتور ایرانسل است و این امکان را به کاربران خود می دهد که بتوانند به افرادی که در محل کسب و کارشان هستند، پیام دهند.

۷- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی دیگر از راه های تبلیغات برای کسب و کار

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) نیز نوعی بازاریابی و تبلیغات است که از طریق ایمیل انجام می شود. استفاده از تبلیغات ایمیلی نیز می تواند برای ارتقاء فروش محصولات و خدمات تجاری و همچنین انگیزه در وفاداری مشتری موثر باشد. بازاریابی از طریق ایمیل نوعی بازاریابی است که می تواند مشتریان موجود در لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات مطلع کند.

وقتی می خواهید برند خود را رشد دهید یا وسایل خود را بفروشید، بازاریابی از طریق ایمیل یکی از محبوب ترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی است. در واقع بازاریابی از طریق ایمیل یک کانال بازاریابی قدرتمند، نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار استفاده می کند.

مزایای بازاریابی از طریق ایمیل

  1. ایمیل تا حدی به دلیل اینکه کاربر را مجبور به انجام نوعی اقدامات می کند، به یک ابزار محبوب بازاریابی تبدیل شده است. یک ایمیل در صندوق ورودی قرار می گیرد تا زمانی که خوانده شود، حذف شود و یا بایگانی شود.
  2. ایمیل مارکتینگ نیز یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهای تبلیغاتی است.
  3. بازاریابی از طریق ایمیل می تواند به شما کمک کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و همچنین وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا هر جایی که دوست دارید افراد از آن بازدید کنند، ترافیک ایجاد کنید. حتی می توانید ایمیل های خود را تقسیم بندی کنید و کاربران را با استفاده از اطلاعات جمعیتی هدف قرار دهید.
  4. ایمیل مارکتینگ را می توان با استفاده از نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی برای ارسال راحت، پیکربندی کرد.
  5. ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه بالایی دارد. یعنی به ازای خرجی که می کنید سود بالایی دریافت می کنید.
  6. ارزان تر و سریع تر از روش های دیگر تبلیغات است. زیرا باید فقط هزینه ی یک سرویس ارسال ایمیلی را پرداخت کنید که آن هم بستگی به میزان مصرفتان دارد.
  7. هر نوع محتوایی از جمله متن، عکس، ویدیو و یا آدرس وب سایت را می توان از طریق ایمیل ارسال کرد. یعنی محدودیت حجمی و متنی ندارد.
  8. از طریق بازاریابی ایمیلی می توانید واکنش مخاطبانتان را به ایمیل دریافت کنید و اطلاعاتی در مورد رفتار آنها بدست آورید.
  9. بازاریابی ایمیلی یک بازاریابی هدفمند است یعنی می توانید آدرس ایمیل افراد مختلف را جمع آوری کنید و بر اساس اطلاعات جمعیتی و سلیقه ی افراد، ایمیل را ارسال کنید. یعنی فردی از فروشگاه شما لوازم آرایشی خریداری می کند و مشتاق به دریافت تخفیفات و مقالات مربوط به این دسته است درنتیجه به این شخص ایمیل های مربوط به لوازم آرایشی را ارسال می کنیم.
  10. به راحتی می توانید آدرس ایمیل جمع آوری کنید. می توانید سایت یا اپلیکیشنی طراحی کنید که نیاز به ثبت نام داشته باشد. برای اینکه افراد بتوانند در سایت عضو شوند باید ایمیل وارد کنند. در نتیجه شما یک لیستی از ایمیل ها دارید.

نکات کلیدی بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ چیست ؟

قبل از اینکه بتوانید یک کمپین بازاریابی موفق از طریق ایمیل داشته باشید، به یک لیست خوب نیاز دارید. لیست ایمیل را می توان از دو طریق بدست آورد: ۱- خرید بانک ایمیلی ۲- جمع آوری لیست به صورت شخصی

بهتر است که از هیچ جایی بانک ایمیل خریداری نکنید زیرا نمی توانید مخاطبان خود را هدف گذاری کنید و همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که ایمیل ها واقعی باشند. علاوه بر باعث اسپم شدن شما می شود.

درنتیجه بهتر است خودتان به فکر یافتن ایمیل مخاطبانتان باشید. یعنی یک فرم ثبت نام در سایت، فروشگاه، سیستم های اجتماعی و غیره ایجاد کنید تا افراد مجبور به پردن کردن آن فرم و وارد کردن ایمیل خود شوند.

محتوای خود را با تصاویر و جملات خاص جذاب کنید. هرچه ایمیل بیشتر شبیه مکالمه ی شخصی با یک دوست باشد، عملکرد بهتری دارد اما هرگز از عبارات زشت و شوخ طبعی استفاده نکنید.

محتوای ایمیل ها بهتر است تخفیفات ویژه ی محصول، دعوت به یک سمینار و همایش، افتتاحیه و هرچیزی که مخاطب را ترقیب می کند، باشد. باید به گونه ای باشد که مخاطب را برای بازدید از وب سایتتان و یا تماس با کسب و کارتان ترقیب کند.

نباید مخاطبین خود را با ارسال بیش از حد ایمیل کلافه کنید. باید از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد وفاداری و تعامل با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.این یک عمل متعادل کننده دقیق است. باید بهترین زمان ارسال و تعداد ایمیل را در نظر بگیرید. باید وقتی چیزی برای گفتن به مخاطب خود دارید ایمیل بفرستید.

اتوماسیون بازاریابی درستی انتخاب کنید.  بازاریابی ایمیلی موفقیت آمیز مستلزم ارسال محتوای مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب است و این به معنای استفاده از اتوماسیون بازاریابی است. هیچ بستر اتوماسیون بازاریابی به درستی کار نمی کند مگر اینکه وقت خود را صرف نگه داشتن اطلاعات کنید تا مطمئن شوید محتوایی که مخاطب دریافت می کند با توجه به منافع محصول وی و سایر عناصر اصلی مانند جنسیت در نظر گرفته شده است.

مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید. بهتر است ایمیلی که برای هر مخاطبی ارسال می کنید مطابق با سلیقه و علایق او باشد. در این حالت احتمال اینکه ایمیل را باز کند و به آن پاسخ دهد زیاد می شود. باید به سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره توجه نمایید.

ساخت محتوای شما به صورت موبایل، رمز موفقیت در بازاریابی از طریق ایمیل است. طبق گفته بافر ۴۷% ایمیل ها از طریق دستگاه تلفن همراه باز می شوند. باید رفع آسان تلفن همراه، ایمیل خود را به الگوی یک ستونی تبدیل کنید. اندازه فونت را برای بهبود خوانایی در تلفن هوشمند تنظیم کنید.

۸- تبلیغات یوتیوب

 

تبلیغات یوتیوب یکی دیگر از راه های تبلیغات

تبلیغ در یوتیوب نیز یکی از راه های تبلیغات و بازاریابی برای رونق کسب و کار است. با تبلیغات یوتیوب به مشتریان بالقوه برسید.

ارسال ویدیو در فیس بوک و یوتیوب می تواند چند هزار بازدید برای شما ایجاد کند. تبلیغات یوتیوب نسبت به تبلیغات ویدیویی دیگر مانند تلویزیون و رسانه ها بسیار به صرفه تر و کم هزینه تر است. از دهه های گذشته تبلیغات تلویزیونی موثرترین شکل تبلیغات رسانه ای است، البته هزینه ی آن بسیار زیاد است و مشاغل کوچک و متوسط نمی توانند از آن استفاده کنند. اما امروزه یوتیوب این امر را تغییر داده است و جایگزین رسانه ها و تلویزیون شده است. میزان بازدید یوتیوب سر به فلک کشیده است. هر روز دنیا ۱ میلیارد ساعت ویدیو و فیلم در یوتیوب تماشا می کند.

تبلیغات یوتیوب علاوه بر دسترسی و تماشای فوق العاده، بسیار بیشتر از تبلیغات تلویزیون معمولی است. طبق گفته گوگل افرادی که تبلیغات یوتیوب را تماشا می کنند ۲۳ برابر بیشتر نسبت به سایر تبلیغات از سایت ها بازدید می کنند و عضو آن می شوند.

مزایای تبلیغات یوتیوب

۹- رپورتاژ آگهی

 

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه های تبلیغات کسب و کار

یکی دیگر از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار رپورتاژ آگهی یا رپرتاژ خبری (reportage ads) به معنای انتشار مقاله ای از طرف شما در سایت دیگری است. در واقع یک بک لینک با کیفیت است که معمولا با هدف معرفی یک محصول یا پیوند دادن برای بهبود سئو استفاده می شود. سایت های خبری و تبلیغاتی زیادی وجود دارند که به طور مداوم در حال تولید محتوا و جذب بازدیدکنندگان زیادی هستند، یکی از راه های کسب در آمد از این سایت ها، درج آگهی تبلیغاتی فروش است. این سایت ها بسته به اعتبار دامنه و تعداد بازدیدکنندگان روزانه شان، مبلغ مشخصی برای درج مقاله ی شما در سایتشان از شما دریافت می کنند. مقاله را در سایت آنها منتشر کرده و با چند لینک به سایت خود پیوند می زنید تا بینندگان آن سایت توسط مقاله ی شما به سایت شما منتقل شوند. این راه باعث افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر محصول شما می شود.

مزایای رپورتاژ آگهی

قیمت رپورتاژ آگهی چقدر است ؟

هیچ منبع و مرجعی برای تعیین تعرفه رپورتاژ آگهی وجود ندارد و سایت ها بر اساس قوانین شخصی خود و مقدار بازدید سایتشان، قدرت دامنه و قدرت صفحه سایتشان مبلغ را مشخص می کنند. به طور کلی رپورتاژ در سایت های ایرانی از قیمت ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. هر چقدر کیفیت سایت بالاتر باشد و میزان بازدیدکنندگان آن بیشتر باشد قیمت رپورتاژ بیشتر می شود.

۱۰- تبلیغات بنری در سایت های پر بازدید

 

تبلیغات بنری چیستیکی دیگر از بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار تبلیغات بنری است. تبلیغات بنری که به عنوان تبلیغات نمایشی یا تبلیغات تصویری نیز شناخته می شوند، تبلیغات مبتنی بر تصویر هستند که به طور گسترده در اینترنت محبوب هستند زیرا یک روش مقرون به صرفه است که به تبلیغ دهندگان امکان می دهد محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین در میان مجموعه ای از وب سایت ها به صورت جذاب نمایش دهند. علاوه بر آن تبلیغات بنری امکان پیشرفت برند تجاری و هدف قرار دادن مخاطبان را فراهم می کند.

تبلیغات بنری مانند رپورتاژ آگهی هستند اما به صورت یک بنر طراحی می شوند و در سایت های پر بازدید قرار داده می شوند. باید برای درج این نوع تبلیغ به دنبال سایتهایی بگردید که مکانی برای تبلیغاتی بنری در نظر گرفته اند.

قبل از شروع به کار و ایجاد چندین بنر تبلیغاتی به چند نکته باید توجه کنید. شما باید به موقعیت تبلیغات، زمینه تبلیغات، اندازه بنر و سایر مولفه ها توجه کنید تا یک بنر تبلیغاتی خوب و موثری داشته باشید.

هدف این نوع تبلیغ، جذب بازدید از یک وب سایت از طریق لینک دادن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد بنرها توسط سرور تبلیغات مرکزی تحویل داده می شوند.

بنرها شامل یک تصویر ثابت با فرمت jpg، png و gif یا یک تصویر متحرک و چند رسانه ای هستند (با استفاده از flash ایجاد می شوند). بنابراین، بنرهای تبلیغاتی بسته به فناوری مورد استفاده در ساخت می توانند ایستا یا متحرک باشند.

مزایای تبلیغات بنری

  • افزایش میزان بازدید سایت : بنرهای تبلیغاتی، بازدید کنندگان را ترغیب می کند تا با کلیک بر روی آنها به وب سایت شما منتقل شوند و از سایت شما دیدن نمایند. هر چقدر افراد بیشتری به سایت شما بیایند، رتبه ی سایت افزایش می یابد و در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول نمایش داده می شود، در نتیجه فروش شما نیز بیشتر می شود.
  • می توانید با تصاویر و طراحی های مختلف، محصولات خود را به نمایش بگذارید.
  • هزینه ی این نوع تبلیغ بسیار به صرفه است.
  • از تبلیغ خود می توانید گزارش بگیرید تا ببیند چه تعداد بازدید داشته و چه افرادی آن را مشاهده کرده اند و همچنین ببینید که آیا موثر واقع شده است یا خیر.

قیمت تبلیغات بنری

این نوع تبلیغ نیز هزینه ی ثابتی ندارد و بستگی به سایتهای پر بازدید دارد. اما بر خلاف بعضی از تبلیغات آنلاین می توان هزینه ی آن را به صورت کلیکی تعیین کرد. یعنی به ازای هر کلیکی که بر روی بنر شما می شود هزینه ی آن را پرداخت کنید.

این روش بسیار معقول و به صرفه است زیرا به ازای افرادی که خودشان می خواهند از تبلیغ شما دیدن نمایند، هزینه پرداخت می کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x