برجسته شدن در سرچ اینستاگرام

دیده شدن در تب سرچ و اکسپلور اینستاگرام

نکات کلیدی برای اینکه در سرچ اینستاگرام نمایش داده شوید

برجسته شدن در سرچ اینستاگرام امروزه به دغدغه ای مهم به ویژه برای کسب و کارها تبدیل شده است. در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام دو گزینه ی search (جستجو) و Explore (کشف) را راه اندازی کرد و در نسخه ی بروز رسانی منتشر کرد. این دو گزینه برای نمایش بیشتر موضوعات، کانال ها و حساب های مورد علاقه کاربران بسیار کاربردی است به همین دلیل اینستاگرام تاکید زیادی بر دو گزینه جستجو و کشف محتوا دارد. اینستاگرام یکی از معدود سیستم عامل های رسانه اجتماعی است که در برنامه ی خود گزینه search و Explore را دارد. برجسته شدن در سرچ اینستاگرام یا در بخش Explore اینستاگرام می تواند روشی عالی برای تقویت موفقیت شما در شبکه با قرار گرفتن در معرض دید و فرصت دهی به کاربران جدید باشد که ممکن است محتوای شما را در غیر اینصورت ندیده باشند.

هچنین چندین روش دیگر وجود دارد که می توانید از search و Explore اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید. یافتن بهترین هشتگ های مورد استفاده، جذب طرفداران خود و یافتن افراد تاثیر گذار برای همکاری.

 نحوه ی جستجو (search) و کاوش (Explore) در اینستاگرام

ابتدا باید متوجه شویم که چه چیزهایی را می توان در اینستاگرام جستجو و کاوش کرد. برای رفتن به برگه ی جستجو و اکسپلور باید روی نماد ذره بین ضربه بزنید.

جستجو کردن (search) : جستجوی اینستاگرام اساسا معادل SERP ها در رسانه های اجتماعی است، به دلیل اینکه به کاربران امکان می دهد با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی پلتفرم، اطلاعات و کاربران را جستجو کنند. در اینستاگرام ۴ تب وجود دارد که در نتایج جستجو تاثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: نکات کلیدی در مدیریت پیج اینستاگرام

  • Top (بالا) : تمام پست های برتر.
  • account_name (افراد) : جستجوی افراد و کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت می کنند.
  • Tage (برچسب ها یا همان هشتگ ها) : جستجوی پست ها بر اساس هشتگ های قرار داده شده در زیر آنها.
  • Places (مکان ها) : جستجوی مکان پست ها به عنوان مثال برچسب های مکان.

در شکل زیر می توان دید که جستجوی یک کلمه در تب های مختلف اینستاگرام چه نتیجه هایی دارد.

نتیجه جست و جوی یک کلمه در سرچ اینستاگرام

با استفاده از وب سایت اینستاگرام نیز می توانید جستجو کنید اما تفاوت در این است که نمی توانید کلمات کلیدی را بر اساس دسته ها (به عنوان مثال افراد یا برچسب ها) در وب سایت اینستاگرام جستجو کنید. راه حل این است که هنگام جستجوی افراد یا هشتگ ها به ترتیب “@” یا “#” را قبل از کلمات کلیدی خود اضافه کنید.

طبق الگوریتم اینستاگرام، نتایج جستجو بر اساس عوامل مختلفی از جمله حساب های کاربرانی که دنبال می کنید، محتوایی که دوست دارید و افرادی که به آنها متصل هستید، رتبه بندی می شود. کاربران می توانند بر اساس مکان، پست های برتر، حساب ها یا با استفاده از هشتگ بر اساس موضوع جستجو کنند.

از آنجا اینستاگرام سعی می کند با توجه به سرنخ های متنی، مرتبط ترین نتایج را برای شما ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

وقتی روی یک نام کاربری در نتایج جستجو ضربه می زنید، به صفحه کاربر وارد خواهید شد. وقتی روی هشتگ یا برچسب موقعیت مکانی ضربه می زنید، عکس هایی با هشتگ یا برچسب مکان خواهید دید. در این قسمت ۹ پست برتر وجود دارد که به دنبال آن همه ی عکس ها از جدیدترین به قدیمی ترین عکس شروع می شود.

کاوش اینستاگرام (Explore

در زیر نوار جستجو، بخش Explore وجود دارد که یک موتور کشف پلت فرم است. به گزارش اینستاگرام، این بخش به شما کمک می کند پست هایی را که ممکن است دوست داشته باشید بر اساس فعالیت های اینستاگرام خود کشف کنید. پست ها به طور خودکار بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پست هایی که دوست دارید، انتخاب می شوند. همچنین ممکن است کانال های ویدیویی را مشاهده کنید که می تواند شامل پست هایی از مخلوط حساب های دستی و موضوعاتی که فکر می کنید از آن لذت خواهید برد، باشد.

الگوریتم آن، همان معیارهایی را که عملکرد جستجو برای ارائه محتوای مرتبط استفاده می کند، اعمال می کند اما هدف آن دستیابی به کاربرانی است که منفعلانه در حال مرور هستند و جستجوی فعال ندارند.

برای برندها این بدان معنا است که بهینه سازی بیشتر در مورد افزایش بازدید و جذابیت محرک در مقابل هدف قرار دادن موضوعات مناسب است.

مزیت ظاهر شدن در قسمت جستجو و اکسپلور در اینستاگرام

مزیت ظاهر شدن در قسمت جستجو و اکسپلور در اینستاگرام

برجسته شدن در سرچ اینستاگرام یا نتایج اکسپلور راهی عالی و رایگان برای گسترش دسترسی برند شما به افراد خارج از حساب کاربریتان است. از آنجا که الگوریتم اینستاگرام برای ارائه خدمات به کاربران خود با محتوای همسو با علایق آن ها، طراحی شده است، برندها فرصت زیادی برای درخشیدن و دیده شده دارند.

چگونه می توان در قسمت search و explore برجسته شد ؟

برجسته بودن در نتایج جستجو یا در بخش اکسپلور مخاطبان مورد نظر شما می تواند به نشان دادن نام تجاری شما و در معرض دید افراد خارج از مرکز فالوور شما کمک کند. همچنین می توانید در پست های خود تعامل بیشتری بر قرار کرده و دنبال کنندگان بیشتری کسب کنید.

  • محتوای با کیفیت را تا آنجا که ممکن است به اشتراک بگذارید. کیفیت تصاویر و جذاب بودن آن در همه سیستم عامل های اجتماعی به بویژه در اینستاگرام یک عنصر مهم است.
  • به ازای هر اکانت اینستاگرام، پست ها بر اساس مشارکت کاربر تنظیم می شوند به این معنی که بهترین روش برای نمایش در بخش “Top Posts” ایجاد عکس ها و فیلم های جذاب بصری است. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که محتوایی که ارسال می کنید برند شما را به طور دقیق به تصویر می کشد، زیرا کاربران در حال کشف حساب شما هستند بدون اینکه زمینه خاصی داشته باشند.

پست های برتر (Top posts) بر اساس محبوبیت آن انتخاب می شوند یعنی تعاملاتی مانند لایک ها، نظرات و اشتراک ها. بنابراین برای قرار گرفتن در بخش پست های برتر باید سعی در افزایش تعاملات کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی آمار و گزارش فعالیت ها در پیج اینستاگرام

  • در صورت امکان، عناصر تعاملی را در محتوای خود بگنجانید یعنی به نظر سنجی ها، برچسب ها و یا مولفه های قابل کلیک فکر کنید که می تواند تعامل را بیشتر تشویق کند. در نتیجه احتمال ظاهر شدن محتوای شما در قسمت Explore افزایش می یابد. حتما از هشتگ در پست های خود استفاده کنید. (۹ تا از بهترین هشتگ های مربوط به پست خود را انتخاب کرده و در زیر پست قرار دهید. البته در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ می توان قرار داد اما بهترین حالت ۹ هشتگ است.)
  • ارسال در زمان مناسب برای احتمال بهتر ظهور در جستجوی اینستاگرام نیز یکی دیگر از موارد برجسته شدن شما است. اخیرا شخصی ۱۲ میلیون پست اینستاگرامی را تجزیه و تحلیل کرد تا بهترین زمان برای ارسال پست تعیین شود و دریافت که پست های منتشر شده بین ساعت ۹ صبح تا ۱۱ صبح بیشترین تعامل را داشته است.

اما این یک میانگین کلی است. بنابراین بسته به صنعت تجارت شما، ممکن است تجزیه و تحلیل مخاطبان نشان دهد که زمان دیگری وجود دارد تا نتایج بهتری بگیرید. برای بررسی زمان فعالیت فالوورهای خود می توانید به بخش Insights اینستاگرام خود بروید و آمارها را بررسی کنید. البته اگر صفحه شما شغلی نیست و یک حساب کاربری معمولی (Buffer’s) است باید توسط Union Metrics یک ابزار رایگان اینستاگرام و یا WEBSTA زمان ارسال مطلوب را پیدا کنید.

  • یک زیر نویس جذاب ایجاد کنید. در حالی که تمرکز اینستاگرام ممکن است روی تصاویر باشد اما زیر نویس ها راز جذابیت پست شما هستند. هدف شما ایجاد یک عنوان جذاب و در عین حال توصیف نام تجاری شما است. طول زیر نویس باید متوسط بین ۱۳۸-۱۵۰ باشد.
  • برای تشویق کاربران یک دام پهن کنید تا آنها را به خواندن “بیشتر” ترغیب کند. برای ایجاد جذابیت بالاتر، هر زمان که می توانید از mention (یادآوری) در زیر نویس استفاده کنید.
  • یک راه دیگر برای برتر شدن صفحه شما وجود دارد و آن این است که از ویدیوهای زنده ویژه در صفحتان استفاده نمایید. مثلا از پشت صحنه های کارتان، مصاحبه ها و همکاری ها، محتوای آزمایشی، جلسات پرسش و پاسخ و هر آنچه شبیه به این.

بیشتر بخوانید: دکور مناسب برای عکاسی تبلیغاتی

ویدیوهای زنده برجسته (IGTV) آن هایی هستند که به دلیل تعداد بینندگان، تعامل و نزدیکی به مکان کاربر، پرطرفدار شده اند.

  • پست ها و استوری که در صفحه تان قرار می دهید در همان ابتدای انتشار ویرایش و یا حذف نکنید. زیرا اینستاگرام در یک ساعت اول برای نشان دادن و یا ندادن پست شما در اکسپلور تصمیم می گیرد. در نتیجه اگر آن را ویرایش، حذف و یا مجدد انتشار دهید احتمال قرار گرفتن در قسمت اکسپلور بسیار کاهش می یابد.

به طور کلی عکس بسیار با کیفیت، فعالیت مداوم در صفحه کاربری تان از جمله قرار دادن لایو و استوری و انتشار پست ها در یک زمان خاص، هشتگ گذاری مناسب، قرار دادن ویدیوهای جذاب و باکیفیت، قرار دادن نظر سنجی و پرسش و پاسخ و غیره می تواند شما را در سرچ ها و اکسپلور برجسته کند.

بهینه سازی صفحه کاربری اینستاگرام چگونه است؟

بهینه سازی صفحه کاربری اینستاگرام

برای اینکه کاربران اینستاگرام بتوانند شما را راحتتر پیدا کنند باید یکسری نکات را در صفحه کاربریتان رعایت کنید.

اول از همه باید کلمات کلیدی مناسب را در قسمت نام صفحه تان اضافه کنید. قسمت نام همان قسمت بالای بیوگرافی (Bio) است و می تواند با کلمات کلیدی که توصیف آنچه در مورد کسب و کار شماست تنظیم شود. بر اساس این توضیحات، مخاطبان می توانند شما را پیدا کنند.

بعد از آن باید قسمت بیوگرافی (Bio) را بهینه کنید. این قسمت نیز مانند قسمت نام تاثیر زیادی در یافتن صفجه توسط کاربران شما دارد. پس در این قسمت یک توضیح کوتاه و مختصر اما گویا بنویسید. در این قسمت می توانید شخصیت برند خود را به نمایش بگذارید، توضیح دهید که تجارت شما چه می کند؟، می توانید آدرس وب سایت، ایمیل، تلفن خود و چند هشتگ مناسب با کارتان را در این قسمت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بلاک شدن در اینستاگرام به چه شکل است ؟

قسمت پروفایل خود را روی “public” (عمومی) تنظیم کنید و کلمات کلیدی مرتبط، هشتگهای قابل کلیک و گروه کسب و کار خود را اضافه کنید.

هشتگ های خود را بهینه کنید

هشتگ ها یکی از بهترین روش ها برای جستجوی پست های اینستاگرام شما هستند و مانند کلمات کلیدی کار می کنند به این دلیل که قابلیت جستجو و ردیابی را باز می کنند. به همین دلیل باید به هشتگ ها به صورت استراتژیک نزدیک شوید و از اشتباه رایج و ناخواسته خودداری کنید.

در حالت ایده آل شما باید ترکیبی از هشتگ ها را که موارد زیر را پوشش می دهد، هدف قرار دهید :

  • هشتگ های مارک دار (Branded hashtags) : کمپین یا هشتگهای خاص برند برای تبلیغ برند خود در اینستاگرام ایجاد کنید.
  • هشتگ های انجمن (Community hashtags) : هشتگهایی که مخاطبان و بینندگان کسب و کار دنبال می کنند را باید استفاده کنید.
  • موضوعات پر طرفدار (Trending topics) : هشتگهایی هستند که به زمان مربوط به رویدادهای فعلی یا روندهای مرتبط بستگی دارند.
  • هشتگ های مربوط به محصول (Product-related hashtags) : برای هدف قرار دادن کاربرانی که به دنبال یک نوع محصول هستند. مثلا #کفش های ورزشی یا #نرم افزار

با انجام موارد زیر می توانید هشتگ های مورد نظر خود را تعیین کنید :

درباره مخاطب مورد نظر خود تحقیق کنید. به دنبال هشتگهای پر طرفدار، موضوعات دنبال شده و نوع محتوایی باشید که ارسال می کنند.

از برندها و تاثیرگذاران دیگر در جایگاه خود تحقیق کنید. همچنین می توانید به رقبا، برندهای مکمل و دنبال کنندگان خود نگاه کنید. موضوعات مطرح شده و آنچه که باعث ایجاد جذابیت در بین مخاطبان مشترک شما می شود را شناسایی کنید.

اگر این کارها برایتان سخت است و یا وقت آن را ندارید که انجام دهید می توانید می توانید به تیم حرفه ای ما یعنی استودیو پلاتو بسپارید. کارشناسان پلاتو صفحه اینستاگرام شما را به صورت حرفه ای مدیریت می کنند و به کسب و کار شما رونق می دهند.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x