طراحی تراکت خیابانی

طراحی تراکت خیابانی

تراکت خیابانی یا همان تراکت تبلیغاتی ابزاری برای بازاریابی است که معمولا برای فعالیت های تبلیغاتی با دامنه وسیع و توزیع بازار استفاده می شود. در واقع از آن برای جذب مشتری جدید به یک تجارت یا اعلام فروش، خدمات، رویداد و یا تبلیغات جدید استفاده می کنند.

تراکت یک کلمه ی فرانسوی است که به صورت tract نوشته می شود اما به انگلیسی آن را فلایر (Flyer) گویند. به هر نوع تبلیغات کاغذی که در بین مردم پخش می شود را تراکت گویند.

تراکت های خیابانی اساسا تبلیغاتی مبتنی بر کاغذ هستند که می توان از طریق روش های مختلف به طور گسترده آن ها را توزیع کرد. به طور مثال می توان آنها را به درب منازل، بر روی ماشین ها و یا مستقیما به دست افراد داد و یا آن ها را در تابلوهای اعلانات در مکان های پر رفت و آمد نصب کرد.

تراکت های تبلیغاتی پیامی ساده و چشم نواز دارند. آن ها معمولا بر روی کاغذ A4 و کوچکتر طراحی و چاپ می شوند و بین مردم پخش می شوند. این روزها طیف وسیعی از تبلیغات خیابانی وجود دارد از ابتدایی گرفته تا عظیم و پیشرفته، همچنین می توان هم به صورت براق آن را طراحی کرد و هم به صورت ساده و مات. آن ها یک تکنیک بازاریابی هستند که می توانند متناسب با همه مشاغل و بودجه ها باشند.

بیشتر بخوانید: راهکارهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای نوپا

آگهی های خیابانی از نظر ارائه اطلاعاتی که شما می خواهید بازار شما از آن ها آگاه باشد، بسیار موثر هستند. تراکت های تبلیغاتی سنتی را می توان در هر کجا توزیع کرد در حالی که تبلیغات دیجیتالی را می توان از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی و وب سایت ارسال کرد.

هدف تراکت خیابانی چیست ؟

هدف تراکت خیابانی چیست ؟

مانند هر تاکتیک بازاریابی هدف آن افزایش آگاهی مورد نیاز در مورد کسب و کار و یا نام تجاری شما است. اینکه آیا شما یک کسب و کار جدید هستید، یا قبلا تاسیس شده اید و یا می خواهید مورد خاصی مانند پیشنهاد یا رویدادی را تبلیغ کنید، یک تراکت می تواند این کار را انجام دهد.

در ادامه چند مورد از دلایلی که نیاز به چاپ تراکت های خیابانی است را بیان می کنیم :

  • برای تبلیغ یا ترویج یک فعالیت، یک رویداد و هر نوع کار اجتماعی.
  • برای ایجاد آگاهی در مورد حضور مشاغل در بازار.
  • برای طرفداری از شخصی و تبلیغات در مورد وی. به طور مثال برای تبلیغ یک نامزد انتخاباتی می توان از تراکت استفاده کرد.
  • برای جلب توجه افرادی که دوست دارند عضوی از یک سازمان، یک تیم و یا یک شرکت شوند، در واقع می توان آگهی های استخدامی را بر روی تراکت چاپ کرد.
  • برای اطلاعات دادن در مورد محصولات جدید یا خدماتی که یک کسب و کار ارائه می دهد.

مزایای تراکت تبلیغاتی

  • کم هزینه است.

تراکت ها بسیار مقرون به صرفه هستند. این نوع تبلیغ نسبت به طراحی سایت، تبلیغات در رسانه های گران قیمت و تبلیغات دیجیتالی مناسب تر هستند و بازدهی فوق العاده بالایی دارند.

  • زمان کمتری برای طراحی و تولید آن نیاز است اما تاثیر زیادی دارد.

برای ساخت یک تراکت فقط لازم است چند روز زمان صرف طراحی و چاپ کنید. حال بعد از چند روز با در دست داشتن تراکت ها می توانید تبلیغات خود را شروع کنید. باید آنها را در مکان هایی پخش کنید که نزدیک به هدف شما باشد.

مثلا برای فروش لوازم آرایشی باید تراکت ها را در بین خانمها توزیع کنید و یا در مکان هایی مانند آرایشگاه ها و باشگاه های زنانه پخش نمایید. در این صورت خواهید دید که کسب و کار شما بسیار رونق پیدا کرده است و به هدف خود رسیده اید.

بیشتر بخوانید: سفارش طراحی تیزر تبلیغاتی

  • مردم چیزهای جذاب را دوست دارند.

مشتریان دوست دارند چیزی داشته باشند که متفاوت باشد. ما هر روز مملو از تبلیغات دیجیتالی می شویم اما در واقع بسیار نادر است که با یک تراکت چاپی با کیفیت بالا و جذاب رو به رو شویم.

هدف این است که از بقیه متمایز شوید. قطعا نمی خواهید تراکت تبلیغاتی شما بی فایده باشد. کاغذ با بالاترین کیفیت را از آنچه می توانید در بودجه خود جای دهید، انتخاب کنید و از طراحی حرفه ای، متفاوت و خلاقانه استفاده نمایید.

  • تراکت ها یک ارتباط مستقیم ایجاد می کنند.

تراکت ها نه تنها ملموس هستند، بلکه جلوه ای شخصی به پیام شما می دهند. تحویل تراکت به مشتری احتمالی خود بلافاصله ارتباط مستقیم ایجاد می کند. متقاعد کردن کسی برای نگه داشتن تراکت در کیف و جیب او به این معنی است که بعدا دوباره به آن نگاه می کند و احتمال اینکه به مشتری بالقوه تبدیل شود زیاد می شود.

  • این نوع تبلیغ جاذب است.

تراکت ها هنوز هم در دنیای تبلیغات مهم هستند زیرا مردم برای یکبار هم که شده آنها را می خوانند، اما وقتی تعداد زیادی تبلیغ در وب سایت ها نمایش داده می شود ممکن است مشتریان کلافه شوند و از دیدن آنها چشم پوشی کنند حتی اگر این کار به خوبی انجام شده باشد.

معایب تراکت تبلیغاتی

  • تاثیر گذاری کوتاه مدت
  • هدر رفتن بیش از حد کاغذ
  • نیازمند صرف وقت برای پخش کردن تراکت ها
  • گاها نادیده گرفته شدن شان

چگونه یک تراکت تبلیغاتی بسازیم ؟

چگونه یک تراکت تبلیغاتی بسازیم ؟

از تراکت تبلیغاتی به عنوان ابزاری برای بازاریابی مقرون به صرفه، حتی به عنوان بخشی از استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی توسط شرکت های تبلیغاتی استفاده می شود. اگر با برنامه های طراحی آشنا هستید می توانید خودتان انجام دهید ولی اگر نمی توانید طراحی کنید باید به شرکت های تبلیغاتی و افرادی که در این کار حرفه ای هستند بسپارید. اما قبل از اینکه این کار را انجام دهید باید به یکسری نکات توجه نمایید.

  • هدف از تبلیغات خود را مشخص کنید.
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
  • از فعالیت های بازار در منطقه جغرافیایی یا بازاری که قصد دارید در آن تبلیغات کنید، آگاه شوید.
  • تحقیق کنید که چگونه می توان با تولید محتوایی که به نفع مخاطبان و تجارت شما است، نیازهای مشتریان خود را برطرف کرد.
  • طرح آگهی تبلیغاتی خود را تهیه کنید. می توانید از الگوهای موجود در بازار استفاده نمایید و یا خود یک طرح جدید بسازید.
  • خروجی بدست آمده را ارزیابی کنید و در صورت لزوم تغییراتی ایجاد کنید.
  • و در نهایت طرح تایید شده را بر روی کاغذ به چاپ برسانید.

اصول طراحی محتوای تراکت خیابانی

اصول طراحی محتوای تراکت خیابانی

فقط طرح تراکت خیابانی مهم نیست بلکه محتوایی که در آن قرار می دهید نیز مهم است و حتی می تواند بیشتر مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار دهد. در ادامه چند دستورالعمل ذکر شده است که می تواند به شما کمک کند یک محتوای خوب و جذاب ارائه دهید.

  • باید عنوانی خلاقانه و گویای موضوع تراکت بنویسید.
  • عنوان خود را به اندازه کافی بزرگ کنید تا افراد بتوانند قبل از هر چیزی از موضوع تبلیغات شما آگاه شوند. از سبک ها و طرح های جسورانه، قوی و جذاب استفاده کنید.
  • متن نباید بیش از اندازه طولانی باشد زیرا مخاطب را خسته می کند و ممکن است به ادامه ی مطالب توجه نکند.
  • به طور دقیق و واضح درباره ی خدمات و یا محصول خود توضیح دهید، بگویید که برای چه افرادی مناسب است، کاربرد آن چیست و مصرف آن چگونه است.
  • بهترین ویژگی محصول خود را در بالای تراکت بنویسید تا مخاطب را به خود جذب کند.

بیشتر بخوانید: روش های موثر تبلیغات نمایشگاهی

  • باید در پایین متن شماره تماس، آدرس، ایمیل و صفحات شبکه های اجتماعی خود را درج کنید تا مخاطب در صورت نیاز بتواند با شما ارتباط برقرار کند.
  • می توانید اقدامات بعدی خود را به عنوان فراخوان در تراکت ثبت کنید تا هم مخاطب را با روند کارتان آشنا کنید و هم آن را منتظر نگه دارید.
  • محتوایی مناسب و مفید برای مخاطبان هدف خود بسازید.
  • از عکس های جذاب و با کیفیت استفاده نمایید.
  • نیازها، خواسته ها و انتظارات مشتریان خود را بدانید تا بتوانید ایده های بهتری درباره چگونگی ارائه محتوایی جذاب داشته باشید.

بهترین کاغذها برای چاپ تراکت

  • کاغذ گلاسه با گرم های پایین جنس خوبی برای ساخت تراکت است. وزن هایی از کاغذ گلاسه که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، ۲۰۰ گرم، ۲۵۰ گرم و ۳۰۰ گرم است.
  • کاغذ تحریر دومین نوع از جنس تراکت ها ست. کاغذ تحریر همان کاغذهای مورد استفاده در اطراف تان هستند. کاغذ تحریر در ابعاد ۱۰۰ سانتی متر در ۱۰۰ سانتی متر در وزن های ۷۰ گرم، ۸۰ گرم و ۱۰۰ گرم وجود هستند.

سایزهای تراکت خیابانی

سایزهای تراکت خیابانی

  • پرکاربردترین نوع تراکت بر روی کاغذ A4 است.
  • نوع دوم کاغذ A5 که نصف اندازه ی A4 می باشد.
  • کاغذ A6 که به اندازه کارت پستال است.
  • کاغذ DL ابعاد یک کارت تبریک است.

نحوه توزیع تراکت در راستای فروش

  1. با چسب سیریش یا اسپری تراکت ها را در مناطق پر رفت و آمد یا نزدیک به محل کارتان بچسبانید. دقت کنید تا دیواری که روی آن می چسبانید پیگرد قانونی نداشته باشد.
  2. تراکت ها را در نایلون خرید مغازه ها، فروشگاه ها، داروخانه ها و…قرار دهید. برای این کار نیاز است تا با صاحبین مغازه ها توافق کنید و از او بخواهید تا در خرید هر مشتری یک تراکت قرار دهد.
  3. تراکت ها دا در کنار آیفون منازل بچسبانید، افراد فرصت دارند تا رفتن به داخل منزل تراکت شما را مطالعه کنند.
  4. با چسباندن تراکت بر روی زمین هم می توانید توحه افراد را به کسب و کارتان جلب کنید. در این روش حتما باید در تراکت تان متنی روان و کوتاه استفاده کنید، تا مخاطب برای مطاله ی آن زمان کمی استفاده کند.
  5. تراکت ها را می توانید در لای برف پاک کن ماشین ها بگذازید، قطعا راننده هنگامی که سوار ماشین شود تبلیغ شما را می بیند.
  6. تراکت ها را در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد به دست افراد بدهید.
  7. اگر لای درب منازل هم تراکت ها را قرار دهید، افراد هنگامی که در را باز می کنند تبلیغ شما را مشاهده می کنند.

بیشتر بخوانید سفارش طراحی سایت ارزان

هزینه تراکت

قیمت تراکت تبلیغاتی بستگی به یک سری عوامل دارد و نمی توان یک عدد مشخصی را برای آن در نظر گرفت. تراکت ها بر اساس انواع و سایزشان، یک رو و یا دو رو بودن، نوع و کیفیت کاغذ مورد استفاده، براق و یا ساده بودن آن، ضخامت کاغذ، تعداد چاپ، رنگی و یا سیاه و سفید بودن آن تعیین قیمت می شوند.

همچنین هزینه ی طراحی نیز بر قیمت تراکت تاثیر می گذارد اگر از قالب های آماده استفاده شود هزینه ی آن خیلی زیاد نمی شود اما اگر طراحی اختصاصی و منحصر به فرد بخواهید قیمت آن بالا می رود.

اگر می خواهید یک تراکت ارزان داشته باشید نباید آن را به صورت اختصاصی چاپ نمایید و باید از مدل های ساده تر و کاغذهای معمولی تر استفاده کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x