سفارش ساخت انیمیشن

سفارش انیمیشن

فلش محتوا

امروزه انیمیشن یکی از محبوب ترین راه ها برای انتقال مفاهیم است. با استفاده از انیمیشن در کوتاه ترین زمان میتوان آموزش های عمیقی را  منتقل کرد، به همین دلیل علاوه بر کودکان جای پای انیمیشن در دنیای بزرگسالان نیز محکم شده است.

انیمیشن یک نوع متحرک سازی است، که می تواند در تولید انواع محصولات تصویری مورد توجه قرار گرفته و استفاده شود. در حقیقت در تولیدات انیمیشنی نوعی جان بخشی شکل گرفته که آن را پویانمایی می نامیم. یعنی تصاویر پشت سر هم و به صورتی قرار می گیرند که فریم به فریم و صحنه به صحنه مانند اجرای یک نمایش و یا ویدئو ظاهر می شوند.

سفارش ساخت انیمیشن

سفارش انیمیشن

فلش محتوا

 زمانی که تصویری در طول زمان و با تکرار حرکات به صورتی دیده می شود که در تصویر در حال حرکت است، نوعی جان بخشی شکل گرفته که آن را انیمیشن یا پویانمایی می نامیم. یعنی تصاویر پشت سر هم و به صورتی قرار می گیرند که فریم به فریم و صحنه به صحنه مانند اجرای یک نمایش و یا ویدئو ظاهر می شوند.

نمونه کارهای ساخت انیمیشن

انیمیشن-تبلیغاتی

دمو انیمیشن های تبلیغاتی

انیمیشن سه بعدی محصول

انیمیشن سه بعدی قطعات آبیاری قطره ای

انیمیشن سه بعدی شرکت دکتر عبیدی

انیمیشن دو بعدی معرفی اپلیکیشن تهران من

انیمیشن سیستم دستگاه آبیاری قطره ای

تیزر تبلیغاتی سه بعدی صنعتی

انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی محصول

انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی محصول

سفارش داروسازی عبیدی

انیمیشن سه بعدی صنعتی

انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی محصول

انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی محصول

انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی محصول

انیمیشن تبلیغاتی head & shoulder

لنز فیلمبرداری قوی برای ساخت تیزر تبلیغاتی
دوربین در تجهیزات ساخت تیزر

نکات سفارش انیمیشن

انیمیشن تبلیغاتی چیست؟

انیمیشن تبلیغاتی یکی از موثرترین راه ها برای نفوذ در ذهن مخاطبان است. البته به شرطی که با طراحی ای خلاقانه به صورت حرفه ای اجرا شده باشد. انیمیشن ها از قرار گرفتن چند تصویر پشت سر هم و اجرای آنها تشکیل میشوند به صورتی که در زمان اجرا تصور شود که تصویر در حال حرکت است.

سفارش ساخت انیمیشن برای تلویزیون

یکی از کاربردهای مهم ساخت انیمیشن برای تلویزیون و دیگر رسانه ها است. تلویزیون را میتوان یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات دانست. به واسطه انتشار انیمیشن تبلیغاتی در آگهی های این صفحه جادویی، افراد بسیاری به خرید و یا استفاده از خدمات شما ترغیب میشوند. در گذشته بیشتر سفارشات ساخت انیمیشن تبلیغاتی برای آگهی تلویزیون بود. به این دلیل که تبلیغات از طریق رسانه در جامعه بیشتر نمایان شده و خود را نشان می دهد. در این میان با استفاده از انیمیشن می توان به این تبلیغات رنگ و بوی دیگری داد و آنها را بیشتر تصدیق نمود. در نتیجه اهمیت سفارش ساخت انیمیشن برای انتشار از طریق رسانه ها بیشتر نمود می کند. حتی شرکتهای بزرگ نیز بر این موضوع صحه گذاشته و با پرداخت هزینه های هنگفت، به دنبال جلب و جذب مخاطب هستند، استفاده از  انیمیشن تبلیغاتی در این مسیر بسیار کمک کننده خواهد بود.

انیمیشن چگونه ساخته می شود؟

به صورت کلی ساخت انیمیشن تبلیغاتی شامل سه مرحله ایده پردازی، طراحی و تولید است. در ساخت انیمیشن می توان از تجهیزات فیزیکی استفاده کرد به این روش رسم دستی میگویند. البته این روش بسیار قدیمی است، اما بهترین شرکت های ساخت انیمیشن برای تولید آثار اولیه خود از این روش بهره جسته اند. امروزه برای طراحی و ساخت انیمیشن تبلیغاتی از کامپیوتر و برنامه هایی مانند افتر افکت و بلندر استفاده میشود. در حال حاضر با توجه به این که برخی از رسانه ها و برنامه ها به سرعت وابسته اند و باید سریع مطالب خود را منتشر نمایند، استفاده از کامپیوتر برای طراحی انیمیشن ها مناسب به نظر می رسد و پرکاربرد شده است.

تاثیر انیمیشن بر فروش محصولات

تبلیغات ثابت که بر روی بیلبوردها قرار می گیرند، موثر هستند و اگر در پس این نوع تبلیغات فلسفه ای وجود داشته باشد تا مخاطب را به هر نحو همراه سازد، تاثیرگذاری آن دو چندان خواهد بود. اما اگر همین تبلیغات از بیلبوردی بزرگتر که رسانه نام دارد و در آن متحرک سازی و نمایش ویدئوها باعث ترغیب بیشتر می شود، انجام شود، نتیجه ای که حاصل خواهد شد بسیار موثر تر و بهتر خواهد بود. امروزه بسیاری از تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی از طریق تبلیغات انیمیشنی است. به این واسطه حتی محصولات ناشناخته نیز به سرعت در جامعه معروف شده و بر فروش آنها افزوده می شود. این معجره تبلیغات از طریق انیمیشن ها می باشد.

لنز فیلمبرداری قوی برای ساخت تیزر تبلیغاتی
دوربین در تجهیزات ساخت تیزر

سفارش انیمیشن

انیمیشن تبلیغاتی چیست ؟

در تعریف کلی می توان گفت که انیمیشن به معنای قرار گرفتن چند تصویری پشت سر هم است به نحوی که در طول زمان وقتی اجرای آن انجام می شود، تصور شود که تصویر در حال حرکت است.

انیمیشن چگونه ساخته می شود؟

در ساخت انیمیشن می توان از تجهیزات فیزیکی مانند رسامی دستی و یا به صورت پیشرفته تر از کامپیوترها بهره برد. در حال حاضر با توجه به این برخی از رسانه ها و برنامه ها به سرعت وابسته اند و باید سریع مطالب خود را منتشر نمایند لذا استفاده از کامپیوتر برای طراحی انیمیشن ها مناسب به نظر می رسد و پر کاربرد شده است. ساخت انیمیشن با توجه به نرم افزارهای تولید شده بسیار متفاوت است. در ادامه به جنبه های مختلف این موضوع توجه خواهد شد.

سفارش ساخت انیمیشن برای تلویزیون و رسانه ها

یکی از کاربردهای مهم ساخت انیمیشن برای تلویزیون و رسانه است. دلیل، آن است که تبلیغات از طریق رسانه در جامعه بیشتر نمایان شده و خود را نشان می دهد. رسانه به عنوان ابزاری است که حتی می تواند القاگر باشد یعنی مطالبی که شاید به طور کامل دقیق و درست نباشند، به گونه ای نمایش دهد که درست به نظر برسند. در این میان با استفاده از انیمشن می توان به درست بودن این موارد رنگ و بوی دیگری داد و آنها را بیشتر تصدیق نمود. در نتیجه اهمیت سفارش ساخت انیمیشن از طریق رسانه ها بیشتر نمود می کند. حتی شرکتهای بزرگ نیز بر این موضوع صحه گذاشته و با پرداخت هزینه های هنگفت، به دنبال جلب و جذب مخاطب هستند و انیمیشن در این مسیر بسیار کمک کار خواهد بود.

تاثیر انیمیشن بر فروش محصولات

تبلیغات ثابت که بر روی بیلبوردها قرار می گیرند، موثر هستند و اگر در پس این نوع تبلیغات فلسفه ای وجود داشته باشد تا مخاطب را به هر نحو همراه سازد، تاثیرگذاری آن دو چندان خواهد بود. اما اگر همین تبلیغات از بیلبوردی بزرگتر که رسانه نام دارد و در آن متحرک سازی و نمایش ویدئوها باعث ترغیب بیشتر می شود، رخ دهد، به نظر می رسد که نتیجه به دست آمده دوچندان بوده و اثر بیشتری خواهد گذاشت. امروزه بسیاری از تبلیغات رسانه ای و تلویزیونی از طریق تبلیغات انیمیشنی است. به این واسطه حتی محصولات ناشناخته نیز به سرعت در جامعه معروف شده و بر فروش آنها افزوده می شود. این معجره تبلیغات از طریق انیمیشن ها می باشد.

آیکون فلش

تفاوت انیمیشن تبلیغاتی دو بعدی و سه بعدی

فلش توضیحات بعدی

حتما تا کنون متوجه شده اید که انیمیشن ها انواع مختلفی دارند. در گذشته بیشتر استفاده از انیمیشن های دو بعدی متداول بود در حالی که امروزه و با پیشرفت ابزارهای مربوطه انیمیشن های سه بعدی روی کار آمده اند. در انیمیشن های دو بعدی تمامی فضاها، افراد و مکان ها به صورت دو بعدی طراحی شده اند و حرکات آنها محدود به چهار جهت اصلی است. انیمیشن های دو بعدی به دلیل استفاده از ابزارهای ابتدایی تقریبا هیچ عمقی ندارند و مسطح به نظر میرسند.
یکی دیگر از تفاوت های مهم این است که انیمیشن های دو بعدی نسبت به انیمیشن های سه بعدی سریع تر ساخته میشوند و قیمت آن ها مناسب تر است. هرچند امروزه بیشتر از انیمیشن های سه بعدی برای ساخت برنامه های کودکان استفاده میشود اما انیمیشن دو بعدی کاربرد خود را در دنیای تبلیغات از دست نداده است.
با وجودی که مقرون به صرفه بودن انیمیشن های دو بعدی سبب شده است تا بسیاری برای سفارش ساخت انیمیشن تبلیغاتی آن را انتخاب کنند هنوز هم بسیاری انیمیشن تبلیغاتی سه بعدی را ترجیح میدهند. در انیمیشن های تبلیغاتی سه بعدی امکان نمایش جزئیات همانند دنیای واقعی وجود دارد. ظهور انیمیشن های سه بعدی سبب شد تا فیلم سازان بتوانند لحظات شگفت انگیزی را در دنیای سینما خلق کنند. صحنه هایی که ساخت آن ها در دنیای واقعی سخت و گاهی غیر ممکن است.

اما آنچه امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته، انواع انیمیشن های تبلیغاتی است که در عرصه های مختلف سفارش داده می شود و می توان گفت بر تعداد آن روز به روز افزوده می شود. برای انجام و ساخت انیمیشن تبلیغاتی باید چیدمان و پروژه کار را به صورت مدیریت شده ای طراحی کرد که این موضوع نیز روش های خاص خود را می طلبد و نیازمند استخدام یک تیم حرفه ای و متخصص است.

آیکون فلش

تفاوت انیمیشن و
موشن گرافیک

قبل از سفارش تفاوت بین این دو را حتما بدانید.

تیزر تبلیغاتی به اشکال مختلف تولید می شوند که از آن جمله می توان به تولیدات انیمیشنی، تبلیغات واقعی (رئال)، انیمیشن های واقعی، موشن گرافیک ها، تایپوگرافی، اینفوگرافی، اسلاید شو و ویدیو شو اشاره نمود که هر کدام به نوبه خود نوعی از انواع تیزر هستند.

به صورت کلی باید اشاره شود که موشن گرافیک زیر مجموعه ای از انیمیشن است. اما میان این دو مفهوم تفاوت هایی وجود دارد، به همین دلیل دو نام متفاوت برای آنها در نظر گرفته شده است. در انیمیشن تصویرهای متعدد و مختلف که با یکدیگر متفاوت هستند، به حرکت در می آید. در این حالت تصاویر باید حالتی پیوسته و لحظه به لحظه داشته باشند. در اصل در انیمیشن تصویر حرکت نمی کند بلکه حرکت فریم ها در طول زمان حالت توهمی برای بیننده ایجاد می کنند و او تصور میکند که تصویر به حرکت در آمده است.

اما در موشن گرافیک از انیمیشن بهره برده می شود و جلوه های ویژه به نحوی در کنار انیمیشن قرار می گیرد که این نمایش بسیار زیباتر می شود. در این مورد از تکنیک های VFX استفاده می شود. موشن گرافیک از دو مرحله تصاویر ثابت و سپس داستان سازی برای حرکت این تصاویر ایجاد می شود. مشاهده می شود که در تمام این موارد ساخت انیمیشن دارای اهمیت است. اطلاعات بیشتر در مورد شباهت ها و تفاوت های انیمیشن و موشن گرافیک را اینجا بخوانید.

فلش توضیحات بعدی

با توجه به مدت زمان انیمیشن، دو بعدی یا سه بعدی بودن آن و سناریوی نگاشته شده، ساخت انیمیشن تبلیغاتی از یک هفته تا دو ماه زمان خواهد برد.

برای ساخت انیمیشن سه بعدی باید علاوه بر برنامه های افتر افکت و ایلاستریتور، طراح به برنامه بلندر نیز مسلط باشد. به همین دلیل در ساخت انیمیشن سه بعدی باید مهارت بیشتری به کار برد.

پیش از سفارش ساخت انیمیشن لازم است نمونه کارهای مختلف را مشاهده نمایید و سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید. کارشناسان پلاتو با مشاهده نمونه کار میتوانند مدت زمان دقیق و هزینه لازم برای ساخت پروژه را مشخص کنند.

سپس لازم است فرم ثبت سفارش را تکمیل نموده یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

مدت زمان استاندارد انیمیشن تبلیغاتی از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه است. البته در صورت تمایل شما میتوان این زمان را کمتر یا بیشتر کرد.

انیمیشن های تبلیغاتی برای کسب و کارهای شرکتی و نمایشگاهی بسیار مناسب هستند. 

بستر مناسب برای انتشار چنین تبلیغاتی بیلبوردها هستند. از طرفی انتشار این تبلیغات در فضاهایی مانند اینستاگرام چندان موثر نیست. 

تیم حرفه ای ساخت انیمیشن

تخصص های ساخت انیمیشن
امیر

امیر تدوینگر و vfx

آرش قره باغی تدوین گر

آرش : VFX (جلوهای ویژه)

کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی حامد وقاری

حامد فیلمبردار و کارگردان

محمد فرصیاد کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی

دامیار فیلمبردار، تدوین گر

جواد اولادحمزه کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی

جواد موشن گرافیست

یوسف کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی

یوسف فیلمبردار

هژار محمودی کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی

هژار موشن گرافیست

امیر عبادت

امیرعلی کارشناس ساخت تیزر

میزرا کارشناس ساخت تیزر تیلبغاتی

میرزا VFX

تعرفه سفارش ساخت انیمیشن

عوامل متعددی در تعیین تعرفه سفارش ساخت انیمیشن موثرند :

  • طول زمان انیمیشن
  • ابزار تولید انیمیشن
  • دو بعدی یا سه بعدی بودن
  • تعداد کاراکترها
  • نریشن یا دوبله انیمیشن
  • مهلت ساخت انیمیشن
  • پیچیده یا ساده بود کاراکتر ها
  • مهلت مشخص شده برای ساخت انیمیشن

علاوه بر موارد یاد شده، حرفه ای یا مبتدی بودن تیم سازنده انیمیشن نیز در قیمت نهایی موثر است. تنها یک تیم حرفه ای قادر به ارائه نتیجه دلخواه شماست. شما میتوانید برای دریافت راهنمایی در زمینه ساخت انیمیشن و اطلاع از قیمت دقیق با کارشناسان ما در مجموعه پلاتو تماس حاصل فرمایید.

 

با این تماس از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند خواهید شد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
۱۱ نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
المیرا نظری
المیرا نظری
۵ ماه قبل

سلام
روزتون بخیر. من برای نمایش پروژه ی دانشگاه انیمیشن میخواستم.لطف میکنید من رو راهنمایی کنید؟

کارشناس پلاتو
پاسخ به  المیرا نظری
۵ ماه قبل

درود بر شما
بله لطفا اطلاعاتتون رو درج کنید. دوستان با شما تماس میگیرند.

رضا علیدوست
رضا علیدوست
۵ ماه قبل

سلام وقت بخیر
من یه انیمیشن برای بانک سینا میخواستم شما کارکتر های خود انیمیشن هم طراحی میکنید

کارشناس پلاتو
پاسخ به  رضا علیدوست
۲ ماه قبل

درود بر شما
بله طراحی آبجکت و کاراکتر هم در مجموعه انجام می شود.
برای اطلاع دقیق تر با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید.

مسعودی
مسعودی
۵ ماه قبل

سلام روز بخیر
برای سفارش ساخت انیمیشن به شرکت شما، پرداخت چجوری باید باشه؟
آیا قسطی هم قابل پرداخته؟

کارشناس پلاتو
پاسخ به  مسعودی
۲ ماه قبل

درود بر شما
پروسه ی پرداخت همه ی پروژه های اجرائی به صورت اقساط هست.

رضا
رضا
۳ ماه قبل

سلام وقت بخیر
هزینه های انیمیشن دو بعدی و سه بعدی به چه صورت هستش؟

کارشناس پلاتو
پاسخ به  رضا
۲ ماه قبل

درود بر شما
هزینه بیس ساخت انیمیشن دو بعدی از دقیقه ای ۶ میلیون تومان و برای انیمیشن سه بعدی از دقیقه ای ۱۸ میلیون تومان بر حسب جزئیات و نوع اجرای کار محسوب میشه.
برای اطلاع دقیق از هزینه ی اجرائی با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید.

احمد
احمد
۲ ماه قبل

سلام روز بخیر من یدونه انیمیشن تبلیغاتی برای فروشگاهم بخوام حدودی چقدره میوفته قیمتش برام؟

سعیدی
سعیدی
۶ روز قبل

با سلام، میخواستم برای راهنما مونتاژ قطعات یک محصول صنعتی انیمیشن بسازید،هزینه اش چقدر میشه با تایم یک دقیقه؟

کارشناس پلاتو
پاسخ به  سعیدی
۲ روز قبل

سلام دوست عزیز
لطفا شماره تماستان را درج بفرمایید تا همکاران آن بخش با شما تماس بگیرند. یا میتوانید برای مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۲۳۶۵۶۳۲۰ تماس حاصل فرمایید.

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x