تیزر تبلیغاتی سه بعدی

منظور از تیزر تبلیغاتی سه بعدی، یک ویدیو یا انیمیشن کوتاه است که با استفاده از آیکون‌ها و تصاویر گرافیکی، یک محصول، سرویس یا یک برند را پروموت و تبلیغ می‌کند. شما با سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی خوب میتوانید جهش بسیار بزرگی در کسب و کارتان اعمال نمایید.

در این مقاله، سیر تا پیاز ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی را زیر ذره‌بین می‌بریم. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی راجع‌به این نوع تیزرها داشته باشید، از ویژگی‌ها و مزایا گرفته تا هزینۀ و مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی، در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های مهم برای ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

از مهم‌ترین ویژگی‌های تیزرهای تبلیغات سه بعدی می‌توان به ۲ مورد زیر اشاره کرد:

   ۱. درگیرکننده و تعامل برانگیز باشد: تیزرهای سه بعدی جذابیت بصری بالایی خلق می‌کنند و به‌همین خاطر، می‌توانند به‌راحتی توجه مخاطب را جلب کنند. در نتیجه، امکان تعامل گرفتن با محتوای ویدیویی هم بیشتر می‌شود.

   ۲. داستان سرایی ایده آلی داشته باشد: در مقایسه با تبلیغاتی که مبتنی بر متن هستند، تیزرهای ویدیویی می‌توانند داستان مد نظر شما را با کارآمدی بسیار بیشتری منتقل کنند. روایت داستانی فواید بسیاری دارد؛ مثلاً اینکه به برند کمک می‌کند رابطه‌ای احساسی با مخاطبان بسازد و میزان وفاداری مشتریان به آن برند را افزایش دهد.

با اینکه کشور ما از نظر تکنولوژی چند سالی از کشورهای پیشرفته عقب‌تر است، استفاده از تیزرهای سه بعدی برای تبلیغات طی چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است و اتفاقاً نمونه‌های موفق بسیاری هم وجود دارند. اگر می‌خواهید در کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارتان از این نوع تیزرها استفاده کنید، می‌توانید این کار را به آژانس‌های تبلیغاتی بسپارید؛ یا می‌توانید سراغ ویدیوگرافرهایی بروید که مستقل (فریلنسری) کار می‌کنند و از آن‌ها بخواهید چنین کاری را برایتان انجام دهند.

مزیت های ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

با توجه به علاقۀ بالای مردم به محتواهای ویدیویی، کاملاً طبیعی است که استفاده از تیزرهای سه بعدی در کمپین‌های تبلیغاتی، کلی فایده و مزیت برای کسب‌وکارها داشته باشند.

مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

در این قسمت از مقاله، به ۵ مورد از این مزایا می‌پردازیم و راجع‌به آن‌ها صحبت می‌کنیم:

  • ایجاد تمایز و دیده شدن: در دنیای بی‌کران نمایشگرها و تبلیغات استاتیک (انواع تبلیغات ثابت)، تیزرهای سه بعدی به‌واسطۀ پویایی‌ای که دارند می‌درخشند و توجه‌ها‌ را به خود جلب می‌کنند. بالاتر هم گفتیم که این نوع محتواها عملکرد بسیار خوبی در جلب توجه مخاطب دارند. جلوه‌های بصری زیبا (که در تیزرهای سه بعدی وجود دارند) شما را از رقبا متمایز می‌کنند و باعث می‌شوند مخاطب توقف کرده و برای دیدن محتوای تبلیغاتی شما وقت بگذارد.
  • داستان سرایی به بهترین شکل ممکن: Amelia Veale که یک مارکرتر است، نقل‌قول جالبی راجع‌به داستان سرایی دارد؛ او می‌گوید: در دنیای مدرن امروزی، داستان‌سرایی تأثیرگذار کمک می‌کند از دل کانال‌های دیجیتال، مستقیماً به چشم مخاطب نگاه و با او صحبت کنید.
    کلاً ویدیو و مشخصاً تیزر تبلیغاتی، این فرصت را در اختیار برندها قرار می‌دهند که به‌شکلی کارآمد داستان مد نظرشان را برای مشتریان بالقوه تعریف کنند. کاری که به برند حیات می‌دهد و کمک می‌کند رابطۀ مستحکمی با مخاطبانش ایجاد کند.
  • تحریک حس کنجکاوی مخاطب: یک تیزر تبلیغاتی خوش‌ساخت، مخاطب را تشنه می‌کند و او را منتظر محتواهای بعدی نگه می‌دارد. همان‌طور که در بخش قبلی گفتیم، بهتر است پیام اصلی را همراه با برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های محصول یا سرویس ارائه کنید و همۀ اطلاعات را بروز ندهید؛ با اتخاذ چنین رویکردی، بیننده مشتاق می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر تحقیق کند. با این روش تعامل با برند و یادآوری آن افزایش پیدا خواهد کرد.
  • نمایش به روز بودن و حرفه‌ای بودن برند: تیزرهای تبلیغاتی‌ای که با آخرین تکنولوژی‌ها ساخته‌ می‌شوند، این حس را در مخاطب ایجاد می‌کنند که برند شما حرفه‌ای است و از جدیدترین دستاوردهای دنیای تکنولوژی بهره می‌برد! بنابراین، ظاهری پیشرو و به‌روز از کسب‌وکارتان در ذهن بازار هدف شکل می‌گیرد.
  • شخصی سازی و هدف گیری هوشمندانه مخاطب: در ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی، دستتان در طراحی کاراکترها، دیزاین کلی و حتی انتخاب المان‌های تعاملی کاملاً باز است؛ یعنی می‌توانید تبلیغی بسازید که کاملاً مطابق سلیقۀ یک قشر خاص (طبیعتاً مخاطبان هدفتان) است. هرچقدر تیزر با ترجیحات مخاطب هدف همخوانی بیشتری داشته باشد، تأثیرگذارتر خواهد بود.

علاوه‌بر این‌ها، با انتشار تیزر در کانال‌های دیجیتال، امکان رصد عملکرد و اندازه‌گیری تاثیرات آن وجود خواهد داشت؛ چون اندازه‌گیری یکی از مهم‌ترین خصوصیات این نوع رسانه‌ها است.

نکات قابل توجه در ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

برای ساخت تیزر تبلیغاتی لازم است اهداف مجموعه و مخاطبان به درستی ارزیابی شود و تیم مناسبی برای این کار انتخاب شود. اگر می‌خواهید از آژانس‌های تبلیغاتی یا ویدیوگرافر فریلنسر بخواهید چنین ویدیویی را برای برندتان بسازند، حتماً دقت داشته باشید این نکات در آن‌ها رعایت شده باشند.

 ۱.شناسایی اهداف و مخاطب هدف

کلاً برای هر فعالیت در راستای بازاریابی برند، محصولات و خدماتتان، باید بدانید چه هدفی دارید؛ مهم‌تر از آن، باید مخاطبان هدفتان را با دقت بالا بشناسید و تمام اطلاعات لازم راجع‌به آن‌ها را داشته باشید. اگر قبلاً خودتان این کار را انجام نداده‌اید و اطلاعات لازم را به دست نیاورده‌اید، می‌توانید از آژانس تبلیغاتی که برای ساخت تیزر سه بعدی سراغش می‌روید هم کمک بگیرید؛ البته چنین خدماتی توسط همه مجموعه های تبلیغاتی ارائه نمیشود.

خلاصه که تعیین اهداف و مخاطب هدف، قبل از شروع به ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی ضروری است. پیدا کردن پاسخ این دو سؤال کمکتان می‌کند تا بدانید:

  •   قرار است با تبلیغات به چه هدفی دست پیدا کنید؟ افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت یا سایر اهدافی که در استراتژی تبلیغاتی مشخص شده؛
  •   می‌خواهید چه کسانی تیزر تبلیغاتی را ببینند؟ خانم‌ها یا آقایان؟ چه بازۀ سنی‌ای دارند؟ چه علایق و سلایقی دارند؟ نیاز آن‌ها چیست و چطور برطرف می‌شود؟

 ۲. انتخاب بهترین تیم برای همراهی در مراحل ساخت تیزر سه بعدی

افزایش نیاز به تبلیغاتی سبب شده است تا شرکت های بسیاری در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی مدعی باشند اما نکته مهم این است که از صلاحیت و کاربلدی این شرکت ها اطمینان حاصل کنید. برای دستیابی به این منظور لازم است نمونه کارهای شرکت مورد نظر را مشاهده نمایید. سابقه شرکت و سالهایی که در این زمینه فعالیت کرده است نیز بسیار اهمیت دارد. در مقاله بهترین شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی چند نمونه از این شرکت ها را معرفی نموده ایم.

۳. کوتاه نگه داشتن تیزر تا جای ممکن

در عصر حاضر به دلیل سرعت یافتن تمام فعالیت های روزانه، دامنۀ توجه مخاطبان از همیشه کوتاه‌تر است! راستش را بخواهید، کمتر افرادی پیدا می‌شوند که وقتشان را صرف تماشای ویدیوها و محتواهای طولانی کنند. به همین خاطر است که می‌گوییم تیزر تبلیغاتی باید تا جای ممکن کوتاه باشد. اگر نظر ما را می‌خواهید، باید بگوییم ترجیحاً تیزر را زیر ۳۰ ثانیه نگه دارید و در همان بازۀ زمانی کوتاه، پیام اصلی را منتقل کنید.

نکته: در برخی موارد ممکن است ساخت تیزر طولانی بهترین رویکرد باشد. در واقع همیشه هم تیزر کوتاه پاسخگو نیست و در شرایط خاص، باید ویدیوهای طولانی‌تر بسازید.

کیفیت تصاویر فوق العاده برای ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

 ۴. تهیه تصاویر با کیفیت خارق العاده

کیفیت بالای تصویر و انیمیشن برای جلب بیشترین توجه ممکن یک ضرورت محسوب می‌شود. سراغ آژانس‌ها و فریلنسرهایی بروید که از پیشرفته‌ترین سخت‌افزارها و به‌روزترین نرم‌افزارها استفاده می‌کنند تا از کیفیت بالای خروجی نهایی اطمینان حاصل کنید.

البته گاهی ممکن است ذات سبکی که برای ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی انتخاب می‌شود، نیاز به کیفیت بالایی نداشته باشد! به عنوان مثال اخیراً سبک Retro رواج زیادی پیدا کرده است؛ این سبک مشخصاً حالت نوستالژی را تداعی می‌کند و طبیعی است که تیزر ساخته‌شده (در ظاهر) کیفیت بالایی نداشته باشد.

 ۵. استفاده از موسیقی، افکت‌های صوتی و صدای گوینده با استراتژی مناسب

افکت‌های صوتی و موسیقی مناسب می‌توانند تأثیرگذاری تیزر تبلیغاتی سه بعدی را تا چندبرابر افزایش دهند. می‌توانید مقالۀ اهمیت موسیقی در تیزرهای تبلیغاتی را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. علاوه‌بر موسیقی، می‌توانید از صدای نریتور (یا راوی) برای بیان داستان یا انتقال پیام هم استفاده کنید. در مجموعه پلاتو خدمات مربوط به روایتگری (نریتوری) نیز ارائه میشود و خروجی بسیار حرفه ای از کار به شما تحویل داده خواهد شد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

 ۶. لحاظ کردن درخواست به اقدام یا CTA در تیزر تبلیغاتی سه بعدی

CTA مخفف واژه Call To Action به معنای اقدام به عمل یا فراخوانی مخاطب برای انجام یک کار خاص است. CTA را میتوان یکی از مهمترین بخش های تیزر تبلیغاتی سه بعدی دانست! شفاف و واضح به مخاطبان بگویید که انتظار دارید بعد از دیدن تیزر چه کاری انجام دهند.

ممکن است بخواهید از سایتتان دیدن کنند، شاید می‌خواهید در خبرنامه عضو شوند یا محصولتان را بخرند. مهم است که درخواستتان را شفاف و ساده بگویید تا بدون ایجاد سردرگمی، مخاطب را در مسیری که مد نظرتان است هدایت کنید.

  ۷. تست و اعمال تغییرات نهایی

برای اینکه مطمئن شوید تیزر تبلیغاتی محتوای خوبی است، قبل از منتشر کردنش نظر دیگران را راجع‌به آن بپرسید. اینگونه می‌توانید از سازندۀ تیزر بخواهید تغییرات لازم را قبل از انتشار نهایی آن اعمال کند و در نهایت، محتوایی اثرگذارتر در اختیار خواهید داشت.

  ۸. داستان فوق العاده برای ساخت تیزر تبلیغاتی

صرفاً ساخت ویدیو و استفاده از آیکون‌های گرافیکی قرار نیست برای کسب‌وکارتان معجزه کند! باید روایتی جذاب را از طریق آن ویدیو بیان کنید. فراموش نکنید که همۀ انسان‌ها ذاتاً دوست دارند داستان بشنوند و داستان خوب باعث می‌شود با تیزر تبلیغاتی شما تعامل بگیرند و اقدام مد نظرتان (CTA) را انجام دهند.

پس به‌جای اینکه تمرکزتان را روی نمایش محصول یا سرویس برندتان بگذارید، سعی کنید در ویدیو داستانی مرتبط با برند و مطابق علایق و سلایق مخاطب هدفتان روایت کنید. مثلاً می‌توانید مشکل آن‌ها را در قالب یک ماجرا به تصویر بکشید. مشکلی که بعد از ورود سرویس یا محصول شما در نقش یک قهرمان برطرف می‌شود. بهترین نمونه های تیزرهای تبلیغاتی از یک داستان استفاده میکنند.

نکات قابل توجه پیش از ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

علاوه بر این ۸ نکته، خوب است راجع‌به جدیدترین ترندهای تبلیغات با ساخت تیزر سه بعدی اطلاعات داشته باشید. مثلاً اینکه در حال حاضر چه نوع تیزرهای سه بعدی‌ای طرفدار بیشتری دارند و برندهای مطرح سراغ چه سبک‌هایی می‌روند. مشاوره های ابتدایی با مجموعه به شما کمک میکند تا از این مسئله اطمینان حاصل کنید. اگر این نکات را رعایت کنید و همه‌چیز درست پیش برود، از مزیت‌های ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی بهره‌مند خواهید شد. مزایایی که در بخش بعدی راجع‌به آن‌ها صحبت می‌کنیم.

آمار تاثیرات تیزر تبلیغاتی سه بعدی روی کسب و کار

یکی از مهمترین تاثیرات تیزر تبلیغاتی سه بعدی افزایش آمار فروش و نرخ بازگشت سرمایه است. برای ارائۀ آمار این بخش به اطلاعات منتشرشده در سایت‌های معتبر بین‌المللی استناد می‌کنیم. نخست، آمار زیر از سایت Statista را در نظر داشته باشید:

پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، تا ۱۲۰ میلیارد دلار روی تبلیغات ویدیویی در سراسر جهان هزینه شود!

همین عدد نشان می‌دهد که ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی و کلاً انواع ویدیوهای تبلیغاتی کارآمد هستند و به همین خاطر در مقیاس جهانی، برندهای بسیاری روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

آمار اهمیت تیزر ویدیویی

 

آمار جالب دیگری در سایت Wyzowl منتشرشده که توجه شما را به آن‌ها جلب می‌کنیم:

جدول آمار در خصوص اهمیت ویدیو مارکتینگ

  • بیشترین نوع ویدیوهایی که توسط کمپانی‌ها ساخته می‌شود، به‌ترتیب Live Action با ۴۸ درصد و انیمیشن با ۲۴ درصد هستند. (هر دو جزو ویدیوهای سه بعدی به حساب می‌آیند)
  • ۹۰ درصد بازاریاب‌ها معتقدند ویدیوها نرخ بازگشت سرمایۀ خوبی را رقم می‌زنند؛
  • ۸۸ درصد بازاریاب‌ها می‌گویند ویدیو باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با محصولات و خدماتشان شده است؛
  • ۹۰ درصد از بازاریاب‌ها می‌گویند ویدیو آگاهی از برند (Brand Awareness) را افزایش داده است؛
  • ۸۶ درصد بازاریاب‌ها می‌گویند استفاده از ویدیو باعث افزایش ترافیک وب‌سایتشان شده است؛
  • ۸۷ درصد بازاریاب‌ها می‌گویند ویدیو در ساخت سرنخ (Lead) کمکشان کرده است؛
  • ۸۷ درصد بازاریاب‌ها معتقدند ویدیو به افزایش فروششان منجر شده است؛

این‌طور بگوییم که درصد بالایی از مارکترها در حوزه‌های مختلف، روی تأثیر بالای ویدیو بر بهبود ROI، فروش، ساخت لید و… توافق نظر دارند! پس قطعاً ساخت این نوع تیزرها برای تبلیغات هم می‌تواند کلی فایده و مزیت به‌دنبال داشته باشد.

در بخش بعدی، به سؤالی پاسخ می‌دهیم که به احتمال خیلی زیاد ذهنتان را درگیر کرده باشد.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

قیمت نهایی تیزر تبلیغاتی، از عوامل زیادی تأثیر می‌گیرد! اول از همه مهارت و تخصص تیم ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی است. آژانس یا فریلنسری که سفارش شما را می‌گیرد، بسته به رزومه‌ای که دارد و نمونه کارهای قبلی‌اش، دستمزد متفاوتی با دیگر همکارانش خواهد داشت.

عامل تأثیرگذار بعدی، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد استفاده برای ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی است. قاعدتاً هرچقدر هزینۀ بیشتری برای ابزارها شده باشد، خروجی کار هم بهتر خواهد بود و هزینۀ نهایی هم بالاتر می‌رود. برای ساخت انیمیشن سه بعدی لازم است از نرم افزار Blender استفاده شود. کار با این برنامه به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارد تا خروجی مورد نظر حاصل شود.

زمان تیزر هم در تعیین قیمت نقش دارد! نیازی به گفتن نیست که هرچقدر تایم کمتر باشد، هزینه کمتر است و با بیشتر شدن ثانیه‌ها، قیمت درج‌شده در فاکتور نهایی هم بیشتر خواهد شد. همچنین تعداد کاراکترهای استفاده شده در تیزر و میزان پیچیدگی کاراکترها مستقیما در تعیین قیمت نهایی موثر است.

پس مشخص کردن تعرفه دقیق برا هر نوع تیزر تبلیغاتی، شدنی نیست! ولی اگر بخواهیم یک رنج قیمتی بگوییم، باید گفت هزینه ساخت یک تیزر تبلیغاتی سه بعدی به صورت پایه از ۳۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد. این رقم در تیزرهای حرفه ای و طولانی تا ۲ میلیارد تومان هم میرسد. توجه داشته باشید که این مبلغ تنها هزینه ساخت تیزر است و برای پخش آن باید هزینه جداگانه ای در نظر گرفته شود.

مراحل پخش تیزر سه بعدی تلویزیونی در رسانه

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی برای تلویزیون

کلاً تبلیغات در هر رسانه‌ای، باید با استراتژی مشخص و درست‌وحسابی‌ای انجام شود تا بیشترین آوردۀ ممکن را داشته باشد. البته پیش از ساخت تیزر باید در نظر داشته باشید که تیزر سه بعدی بناست در چه بستری پخش شود. تیزر تبلیغاتی که بناست در شبکه های اجتماعی منتشر شود از نظر مدت زمان ساخت، ابعاد و استراتژی تبلیغاتی با تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون متفاوت است.

ساده بگوییم: اگر همۀ جوانب را بهینه‌سازی نکنید، بهترین تیزر تبلیغاتی سه بعدی را هم که ساخته باشید، به احتمال خیلی زیاد برایتان فایده‌ای نخواهد داشت!

 

یک نکتۀ مهم دیگر هم اینکه تبلیغ در این رسانه به‌شدت گران است و به همین خاطر بسیاری از کسب‌وکارها اصلاً به آن فکر هم نمی‌کنند! چون برایشان صرف اقتصادی ندارد. حالا فرض می‌گیریم که کسب‌وکار شما همۀ جوانب را رعایت کرده و مشکلی از بابت بودجه هم ندارد. برای تبلیغات در این رسانه، باید سراغ آژانس‌های تبلیغاتی‌ای که مورد تأیید این سازمان هستند بروید و صفر تا صد کار را به آن‌ها بسپارید.

بعد از ساخت تیزر که قاعدتاً باید در هماهنگی کامل با شما پیش برود، وقت تصمیم‌گیری راجع‌به انتخاب شبکه‌ای است که می‌خواهید تبلیغ تلویزیونی را نشان دهد. ساعت پخش هم باید مشخص شود! چون هم شبکه و هم ساعت نمایش تبلیغ روی قیمت نهایی اثرگذار هستند. ضمناً از آنجایی که تعرفۀ تبلیغات در صداوسیما به‌صورت ثانیه‌ای است، مدت‌زمان تبلیغتان هم تأثیر زیادی روی مبلغ نهایی هزینه دارد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که شرکت‌های طرف قرارداد با صداوسیما، ممکن است به دلیل امتیاز ویژه‌ای که دارند، خدماتشان را هم به صورت گران تری عرضه دارند. اگر با توجه به پیچیدگی‌های تبلیغ در این رسانه از آن صرف نظر کردید، پلتفرم های دیگری وجود دارند که می‌توانند میزبان تیزر تبلیغاتی شما باشند. از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام گرفته تا VODهایی مثل آپارات، فیلیمو، نماوا و … .

در هر صورت، فکر کنید و از تمام زوایا کلیت موضوع را ببینید. آیا واقعاً تبلیغ در تلویزیون آنقدر ضروری است؟ یا نمایش تیزر تبلیغاتی در پلتفرم‌های جایگزین هم کارتان را راه می‌اندازد؟

بیایید در بخش بعدی راجع‌به اثرات مثبت ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی روی کسب‌وکارتان صحبت کنیم.

موارد استفاده از تیزر تبلیغاتی سه بعدی

موارد استفاده از تیزر تبلیغاتی سه بعدی

علاوه‌بر تلویزیون که بالاتر به آن اشاره کردیم، کلی پلتفرم و فضای دیگر وجود دارند که امکان نمایش تیزر تبلیغاتی سه بعدی را دارند.

اول از همه شبکه‌های اجتماعی و در صدر آن‌ها اینستاگرام. هم در اکانت خودتان و هم کمپین‌های تبلیغاتی‌ای که در این شبکه‌ها اجرا می‌کنید، می‌توانید از تیزر تبلیغاتی ساخته‌شده بهره ببرید. انتشار تیزر تبلیغاتی اینستاگرام میتواند تاثیر بسیار خوبی در بیشتر شناخته شدن و افزایش مشتریان شما داشته باشد.

پلتفرم‌های VOD (پلتفرم‌هایی که مخصوص نمایش ویدیو هستند) هم مکان مناسبی برای نمایش این نوع تبلیغات محسوب می‌شوند. همین الان اگر وارد آپارات شوید و بخواهید ویدیویی را تماشا کنید، قبل از نمایش ویدیوی اصلی، حداقل یک تبلیغ ویدیویی به شما نمایش داده می‌شود. در فیلیمو، نماوا، فیلم‌نت و… هم بخواهید فیلم یا سریال ببینید، روال همین‌طور است. تازه اگر حوزۀ فعالیتتان بین‌المللی باشد و مشتری‌های برون‌مرزی داشته باشید، می‌توانید برای نمایش تیزر تبلیغاتی در یوتیوب هم برنامه ریزی کنید.

در کنار همۀ این موارد، تلویزیون‌های شهری را داریم که می‌توانند نمایشگر تبلیغ برند شما باشند. بعد از ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی، می‌توانید با پیمانکارانی که از طرف شهرداری مسئول تبلیغات در این تلویزیون‌ها هستند تماس بگیرید و اقدامات لازم برای پخش تبلیغ در آن‌ها را انجام دهید.

ساخت تیزر تبلیغاتی برای فروشگاه ها و برندها

ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی برای فروشگاه ها میتواند در قالب لوگوموشن سه بعدی و یا تیزرهایی باشد که با استفاده از آنها بهتر میتوانید محصول و یا خدمات خود را معرفی نمایید. سالن های آرایشگاهی، کارخانه ها و شرکت ها، مجموعه های فرهنگی و سازمان ها از جمله مهمترین مشتریان تیزر تبلیغاتی سه بعدی هستند. توجه داشته باشید که اگر به هر دلیل تیزر تبلیغاتی سه بعدی برای شما مقرون به صرفه نیست توصیه میکنیم دیگر انواع تیزر تبلیغاتی از جمله تیزر رئال و یا تیزر تبلیغاتی دو بعدی را در نظر داشته باشید.

امکان نمایش تیزر در نمایشگاه های مرتبط با حوزۀ فعالیتتان هم وجود دارد. اجازه دهید در بخشی جداگانه به تیزر تبلیغاتی برای نمایشگاه بپردازیم.

ساخت تیزر سه بعدی برای نمایشگاه

نمونه ساخته شده انیمیشن سه بعدی تبلیغاتی توسط شرکت پلاتو

هر ساله ده‌ها نمایشگاه مختلف در حوزه‌های گوناگون در جای‌جای کشورمان برگزار می‌شود. از نمایشگاه صنایع غذایی گرفته تا نمایشگاه شرکت‌های ساختمانی. اگر پا را فراتر از مرزها بگذاریم، تعداد نمایشگاه‌ها بسیار بیشتر هم می‌شود.

اگر قصد حضور در هرکدام از این نمایشگاه‌ها را داشته باشید و بخواهید در آن‌ها غرفه بگیرید، ساخت تیزر تبلیغاتی نمایشگاهی، باعث می‌شود بسیار بیشتر دیده شوید و تبلیغ خیلی خوبی برای برندتان خواهد بود. می‌توانید از تیزری که ساخته‌اید در سایت مخصوص نمایشگاه یا اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی آن استفاده کنید. می‌توانید بیشتر هزینه کنید و از مسئولان برگزار‌کننده بخواهید تیزر شما به‌عنوان تبلیغ اصلی نمایشگاه منتشر شود.

برای مشاهده دیگر راه های موثر تبلیغات نمایشگاهی کلیک کنید.

در ضمن، امکان نمایش تبلیغ در تلویزیون‌ها و نمایشگرهای محیط نمایشگاه هم وجود دارد. در مجموع که تیزر تبلیغاتی می‌تواند نقش یک سکوی پرتاب برای بیشتر دیده شدن در نمایشگاه‌ها را ایفا کند.

تاریخچه و ویژگی ‌های کلیدی ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

تاریخچه ساخت تیزر تبلیغاتی

رابطۀ تنگاتنگی بین شروع استفاده از این تیزرها و پیشرفت قدرت‌ کامپیوترها و توان گرافیکی آن‌ها وجود دارد. اگرچه اولین نمونه‌های انیمیشن‌های سه بعدی در اوایل قرن ۲۰ نمایش داده شدند، ولی رواج آن در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی رخ داد؛ زمانی که تکنولوژی ساخت چنین محتوایی پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده بود و امکان استفادۀ گسترده از آن در مصارف تبلیغاتی فراهم شد.

در دهۀ ۸۰ میلادی، بعد از معرفی و عرضۀ نرم‌افزارهای کامپیوتری مخصوص ساخت انیمیشن، انقلابی بزرگ رخ داد. برندهای پیشگام مثل کوکاکولا و پپسی، از این تکنولوژی جدید (در آن زمان) نهایت استفاده را بردند و اولین نمونه‌های تبلیغات سه بعدی را ساختند.

دهۀ ۹۰ این پیشرفت بسیار چشمگیرتر شد و فیلم مشهور پارک ژوراسیک و جلوه‌های ویژۀ حیرت‌انگیزش، مخاطبان را تشنۀ ویدیوهای سه بعدی جدید کرد. از جمله برندهایی که نهایت استفاده را از این ترند کردند، می‌توان به Nike و McDonald اشاره کرد.

خلاصه که هربار سخت‌افزارهای کامپیوتری پیشرفت کردند و نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر ساخته شدند، تیزرهای تبلیغاتی سه بعدی حیرت‌انگیزتری ساخته شد. طوری که حالا در عصری قرار داریم که امکان ساخت پیشرفته‌ترین ویدیوهای سه بعدی وجود دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بهترین نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی توصیه میکنیم مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

اجازه دهید با انیمیشن‌ها مثال بزنیم؛ نسخۀ اول فرار مرغی در سال ۲۰۰۰ ساخته شد و نسخۀ دوم آن در همین سالی که گذشت، یعنی ۲۰۲۳ روی پردۀ سینما رفت.

هنگام اکران نسخۀ اول، همۀ فکر می‌کردند این تصویرسازی و گرافیک آخر دنیا است! و واقعاً هم نسبت به تکنولوژی آن زمان، نهایت چیزی بود که امکان ساختش وجود داشت. ولی حالا که ۲۴ سال از آن زمان گذشته است، اگر مقایسه‌ای بین نسخۀ اول و دوم داشته باشید، می‌بینید چقدر خیال آن زمان مضحک بود. چون گرافیک و کیفیت نسخۀ دوم به‌وضوح از نسخۀ اول بهتر است!

تیزر تبلیغاتی سه بعدی بسازید و بیش از پیش دیده شوید!

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی

در این مقاله فهمیدیم ساخت تیزر تبلیغاتی سه بعدی چطور انجام می‌شود و چه فوایدی برای برند تبلیغ‌کننده دارد. با توجه به اقبال گستردۀ مردم به انواع محتواهای ویدیویی، استفاده از این نوع تیزرها در کمپین‌های تبلیغاتی، نتایج مثبتی خواهد داشت که راجع‌به همۀ آن‌ها صحبت کردیم.

گفتیم که روال استفاده از تیزر ساخته‌شده در رسانه‌هایی مثل تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های شهری چگونه است و چقدر هزینه دارد. ضمناً در بخشی جداگانه، راجع‌به کارآمدی آن برای شرکت در نمایشگاه‌های مختلف صحبت کردیم. امیدواریم خواندن این مقاله برایتان مفید بوده باشد؛ اگر همچنان سؤالی در این زمینه دارید، حتماً در قسمت نظرات آن را با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسختان را بدهیم.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x