لوگو پلاتو

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

شاید دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) را بتوان در کلام بزرگان این بازار یافت که آن را هر نوع بازاریابی در فضای دیجیتال برای محصولات معرفی می نمایند.

مارکتینگ هر نوع بازاریابی و جلب و جذب مشتری به اشکال مختلف است اما امروزه استفاده از فضای دیجیتال باعث شده است تا این نوع بازاریابی از بهترین انواع جذب مشتری باشد. این روش شاید جدید و نو به نظر برسد اما تفکر و اجرای آن بسیار قدیمی است. حتی به زمان استفاده بشر از فضای دیجیتال باز می گردد.

نکته مهم آن است که نباید به این موضوع فقط به صورت بررسی های آنلاین اشاره نمود بلکه دیجیتال مارکتینگ می تواند آفلاین نیز باشد. در ادامه متن به مختصات این موضوع و آنچه برای آن مورد نیاز است اشاره خواهیم نمود.

دیجیتال مارکتینگ

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

بزرگترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، فضای سایبری است. اینترنت و هر نوع فضای دیجیتالی می تواند کمکی برای بهره مندی از این نوع جذب مخاطب باشد.

اما برای دیجیتال مارکتینگ باید تحلیل داده دانست و با این موضوع بازار را شناسایی کرد. از سوی دیگر روش های سئو و بهینه سازی موتور جستجو را دانست. در این زمینه نیازمند بهره مندی از دانش متخصصان هستیم. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و غفلت از آن باعث می شود تا به نتیجه مطلوب دست نیابیم.

از جمله ابزارهای دیگر آن تبلیغات کلیکی، استفاده از امکانات شبکه های مجازی، مدیریت آنها، استفاده از انواع ارسال آگهی در فضای مجازی و روش هایی مانند چت آنلاین و موارد مشابه آن می باشد.

رصد فضا یکی از مواردی است که به واسطه آن می توان در این امر موفق بود. مثلا با استفاده از فضای اطلاعاتی گوگل می توان مخاطبان را شناسایی کرد. از سوی دیگر فضای اجتماعی نیز دارای ابزاری برای تحلیل داده و محتوا است و به این سبب می توان مخاطبان را شناخت.

به طور کلی می توان برای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به موارد زیر اشاره کرد :

  • طراحی و بهینه سازی (سئو) سایت
  • بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM)
  • بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • تولید محتوا و بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی درونگرا
  • تبلیغات کلیکی
  • ایمیل مارکتینگ
  • آنالیز و تحلیل داده
  • لینک و بک لینک
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات تیزر و ویدئوی موشن گرافیک

بهترین کمپین دیجیتال مارکتینگ

کمپین ها بسیار مطلوب هستند زیرا به واسطه آنها می توان سریع رشد کرد. کمپین ها باعث می شوند تا فرد در گروه رشد کند. به این سبب ترقی روز افزون خواهد شد. در دنیا کمپین های مختلفی هستند که می توان از طریق آنها معروف شد. اما آنچه اهمیت دارد، نام کمپین ها نیست بلکه این موارد بسیار زیاد است، بلکه اهمیت موضوع در آن است که باید رازهای موفقیت کمپین ها را دانست.

یکی از موفقیت های این کمپین ها در عرصه دیجیتال مارکتینگ آن است که از اپلیکیشن های حرفه ای بهره می برند. با استفاده از این اپلیکیشن ها می توان تبلیغات کرد و یا رصد بازار را انجام داد.

این موارد باعث می شود تا ترافیک سایت بالا برود. در این کمپینها انواع ابزارهای بازاریابی مورد استفاده است که از این میان می توان به ایمیل مارکتینگ، سرچ مارکتینگ و موارد مشابه آنها بهره برد. حتی جستجوی محتوایی نیز از طریق این کمپین ها قابل رصد است و این جستجو پیشرفته است.

بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ

یکی از راه هایی که می توان در دیجیتال مارکتینگ موفق بود، موضوع آموزش است. گاهی اوقات از دیگران برای موفقیت استفاده می نماییم و برخی اوقات علاقه مند هستیم تا سکان کار در دستان خودمان باشد. برای این موضوع باید از آموزش های دقیق و حرفه ای بهره مند شویم.

اما آموزش در این حوزه بسیار پیچیده و گسترده است. باید تحلیل دانست. روش های رصد بازار را آموخت. بازاریابی نقطه به نقطه و اطلاعات فروش را تحلیل نمود. آموزش بخش مهم برای پیشرفت در این حوزه است. البته برای آموزش در این حوزه می توانید از اطلاعات و مشاوره کارشناسان حرفه ای این مجموعه بهره مند شوید.

استراتژی های برتر دیجیتال مارکتینگ

نکته اول و بسیار مهمی که در این حوزه باید به آن توجه داشت آن است که باید هدف داشت. اگر از ابتدا ندانیم که برای چه به این وادی قدم نهاده ایم، مسیری که به شکست منتهی می شود، برگزیده ایم.

توجه کنید که همواره رقبا از شما جلوتر هستند. برای موفقیت باید گوی سبقت را ربود. امروزه رقبا از انواع اقدامات و فنون به روز استفاده می کنند تا موفقیت را از آن خود کنند. از سوی دیگر اگر نتوان سفارش های آنلاین را به سمت خود جلب نمود، باید قید دیجیتال مارکتینگ را زد. یعنی نتوانسته ایم از اصول اولیه برای جذب مخاطب استفاده نماییم.

یکی از نکاتی که از استراتژی های مهم در دیجیتال مارکتینگ است، مخاطب شناسی است. همه افراد، به تمام اطلاعاتی که در فضای دیجیتال پراکنده شده است، علاقه نشان نمی دهند. در نتیجه برای موضوع خاص خود باید مخاطب خود را بشناسید. به این واسطه می توان کسب و کار خوبی را ایجاد نمود و از هدر رفت سرمایه جلوگیری کرد.

برنامه ریزی و دانستن میزان بودجه و پیش بینی آن برای تحقق برنامه ها نیز از مواردی است که باید به آن توجه داشت. با استفاده از پیش بینی می توان هزینه های بهینه سازی را سر و سامان داد.

از سوی دیگر برای برنامه ریزی باید خلاق بود. بدون خلاقیت نمی توان پیشنهاد جدیدی مطرح کرد. همه این موارد بخشی از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است که البته می تواند کلیدی و مفید باشد.

نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار

در دنیای امروز نمی توان به روش های سنتی بسنده کرد و از آنها بهره برد. زمان تغییرات رسیده است و به سبب آن می توان به کسب و کار رونق بخشید. دیجیتال بودن فروش به معنای مخاطب بیشتر است. یعنی با استفاده از تبلیغات مفید در فصای مجازی، مخاطبین بیشتری در مسیر قرار خواهند داشت.

اما به روش سنتی فقط مشتریان بومی و گذری را می توان جذب کرد که البته این جذب نمودن، 100 درصدی نیز نخواهد بود. نقش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار حرفه ای پر رنگ است. بدون آن نمی توان موفق بود. اگر تمایل دارید تا بر سرمایه خود بیافزایید باید از این روش استفاده کنید تا محصولات و خدمات خود را بهتر ارائه و معرفی نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تماس بگیرید. در این متن به بررسی اجمالی در این خصوص پرداخته شده است و هنوز دنیایی از اطلاعات در زمینه دیجیتال مارکتینگ باقی مانده است.

کلام آخر

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید. شما عزیزان جهت سفارش طراحی سایت ، و دیجیتال مارکتینگ می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در تماس باشید و از آن ها مشاوره دریافت کنید.