نحوه عکاسی از محصولات برای سایت فروشگاهی

عکاسی از محصولات برای سایت

امروزه به علت افزایش علاقه مردم به فعالیت های مجازی و خریدهای آنلاین، کسب و کارهای بسیاری به شکل فروشگاه های اینترنتی در آمده‌اند. آنها یک سایت راه اندازی می کنند، محصولات شان را در سایت بارگذاری می کنند و پس از معرفی درست و دقیق اقدام به فروش محصولات میکنند.

در این میان عکاسی از محصولات برای سایت اهمیت بسیار ویژه ای دارد و یکی از راه هایی است که فروشندگان برای جذب مشتری بیشتر بکار می برند. هر چه عکس هایی که در سایت بارگذاری خواهند شد با کیفیت تر و مشتری پسندتر باشند، درصد موفقیت در فروش نیز بیشتر میشود. برای ثبت عکس های با کیفیت لازم است نکات بسیاری را در نظر داشته باشید، در این مقاله برخی از مهمترین نکات را در خصوص عکاسی از محصولات با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نکات مهم عکاسی از محصولات برای سایت

۱- آگاهی از نیاز مشتری:

در عکاسی محصولات برای سایت چون امکان ارتباط مستقیم بین مشتری و فروشنده وجود ندارد، باید به نحوی عکاسی صورت بگیرد که نیازهای مشتری را رفع کند، محصول را به طور کامل معرفی کند و متمایز بودنش را به صورت دقیق نشان دهد. عکس ها باید در عین جذابیت جزئیات کار را هم نمایش دهند. همچنین لازم است تمام بخش های محصول، دقیقا همانطور که هست به دید مخاطبان برسد.

۲- آرایش عناصر در عکس:

باید بتوانید عناصر موجود در محیط را به گونه ای  بچینید که فضایی جذاب و جالب برای عکاسی ایجاد شود. چیدمان عناصر در محیط عکاسی با توجه به سبک عکاسی، سلیقه عکاس و محصول یا محصولات مورد نظر مشخص می شود. به جز محصول اصلی باقی عناصر باید در حاشیه باشند. در چیدمان محیط مورد نظر برای انجام عکاسی نباید زیاده روی نکنید زیرا احتمال دارد، حواس مخاطب را از سوژه اصلی پرت کنید. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه توصیه میکنیم مقاله ” دکور مناسب برای عکاسی تبلیغاتی ” را مطالعه فرمایید.

۳- تجهیزات مناسب عکاسی از محصولات برای سایت:

دوربین و تجهیزات مناسب برای عکاسی از محصولات

برای یک عکاسی خوب باید تجهیزات خوبی هم داشته باشید. تجهیزات خوب به شما کمک می کنند تا یک عکس ایده آل و با کیفیت بگیرید. با استفاده از تجهیزات عکاسی میتوانید حتی ریزترین جزئیات را هم به کاربران نمایش دهید. البته تهیه چنین تجهیزاتی برای کسانی که به صورت حرفه ای عکاسی نمیکنند ممکن است مقرون به صرفه نباشد. چنین افرادی میتوانند از گروه ها و افراد حرفه ای کمک بگیرند و عکاسی از محصولات برای سایت را سفارش دهند.

۴- ویرایش عکس برای قرار گرفتن در سایت:

بعد از این که یک عکس خوب و دقیق را ثبت کردید، وقت ویرایش کردن جزئیات منفی باقی مانده در تصویر است. حذف کثیفی ها، تعویض بک گراند، تغییر رنگ ها و … . رفع خطاهای عکس باعث جذابیت و تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد. نرم افزارهای Adobe Photoshop و Adobe Lightroom از ابزارهای ویرایش عکس هستند.

در ویرایش عکس هایی که از محصولات ثبت شده اند نباید اغراق کرد و یا ادیت بیش از اندازه داشت. در صورتی که نکات مهم ادیت رعایت نشود ممکن است رنگ و یا دیگر جزئیات محصول با تصویر همخوانی نداشته باشد. چنین مشکلی موجب میشود تا نارضایتی مشتریان افزایش یابد و تمایلی به تکرار خرید نشان ندهند.

۵- استفاده از مدل برای عکاسی:

استفاده از مدل برای عکاسی از محصولات

اگر محصولی که به فروش می رسانید در حوزه پوشاک و لباس است از مدل ها کمک بگیرید. با این کار مخاطب دید بهتری نسبت به محصولات شما خواهد داشت. مدل در عکاسی حس واقعی بودن را به مشتری می دهد. مدل های حرفه ای برای انجام این کار هزینه های بیشتری نسبت به مدل های آماتور و تازه کار دریافت می کنند.

۶- عکاسی ماکرو:

عکس های ماکرو عکس هایی هستند که از فاصله ی بسیار نزدیک از محصولات گرفته می شوند و جزئیات ریز را هم نشان می دهند. عکاسی ماکرو از جواهرات، زیورآلات، وسایل تزئینی و یا هر چیزی که جزئیات مهمی دارد انجام میشود. امروزه دوربین های موبایل پیشرفته هم قابلیت ماکرو را دارند.

۷- عکاسی با دوربین ثابت:

از دیگر نکات مهم، عکاسی با دوربین ثابت است. شما چه از دوربین موبایل استفاده می کنید چه از دوربین های حرفه ای باید آن را در جایی ثابت بگذارید. زیرا اگر ثابت نباشد حتی لرزش های کوچک هم تصویر عکس را خراب می کنند. سه پایه نگه دارنده می تواند دوربین و گوشی موبایل شما را ثابت نگه دارد.

انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی از محصولات

۸- انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی محصولات سایت:

پس زمینه عکس از قسمت های مهم عکاسی محصول است. پس زمینه باید به گونه ای انتخاب شود که بهترین همخوانی را با محصول داشته باشد. در صورت عدم انتخاب درست ممکن است توجه ها به سمت پس زمینه جلب شود یا اینکه زیبایی محصول به درستی منتقل نشود. در این صورت نتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد.

فروشگاه هایی مانند دیجی کالا تصاویری با پس زمینه سفید را تهیه و منتشر میکنند. اگر شما هم قصد دارید محصولات خود را در این وب سایت به فروش برسانید باید استانداردهای دیجی کالا را در تهیه عکس رعایت کنید. اما اگر برای پس زمینه رنگی غیر از سفید و مشکی انتخاب کردید، توجه کنید که رنگ آن با محصول هم خوانی داشته باشد.

۹- چینش درست و تمیزی محصولات برای عکاسی:

شاید تمیزی محصولی که از آن عکاسی می شود، خیلی به چشم نیاید ولی می توان گفت که از نکات مهم می باشد. اگر در عکس کثیفی یا خاک روی محصول دیده شود یا حتی لک انگشت در تصویر وجود داشته باشد، محصول شما را بی کیفیت و کم ارزش نشان می دهد.

عموما در عکاسی از محصول به گونه ای عمل میشود که انگار قرار است محصول در پشت ویترین گذاشته شود به همین دلیل باید سعی کنید تا محصول در بهترین حالت خودش قرار داشته باشد. لباس ها اتو شده، کفش ها واکس خورده و کیف ها پر میشوند تا زیبایی محصولات بیش از پیش نمایان شود.

چگونه از یک محصول برای سایت عکاسی کنیم؟

۱۰- نورپردازی برای عکاسی از محصولات:

عکاس ها بر این باورند که ۹۰ درصد عکاسی را نورپردازی تشکیل می دهد. پس نورپردازی عکس را بسیار مهم بشمارید. شما می توانید از دو نوع منبع نور استفاده کنید، منبع نور طبیعی یعنی نور خورشید و منبع نور مصنوعی مثل لامپ، چراغ مطالعه، فلاش دوربین و … .برای عکاسی از محصولات بزرگ معمولا از نور خورشید استفاده می شود  تا عکس ها طبیعی تر به نظر برسند.

هنگام عکاسی با نور خورشید باید با محصول و سوژه عکاسی بازی کنید تا سایه ای در عکس ایجاد نشود. نور مصنوعی هم برای عکاسی محصولات کوچک تر بکار می رود و در آنها قصد نمایش جزئیات وجود دارد. نکته ای مهم در عکاسی با نور مصنوعی دمای نور است که باید ۵۵۰۰ کلوین باشد. یعنی دقیقا هم دما با نور خورشید. لامپ های زرد و سفید در کنار یک دیگر یک منبع نور مصنوعی مناسب را تشکیل می دهند.

نکات عکاسی از محصولات برای سایت

۱۱- تعیین زاویه عکاسی:

در عکاسی حرفه ای سه زاویه استفاده می شود، زاویه صفر درجه، زاویه ۴۵ درجه و زاویه ۹۰ درجه که هر کدام برای نوع خاصی از عکاسی مناسب هستند.

  • زاویه صفر درجه: در عکاسی از کالاهایی که ارتفاع آنها از عرضشان بیشتر است یا ایستاده هستند، از زاویه صفر درجه استفاده می شود. در زاویه صفر درجه دوربین و سوژه عکاسی هم سطح هستند و این دو با یک دیگر هیچ زاویه ای تشکیل نمی دهند. عکاسی از محصولاتی مانند یخچال، لوازم آرایشی و بهداشتی مثل شامپو، خوراکی هایی مثل شکلات و میوه خشک و … با زاویه صفر درجه صورت می گیرد.
  • زاویه ۴۵ درجه: زاویه ۴۵ درجه رایج ترین زاویه عکاسی از محصولاتی است که در آن ابعاد محصول برای مشتری مهم است. در این نوع تصویربرداری مشتری باید از روی عکس ابعاد محصول را بفهمد. عموما لوازم دکوری، لوازم الکترونیکی و … با زاویه ۴۵ درجه عکاسی می شوند.
  • زاویه ۹۰ درجه: از زاویه ۹۰ درجه در عکاسی هایی که محصولات حالت ایستاده نیستند استفاده می شود مثل عکاسی از لباس، کتاب، مواد غذایی.

توجه به نکاتی که تا اینجا ذکر شد کمک میکند تا حتی عکاسی از محصول با موبایل نیز بسیار حرفه ای و با کیفیت انجام شود. پیشنهاد میکنیم برای مطالعه نکات تکمیلی سری به مقاله مربوطه بزنید.

عکاسی از محصولات فروشگاه آنلاین

عکاسی خلاقانه برای وب سایت و اینستاگرام

در عکاسی از محصولات برای سایت یا فروشگاه آنلاین گاه بهتر است خلاقیت را نیز چاشنی کار کنید. عکس بنر وب سایت و یا تصاویر مربوط به دسته بندی با بهره گیری از عنصر خلاقیت تاثیر بهتری روی مخاطبان خواهند داشت.

ترکیب ها مختلف را در عکاسی از محصولات امتحان کنید تا بهترین زاویه و چینش را به دست آورید. بهتر است برخی از محصولات را در دست بگیرید تا بتوانید حس لمس را به مشتریان انتقال دهید. عکس ها را به گونه ای ثبت کنید که کاربران بتوانند جنس و کیفیت محصول را احساس کنند. نمایش کیفیت دوخت و پارچه در فروشگاه های لباس اینترنتی بسیار موثر خواهد بود.

عکاسی از محصولات برای وب سایت با جزئیات دقیق

دلایل اهمیت عکاسی از محصولات برای سایت

امروزه عکس های بسیار زیادی در سطح اینترنت وجود دارند. عموم کالاها توسط خود شرکتها عکاسی میشوند و در سایت شان قرار میگیرند. به همین دلیل ممکن است بتوانید عکسی عین یا شبیه کالایی که قصد فروش آن را دارید در اینترنت بیابید. در این صورت صرف وقت و هزینه برای عکاسی اختصاصی از محصولات چه لزومی دارد؟

  ۱.جلب اعتماد مشتری: با عکاسی اختصاصی مشتریان شما اطمینان حاصل خواهند کرد که عین این محصول در فروشگاه شما وجود دارد. احتمال خرید از فروشگاه شما افزایش پیدا خواهد کرد.

  ۲.انتقال درست حس کالا: در فروش آنلاین مشتریان نمیتوانند کالای مورد نظرشان را لمس کرده و از نزدیک ببینند، پس در واقع پیش از فروش کالا شما در حال فروش عکس به مشتریان تان هستید. به همین دلیل توصیه میشود عکس ها را با دقت و حوصله تهیه کنید.

علاوه بر این شما بهتر از هر کسی نسبت به نیازهای مشتریان خود آگاهی دارید و میتوانید عکس ها را به گونه ای تهیه نمایید که تصویر به درستی انتقال یابد و بهترین نتیجه حاصل شود.

  ۳.عدم وجود عکس مناسب و درست در اینترنت: گاه ممکن است تصویر مورد نظر خود را در اینترنت نیابید یا تصاویر کیفیت مطلوبی نداشته باشند. در این حالت نیز لازم است برای عکاسی اختصاصی از محصولاتتان اقدام کنید. علاوه بر همه این موارد گاه محصول تولید خود شماست و در صورتی که ابتدا دیگران اقدام به تصویر برداری از آن نمایند شاید تقدم شما در تولید محصول توسط کاربران زیر سوال رود.

عکاسی حرفه ای از محصولات

  ۴.حرفه ای جلوه کردن در نظر کاربران: امروزه تمام مجموعه های بزرگ و حرفه ای تیم اختصاصی خود را در تولید محتوای تصویری و عکاسی دارند. به همین دلیل عکاسی از محصولات برای وب سایت یا پیج اینستاگرام میتواند بیش از پیش به کسب و کار شما اعتبار بخشد.

افزایش نرخ تبدیل مشتریان: عکس ها باید به گونه ای ثبت شوند که نرخ تبدیل وب سایت را افزایش دهند. عکاسی از محصولاتی که در سایت قرار میگیرند با عکاسی از محصولات در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام بسیار متفاوت است. در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام جنگ بر سر جلب توجه است به همین دلیل عکس ها باید خلاقانه و جذاب ثبت شوند. در حالیکه عکس های وب سایت باید بیشتر بر جزئیات، کیفیت محصول، متریال و رنگبندی تمرکز داشته باشند.

  ۵.تهیه عکس منطبق با بستر انتشار: محصولات وب سایت عموما با پس زمینه های ساده و سفید بارگذاری میشوند تا ظاهر آراسته و زیبایی به سایت ببخشند در حالیکه چنین عکس هایی در اینستاگرام کسل کننده به نظر میرسند و در جذب مشتری موفق عمل نمیکند. البته شما میتوانید از عکس هایی که برای وب سایت تان گرفته شده است در پیج اینستاگرام نیز استفاده کنید اما بهتر است برای هر بستری عکس ها به صورت جداگانه و اختصاصی ثبت شوند.

  ۶.منحصر به فرد بودن: در صورتی که خودتان به تهیه عکس از محصولات برای سایت مبادرت ورزید نتیجه نهایی بسیار منحصر به فرد خواهد بود. با افزودن لوگو و واتر مارک عکس های خاص تنها در وب سایت شما یافت خواهند شد.

  ۷.بهبود سئو: انتشار عکس های با کیفیت و خاص در وب سایت تان تاثیر بسیار خوبی بر روی بهبود سئو و رتبه گرفتن از موتور جستجو خواهد داشت.

  ۸.جذب مشتری: سفارش عکاسی اختصاصی از محصولات سبب میشود تا مشتریان بیشتری به خرید و استفاده از محصولات شما ترغیب شوند. وب سایت ها عموما با توضیحات شفاهی پر میشوند، به همین دلیل جذابیت بصری کمتری نسبت به سوشال میدیا و شبکه های اجتماعی دارند. به همین دلیل توصیه میشود عکاسی از محصولات برای سایت به گونه ای انجام شود که صفحه را از یکنواختی خارج کند.

سفارش خدمات عکاسی

عکاسی از محصولات برای قرارگیری در وب سایت

شاید شما هم فکر کنید که چرا باید برای تهیه عکس از محصولات وب سایت هزینه کنید در حالیکه میتوانید خودتان این کار را انجام دهید؟ نخست باید عکاسی را یک حرفه تخصصی بدانید. خروجی کار زمانیکه از یک تیم حرفه ای برای تهیه عکس کمک میگیرید با زمانی که خودتان اقدام به تهیه عکس مینمایید بسیار متفاوت خواهد بود. از طرفی یک تیم حرفه ای از تجهیزات و دوربین های مناسبی استفاده میکند و کار در مدت زمان کوتاه تری به نتیجه میرسد. پس برخلاف چیزی که به نظر میرسد سفارش عکاسی از محصولات برای سایت میتواند به شما برای صرفه جویی در زمان و هزینه کمک کند.

در حقیقت عکاسی حرفه ای محصول یک نوع سرمایه گذاری تبلیغاتی است. همچنین این روش در مقایسه با سایر روش های تبلیغات همچون سفارش ساخت تیزر بسیار مقرون به صرفه تر است. در صورتی که قصد ثبت سفارش برای عکاسی از محصولات وب سایت را دارید، میتوانید از طریق شماره تماس قرار گرفته شده در صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x