نکات کلیدی عکاسی از محصول در اینستاگرام

نکات مهم عکاسی از محصول برای اینستاگرام چیست؟

فروش در اینستاگرام امروزه یک امر فراگیر است که افراد زیادی به آن مشغول شده اند. آنها با عکاسی از محصولات شان و گذاشتن پست و استوری برای معرفی محصولات شان می توانند فروش خوبی داشته باشند. عکس هایی ساده اما با کیفیت بالا از محصولات سبب می شود کل مشتری برای خرید آنلاین جدی تر عمل کند. برای داشتن عکس هایی خوب لازم است تا نکاتی رعایت شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

موارد مورد نیاز برای عکاسی از محصول در اینستاگرام

۱- نورپردازی:

از هر نوع دوربینی که برای عکاسی استفاده می کنید، مهم ترین مسئله نورپردازی است. هم می توانید از نور طبیعی استفاده کنید و هم نورهای مصنوعی. لازم به ذکر است که کار با نور طبیعی کمی سخت تر است زیرا در طول روز تغییر می کند و برای این که در عکس سایه ایجاد نشود باید با سوژه بازی کنید. نورهای مصنوعی هم طیف وسیعی از موارد روشنایی را شامل می شود مانند لامپ، نور چراغ قوه، چراغ مطالعه و… . کار با این منابع نوری راحت تر است و کنترل بهتری روی آنها خواهید داشت.

۲- پس زمینه یا بک گراند:

پس زمینه را باید طوری تعیین کنید که محصولاتتان به خوبی نمایش داده شود. استفاده از رنگ های سفید و سیاه برای پس زمینه انتخاب خوبی بشمار می رود اما رنگ های دیگر و یا طراحی های خاص هم می تواند مخاطب را جذب کند. نکته ای که باید در انتخاب پس زمینه به آن توجه کنید این است که، پس زمینه نباید بیش از حد شلوغ باشد تا مخاطب به سوژه بی توجه شود و نه خیلی سرد و بی روح باشد که عکس را از جذابیت بیاندازد.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای عکاسی از محصول با موبایل

۳- عکاسی لایف استایل و مدل دار:

عکاسی مدل دار عکس هایی هستند که عکاس برای بهتر نشان دادن محصول از لوازم جانبی استفاده می کند. مانند عکاسی از غذا ها که در کنارشان قاشق، دستمال و چیزهای دیگر قرار می دهند. عکس های لایف استایل هم آنهایی هستند که در حالتی گرفته می شوند که انگار در روزمره هستند. هر کدام از این نوع عکاسی ها جذابیت خودشان را دارند و برای عکاسی مناسب تر هستند.

۴- عکاسی با سبک ماندگار:

این که شما همیشه به یک سبک و روش همیشگی از محصولات تان عکس بگیرید، کارتان را راحت تر می کند. شما در این نوع عکاسی ها باید از ابزارهای جانبی ثابت، نورپردازی ثابت، ویرایش عکس ثابت و… استفاده کنید که باعث شود مخاطب به کسب و کار شما عادت کند و برندتان را همیشه در ذهنش نگه دارد.

۵- بهینه کردن تصاویر:

اینستاگرام هدف دارد تا به کاربرانش عکس هایی با کیفیت ارائه دهد و برای آنها تجربه کاربری خوب ایجاد کند. اینستاگرام مشخص کرده است که تصاویر ابعادی بین ۳۲۰ تا ۱۰۸۰ داشته باشند. یا به اصطلاحی دیگر ابعادی مثل ۱:۱، ۱:۹ یا ۴:۵.

چگونه از یک محصول برای اینستاگرام عکاسی کنیم؟

۶- استفاده از سبک عکاسی Flat lay Photos:

سبک عکاسی فلت، سبکی است که در آن سوژه عکس را به همراه لوازم جانبی در یک سطح صاف قرار می دهند و از آن ها  از زاویه بالا عکس می گیرند. مخاطب در این سبک عکس هر چیزی را با جزئیات کامل می تواند ببیند.

۷- استفاده از مدل ها و مانکن ها:

در صورتی که در حوزه پوشاک یا زیورآلات فعالیت می کنید می توانید با کمک گرفتن از مدل های آماتور که دستمزد کمتری می گیرند، از محصولات تان عکاسی کنید و یا با استفاده از مانکن های پلاستکی این کار را نجام دهید. کمک گرفتن از این دو ابزار جانبی مشتری را برای خرید ترغیب می کند و باعث می شود تا از کیفیت کار شما بیشتر مطلع شود.

بیشتر بدانید: حجم مناسب عکس و فیلم برای پست و استوری اینستاگرام

۸- عکاسی از نمونه های مختلف:

اگر از یک محصول نمونه های مختلفی دارید مثلا در طرح ها و رنگ های مختلف یک محصول را موجود کرده اید، بهتر است تا از همه ی آنها عکاسی کنید. مشتری با این کار شما می تواند بهتر و آگاهانه تر خرید کند.

۹- استفاده از ابزار مناسب عکاسی:

برای این که یک عکس حرفه ای داشته باشید، باید این کار را با ابزار حرفه ای نیز انجام دهید. در وهله ی اول بهتر است که عکس را با یک دوربین عکاسی و حرفه ای انجام دهید تا بتواند عکس با کیفیت تری ثبت کند. اما اگر دوربین عکاسی در اختیار نداشتید، جای نگرانی نیست. این کار را با گوشی موبایل هم می توانید انجام دهید در حالتی که دوربین موبایل شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد. پس از دوربین عکاسی، یک سه پایه عکاسی برای نگه داشتن دوربین شما بسیار مهم است. اگر از سه پایه استفاده نکنید ممکن است حین گرفتن عکس دست تان بلرزد و عکس تار شود. عکس تار یک عکس کاملا بی کفیت است.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x