عکاسی از محصول با موبایل

راهنمای عکاسی از محصولات با موبایل

اگر دوست دارید کسب و کارهای اینترنتی راه اندازی کنید و نگران گرفتن عکس از محصولاتتان هستید، ما به شما در این مقاله نکاتی می گوییم تا بتوانید تصاویر با کیفیت و زیبایی از محصولاتتان بگیرید. عکاسی از محصولات با موبایل یک روش ارزان و سریع و راحت برای ثبت تصاویر نسبتا خوب است. به کمک یک گوشی هوشمند که کیفیت دوربین خوبی داشته باشد، استفاده از پس زمینه های شیک، نورپردازی خوب و انجام تغییراتی در عکس های گرفته شده خواهید توانست تا بطور واضح و کامل محصولی که برای فروش دارید را به خوبی معرفی نمایید. استفاده از نرم افزارهای موبایل هم در بهتر کردن عکس ها کمک کننده است. تصاویر گرفته شده با موبایل گزینه های خوبی برای گذاشتن در وب سایت و شبکه های اجتماعی هستند.

صفر تا صد آموزش عکاسی از محصولات با موبایل

زمانی که شما یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید راه ارتباطی تان با مخاطب عکس ها و ویدیوهای محصولاتتان می باشد. از همین رو نیاز است تا عکس هایی از محصولاتتان تهیه کنید که با کیفیت و نشان دهنده تمام جزئیات باشند. هدف عکس های ثبت شده از محصولات این است که مشتری را برای خرید ترغیب نمایند. پس عکس ها مهم ترین بخش از فروش اینترنتی شما هستند. فروشنده باید سعی کند تا در عکسی که از محصول می گیرد تمام تمام ویژگی ها و اطلاعات محصول را به نمایش بگذارد.

آیا عکاسی با گوشی کاربرد دارد؟

در جواب این سوال می توان بگوییم که هر چقدر عکسی که گرفته می شود با کیفیت‌ تر باشد و جزئیات را بهتر نشان دهد کاربرد بیشتری خواهد داشت. در واقع اگر بتوانید عکس خوبی از محصول بگیرید کاربرد خوبی برایتان دارد در غیر این صورت خیر. عکاسی با موبایل نیاز به کمی خلاقیت، چندین ابزار ساده و دقت دارد. رعایت این فاکتورها عکاسی را برایتان کاری سهل خواهد کرد.

مراحل کامل عکاسی از محصولات با گوشی به صورت حرفه ای

عکاسی از محصولات با موبایل به صورت حرفه ای نیاز به انجام رعایت مراحلی ساده اما مهم دارد:

  1. محصول را کاملا تمیز کنید که حتی جزئیاتش هم تمیز شود.
  2. پس زمینه مناسبی برای عکاسی تان انتخاب کنید.
  3. نورپردازی مناسب برای عکاسی
  4. ایجاد دکورهای خلاقانه
  5. استفاده از سه پایه برای نگه داشتن دوربین تا بشود عکس هایی شفاف گرفت.
  6. تنظیم صحیح فاصله دوربین با محصول
  7. تنظیم نور فلاش
  8. عکاسی از محصول در چند زاویه و نور متفاوت
  9. ادیت عکس های گرفته شده با اپلیکیشن های مناسب گوشی

تجهیزات لازم برای عکاسی از محصولات

تجهیزات لازم برای عکاسی از محصولات با موبایل

در عکاسی محصولات با موبایل شما کمترین هزینه ها را پرداخت خواهید کرد، ولی باز هم نیاز به چند وسیله کم هزینه اما کاربردی خواهید داشت؛

  • پس زمینه که می تواند با توجه به سبک و سلیقه تان هر رنگ یا هر جنسی باشد، مثل پارچه، مقوا، کاغذهای رنگی و…
  • استفاده از چراغ هایی که نور قوی دارند برای داشتن نورپردازی خوب
  • خرید یک سه پایه که بتواند گوشی را نگه دارد و از لرزش دست جلوگیری کند. لرزش دست باعث می شود تا عکس هایتان بی کیفیت و تار شوند.

آموزش تنظیم پس زمینه برای عکاسی از محصولات با موبایل

تنظیم پس زمینه برای عکاسی از محصولات با موبایل

برای این که بتوانید یک عکس جذاب بگیرید نیاز است تا بک گراند یا پس زمینه عکس تان مرتب و زیبا باشد. پس زمینه به شما کمک می کند تا هم عکس زیبا باشد هم توجه مخاطب را به سوژه جلب می کند و هم در انتهای کار عکاسی اگر عکس تان نیاز به فتوشاپ و ادیت داشت، راحت تر این کار را انجام دهید. پس زمینه ها انواع مختلفی دارند؛ انواع آماده که به فروش می رسند و یا آنهایی که می توانید خودتان در منزل آنها را بسازید و عکاسی کنید.

تنظیم پس زمینه با استفاده از کاغذهای مقوایی رنگی

راحت ترین و ساده ترین بک گراندی که می توانید تهیه کنید، کاغذهای مقوایی رنگی هستند. شما می توانید با انتخاب رنگی مناسب از آنها پس زمینه ای هر چند ساده اما زیبا ایجاد کنید. این سبک از پس زمینه ها هزینه ی بسیار کمی دارند.

تنظیم پس زمینه با استفاده از سطوح

روشی دیگر که ساده و در دسترس همه است، عکاسی با پس زمینه ی سطوح مختلف می باشد. میز، سرامیک، سنگ ها، رومیزی و… همه سطوحی هستند که می توانید از آنها برای عکس برداری کمک بگیرید. در این سبک ها نیز لازم به پرداخت هزینه های آنچنانی نیست فقط تنها نکته ای که لازم به ذکر است نورپردازی صحیح و زاویه عکاسی مناسب است.

تنظیم پس زمینه با استفاده از جعبه نور

می توانید با بکار بردن مقوایی سفید رنگ و یک جعبه و چراغ هایی جعبه ی نور بسازید. جعبه ی نور فضایی برای عکاسی ست که باعث شفافیت در عکس ها می شود. شفافیت در عکس محصول را جذاب تر و عکس را بسیار حرفه ای خواهد کرد. ساخت این جعبه نور بسیار راحت و کم هزینه است. ویژگی خوبی که جعبه ی نور دارد این است که باعث می شود تا رنگ واقعی محصولات دیده شوند و مانند بعضی پس زمینه ها که بازتاب نوری رنگی دارند، بر رنگ اصلی سوژه اثری ندارد.

آموزش تنظیم نورپردازی برای عکاسی از محصولات

تنطیم نور برای عکاسی

نکته ای که در گرفتن عکس مهم است نورپردازی صحیح می باشد تا عکسی که خلق می کنید عکس خوبی باشد. هنگام گرفتن عکس از سوژه دو نوع نورپردازی می توانید استفاده کنید؛

  1. نورپردازی طبیعی
  2. نورپردازی با نور مصنوعی یا استدیویی

تنظیم نورپردازی با نور طبیعی

تنظیم نورپردازی با نور طبیعی بهترین راه نورپردازی است، که زیبایی و خاصی خوبی به عکس ها می دهد. در این روش می توان از نوری که از پنجره وارد می شود استفاده کنید. در نورپردازی طبیعی باید نورهای مختلف مانند نور لامپ و… را حذف کنید تا سایه ایجاد نشود. هنگامی که قصد عکاسی در نور مستقیم خورشید را دارید بهتر است در ساعات اولیه صبح و یا عصرها این کار را انجام دهید که خورشید با زاویه می تابد. نور طبیعی جلوه ی بسیار خاصی به عکس ها می‌دهد و باعث می شود که جزئیات عکس دیده شود.

تنظیم نورپردازی با نور مصنوعی یا استودیویی

در نورپردازی ها با نور مصنوعی باید اقدام کنید تا سایه ها حذف شوند. برای این کار باید از ساخت باکس سافت که در استودیوها از آن استفاده می کنند کمک بگیرید و یا به جای آن از دو چراغ مطالعه با لامپ های قوی استفاده کنید. یکی از چراغ ها به عنوان نور اصلی باید جلوی محصول بگذارید و آن یکی را در برابر نور اصلی قرار دهید. زاویه ها را طوری تغییر دهید تا بهترین زاویه برای گرفتن عکس از محصولتان را پیدا کنید.

آموزش جامع تنظیمات موبایل برای عکاسی از محصولات

تنظیمات دوربین گوشی

با توجه به این که دوربین های موبایل گزینه های زیادی برای تنظیمات دارد و بسیار پیشرفته هستند باید آن را طوری تنظیم نمایید که عکس گرفته شده قابل قبول برای اشتراک گذاشتن با مشتری ها باشد. برندهایی مانند iPhone  و Samsung به دلیل داشتن دوربین های قوی تصاویر با کیفیت تری را خلق می کنند، پس بهتر است تا از این برندها استفاده نمایید. گذاشتن موبایل بر روی یک پایه ثابت موجب گرفتن عکس های شفاف می شود.

تنظیم رزولوشن در عکاسی با موبایل

رزولوشن کیفیت عکس را تنظیم می کند، هر چه میزان آن را بالا ببرید، عکسی که قرار است بگیرید کیفیت بیشتری خواهد داشت. اگر در تنظیمات میزان رزولوشن را بتوانید زیاد کنید، زمانی که عکس را هم زوم می کنید همچنان تصویر واضحی را مشاهده خواهید کرد.

تنظیم نسبت ابعاد

با تنظیم سایز ابعاد عکس در اندازه ی بزرگتر قادر خواهید بود که بر روی آنها هر گونه تغییراتی اعمال کنید. عکس های با ابعاد بزرگتر، فضای بیشتری از سوژه و اطراف آن را پوشش می دهد و می تواند هر چیزی در کناره‌ ها را هم حتی نشان دهد.

تنظیم لنز

لنز دوربین گوشی اصلی ترین بخش عکاسی با موبایل تان است. قبل از این که عکاسی را شروع کنید با یک دستمال نخی و یا دستمال عینک لنز را به خوبی تمیز کنید تا هر گونه چربی یا گرد و خاک از روی آن پاک شود. لنز دوربین کثیف عکس های خوبی نمی تواند ثبت کند.

تنظیم نورپردازی موبایل

نورپردازی بخش مهم در عکاسی است. نور است که باعث می شود تا عکس کیفیت و وضوح داشته باشد. نور باید در تمام بخش های تصویر یکسان باشد در غیر این صورت بعضی نقاط تاریک و بعضی نقاط روشن می شوند. برای تنظیم خودکار آن در موبایل کافی است تا بر روی صفحه نمایش موبایل، بخش مرکزی سوژه تان ضربه بزنید. موبایل بطور خودکار تنظیم را انجام می دهد.

تنظیم دیافراگم دوربین

دیافراگم روزنه ای است که در لنز دوربین موبایل قرار دارد و هنگامی که عکس می گیرد، باز و بسته می شود. میزان برخورد نور با سنسور دوربین را دیافراگم تعیین می کند. در موبایل ها دیافراگم ها ثابت می باشند و قابل تنظیم نیستند در حالی که در دوربین‌ های عکاسی میزان آنها متغییر و قابل تنظیم است. هر چه دهانه ی روزنه ی دیافراگم بزرگتر باشد عدد f کوچکتر خواهد بود، این به معنی آن است که سنسور دوربین نور زیادی دریافت کرده است.

تنظیم نوردهی دوربین موبایل

گزینه ای به نام اکسپورژر (Exposure) در دوربین موبایل وجود دارد که با آن می توانید میزان نوری که با سنسور در ارتباط است را تغییر دهید. دیگر کاربرد این گزینه عکاسی در فضاهای کم نور و یا عکاسی در شب است، که بتوان با تغییر آن سوژه عکاسی را بهتر تشخیص داد.

بیشتر بخوانید بهترین راه های تبلیغات برای کسب و کار

تنظیم ISO دوربین موبایل

ایزو هر چه میزان بیشتری داشته باشد، روشنایی تصویر هم بیشتر خواهد بود. در واقع ایزو میزان حساسیت سنسور دوربین به نور را مشخص می کند و هدف از تنظیم کردن آن وضوح عکس می باشد. میزان این گزینه را باید با توجه به نور فضا و نوع عکاسی تان تنظیم کنید، گاهی اوقات وقتی که ایزو بالا باشد در عکس ها نویز ایجاد می شود و باید برای رفع آن میزان ایزو را کم کنید.

تنظیم فلاش دوربین موبایل

استفاده از فلاش دوربین موبایل فقط زمانی باید اتفاق بیافتد که نور کافی در محیط وجود ندارد و شما برای بیشتر شدن نور عکس باید از آن استفاده کنید. در واقع فلاش دوربین رنگ تصاویر را عوض می کند و باعث می‌شود که نوری که در تصویر وجود دارد یک دست نباشد، یعنی بعضی جاها بسیار روشن و بعضی دیگر تاریک باشند. یک ترفند که بتوانید از فلاش در هر زمانی استفاده کنید این است که، یک نوار سفید که نیمه شفاف باشد را روی آن بچسبانید تا نور در کل محیط پخش شود.

برخی اپلیکیشن های اختصاصی عکاسی از محصولات با موبایل:

  • Google Camera
  • Vector Camera
  • Vsco
  • Free DCam
  • Photoshop Camera
  • Camera

بیشتر بخوانید برندسازی کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

برخی اپلیکیشن های اختصاصی ویرایش عکس‌ با موبایل:

  • PicsArt
  • Snapseed
  • Lightroom cc
  • Photoshop Express
  • Pixlr

می توانید عکس های ثبت شده از محصولاتتان را ویراش کنید تا بر مخاطب تان اثرگذاری بیشتری داشته باشید.

نکاتی برای بهبود کیفیت عکس های محصولات

  • انتخاب موبایلی که دوربین با کیفیت تری دارد
  • انتخاب بهترین حالت نورپردازی
  • تعیین هدف دیافراگم
  • تنظیم ISO
  • در صورت نیاز، ویراش عکس های ثبت شده
مقالات مرتبط

هزینه ساخت موشن گرافیک

هزینه ساخت موشن گرافیک با در نظر گرفتن یکسری فاکتور ۵ تا ۱۲ میلیون تومان  است. این مبلغ برای ساخت موشن گرافیک سه بعدی حرفه

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
تبلیغات اینترنتی
simin suleimani

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که به دست آوردن اطلاعات تنها چند کلیک با شما فاصله دارد، پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی اهمیت فزاینده ای

امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x