نحوه ساخت پس زمینه برای عکاسی از محصول

چگونه برای یک محصول پس زمینه بسازیم؟

مدت هاست که عکس ها و فیلم ها جذابیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده است. از همین بابت هم صاحبان مشاغل برای معرفی محصولاتشان عکاسی می کنند. برای این که عکس اثر گذاری خوبی روی مخاطب داشته باشد، باید چندین نکته رعایت شود. داشتن نور کافی، بک گراند مناسب، دوربین با کیفیت و عواملی این چنینی شرایطی هستند که در صورت رعایت شدن آنها، خروجی عکاسی از محصول کاملا حرفه ای و تاثیرگذار خواهد بود. ما به شما در این مقاله توضیح می دهیم که برای داشتن عکس خوب نیاز نیست که عکاس حرفه ای باشید و یا و تجهیزات حرفه ای داشته باشید. شما می توانید با بکار گیری فقط چند ابزار ساده بک گراند عکاسی بسازید که یک بخش مهم در عکاسی است.

پس زمینه محصولات بر اساس جنس و نوع و ابعاد باید چگونه باشد؟

برای داشتن عکسی تاثیرگذار و جذاب باید توجه داشته باشید تا زمان ساخت یا خرید بک گراند، آیا مناسب عکاسی شما هست یا خیر. رنگ، جنس، ابعاد بک گراند برای هر محصول متفاوت است. بطور مثال:

  • برای بک گراند عکاسی از غذا باید رنگ هایی را انتخاب کنید که خنثی باشند. همچنین بک گراندهایی با بافت های چوب و سرامیک و کاغذهای رنگی یا پارچه هایی با بافت دستمال آشپزخانه تصویر زیبایی به شما خواهند داد.
  • بکگراند عکاسی از لباس ها باید محصولاتی باشند در ابعاد بزرگتر. صفحه هایی ساده، بدون درز، با رنگ هایی سیاه یا سفید ساده گزینه های خوبی برای عکاسی هستند.
  • در انتخاب بک گراند برای محصولات صنعتی که حجم و ابعاد بسیار بزرگتری دارند، باید در ابتدا به ابعاد بک گراند توجه کنید. بک گراندهایی با بافت های چوبی و رنگ هایی مانند رنگ سیاه ساده اثر خوبی روی مخاطب می گذارد.
  • برای عکاسی از ظروف شیشه ای می توانید از چند نوع بک گراند کمک بگیرید. بک گراندهای سیاه و یا بک گراند‌های لب‌تاپ‌ عالی هستند. شاید عکاسی این نوع محصولات سخت به نظر آید، اما با متمرکز کردن صحیح نور می شود عکس های خوبی گرفت.

راه های ساخت پس زمینه مناسب

چگونه برای عکاسی از یک محصول پس زمینه بسازیم؟

  • بک گراند سفید و یا سیاه: برای این پس زمینه کافیست تا یک مقوای کاملا سفید یا سیاه تهیه کنید، پشت یا زیر محصول بگذارید و عکاسی نمایید. این روش در عکاسی بسیار جذاب و ساده است.
  • گل ها و برگ های خشک شده: می توانید گل ها و برگ های خشک شده را بر روی یک مقوا بچسبانید و یا با یک نخ از دیوار آویزان کنید. گل های کاغذی هم ایده جدید و جذابی هستند.
  • فویل آلومینیومی: یک فویل آلومینیومی را به اندازه محصولاتان ببرید و مچاله کنید تا چروک شود. این کار باعث می شود تا بافت خوبی ایجاد شود و سوژه کاملا از پس زمینه متفاوت باشد.
  • ریسه ها: استفاده از ریسه ها برای بک گراند بسیار زیباست. می توانید ریسه ها را با توجه به سلیقه تان به دیوار بچسبانید، از سقف آویزان کنید و یا خیلی ساده پشت محصول بگذارید. استفاده از ریسه ها به عنوان بک گراند‌ بسیار راحت و کاربردی می باشد.
  • بک گراندهای فتوشاپی: برنامه هایی هستند که با کمک آنها می توانید عکس ساده از محصول بگیرید ولی با برنامه پشت آنها را عوض کنید. این نوع با این که بسیار راحت است اما مصنوعی هستند و آنطور که باید جذابیتی به محصول نمی دهند.

چرا به یک بک دراپ خوب در عکاسی نیازمندیم؟

چرا باید برای عکاسی از محصول بک دراپ بسازیم؟

استفاده از بک دراپ‌ها برای عکاسی راحت تر از بک گراندها می باشد و دردسر کمتری دارند. داشتن یک بک دراپ خوب در عکاسی باعث کاهش هزینه های دکور، نفوذ و اثرگذاری بیشتر عکس در مخاطب، ایجاد تنوع در عین راحتی زمان عکاسی، ایجاد فضا سازی و شاداب کردن عکس می شود.

از چه چیزهایی برای ساخت بک دراپ عکاسی می توان استفاده کرد؟

برای ساختن بک دراپ‌ها کافی ست که از لوازمی که در منزل دارید استفاده کنید. الوارهای قدیمی، تخته های MDF، کارتن ها، بافت های چوبی، کاغذ دیواری های قدیمی کاغذ سفید و نقاشی کردن بر روی آنها چیزهایی هستند که در ساخت بک دراپ بکارتان می آیند.

بیشتر بدانید: نکات کلیدی عکاسی از محصول برای سایت

مراحل ساخت بک دراپ عکاسی

  1. در گام اول بدنه اصلی را انتخاب کنید. انتخاب بدنه باید متناسب با جنس محصولی که قصد عکاسی دارید باشد. چوب، مقوا، MDF ، پارچه، کاغذ از جمله گزینه ها برای انتخاب بدنه اصلی بک دراپ است.
  2. قدم بعدی انتخاب سایز مناسب بدنه بک دراپ است. سایز را باید با توجه به سوژه عکاسی حساب کنید. معمولا بک دراپ‌هایی با ابعاد ۸۰×۹۰ سانتی متر مربع کاربردی هستند. هر چه سوژه عکاسی بزرگتر باشد، ابعاد بدنه نیز باید بزرگتر باشد.
  3. برای جذاب تر کردن بک دراپ می توانید از رنگ هایی با جنس آکرولیک و با روغن استفاده کنید. فرقی نمی کند که جنس بدنه بک دراپ از چه باشد، رنگ ها خاصیت جذابیت و زیبا شدن می دهند. انتخاب رنگ بسیار مهم است تا هم با جنس بدنه بک دراپ و هم با رنگ محصولی که قصد عکاسی از آن دارید هماهنگ باشد. انتخاب رنگ نادرست می تواند کل پروژه ساخت بک دراپ را به مشکل بیاندازد.
  4. با ایجاد بافت بر روی بدنه اصلی بک دراپ می توانید از یک رنگ و وسایلی مانند قلمو و اسفنج ابری استفاده نمایید. بطور مثال بک دراپ را رنگ کنید، و با اسفنج ابری بخش‌هایی از این رنگ را پاک کنید. در این مرحله از ساخت بک دراپ، خلاقیت بسیار مهم است تا آن را جذاب کند.
  5. در آخ هم پس از خشک شدن رنگی که بر روی بک دراپ زدید، یک لایه وارنیش روی آن بزنید تا از بک دراپ‌تان در برابر آسیب ها محافظت کند.
  6. مرحله ای هم هست به نام برجسته سازی. این مرحله سلیقه ای است. با کمک خمیر‌ها و یا چسب چوب طرح هایی را روی بک دراپ بسازید. بک دراپ های برجسته بسیار منحصر به فرد هستند.

نکات مهم در انتخاب انواع پس زمینه عکاسی

نکات مهم در انتخاب انواع پس زمینه عکاسی

  • اندازه پس زمینه: حداقل میزان پس زمینه باید یک متر در یک متر باشد. این ابعاد برای عکاسی از سوژه های کوچک مناسب است. برای عکاسی مدلینگ و یا ل‌اسی از لباس و وسایل صنعتی پس زمینه بزرگتری انتخاب کنید.
  • جنس پس زمینه: جنس پس زمینه را باید با توجه به جنس و نوع سوژه انتخاب کنید. هر نوع از پس زمینه به مدلی از عکاسی جذابیت می دهد. در ادامه چند جنس پس زمینه به شما معرفی می کنیم.
  • پس زمینه موسیلین: با توجه به داشتن رنگ ثابت و ایجاد ظاهری رسمی مناسب برای عکس های پرتره و یا تصاویر ID می باشد. همچنین قابل شستشو نیز می باشند.
  • پس زمینه های کاغذی: رنگ پس زمینه های کاغذی را باید با توجه به نوع عکاسی مشخص کنید. پس زمینه های کاغذی یکبار مصرف اند و به آنها رول های بدون درز نیز گفته می شود.
  • پس زمینه وینیل: این پس زمینه ها شرایط نگه داری راحتی دارند، برای طولانی مدت می توان از آنها استفاده کرد و در برابر آب و رطوبت مقاوم می باشند.
  • پس زمینه بوم نقاشی شده: پس زمینه های بزرگی هستند و در استودیوها کاربرد دارند. به علت حجم زیادی که دارند بیشتر مناسب برای عکاسی از محصولات با ابعاد بزرگ هستند.
  • پس زمینه پلی استر: بهترین نوع پس زمینه ها هستند که قابلیت شستشو دارند، تا می شوند و نور را بازتاب نمی کنند.
  • رنگ پس زمینه: انتخاب رنگ پس زمینه یک عامل بسیار مهم در انتقال پیامتان در عکاسی به مخاطب است. انتخاب غلط در عکاسی ممکن است هواس مخاطب را از سوژه پرت می کند و یا آنطور که باید سوژه به چشم نیاید. برای مثال رنگ مشکی مناسب برای عکس های پرتره، قدی، تک و نفره هستند و رنگ سفید هم بهترین گزینه برای عکاسی از محصولات، نوزادان، حیوانات خانگی و… می باشد. رنگ سفید هیچ وقت از مد نمی افتد و هواس مخاطب را از سوژه پرت نمی کند.
  • پس زمینه و نور پردازی: نکته ی دیگر در انتخاب بک گراند این است که جنس یا رنگ آن نباید به گونه ای باشد که نور را در حالتی نامناسب بر روی سوژه متمرکز کند. پس زمینه های خیلی روشن ممکن است تمرکز را منحرف کند و یا پس زمینه های تیره سوژه را بطور بدی برجسته می کنند.

بیشتر مطالعه کنید: نکات کلیدی عکاسی از محصول برای اینستاگرام

سوالات متداول

پس زمینه های تم دار در انواع پس زمینه عکاسی چگونه اند؟

پس زمینه های تم دار یک راه برای برندسازی هستند. با ساختن تمی مخصوص در هنگام عکاسی، بک گراند خاص خودتان ساخته می شود. در زمام استفاده از بک گراندهای تم دار باید هواستان باشد تا سوژه عکاسی بولد باشد. این نوع پس زمینه ها نباید خیلی شلوغ باشند، چرا که نمی تواند سوژه را به نمایش بگذارد. این نوع بک گراندها می توانند در هر موضوعی باشند، گل ها، اشیا قدیمی و وسایل ورزشی و…

آیا پس زمینه رنگی در انواع پس زمینه عکاسی مناسب است؟

امروزه برندهای بسیاری هستند که برایزعکاسی از محصولاتشان از پس زمینه های رنگی کمک می گیرند. پس زمینه رنگی را باید با توجه به نوع و رنگ محصولاتتان انتخاب کنید تا تناسب ایجاد شود. اگر نتوانید رنگ را به خوبی انتخاب کنید باعث می شود تا مخاطب از سوژه دور شود.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x