سفارش عکاسی محصول

آیا تاثیر عکاسی از محصولات در فروش را می دانید؟

۶۰ تا ۹۰ درصد
ارزیابی مصرف کنندگان از
کسب و کار شما بر اساس
طراحی لوگو برند شما
انجام می شود.

مغز انسان تصاویر
را تا ۶۰ برابر سریع تر
از کلمات پردازش می
کند.

رنگ و طرح لوگو ۹۰
درصد در اولین برداشت
کاربر از برند شما نقش
دارد

۵۰
درصد از مصرف کنندگان
از برندهایی با لوگو شناخته
شده خرید میکنند.

لوگو به نحو موثری
شخصیت یک برند مستقل
را معرفی می کند.

عکاسی صنعتی (industrial photograpy) شامل ثبت تصاویر از تجهیزات و تاسیسات در کارخانه ها و شرکت های تولید کننده، حمل و نقل، معدن و… است. در حالی که عکاسی از محصول شامل ثبت تصاویر محصولاتی همچون پوشاک، جواهرات، غذا، خودرو و… است که ممکن است در داخل استودیو و یا در محل دیگری انجام شود. تمرکز اصلی در عکاسی محصول برجسته کردن ویژگی های شاخص محصول با هدف جلب نظر مشتری و افزایش فروش است. تصاویر بدست آمده از محصولات در وبسایت ها، بروشورها، مجلات و رسانه های اجتماعی منتشر می شود و نقش اصلی را در بازاریابی و فروش ایفا می کند.

انواع عکاسی تجاری

عکاسی از محصول

عکاسی با کیفیت از محصول با وضوح تصاویر بالا و ثبت جزئیات، یکی از زیر مجموعه های عکاسی تجاری است. در این نوع عکاسی ویژگی های ممتاز محصول به تصویر کشیده می شود تا نظر مخاطب را به خود جلب کند. این نوع تصاویر نقش مهمی در بازاریابی و افزایش فروش ایفا می کنند. زیرا امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام کاربران قبل از اقدام به خرید محصولات ابتدا آن را در فضای آنلاین جستجو می کنند. بنابراین درصورتی که تصاویر شما منحصر به فرد و منعکس کننده ویژگی های شاخص محصولات شما نباشد، قطعا از عرصه رقابت باز خواهید ماند.

عکاسی معماری

تصاویری که از این نوع عکاسی بدست می آید با هدف نشان دادن ویژگی های نمای داخلی و خارجی ساختمان ها و بناها است. در واقع سوژه در این تصاویر سازه و ویژگی های منحصر به فرد آن است که از طریق نورپردازی و تنظیم زوایا و پرداختن به جزئیات انجام می شود. این نوع عکاسی تصاویر را به گونه ای ثبت می کند که توجه مخاطب به سوژه موردنظر از نظر ویژگی های ظاهری، دسترسی ها و خصوصیات خاص آن جلب شود.

عکاسی از تجهیزات

تصویری که مردم از برند شما در ذهن ثبت می کنند ، وابسته به تصاویر بدست آمده از گستردگی و خدمات کسب و کار شماست. این نوع عکاسی شامل ثبت تصاویر از جزئیات محل کار، تاسیسات تولیدی، تجهیزات، اتاق ها، انبارها و... است. استفاده از این تصاویر آگاهی مخاطبان درباره فعالیت های شما را افزایش می دهد. برای مثال افراد با دیدن تصاویر تاسیسات و انبارها به گستردگی فرآیند تولید و توزیع شما پی می برند و همین امر باعث نمایان شدن وجه تمایز شما و رقبایتان شده و در انتخاب شدن توسط کاربران تاثیر بسزایی دارد. تصاویر بدست آمده از برند شما، ابزار و تجهیزات حرفه ای شما را نشان می دهد. از این طریق با نشان دادن چگونگی انجام کار توسط کارکنان ، به مخاطبان نشان می دهید که برای محصولات و خدمات و مشتریان خود ارزش قائل هستید. مزیت قابل توجه عکاسی در محل ، در صرفه جویی زمان و عدم ایجاد اختلال در فعالیت پرسنل است. عکاسی از پرسنل در محیط کار و نحوه عملکرد تیم شما و فرآیند های در حال انجام نیز نوعی از عکاسی تجاری است.

عکاسی هوایی

در حیطه عکاسی تجاری با استفاده از ابزارهایی همچون پهباد و درون (drone) تصاویر نمای ساختمان های بزرگ، ماشین آلات، خودروها، محیط زیست و... ثبت می شود. این نوع عکاسی بطور معمول در فضای باز و در روشنایی روز انجام می شود.

تفاوت عکس تجاری و عکس معمولی

در عکاسی تجاری بر خلاف عکس های معمولی از لنزهایی با خاصیت ثبت جزئیات و تمرکز بر ویژگی شاخص محصولات و خدمات استفاده می شود. هدف از عکاسی تجاری جلب نظر مشتری به مشخصه مورد نظر محصول است تا بیننده ترغیب به خرید محصولات و استفاده از خدمات شود. عکس های معمولی ممکن است فقط از نظر عناصر زیبایی اهمیت داشته باشند و فاقد ویژگی های منحصر به فرد و مهم ترین جنبه های کالا در تصاویر باشند. اما عکاسی تجاری شامل اهداف بازاریابی، تبلیغات، آگاهی از برند و افزایش فروش است.

تفاوت عکاسی تجاری و عکاسی معمولی

در عکاسی تبلیغاتی اطلاعات مفصلی از محصول ارائه می شود و برای ماندگار شدن محصول در ذهن مخاطب نوعی داستان از خدمات مورد نظر ارائه می دهد. در حقیقت این نوع عکاسی به گونه ای طراحی می شود که به مخاطب احساس نیاز را القا کنند تا فرد متقاعد شود که محصول مورد نظر را خریداری کند. اما در نهایت می توان عکاسی تبلیغاتی را نوعی عکاسی تجاری دانست که در نهایت هدف هر دو بازاریابی و تبلیغات است.

عکاسی از محصول نیازمند چه تجهیزاتی است؟

فردی که اقدام به ثبت تصاویر می کند لازم است دانش و تخصص و اطلاعت تخصصی و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد.
علاوه بر این عکاسی محصول نیازمند ابزار و تجهیزات حرفه ای است. مهم ترین تجهیزات مورد نیاز عبارتند از:

عکاسی از محصول چه مراحلی دارد؟

آماده کردن تجهیزات و امکانات

 برای شروع کار ابتدا تمام امکانات لازم برای عکاسی از جمله دوربین، پایه، لوازم نورپردازی و… آماده می شوند.

قرار دادن محصول در موقعیت مناسب

با استفاده از تنظیم زوایا، نور و موقعیت، محصول در کانون توجه قرار می گیرد. ممکن است محصول روی یک سطح صاف مانند میز قرار بگیرد و یا برای عکاسی از یک مدل استفاده شود. درست همان چیزی که در عکاسی از جواهرات به کار برده می شود. با توجه به نوع محصول از ابزارهای مختلفی برای قرار دادن محصول استفاده می شود.

نور پردازی

عکاسی با توجه به نوع پروژه، درخواست کارفرما و خروجی موردنظر دارای شرایط نوری متفاوتی است. بر اساس سفارش مشتری و کاربرد عکس مورد نظر، تنظیم نور متفاوت خواهد بود و از ابزارهای مختلفی همچون نورهای میله ای، سافت باکس، اسپات لایت، کی لایت و نورآرک استفاده می شود.

تنظیم قاب

انتقال مفهوم تصاویر توسط تنظیم قاب انجام می شود. از این طریق برداشت بیننده به خواسته و هدف کارفرما نزدیک می شود. تنطیم قاب با توجه به نوع پروژه و آیتم های مد نظر متفاوت خواهد بود.

انتخاب دوربین مناسب

عکاسی از محصولات توسط دوربین های حرفه ای یا فول فرم انجام می شود. این نوع دوربین ها دارای امکانات پیشرفته و حرفه ای هستند و توانایی ثبت جزئیات و مشخصات اصلی و خاص محصول را دارند.

اقدامات گرافیکی

بعد از اتمام عکاسی، تصاویر بدست آمده از طریق ابزارهای گرافیکی تنظیم می شوند. در این مرحله اقداماتی همچون اصلاح رنگ، اصلاح قاب بندی ، تغییرات مرتبط با کیفیت و وضوح تصاویر و… انجام می شود.

هزینه انجام عکاسی محصول به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال تعداد شات ها، سایز فایل ها، جزئیات و اقدامات گرافیکی و... در محاسبه هزینه تاثیر گذار هستند. علاوه بر این، در صورتی که عکاسی در استودیو انجام شود هزینه متفاوتی نسبت به عکاسی در محل مورد تعیین شما خواهد داشت. در مواقعی که مسافت طولانی برای حمل تجهیزات طی می شود هزینه های سفر نیز اعمال خواهد شد. کیفیت ابزار و تجهیزات مورد استفاده در عکاسی نیز از عوامل موثر در تعیین قیمت هستند. به عبارتی اینکه از چه نوع دوربین ها و لنزها و امکانات نورپردازی استفاده شود قیمت متفاوتی ارائه می شود.

کیفیت ابزار و تجهیزات مورد استفاده در عکاسی نیز از عوامل موثر در تعیین قیمت هستند. به عبارتی اینکه از چه نوع دوربین ها و لنزها و امکانات نورپردازی استفاده شود قیمت متفاوتی ارائه می شود.

فاکتور نهایی و اصلی در تعیین قیمت، مهارت ها و تکنیک های به کار برده شده توسط عکاس و اجرای تکنیک های گرافیکی مد نظر کارفرماست.

هنوز سوالی داری؟ همین الان ازم بپرس

سوال دیگری دارید همین الان با یک تماس ( راهنمایی رایگان و فوری ) جواب سوال خود را بگیرید.
یا در بخش نظرات بنویسید تا دیگر کاربران نیز استفاده کنند.

باکس سوال

عکاسی هدفمند و خلاقانه از محصول مستلزم به کارگیری سبک های متفاوتی است. انتخاب و تنظیم پس زمینه ی تصاویر و آیتم های مورد نظر کارفرما همان چیزی است که این سبک ها را از هم متمایز می کند. در ادامه برخی از رایج ترین سبک های عکاسی محصول را بررسی می کنیم.

۱. عکاسی محصول در استودیو

ثبت تصاویر در استودیو با تنظیم نور، کنتراست و شرایط محیطی، رایج ترین نوع عکاسی از محصول است. از این طریق با تجهیزات و امکانت موجود در استودیو، آیتم های مد نظر کارفرما قابل اجرا خواهد بود. البته نکته قابل توجه، واقعی بودن تصاویر مطابق با خصوصیات و ویژگی واقعی محصول است. در این نوع عکاسی لازم است با اجرای مهارت ها و تکنیک های لازم، تصاویر محصول مورد نظر حتی الامکان مشابه با شکل واقعی آن ثبت شود. نشان دادن جزئیات محصول و اشاره به مشخصه ممتاز آن از نکات دیگر عکاسی در استودیو است. از این جهت با استفاده از لایت باکس ها ، تصاویر با نورپردازی مناسب و کیفیت عالی ثبت می شوند تا دقیقا ویژگی منحصر به فرد محصول در نظر بیننده جلب توجه کند.

۲. استفاده از پس زمینه سفید در عکاسی

ساده ترین و رایج ترین روش ثبت تصاویر محصولات، استفاده از بک گراند سفید پشت محصولات است. از این طریق تمرکز اصلی فقط روی خود محصول است و هیچ عامل مزاحمی توجه مخاطب را از محصول و جزئیات آن منحرف نمی کند. لازم به ذکر است در چنین شرایطی علاوه بر اجرای تکنیک ها در حین کار ، لازم است بعد از اتمام عکاسی با استفاده از ابزارهای گرافیکی پیشرفته، اقدامات تکمیلی در جهت تنظیم رنگ و کیفیت مطلوب انجام شود.

۳. عکس های گروهی از محصولات

برخی از محصولات به صورت دسته بندی شده و گروهی عکاسی می شوند. برای مثال ممکن است تولید کننده مواد آرایشی بهداشتی، دسته ای از محصولات را در یک تصویر ثبت کند تا از این طریق تنوع محصولات را نشان دهد. اینگونه تصاویر به مخاطب امکان می دهد با مقایسه محصولات و بررسی مزایا و معایب هر کدام انتخاب مناسبی داشته باشد. طبق آمار بدست امده ۷۵ درصد از خریداران هنگام خرید یک محصول ترجیح می دهند از طریق مقایسه اقدام به خرید کنند تا انتخاب مطمئن تری داشته باشند.

۴. عکاسی سبک زندگی

برای نشان دادن کاربرد محصول مورد نظر در زندگی روزمره از این عکاسی استفاده می شود . برای مثال بجای عکاسی از تجهیزات کمپینگ در یک پس زمینه ثابت، این کار را با چادرهای نصب شده در یک منظره زیبا انجام می دهند. برای عکاسی از یک فنجان آن را روی میزی در داخل خانه در کنار سایر لوازم خانه همچون رومیزی، گلدان و... قرار می دهیم. استفاده از مدل ها برای پوشیدن لباس یا استفاده از محصول و گرفتن ژست طبیعی نیز نوعی از این سبک عکاسی است که از طریق ایجاد محتوای بصری اطلاعاتی درباره جزئیات محصول در اختیار کاربر قرار می دهد.

۵. عکاسی کلوز آپ

نشان دادن زوایای دقیق تر و جنبه های ناشناخته محصول توسط عکاسی کلوز آپ از فاصله نزدیک انجام می شود و وضوح و کیفیت تصاویر روی جزئیات محصول تمرکز می کند. برای مثال هنگام عکاسی از کیف و کفش این سبک به شما امکان می دهد جزئیات مهمی همچون جنس پارچه و بافت آن را به نمایش بگذارید. شرکت BMV از طریق ثبت تصاویر کلوزآپ از نمای نزدیک، جزئیات رنگ، درخشش و بافت خودرو را به مخاطب نشان می دهد. آمازون یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین بازارهای جهان است که اغلب برای نشان دادن وجه ممتاز محصولات خود از این نوع عکاسی استفاده می کند. هر چقدر تصاویر شما طیف وسیعی از اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار دهد اعتماد و اعتبار برند شما افزایش پیدا می کند. این امر در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد.

چه زمانی به عکاسی محصول نیاز دارید؟

عکاسی محصول در جهت به نمایش گذاشتن خصوصیات، ویژگی های منحصر به فرد، معرفی خدمات و محصولات و اشتراک گذاری آن ها در رسانه های اجتماعی استفاده می شود. زمانی که شما بخواهید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و داستان خود را روایت کنید به عکاسی محصول نیاز دارید. بطور کلی کسب و کارها می توانند از این عکاسی در جهت پیش برد اهدافی همچون تبلیغات، بازاریابی و مستندسازی استفاده کنند. لازم به ذکر است استفاده از تصاویر بی کیفیت باعث می شود کاربران شما را برندی غیر حرفه ای و آماتور تلقی کنند. در چنین شرایطی نه تنها سودی نخواهید داشت، بلکه بالعکس متحمل ضرر و زیان شده و از رقابت دور خواهید ماند.

عکاسی محصول چقدر زمان می برد؟

مدت زمان اجرای عکاسی وابسته به نوع پروژه است. هر چقدر تعداد تصاویر و فایل های درخواستی و اقدامات کمتر باشد، فایل ها سریع تر تحویل داده می شود. اما در صورتی که کارفرما درخواست اقدامات گرافیکی حرفه ای و پیشرفته داشته باشد مدت زمان بیشتری لازم است.

انواع عکاسی از محصول

عکاسی از پوشاک:

استفاده از عناصر بصری و زیبایی شناسی نقش مهمی در جلب نظر مخاطب ایفا می کند. در عکاسی از پوشاک به کار بردن خلاقیت، تنظیم زوایا، نورپردازی مناسب و تنظیم قاب از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم است تصاویر دقیقا چیزی را نمایش دهند که ویژگی و خصوصیت واقعی محصول است. می توان از مدل ها و مانکن ها در جهت ارائه اطلاعات و جزئیات دقیق تر محصول استفاده کرد. در این عکاسی تمرکز اصلی روی برند و ویژگی ممتاز و منحصر به فرد آن است. از این طریق می توان با مخاطبان تعامل و ارتباط موثر برقرار کرد. از این رو عکاسی از محصولات تاثیر مستقیم در فروش شما ایفا می کند.

عکاسی از جواهرات :

جواهرات به دلیل درخشان بودن، منعکس کننده نور هستند. از این رو لازم است هنگام عکاسی از آنها از پس زمینه سفید و مات استفاده شود. جلوگیری از تغیر رنگ و نشان دادن کیفیت در عکاسی از جواهرات بسیار مهم است. از این رو لازم است کار را به کاردان بسپارید، زیرا لازم است تیم عکاسی با تلفیق تکنیک های عکاسی و ادیت های گرافیکی ویژگی های خاص محصول را در تصاویر ثبت کنند. هدف اصلی در این عکاسی برجسته کردن ویژگی خاص جواهرات و جزئیات آن هاست.

عکاسی از غذا :

در اغلب مواقع عکاسی از غذا با هدف تبلیغات، بازاریابی و فروش انجام می شود. برای دریافت نتایج مطلوب لازم است از تجهیزات عکاسی حرفه ای و دوربین های پیشرفته استفاده شود. لنزهای پرایم با دارا بودن دیافراگم عریض، امکان کنترل عمق را فراهم می کنند و برای عکاسی از غذا مناسب هستند. برای داشتن تصاویر با کیفیت لازم است از غذاهای تازه استفاده شود، زوایای متناسب برای ثبت عکس ها در نظر گرفته شده و نورپردازی به بهترین شکل انجام شود.

عکاسی از خط تولید :

نشان دادن فرآیند و عملیات در کمپانی های تولید کننده محصولات تاثیر مستقیم در افزایش فروش و جذب مشتری ایفا می کند. عکاسی از خط تولید و مونتاژ محصولات در محل و با استفاده از برترین تجهیزات انجام می شود. این نوع عکاسی با ثبت تصاویر فرآیند تولید و مونتاژ محصول، اطلاعات کاربردی و جامعی به مخاطب ارائه می دهد و باعث افزایش اعتماد و اعتبار برند شما می شود.

عکاسی از خودرو و ماشین آلات :

عکاسی از ماشین آلات می تواند در محیط و نور طبیعی انجام شود. با این حال، قاب بندی و تنظیم پس زمینه در این مورد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پیدا کردن زوایای مناسب، خلاقیت در ثبت تصاویر، عکاسی از جزئیات و پیدا کردن موقعیت مکانی مناسب برای عکاسی ، برای دریافت نتیاج مطلوب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تصاویر کلوز آپ از خودرو می تواند جزئیات دقیق تری در اختیار کاربر قرار دهد به شرطی که در تلفیق با تکنیک های عکاسی و گرافیکی و خلاقیت انجام شود.

باکس پرسش و پاسخ

سوالات متداول

آیا تصاویر با کیفیت اصلی تحویل کارفرما داده می شوند؟

بله، تیم پلاتو تصاویر ثبت شده را با کیفیت اصلی و فرم و سایز درخواست شده توسط کارفرما تحویل خواهد داد

نحوه پرداخت و تسویه حساب به چه صورت است؟

۵۰ درصد از مبلغ به عنوان پیش پرداخت و مابقی بعد از اتمام کار دریافت خواهد شد.

ثبت سفارش حضوری است یا آنلاین؟

برای دریافت خدمات تیم پلاتو می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

آیا برای سفارش عکاسی محصولات قرارداد بسته می شود؟

بله. تمام موارد مورد توافق طرفین در قرار داد کتبی ذکر خواهد شد.

تحویل تصاویر به کارفرما چند روز زمان می برد؟

مدت زمان تحویل تصاویر وابسته به عواملی همچون گستردگی پروژه ، تعداد فایل های درخواستی و آیتم های مدنظر کارفرا است و نمی توان بازه زمانی مشخصی را تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

چرا باید عکاسی محصول را به پلاتو بسپاریم؟

پلاتو با دارا بودن تیم متخصص متشکل از افراد متبحر و ماهر و با بهره مندی از برترین تجهیزات عکاسی و امکانات پیشرفته بهترین خدمات عکاسی را به شما ارائه می دهد. خلاقیت، همکاری تیمی، تخصص، مهارت و منحصر بودن فقط بخشی از آن چیزی است که باعث تمایز پلاتو از سایر رقبا می شود. با پلاتو پیشی گرفتن از رقبا در عرصه آنلاین به راحتی محقق می شود.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x