برندسازی کسب و کارها

برندسازی کسب و کارها

امروزه تمامی محصولات و کسب و کارها علاوه بر تبلیغات، نیازمند نکته دیگری هستند تا بتوانند در عرصه رقابت موفق باشند. این مطلب حتی از تبلیغات نیز مهم تر است زیرا بدون آن تبلیغات شاید اثر مطلوبی داشته باشد. هر شرکتی می تواند با تولید محصولات با کیفیت به نحوی خود را معرفی نماید که در طول زمان به عنوان یک قطب مطرح شود. یعنی شرکت به عنوان برند مطرح می شود. در این متن در خصوص برندسازی کسب و کارها مطالبی ارائه خواهد شد. همچنین اصول آن و روش های نوین این عمل مطرح شده تا بتوان از آن برای جذب مشتری بهره برد.

برندسازی و مفهوم آن

تمام روش ها و اقداماتی که باعث می شود تا یک شرکت، محصول شرکت و یا کسب و کاری خاص به شهرت و معروفیت برسد به گونه ای که در میان رقبا سرآمد باشد، برندسازی (Branding) نام دارد. زمانی یک محصول یا حرفه به عنوان برند شناخته می شود، گروه های مختلف از آن تقلید می کنند و یا نیازمند حمایت آن می شوند. نام یک برند به اندازه ای بزرگ است که حتی بدون تبلیغات، مخاطبان زیادی به دنبال دست یابی به آن هستند.

اما باید اشاره نمود که یک برند قبل از رسیدن به این مرحله تمام همت خود را برای ایجاد کیفیت بالا و تبلیغات متعدد محصولات خود به خرج داده است. البته برخی از برندها نوپا هستند و فقط با ثبت اطلاعات خود و ایجاد لوگوی مخصوص، تمایل به معرفی دارند که البته چندان اثربخش نیست. برندسازی کسب و کارها اصولی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

اصول اولیه برندسازی و استراتژی برندینگ

 

اصول اولیه برندسازی و استراتژی برندینگ

برند نوعی اعتبار است که باعث می شود تا مشتریان زیادی را به خود جلب نمایید. برند به معنای حس تفاوت میان رقیبان است. به این واسطه متوجه خواهید شد که یک محصول یا کسب و کار چقدر می تواند از سایرین متفاوت باشد. این امتیاز برند است و با برندسازی این موضوع محقق می شود. ابتدای کار یک برند، طراحی و تبلیغات است. البته تبلیغات از محصولی که با کیفیت است. از سوی دیگر تا زمانی که محصول خوب خود را در کنار محصول یک شرکت بزرگ قرار ندهید و از او نخواهید که شما را بپذیرد، موفق نخواهید شد.

نمونه ای از یک تیزر تبلیغاتی استودیو پلاتو به منظور برندسازی کسب و کار ها

در مرحله اول باید مقلد خوبی باشید. در گام بعد زمانی که بازار را شناسایی کردید، خودتان باشید. در نتیجه برای برندسازی نیاز است تا با یک گروه همراه باشید تا مشاور شما باشند. سپس لوگوی خود را معرفی نمایید. از سایت و امکانات دیگر بهره ببرید و شبکه های اجتماعی نیز حتما در این مسیر کمکتان خواهند بود. در نتیجه با همت به برند خوب تبدیل خواهید شد. این مجموعه بخشی از فرآیند برندسازی را تشکیل می دهند.

مزایای برندسازی کسب و کارها

  • برند شما باعث افزایش اعتبار بین مشتریان شما می شود.
  • داشتن یک برند باعث می شود فرآیند بازاریابی بهتر انجام شود و سریع تر به نتیجه ی دلخواه دست یابید.
  • برندسازی باعث می شود که در ذهن و زبان مشتریان باقی بمانید و آنها به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه از شما خرید کنند.
  • وفاداری مشتری با برندسازی خوب بیشتر می شود درنتیجه در زمان های حساس همیشه درکنارتان باقی می مانند.
  • برندسازی به کارکنان حس مثبت و انگیزه می دهد و باعث می شود برای پیشرفت کار کوشا و خلاق باشند، که این امر نیز باعث فروش بیشتر و رونق کسب و کار می شود.

مراحل برندسازی کسب و کارها و برندسازی در اینستاگرام

برای این که برندسازی در شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام را با موفقیت طی نماییم، باید دانش و هوش بالایی به خرج دهیم. البته این به معنای آن نیست که بسیار با هوش باشیم. بلکه باید بسیار خلاق باشیم. به عنوان مثال باید مخاطب شناس باشیم. مثلا برخی از مخاطبان از شلختگی و بی نظمی لذت می برند. در نتیجه فردی که از بی نظمی و آشفتگی محیط خود مطالبی را منتشر می کند، باعث جذب افرادی می شود که عاشق این محیط هستند که البته با تعجب باید گفت که تعداد آنها کم نیست! دید بصری، دید تصویرگری، جلوه های ویژه و نمایش هر آنچه به دنبال آن هستید در ذهن، می تواند باعث موفقیت شود اما باید از متخصصین حرفه ای تبلیغات و بازاریابی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام

یکی از نکاتی که در برندسازی اینستاگرامی مهم است، هشتگ ها می باشند. به این سبب می توان مخاطبانی که در موضوع خاص علاقه مندی خود را اعلام نموده اند، پیدا نمود. حال باید در زمینه تبلیغاتی خود اقدام نمود. برای معروفیت می توان از هشتگ و نام برند استفاده نمود. این نیز نوعی برندسازی است.

برندی که با آن رابطه مثبت برقرار می نماییم و الهام بخش است، می تواند به عنوان برندی باشد که مورد علاقه است. تمامی برندهای معروف دنیا در عقبه خود فلسفه ای بزرگ دارند و حتی برای لوگوی خود نیز دلیل قانع کننده ای دارند. همه چیز باید فکر شده باشد. در نتیجه وجود چندین نفر که دارای تفکر بزرگ هستند برای برندسازی مورد نیاز است. از یک تیم حرفه این بهره ببرید. این مطلب نیز بخشی از گام های ایجاد برند است.

مراحل برندسازی کسب و کارها و برندسازی در اینستاگرام

 

به طور کلی مراحل برندینگ شامل موارد زیر است :

  • هدف کسب و کارتان را به طور دقیق مشخص کنید.
  • مشتری ها و مخاطبان هدف کسب و کارتان را پیدا کنید.
  • برای اینکه یک برند خوب و معروف شوید باید نظر و سلیقه ی مشتریان خود را بدانید و بر اساس آن برندسازی کنید، درنتیجه درباره ی مشتریان خود تحقیق کنید و نظرات آنها را جویا شوید.
  • باید جایگاه برندتان را مشخص کنید. بیابید که هدفتان از برندسازی چیست و در آینده می خواهید به چه جایگاه و کسب و کاری دست یابید. تمرکز بر روی اهداف بلند مدت داشته باشید.
  • در طراحی و تولید محصولات و یا خدماتتان ایده پردازی و نوآوری داشته باشید.
  • استراتژی بازاریابی خود را تعیین کنید.
  • از ابزارهای تبلیغاتی از جمله طراحی وب سایت، طراحی لوگو، ساخت ویدیو و تیزر و انتشار آن در صفحه های مجازی و … استفاده نمایید.
  • به طور مستمر و مداوم فعالیت کنید و خود را به شکل های مختلف به بازار معرفی کنید تا در ذهن ها باقی بمانید.

استودیو پلاتو با تیم حرفه ای و متخصص قادر است تا برای کسب و کارتان برندسازی کند و شما را در میان رقبایتان درخشان کند.

دیجیتال برندینگ

دیجیتال برندینگ

امروزه دنیای دیجیتال همه چیز را در بر گرفته است. دیجیتال برندینگ به معنای برندسازی در فضای دیجیتال است. از سرورها و شبکه ها کمک بگیرید. کاربران دیجیتالی را هوشیار کنید تا با برندتان همراه شوند و در زندگی آن ها نقش موثری داشته باشید. حتی یک فرد نیز می تواند به عنوان برند باشد. معرفی برای خود باشد. فضای دیجیتالی در کنار فضای شبکه های اجتماعی می تواند به رونق کسب و کار و یا معرفی محصولات بسیار موثر باشند.

نمونه ای دیگر از یک تیزر تبلیغاتی استودیو پلاتو به منظور برندسازی کسب و کار ها

در این مسیر باید بازاریابی دیجیتالی نیز انجام داد که تخصصی خاص است و نیازمند تبحر می باشد. این نوع برندسازی در فضای اینترنت انجام می شود. از مزایای این نوع تبلیغات آن است که حضوری نیست و می توان در پهنایی گسترده از آن بهره برد. سرویس دهنده ها در این مسیر بسیار کمک کار خواهند بود. همواره استفاده از فضای دیجیتال و شبکه های اجتماعی به معنای فروش بیشتر نیست بلکه جذب مخاطب و مخاطب واقعی همواره همراه از اصولی است که باید در این مسیر به دنبال آن باشیم. شاید نهایت این راه آن باشد که دیگر مخاطبان نخواهند توانست محصول یا کسب وکار دیگری غیر از آنچه شما معرفی نمودید، بپذیرند. این نهایت موفقیت است.

خدمات برندسازی

در برندسازی کسب و کارها خدمات متنوعی ارائه می شود. ابتدایی ترین آن ها طراحی لوگو است. اما بخش تبلیغات متنوع و چگونگی آن از مهمترین خدماتی است که ارائه می شود. برندسازی حرفه ای جذاب اما دشوار است. پشتیبانی وسیعی لازم است که گاهی باید شبانه روزی باشد. حتی انواع طراحی ها مانند طراحی سایت، فضاهای اجتماعی، استفاده از شماره های تماس مختلف، تولید ایمیل های مختلف، صفحات جذاب و بسیاری موارد دیگر که هم در بخش طراحی و هم در بخش ارتباطات می توانند موثر باشند. با کارشناسان حرفه ای این مجموعه در تماس باشید.

مقالات مرتبط
ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x