برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم

بخش های مهم طراحی یک سایت کدامند؟

زمانی که قصد راه انداختن یک سایت را داشته باشید، در مرحله اول باید با یک طراح سایت تماس بگیرید. هر کدام از طراح ها از شما سوالاتی می پرسند که شاید شما جواب سوال شان را ندانید. ما در این مقاله اطلاعاتی را به شما می دهیم که برای شروع ساختن سایت به آنها نیاز دارید و با کمک این اطلاعات منابع دیگری نیازتان نمی شود. بطور کلی باید گفت که یک سایت ۴ بخش دارد. فراهم کردن این ۴ بخش اصلا کار سخت نیست.

بیشتر بدانید: طراحی سایت با قالب آماده چگونه است؟

مثالی ساده برای طراحی سایت

برای آن که دقیق و راحت تر درباره ی پیش نیازهای طراحی سایت توضیح دهیم، مثالی آسان را بیان می کنیم. تصویر کنید که سایت همانند یک مغازه است، فرض کنید شما یک مغازه را می خواهید راه اندازی کنید.

  1. ابتدا باید نامی برای مغازه انتخاب کنید که جذاب باشد و در ذهن ها ماندگار شود. برای سایت نیز شما باید یک دامنه انتخاب کنید.
  2. شما باید برای مغازه یک مکان مشخص کنید، سایت نیز به فضایی برای منتشر کردن محتوا نیاز دارد.
  3. دکور مغازه از آن بخش هایی است که نظر مشتری را جلب کند، وب سایت هم باید یک قالب یا پوسته جذاب داشته باشد.
  4. شما قطعا مغازه تان را به دست یک مدیر می سپارید. این نکته برای سایت هم مهم است و باید یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای آن انتخاب کنید.

نکات مهم قبل از شروع طراحی سایت کدامند؟

قبل از طراحی سایت باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

به جز این ۴ بخش مهمی که قبل از طراحی باید آنها را تهیه کنید، چند نکته نیز باید بررسی شود.

  1. شما باید حتما رقبایتان را بررسی کنید و ببینید که در چه مواردی می توانید از از آنها متمایز شوید. متمایز شدن از رقبا به شما کمک می کند که کاربر جذب تان شود و متقاعد شود که شما بهترین هستید.
  2. شما بهتر است برای سایت یک پالت رنگی متناسب با نوع کسب و کارتان انتخاب کنید، رنگ ها نباید آنقدر سرد و بی روح باشد که مخاطب به دیدن محتوا بی میل شود و نباید آنقدر شلوغ باشد که مخاطب را گیج کند.
  3.  عکس مناسب برای صفحه زمینه و سایر بخش های سایت آماده کنید، چرا که عکس ها تاثیر فوق العاده ای روی مخاطب دارند.شما همچنین باید قبل از سفارش حتما عکس ها را آماده کنید.
  4. گرافیک می تواند جزو نکات اصلی طراحی سایت باشد و کاربر را جذب کند. سایتی که گرافیک جذابی دارد، حرفه ای تر به نظر می آید.
  5. با توجه به امکانات سایت زبان برنامه نویسی مناسبی را انتخاب کنید.

بیشتر مطالعه کنید: انواع زبان های برنامه نویسی وب سایت

بخش های مهم برای طراحی سایت کدامند؟

۱- دامنه؛ اسمی برای ثبت شدن در اینترنت:

در اول کار شما باید یک دامنه برای سایت (راهنمای خرید دامنه سایت) انتخاب کنید. کاربر برای دست یافتن به سایت تان باید یک آدرس اینترنتی خاصی داشته باشد. برای دامنه باید بطور سالیانه پول پرداخت کنید. در ابتدا هم برای ثبت آن نیاز به پرداخت مبلغی می باشد. نام دامنه باید کوتاه و خاص باشد که در ذهن بماند.

۲- هاست؛ فضایی برای انتشار محتوا که اجاره می کنید:

برای آن که فضایی برای ورود و ذخیره محتواهای سایت داشته باشید، نیاز است که یک هاست اجاره کنید. هاست فضایی همانند رم یا حافظه گوشی است که به شما اجازه می دهد اطلاعات، فایل و همه ی محتواهایتان را در آن ذخیره کنید. اجاره هاست می تواند به صورت ماهیانه و سالیانه باشد.

۳- قالب؛ دکوراسیون سایت است:

نکته ی مهم دیگری که باید برای سایت رعایت کنید، ظاهر یا قالب سایت است. مخاطب زمان ورودش به سایت با قالب سایت روبه رو می شود و با آن ارتباط می گیرد. یک قالب خوب اول باید کاربردی باشد و باعث شلوغ شدن صفحه نشود، دوم باید جلوه های بصری زیبا داشته باشد.شما می توانید این قالب ها به دو صورت آماده و اختصاصی تهیه کنید. قالب آماده از پیش طراحی شده اند و با توجه به نظرتان می توانید تغییراتی در آنها ایجاد کنید.باید بدانید که قالب های آماده نیاز به هزینه کمتری دارند‌. و قالب های اختصاصی که به طور اختصاصی و منحصرا برای سایت شما طراحی می شوند. یعنی شما نمونه ای از آن قالب را در هیچ جای دیگری مشاهده نمی کنید. قالب های با طراحی اختصاصی معمولا هزینه های بیشتری دارند و با سلیقه تان بیشتر جور هستند.

۴- سیستم مدیریت سایت؛ برای تحت کنترل قرار دادن همه چیز:

یک قسمت مهم از سایت ها، تعیین تقسیم مدیریت محتوا است. این بخش اجازه کنترل کامل و ویرایش سایت را نمی دهد. سیستم های مدیریتی مختلفی برای طراحی سایت به بازار آمده اند که کار را آسان کرده اند. سیستم مدیریت سایت بصورت اختصاصی هم طراحی می شوند که طراحی آنها بسیار گران است اما بطور کلی سیستم مدیریت محتوا به دو شکل است؛

  • سایت ساز/ فروشگاه ساز:  این مدل سیستم همانطور که از نامش پیدا است، یک سیستم برای ساخت فروشگاه های اینترنتی آنلاین است. هنگامی که از یک سایت ساز استفاده می کنید، دیگر نیازی به هاست ندارید زیرا خود شرکت آن را می دهد. سایت سازها شامل مزایایی مثل پشتیانی دائمی و ویرایش سایت هستند.
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS):  سیستم های مدیریت محتوا سیستم هایی هستند که با هدف مدیریت کردن محتوا یا محصولات سایت ساخته می شوند و زمان استفاده از آنها نیاز است که هاست، دامنه، قالب و… داشته باشید. طراح ها معمولا در ازای دریافت هزینه این کار را انجام می دهند. CMS یک مزیت بزرگ دارد و آن این است که شما می توانید آن را توسعه دهید. CMS ها معمولا به هزینه بیشتری نیاز دارند و شما پس از ساخت سایت نمی توانید به راحتی آن را تغییر دهید.
مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x