طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت با قالب آماده ساده ترین راه برای ساخت یک وب سایت است که در آن نیازی به کد نویسی وجود ندارد و در کوتاه مدت طراحی انجام می شود. این در حالی ست که طراحی سایت با قالب آماده دارای خروجی سایتی حرفه ای می باشد. در واقع قالب های آماده مجموعه ای از الگوها و استایل هایی برای تعریف و نمایش وب سایت است. قالب های آماده به زبانی ساده طراحی شده اند و دارای صفحات اصلی سایت، دسته بندی ها و یا پروفایل اعضای سایت هستند. قالب های آماده برای کسب و کارهای کوچک مناسب تر است زیرا برای شروع و داشتن سایت هزینه ی کمتری خواهد داشت. اما در عین حال با کمک شرکت های طراحی سایت، قابلیت تغییر در ظاهر و کاربردشان را دارند‌. در بین قالب های آماده، قالب آماده وردپرس یکی از رایج ترین قالب ها است.

آیا استفاده از قالب های آماده در طراحی سایت مناسب است؟

امروزه افراد زیادی هستند که از قالب های آماده برای ساخت وب سایت کاری شان استفاده می کنند. قالب های آماده بر روی سیستمی مثل وردپرس اجرا می شوند که به کاربران امکان داشتن سایتی مناسب در صورت پرداخت هزینه ی کمی را می دهد. این قالب ها حتی برای افرادی هم که از برنامه نویسی و ساخت سایت چیزی بلد نیستند هم مناسب است و باعث می شود تا آنها به راحتی سایت را مدیریت کنند. همچنین استفاده از قالب های آماده سایت ها باعث می شود که وقت زیادی را برای کد گذاری صرف نکنید. برای پیاده سازی یک سایت با قالب های آماده می توان از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا، دروپال و باقی پلتفرم ها استفاده کرد که بین آن ها سیستم وردپرس از همه محبوب تر است. سیستم وردپرس شامل دو نوع قالب های آماده پولی و رایگان هستند تا هر کسی با هر نوع سلیقه و بودجه ای بتواند سایت مد نظرش را داشته باشد.

آیا طراحی سایت با قالب آماده قابل سئو شدن است؟

قالب های آماده معمولا برای نیازهای عمومی سایت ها طراحی شده اند و خیلی بر روی سئوی آنها اقدامی انجام نشده است و سئوی ضعیفی دارند. برای این که بر روی سئوی قالب های آماده کار کنید نیاز است تا سرعت سایت، تکنیکال سایت، ظاهر سایت و… بررسی کنید و بر روی آنها کار کنید. معمولا انجام سئو بر روی قالب های آماده کمی دشوارتر از انجام آن بر روی قالب های اختصاصی است. پس اگر قصد گرفتن رتبه ای خوب در گوگل را دارید و می خواهید که سئو سایت قالب های آماده را انجام دهید، باید بگوییم که در مسیر دشواری قدم گذاشته اید مگر این که قالب طراحی استاندارد و هوشمندانه ای داشته باشد.

مزایا و معایب قالب آماده در برابر قالب اختصاصی

مزایا و معایب طراحی سایت با قالب آماده

با توجه به نکته هایی که گفتیم نمی شود گفت که سایت های قالب آماده به طور قطعی معیوب اند یا بسیار کامل اند. آنها مزایا و معایب خودشان را دارند که برای هدف خاصی از مخاطبان مناسب می باشند.

مزایا

  • هزینه ساخت سایت های آماده بسیار مقرون به صرفه تر از ساخت سایت های اختصاصی است. این به معنی آن است که سایت های با قالب آماده گزینه ی خوبی برای کسب و کارهای نوپا با بودجه ی کم هستند.
  • در ساخت سایت با قالب های آماده فقط بین ۳ الی ۴ روز می توانید صاحب سایت شوید در حالی که برای ساختن سایت اختصاصی نیاز است تا حداقل ۱ ماه زمان بگذارید. قالب های آماده سریع ترین راه ساخت سایت است.
  • استفاده از سایتی با قالب آماده بسیار راحت و آسان است. شما با اطلاعات کمی درباره وردپرس یا سیستم های مدیریت محتوای دیگر نیز می توانید قالب های آماده را روی سیستم تان نصب و پیکر بندی کنید و استارت وبسایت تان را بزنید. ولی اجرای این کار در قالب های اختصاصی نیاز به داشتن دانش و اطلاعات برنامه نویسی و کد گذاری و… می باشد.

معایب

  • قالب های آماده معمولا برای استفاده عموم طراحی شده اند و بعضی از امکاناتی را که سایت های مخصوص دارند، ندارند. به همین علت باید کدها و امکاناتی به آنها افزوده شود و برای این کار هم نیاز به افزونه های زیادی است که سبب می شوند قالب سایت سنگین شود.
  • چون قالب های آماده برای استفاده عموم طراحی شده اند و به چندین نفر فروخته می شوند، پس از خریداری یک قالب شاید متوجه شوید که فرد دیگری نیز از قالب شما خریداری کرده و سایت شما دو نفراز لحاظ ظاهری شبیه به یک دیگر باشد. این مسئله اصلا برای کسب و کارهای برند یا افرادی که قصد برندسازی دارند مناسب نیست.
  • قالب های آماده سئوی ضعیفی دارند و در کسب رتبه موتور جستجو گوگل نمی توانند موفق باشند. آن ها چون به طور عمومی طراحی شده اند بر روی گزینه هایی مثل سرعت سایت، تکنیکال بودن سایت، ظاهر، کد گذاری و… بهینه سازی نشده اند.
  • برای اعمال تغییرات در قالب های آماده برای ایجاد سایت اختصاصی نیاز است تا از برنامه نویسان حرفه ای کمک بگیرید که این کار قطعا هزینه بر خواهد بود.
  • قالب های آماده خیلی امن نیستند و برای امن کردن آن ها باید از قالب های لایسنس دار استفاده کرد که آن هم چون شناخته شده هستند احتمال حمله به آنها وجود دارد.

هزینه طراحی سایت با قالب آماده

خدمات سایت های با قالب آماده بصورت یک مجموعه ارائه می شوند که شامل هاست، دامنه، سیستم مدیریت محتوا و قالب آماده انتخاب شده می باشند. همانطور که می دانید هزینه هاست و دامنه سالانه حساب می شود که برای سایت های معمولی این هزینه از ۵۴۰ هزار تومان و برای سایت های فروشگاهی از ۱ میلیون تومان شروع می شود.

مواردی که در انتخاب وب سایت قالب آماده باید به آنها توجه کرد:

  • قالب های ساده بدون زرق و برق یا دارای رنگ های بسیار مناسب هستند که باعث می شوند نظر مخاطب را به محتوا جلب کند. این سایت ها مناسب هستند چون باعث هواس پرتی و سردرگمی کاربر نخواهد شد.
  • قالب باید ریسپانسیو باشد تا همه ی کاربران از جمله کاربرهای موبایل و تبلت ها هم به سایت دسترسی خوبی داشته باشند. سایت های موبایل فرندلی رتبه خوبی از موتور جستجو گوگل می گیرند.
  • امروزه کاربران از مرورگرهای متنوعی استفاده می کنند که به این علت قالب باید با همه ی مرورگرها سازگار باشد. برای درک این نکته به کمک ابزارهای پیچیده می توان سازگاری با مرورگرها را چک کرد.
  • قالب باید شامل پلاگین هایی مانند المنتور، Yoast SEO، W3 Total Cache و… باشد. قالب بدون پلاگین و افزونه اصلا کاربردی نخواهد داشت.
  • قالب باید چند زبانه باشد تا کاربرانی از سایر نقاط دنیا هم بتوانند از سایت تان بازدید کنند.
  • قالب های استاندارد و تایید شده انتخاب کنید که دارای اسناد و پشتیبانی سریع باشند.
  • قالب هایی با رعایت نکات سئو استفاده کنید تا در گوگل رتبه خوبی کسب کنید که سایت تان در اولین نمایش ها قرار بگیرد.
  • نظرات کاربران را درباره ی قالب مد نظرتان چک کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید.
  • بسیار مهم است که اطلاعات سایت و صاحبان سایت محفوظ بماند، پس قالبی امن انتخاب کنید. قالب های ناامن، کدهای مخرب دارند که به آنها NALL گفته می شود. این قالب ها با کاهش سرعت سایت و با ارسال لینک های اسپم باعث می‌شوند که سئو ضعیف شود. قالب های رایگان بیشتر با این باگ روبه رو خواهند شد.

طراحی سایت خود را به ما بسپارید

سایت و قالب آماده را از کجا تهیه کنیم؟

افرادی که قصد داشتن یک سایت و قالب آماده را دارند باید دقت کنند تا از شرکت های معتبر سایت ساز خریداری کنند. یک شرکت خوب باید قالب های آماده ی زیادی داشته باشد، قابلیت تغییر در قالب را فراهم آورده باشد، کار با آن ها آسان باشد و برای گرفتن رتبه ایی خوب کد نویسی اصولی داشته باشد. همچنین نکته ی مهمی که در انتخاب شرکت سایت ساز باید دقت کنید، پشتیبانی شرکت پس از خرید سایت و قالب است، تا در صورت بروز مشکلات و نواقص شما را یاری کنند.

امکانات و قابلیت های سایت یا قالب

هنگامی که قصد خرید قالب یا سایت را داشتید حتما دقت کنید تا امکاناتی از قبیل پشتیبانی سایت از مرورگرهای شناخته شده، بالا آوردن سایت در دستگاه های موبایل و همراه چک و ظاهری زیبا و مناسب را داشته باشند. شرکت های معتبر فروش قالب و سایت، لیستی از امکانات سایت و محصولات شان را در صفحه اصلی قرار می دهند تا کاربران بتوانند با اطلاعاتی کامل خرید را انجام دهند.

بالاخره از سایت و قالب آماده استفاده کنیم یا نه؟

انتخاب سایت با قالب آماده یا طراحی سایت اختصاصی هر دو به نیاز شما بستگی دارند. این که شما سایتی اختصاصی داشته باشید مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتر است در حالی که قالب های آماده در زمان کوتاهی آماده می شوند ولی در آنها امکان ایجاد تغییر نیز وجود دارد. باید با توجه به بودجه تان، معیارهای سایت تان و زمان در نظر گرفته یکی از این دو روش ساخت سایت را انتخاب کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x