مشاوره خرید هاست برای سایت

در خرید هاست باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

هاست در لغت به معنی میزبان است و به بخشی از سرور هاست گفته می‌ شود. یعنی هر بخشی از یک سرور با نام هاست از سایت میزبانی می کند. برای اینکه یک سایت طراحی کنید پس از طراحی قالب وب سایت، باید یک هاست مناسب برای سایت تان خریداری کنید. شرکت های هاستینگ برای سایت شما هاست ارائه می کنند و شما می توانید با درخواست از آنها یک هاست با ویژگی های مشخصی بخرید. سپس اطلاعات و فایل های سایت را درون هاست قرار دهید. برای خرید هاست باید به نکاتی توجه کنید که در زیر به توضیح آنها پرداخته ایم.

مهم ترین نکات در خرید هاست

۱- انتخاب نوع هاست؛ هاست ویندوز یا هاست لینوکسی:

در ابتدای کار مشخص کنید که از هاست ویندوز یا از هاست لینوکسی قصد استفاده دارید. هاست ویندوز از سیستم عامل و نرم افزارهای مربوط به ویندوز استفاده می کند. هاست لینوکس از نسخه های مختلف سیستم عامل لینوکس استفاده می کند. در صورتی که سایت را با استفاده از ASP طراحی کرده اید یا از دیتابیس MSSQL استفاده می کنید و یا اگر می خواهید سایت را بر روی وب سرور IIS مایکروسافت راه اندازی کنید باید هاست ویندوز تهیه نمایید. ولی اگر سایت تان با زبان های PHP،Python و… طراحی شده یا سایت تان به دیتابیس MYSQL نیاز دارد، یا اگر سایت تان برای این که کارکرد صحیحی داشته باشد باید از سرورهایی مثل Apache و NGINX استفاده کند باید هاست لینوکس تهیه کنید. همچنین اگر قصد دارید تا سایت تان را با کنترل پنل های معروفی مثل Cpanel و Plesk مدیریت نمایید نیازمند به هاست لینوکسی هستید‌.

۲- تعیین مقدار فضای ذخیره سازی و پهنای باند:

گام بعدی مشخص کردن اندازه فضا و پهنای باند است با توجه به این که حجم فایل های سایت چقدر می باشد‌. بعضی از هاست ها مشخص می کنند که فضای نامحدودی دارند اما در اصل این فضا تا هنگامی نا محدود می ماند که فقط فایل های سایت را در آن بارگذاری کنید و فایل دیگر در آن قرار ندهید. پهنای باند یا ترافیک، حجم اطلاعاتی هستند که در مدت زمان مشخصی بین سایت و دستگاه های کاربران سایت رد و بدل می شود. به هر میزان بخواهید سایت تان بازدید کننده ی بیشتری داشته باشد، باید پهنای باند بیشتری نیز تهیه کنید. بسیاری از شرکت ها هستند که هاست با پهنای باند نا محدود ارائه می کنند، اما توجه کنید که آنها به شما الگوی خاصی می دهند و فعالیت در خارج از این الگو هاست شما را محدود می کند.

۳- بررسی کردن سرویس هاست:

کیفیت سرویس هاست یا همان Uptine، یعنی آن که سرور هاست چند درصد اوقات در دسترس می باشد. در هنگام تهیه هاست از ارائه دهنده بخواهید تا برای خارج نشدن هاست از دسترس چه تضمینی ارائه می دهند.

بیشتر مطالعه کنید: منظور از پروپوزال سایت چیست؟

۴- انتخاب تنوع سرویس های شرکت:

در زمان خرید هاست از شرکت مورد نظرتان سرویس های متنوع و به روز با شرایط فنی و قیمتی مختلف بخواهید. فعلا هاست ابری در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد ولی بعضی از سایت ها با توجه به زمان طراحی شان ممکن است نسخه مشخصی از هاست را نیاز داشته باشند. پس شرکتی را انتخاب کنید که در نوع هاست متنوع باشد. زیرا احتمال دارد سایت شما با هر نوع هاستی سازگار نباشد. همچنین دقت کنید از شرکت ها در کنار هاست سرویس ایمیل نیز دریافت تا نمایید تا بتوانید تحت دامنه خود آدرس ایمیل بسازید.

۵- مشخص کردن نحوه پشتیبان گیری از اطلاعات:

خیلی از شرکت های ارائه دهنده هاست، هر چند مدت یک بار و منظما از اطلاعات شما پشتیبانی می کنند و زمانی که لازم تان باشد در اختیارتان می گذارند. د. این زمان دیگر نگران برگرداندن اطلاعات تان نباشید. این سرویس را همه ی شرکت ها در اختیارتان نمی گذارند، پس دقت کنید که سرویس ارائه دهنده هاست ویژگی Backup را به شما بدهد.

۶- امکان دوره تست رایگان:

این که شرکت ارائه دهنده هاست، آیا تست رایگان در اختیارتان قرار می دهد یا خیر یک ویژگی کوچک اما مهم است. این دوره تست به شما از خدمات شرکت اطمینان می دهد. دوره تست رایگان از بهترین روش ها برای امتحان کردن شرکت ارائه دهنده هاست است.

۷- قیمت:

هزینه ای که برای هاست پرداخت می کنید یک فاکتور مهم می باشد اما فاکتور اصلی نیست. در زمان خرید هاست فقط به هزینه ها توجه نکنید و برای آن که یک هاست ارزان است آن را نخرید. باید هاستی خریداری کنید که تمام نیازهای تان را بر طرف کند و با کیفیت باشد. هاست های ارزان و بی کیفیت، شما را مجبور می کنند که در آینده مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر شوید.

۸- نحوه نظارت و پشتیبانی:

برای آن که هاست خوبی داشته باشید، توجه کنید زمان خرید هاست ۲۴ ساعته فعال باشد و بتوانید هر روز در هفته با تیم فنی مسلط در ارتباط باشید تا پاسخگوی مشکلات شما باشند. پشتیبانی آنلاین ویژگی دیگر یک هاست با کیفیت است. در پشتیبانی ۲۴ ساعته شما می توانید حتی در روزهای تعطیل هم با تماس تلفنی به شرکت مشکلات ایجاد شده را رفع کنید.

بیشتر بدانید: برای طراحی سایت به چه مواردی نیاز داریم؟

هاست لینوکسی بهتر است یا هاست ویندوز؟

هاست لینوکسی و ویندوز هر دو دو نوع متفاوت هاست هستند که هر کدام ویژگی های خاص خودش را دارد. ولی به طور کلی اگر بخواهیم بین این دو یک هاست را بهتر به نامیم، هاست لینوکسی است. زیرا سیستم عامل وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است و زبان برنامه نویسی PHP نیز سازگاری بهتری با هاست لینوکسی دارد‌. سایت هایی که هاست لینوکسی دارند، بهتر و پر سرعت تر کار خواهند کرد.

ویژگی های یک هاست خوب

Raid:

Raid بخشی است که اطلاعات سایت را در خود مجددا ذخیره می کند و هر زمان که به هر دلیلی به هارد یک دسترسی نداشته باشید، هارد دوم (Raid) اطلاعات را به شما می دهد.

  • نسخه PHP هاست:

PHP هاست باید آپدیت و بروز باشد زیرا وردپرس در آپدیت هایش از آخرین نسخه PHP بهره می برد. در صورتی که هاست بروز نباشد، در سرعت عملکرد سایت اثرات منفی خواهد گذاشت.

  • حجم هاست:

به فضاهای هر بخش از هاست سایت توجه کنید و میزان آن را از شرکا ارائه دهنده هاست بپرسید. باید حافظه هر بخش به طور اختصاصی و منطقی مشخص شده باشد تا هاست به خوبی فعالیت داشته باشد.

انواع هاست از لحاظ ساختار

  1. هاست اشتراکی: هاست اشتراکی هاستی است که، صدها وب سایت را روی خودش ذخیره دارد و هر سایت به اندازه معینی از هاست می توانند استفاده کنند. هاست های اشتراکی برای کسب و کارهای اینترنتی که تازه کارشان را شروع کرده اند مناسب تر است، زیرا از لحاظ قیمت مقرون به صرفه تر هستند.
  1. هاست نیمه اختصاصی: هاست نیمه اختصاصی از دسته سایت های اشتراکی هستند که تنها قابلیت پذیرش ۱۰۰ سایت را دارند. عملکرد و سرعت سایت های نیمه اختصاصی برای سایت بهتر از سایت های اشتراکی است.
  1. هاست مجازی: هاست های مجازی به شکل ابری فعالیت دارند و مناسب سایت های پر بازدید و دانلودی هستند‌. آنها سرعت بالایی دارند.

بهترین شرکت های هاستینگ در ایران

بهترین شرکت های هاستینگ ایران کدامند؟

مدتی قبل می توانستید برای تهیه هاست هم از طریق شرکت های ایرانی اقدام کنید و هم از شرکت های خارجی، ولی بعدتر به علت فیلترینگ های ایجاد شده در کشور تهیه هاست از کشورهای خارجی غیر ممکن است. به همین علت هم اگر برای سایت تان به دنبال یک هاست خوب می گردید باید از میان شرکت های موجود در بازار یکی را انتخاب کرده و هاست خریداری کنید. حال این سوال مطرح می شود که کدام شرکت ها هاست توزیع می کنند و کدام شرکت از همه بهتر است. ما در زیر چند نمونه از شرکت ها را معرفی کرده ایم تا بتوانیم در این زمینه کمکی به شما کرده باشیم.

۱- شرکت لیموهاست:

شرکت لیموهاست توسط یک مدیر با سابقه در شرکت های هاستینگ معتبر تاسیس شد و توانست در مدت کوتاهی توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. سرعت لود و درصد آپ تایم هاست های این شرکت به صورت میانگین بابل است. اطلاعات در لیموهاست به شکل اختصاصی و پس از اتمام روز نگه داری می شوند. پشتیبانی در این شرکت بسیار با کیفیت می باشد و در ظرف ۵ دقیقه به شما پاسخ خواهند داد. هاست اختصاصی شرکت لیموهاست در دسته مقرون به صرفه ترین ها می باشد.

۲- شرکت ایران سرور:

شرکت ایران سرور ۲۰ سال تجربه در ارائه خدمات دارد و از لحاظ سرعت می توان گفت که هاست های این شرکت سرعت بالایی دارند. شرکت ایران سرور ۶۰ پشتیبان حرفه ای در نظر دارد که ظرف مدت نهایتا ۳۰ دقیقه پاسخگوی شما خواهند بود. منابع سخت افزاری ایران سرور تقریبا مطلوب می باشند با این که روی هر سرور سایت های زیادی قرار دارد. قیمت های این شرکت نسبتا بالا است که نسبت به خدمات آن ارزشمند است.

۳- شرکت هاست نگار:

هاست نگار از قدیمی ترین شرکت های هاست است و با توجه به ابزار جدیدی که بکار می برد پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد. تنوع هاست در این شرکت بالا ست و هر نوع هاستی که مد نظر داشته باشید را دارند. سایت شما با هاست نگار همیشه در دسترس است زیرا آپ تایم بالایی دارد. تیم هاست نگار در پاسخ به شما نهایتاً طی چند ساعت پاسخگو هستند. هارد های NVME که در هاست نگار وجود دارد، سرعت سایت را بالا می برند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دامنه برای سایت

۴- شرکت گنجه هاست:

سرعت سایت هایی که از شرکت گنجه هاست، هاست تهیه می کنند بسیار بالا است. این شرکت را می توان پر سرعت ترین شرکت نامید ولی قیمت های بالایی دارد. سیاست شرکت گنجه هاست تعداد کاربران کمتر اما کیفیت بیشتر است، و قیمت ها را نیز بر اساس همین سیاست بنا کرده است. CXS موجود روی هاست امنیت آن ها را تضمین کرده است.

۵- شرکت سون هاست:

سرعت هاست های این شرکت را در رده نسبتا خوبی است. شرکت سون هاست از سرورهای پر قدرت و با منابع بالا روی سایت ها کمک می گیرد که باعث می شود محدودیت منابعی نداشته باشید. زمان پاسخگویی به تیکت های سون هاست بسیار کوتاه است و کیفیت بالایی دارند‌. شرکت سون هاست به طور روزانه و هفتگی از اطلاعات بکاپ می گیرد که امنیت اطلاعات را تضمین می کند. همچنین این شرکت امنیت سرورها را با فایروال های نرم افزاری و سخت افزاری تضمین کرده است.

۶- شرکت نت افزار:

سرعت سرورهای شرکت نت افزار تقریبا بالا است و حجم بالایی را به کاربرانش می دهد. قیمت سرورهای این شرکت مناسب می باشد و پشتیبانی خوبی از تیکت های شما می کنند.

راهنمایی شرکت پلاتو برای انتخاب هاست

با توجه به این که شرکت های ارائه دهنده هاست بسیار زیاد هستند و هر کدام برای سرورهایشان ویژگی های خاص در نظر گرفته اند، نیاز است که از یک تیم حرفه ای در این زمینه مشورت بگیرید. تیم پلاتو با کمک کارشناسان با سابقه در حوزه طراحی سایت دارد، شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی می کند تا هاست مناسب سایت تان را خریداری کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x