ابعاد و حجم مناسب برای پست و استوری در اینستاگرام

بهترین ابعاد عکس و فیلم در اینستاگرام

هر روزه محبوبیت شبکه های اجتماعی در بین مردم بیشتر می شود و همین نکته باعث شده است تا شبکه های اجتماعی بستری برای کسب و کارهای اینترنتی باشد. پلتفرمی مانند اینستاگرام بیشتر از یک میلیارد کاربر فعال و روزانه ۵۰۰ میلیون استوری فعال دارد که دائما در حال آپدیت شدن برای قرار دادن امکانات بهتر در اختیار کاربرانش است. به همین دلیل نیز بستر مناسبی برای کسب و کارهای آنلاین است. مخاطبین یا همان فالورهای اینستاگرام بر اساس سلیقه شان و عکس هایی که در طول روز مشاهده می کنند، صفحه مورد علاقه شان را دنبال می کنند، به همین علت هم صاحبین مشاغل باید سعی کنند تا در این پلتفرم از بهترین سایز و حجم مناسب ویدیو برای پست و استوری اینستاگرام شان استفاده کنند. ویدیوها و پست های با حجم و سایز متناسب در جذب مخاطب موثرترند.

سایز استوری اینستاگرام

سایز استاندارد برای استوری اینستاگرام ۱۰۸۰ پیکسل در عرض و ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل می باشد. این حجم باید ابعاد ۹:۱۶ داشته باشند. حداقل عرضی که برای استوری در نظر گرفته شده است ۵۰۰ پیکسل در حداکثر زمان ۱۵ ثانیه می باشد که این زمان در آپدیت های بعدی این اپلیکیشن به یک دقیقه هم رسید. همچنین فرمت هایی مثل MOV، MPF4 یا GIF نیز در استوری قابل پخش می باشند.

بهترین سایز استوری در اینستاگرام

اینستاگرام یک پلتفرم محبوب است که نویسنده رشد مخاطب در HubSpot پاملا می گوید: “استوری اینستاگرام همانند پنجره ای برای برندها است تا محصولات شان را به مشتریان نشان دهند. استوری باعث می شود تا خریداران احتمالی اعتماد بیشتری به برندتان داشته باشند.” از همین جهت مهم است تا استوری در بهترین حالت ممکن مانند کیفیت و ابعاد خوب منتشر شود. برای این که بهترین سایز مناسب برای استوری اینستاگرام تان را انتخاب کنید توجه به چند نکته الزامی است؛

همچنین بخوانید : نسبت ابعاد ویدیو در شبکه های اجتماعی چیست؟

  • باید بدانید که استراتژی تیم شما برای ایجاد استوری چیست؟
  • چه نوع تصویر یا ویدیویی قرار است منتشر شود؟
  • برنامه ریزی تصاویر به چه صورت است؟
  • تصاویر با چه لنزی گرفته می شوند، دوربین موبایل یا دوربین حرفه ای؟

چرا ابعاد و سایز استوری اینستاگرام مهم است؟

  • هدف اینستاگرام پخش ویدیوها با بالاترین کیفیت است.
  • این اندازه هایی که اینستاگرام در نظر دارد برای اکثر تلفن های همراه ایده آل است و باعث می شود تا ویدیو شما در تمامی سیستم عامل ها واضح باشد.
  • برندتان را حرفه ای تر نشان می دهد.
  • تضمین کیفیت محتوا را انجام می دهد.
  • پیکسل سازی غیر ضروری را منحل می کند.
  • عدم در نظر گرفتن این ابعاد باعث می شود که بخش هایی از تصاویر قطع شوند.

اندازه تصویر اینستاگرام برای هر نوع پست

ابعاد مناسب تصاویر در اینستاگرام

پست های اینستاگرامی انواع مختلفی دارند مثل عکس، ویدیو، IGTV و ریلز که هر کدام برای خودشان ابعاد مناسبی دارند. اینستاگرام برای هر نوع از پست هایش دو حالت افقی و عمودی در نظر گرفته است، پست های مربعی یا همان عمودی ابعاد ۱:۱ و پست های افقی ابعاد ۱۶:۹.

بهترین ابعاد و سایز پست در اینستاگرام

برای یافتن بهترین ابعاد سایز پست در اینستاگرام نیاز است که این ابعاد را با توجه به نوع پستی که منتشر می کنید مشخص شود. زمان پست گذاری در اینستاگرام گزینه های مختلفی برای تعیین ابعاد پست وجود دارد اما کار با آن ها کمی دشوار است.

هم چنین بخوانید انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

بهترین سایز عکس کدام است؟

بهترین سایز عکس در اینستاگرام عکس های مربعی با ابعاد ۱:۱ می باشند که وضوح آن ها ۱۰۸۰ پیکسل است. زیرا این میزان از وضوح برای کیفیت تصاویر شما بسیار مناسب می باشند. اما در کل حجم ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ برای عکس های پرتره و حجم ۱۰۸۰ در ۶۰۸ برای عکس های لنداسکیپ مناسب هستند.

ابعاد پست فید اینستاگرام

سه نوع پست در اینستاگرام پشتیبانی می‌ شوند؛

  • تصاویر مربعی با وضوح ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل که ابعاد آن ها ۱:۱ است. این تصاویر برای تصاویر متقارن که به خوبی در شکل مربع قرار می گیرند مناسب هستند.
  • تصاویر افقی یا منظره با وضوح ۱۰۸۰×۵۶۶ پیکسل که ابعاد آن ها ۱۶:۹ است. این ابعاد برای تصاویری با چشم انداز وسیع مناسب هستند.
  • تصاویر پرتره یا عمودی با وضوح ۱۳۵۰×۱۰۸۰ پیکسل که ابعاد آن ها ۴:۵ است. این ابعاد برای تصاویر بلند مانند تصویر یک ساختمان بکار می روند.

جدول سایزهای مناسب استوری و پست اینستاگرام

ابعاد ویدیو اینستاگرام

ویدیوهای اینستاگرامی در قالب پست در سه نوع افقی، عمودی و مربعی منتشر می شوند. ویدیوهای مربعی با وضوح ۱۰۸۰×۱۰۸۰ پیکسل (۱:۱)، ویدیوهای افقی یا منظره با وضوح ۱۰۸۰×۵۶۶ پیکسل (۱۶:۹) و ویدیوهای پرتره یا عمودی با وضوح ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل (۹:۱۶). اگر ویدیویی را در بخش پست های چرخ و فلکی قرار دهید، باقی ویدیوها نیز مانند ویدیو اول برش داده می شوند.

همچنین بخوانید : نکات مهم در مدیریت پیج اینستاگرام پزشکی

ابعاد IGTV

برنامه اینستاگرام زاویه عمودی را برای پست های IGTV  پیشنهاد می کند اما قابلیت زاویه افقی را هم برای تان فراهم آورده است. ویدیوهای عمودی با وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل (۹:۱۶) و ویدئوهای افقی با وضوح ۵۶۶×۱۰۸۰ پیکس (۱۶:۹) منتشر خواهند شد. شما در بخش IGTV می توانید ویدیو پیش نمایش را ویرایش کنید اما ویرایش پیش نمایش در زاویه افقی امکان پذیر نیست. پس قبل از ایجاد تغییر زاویه را تعیین کنید.

ابعاد ریلز

ابعاد ریلز در اینستاگرام

ریلز چون بخش جدیدی از اینستاگرام می باشد اندازه ابعاد آن برای همه سوال برانگیز شده است. با توجه به آپدیت های جدید اینستاگرام امروزه ریلزها در همه گوشی ها قابل دیدن هستند، پس ابعاد آن نیز برای نمایش بهتر مهم می باشد. کارشناسان حوزه دیجیتال بر این باورند که بهترین وضوح برای ریلز ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل است. برای کاور ریلز نیز بهترین ابعاد همان ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است که تمام صفحه اینستاگرام را بپوشاند.

اهمیت توجه به ابعاد ویدیو و عکس در اینستاگرام

با توجه به این که امروزه کسب و کارهای زیادی در اینستاگرام فعالیت می کنند، در نظر گرفتن بهترین سایز استوری و پست اینستاگرام می تواند باعث افزایش بهبود کیفیت پست ها و استوری ها شود. مخاطب در نهایت با دیدن تصاویری با کیفیت رضایت بیشتری از صفحه شما خواهند داشت. رضایت مشتریان سبب اعتماد سازی برای برند، دیده شدن برند و جذب مشتری خواهد بود.

بدون رعایت حداقل های لازم در سایز استوری و پست اینستاگرام خروجی های ما ایده آل نخواهند بود.

برای ساخت بهترین و با کیفیت ترین پست و استوری و ویدئوهای جذاب برای پیج اینستاگرامتان با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x