راهکارهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای نوپا

راهکاری تبلیغاتی برای کسب و کارهای نوپا

یکی از روش هایی که برای کسب و کارهای نوپا بکار می رود تا سبب پیشرفت کارشان شود، تبلیغات هستند. یک تبلیغ خوب می تواند ارتباط خوبی با مشتری برقرار کند و جایش را در ذهن فرد باز کند. تبلیغات ها هستند که به شما در ساخت برند کمک می کند و باعث پیشی گرفتن از رفبای کاریتان خواهید شد. شما می توانید به وسیله تبلیغات محصولاتتان را معرفی نمایید و برای ارائه خدمات به مشتریان اعلام آمادگی کنید. تبلیغات ها معمولا دو دسته هستند؛ تبلیغات آفلاین و تبلیغات آنلاین. هر کدام از این نوع تبلیغات مزایا و معایب خودشان را دارند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات راهکارهایی هستند که باعث می شوند تا هدف نهایی شما یعنی فروش یا ارائه خدمات را به مشتری برساند. هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات خاص خودش دارد. تبلیغات از زمان های پیش تر تا به الان وجود داشته اما طی زمان دچار تحولاتی شده که به شکل مدرن امروزی در آمده است. برای داشتن تبلیغات صحیح نیاز است تا بودجه، هدف، رسانه انتشار، قواعد تبلیغاتی کاملا معین شوند.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین راه های تبلیغات انواع کسب و کار کدامند؟

انواع تبلیغات کدامند؟

تبلیغات آفلاین (سنتی):

  • چاپ پوستر
  • چاپ بنر
  • چاپ تراکت
  • تبلیغات حضوری
  • تبلیغات تلفنی
  • تبلیغات در روزنامه و مجلات
  • تبلیغات در رادیو و تلویزیون

تبلیغات آنلاین (دیجیتال):

  • طراحی وب سایت
  • فعالیت در شبکه‌های مجازی
  • سئو سایت
  • تبلیغات بنری
  • ساخت تیزرها
  • تبلیغات در سایت‌ها ( پرداخت در ازای کلیک)

تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای نوپا

  • رمانی که فروشنده از تبلیغات برای گسترش کسب و کارش کمک می گیرد، باعث می شود که تمام اطلاعات لازم از برند و محصولاتش را به مخاطب بدهد.
  • افزایش فروش محصولات از دیگر اثرات تبلیغات است. زمانی که اطلاعات کافی از خدمات یا برند به مخاطب می رسد، مخاطب می تواند با اطمینان کامل تری خرید کند و از این طریق افزایش فروش اتفاق می افتد.
  • تبلیغات می تواند حتی برای محصولاتی که جدیدا وارد لیست فروشتان شده اند و یا محصولاتی که آپدیت شده اند نیز بکار رود.
  • تبلیغات به طور مستقیم روی مخاطب تاثیر می گذارد. زمانی که شما بتوانید اثر گذاری خوبی روی مشتری داشته باشید، فرد را برای خرید ترغیب خواهید کرد.
  • تبلیغات باعث می شوند که شما بتوانید کسب و کارتان را ارزیابی کنید و نقاط ضعف و قوتتان را بیابید، آنها را اصلاح و یا تقویت کنید.

تاثیر تبلیغات در کسب و کارهای نوپا

بهترین روش تبلیغات کسب و کارهای نوپا

تبلیغات یکی از مهم ترین عوامل برای رشد و توسعه کسب و کار است. می توانید با داشتن تبلیغاتی ارزان هر چند مفید، بازار هدف را تحت تاثیر خودتان قرار دهید و فروشتان را بالا ببرید. تبلیغات برای کسب و کارهای نو پا همانند رسیدن نور و آب کافی به گیاه است. چطور زمانی که یک گیاه به مقدار لازم نور می بیند رشد می‌کند، یک کسب و کار هم با داشتن نبلیغاتی مناسب و به صرفه می تواند به همان اندازه یا بلکه حتی بیشتر رشد کند. برای رسیدن به اوج نقطه ی فروش باید عواملی را رعایت کنید. به طور مثال بازاریابی کنید. اما خود بازاریابی به تنهایی موثر نیست و باید در کنار عواملی مانند تبلیغات باشد تا سبب گسترش کسب و کار شوند. تبلیغات برای این که پاسخ دهی خوبی داشته باشد نیاز نیست تا حتما گران قیمت باشد . گاهی تبلیغات ارزان نیز می تواند اثر گذاری خوبی بر روی کسب و کارتان داشته باشد. در ادامه چندین نمونه از تبلیغات ارزان اما کاربردی را معرفی می کنیم.

۱- شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی از قوی ترین‌ راه های ارتباطی بین مردم جوامع امروزی ست که تقریبا ۹۰ درصد جامعه از آنها برای خرید کردن یا ارتباط گرفتن بهره می گیرند. اگر بتوانید در شبکه های مجازی مانند اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و… فعالیتی مفید داشته باشید، شاهد سرعت زیاد در روند فروشتان خواهید بود. در شبکه های اجتماعی باید نکاتی مانند الگوریتم ها رعایت شود تا به هدف برسید، همچنین می توانید با تعامل با دیگر صفحات که دنبال کنندگان زیادی دارند نیز مخاطب زیادی جذب کنید.

۲- پخش تراکت

تراکت ها صفحات کاغذی هستند که در آنها می توانید یا از مشخصات محصولاتتان بگویید و یا با خلاقیت از کسب و کارتان تعریف کنید. هر چند که بسیاری بر این باورند تراکت بی فایده و قدیمی است اما داشتن خلاقیت در تولید تراکت و یا ارائه خدماتی مانند تخفیفات و جوایز می تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. تراکت یک تبلیغ ارزان اما همگانی ست.

۳- هدیه دادن

برای دادن هدیه به مشتری ها یا مخاطبانتان نیاز نیست تا هزینه های زیادی صرف کنید، از هدیه های کوچک مانند یک کتاب شروع کنید و آنها را بر اساس بودجه تان تعیین کنید. هدیه دادن باعث می شود تا شما با خاطره ای خوب در ذهن فرد و اطرافیانش بمانید. زمانی که وب سایت یا صفحات مجازی داشته باشید به راحتی این کار را می توانید انجام دهید.

 

هدیه دادن

۴- شرکت در رویداد‌های عمومی

می توانید با پرداخت هزینه های کم یک تریبون برای مخاطبانتان راه اندازی کنید و با صحبت کردن در میان جمعیت خدمات یا محصولاتتان را معرفی کنید. این روش هزینه ی چندانی برایتان نخواهد داشت اما باعث معروف شدن برندتان خواهد شد.

۵- پیامک های تبلیغاتی

مقرون به صرفه ترین و فراگیرترین نوع تبلیغات پیامک ها هستند. می توانید یک پنل اس ام اسی بخرید و متنی مناسب و خلاقانه برای مشتری هایتان ارسال کنید. از تخفیفات و جوایز در متنتان سخن بگویید. اگر به تازگی صاحب کسب و کار شده اید حتما از پیامک های تبلیغاتی برای گسترش کسب و کارتان کمک بگیرید.

پیامک‌های تبلیغاتی

۶- بسته بندی جذاب محصولات

نکته ای که شاید خیلی از کار آفرینان به آن دقت نکنند، داشتن یک بسته بندی جذاب است. زمانی که مشتری بسته بندی شیک و جذاب را می بیند، هم برای خرید بعدی ترغیب می  شود و هم متوجه کیفیت بالای خود محصول می گردد. می توانید حتی در بسته بندی هایتان هم از بروشور استفاده کنید و اطلاعاتی درباره محصول یا خدماتتان بدهید.

نکات کاربردی برای موفقیت کسب و کارهای نوپا

  • برای موفق شدن کسب و کارتان پر انرژی باشید، انرژی کافی برای فروش محصولاتتان بگذارید.
  • برای موفقیت از مدیران عالی رتبه کسب و کارها الگو برداری کنید و فقط به تحصیلاتتان اکتفا نکنید. بروز باشید و اطلاعات لازم از دنیای مدرن کسب کنید‌
  • سعی کنید خود را برای اتفاقات غیر قابل پیش بینی و ناگوار هم آماده کنید تا در صورت بروز هر مشکلی با آنها مقابله نمایید.
  • سعی کنید قبل از شروع کار ذهنیت خوب و خوش بینی داشته باشید تا بتوانید مشکلات را ساماندهی نمایید.
  • برای استارت زدن، هدفی قوی را برای خودتان انتخاب کنید و تا انتهای کار در مسیر هدف پیش بروید.
  • با داشتن ترس و اضطراب مسیر موفقیت را پیچیده نکنید و واقع بین باشید.
  • سعی کنید قدرت نفوذ در اجتماعات را داشته باشید.
  • بازار کارتان را ارزیابی کنید و با توجه به هدف، نیاز مشتری ها و کم و کاستی های بازار هدف فعالیت کنید.
  • اگر بتوانید هزینه هایتان را اولویت بندی کنید باعث می شود تا دچار اختلال در فروش نشوید.
  • از روش های شخص به شخص کمک بگیرید، جایزه تخفیف مشتری را وفادار و ترغیب به خرید و یا حتی معرفی شما با آشنایانش می کند.
  • بطور منظم مثلا ماهانه تخفیفاتی لحاظ کنید.
  • رقبایتان را شناسایی کنید و نقاط ضعف تان را اصلاح کنید.
  • برند سازی کنید. داشتن برند سبب جلب اعتماد مشتری و معروف شدن شما می شود.
مقالات مرتبط

هزینه ساخت موشن گرافیک

هزینه ساخت موشن گرافیک با در نظر گرفتن یکسری فاکتور ۵ تا ۱۲ میلیون تومان  است. این مبلغ برای ساخت موشن گرافیک سه بعدی حرفه

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
تبلیغات اینترنتی
simin suleimani

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که به دست آوردن اطلاعات تنها چند کلیک با شما فاصله دارد، پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی اهمیت فزاینده ای

امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x