شرح چگونگی و مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی یکی از روش های پرکاربرد در تبلیغات و بازاریابی است که به کمک آن می توانید محصول یا خدمات خود را به صورت جذابی به مخاطبان معرفی کنید. اگر شما به فکر ساخت تیزر تبلیغاتی هستید احتمالا از اهمیت ویدئو مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال در دنیای امروز با خبرید. در این مقاله به بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی می پردازیم.

مزایای ساخت تیزر تبلیغاتی

با ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای به سادگی میتوانید آگاهی از برند را افزایش دهید. به دنبال این مسئله مشتریان بیشتری شما را خواهند شناخت و در نتیجه افزایش فروش را هم تجربه خواهید کرد.

یکی از محبوب ترین بستر های انتشار تیزر، اینستاگرام است. تیزرها در این شبکه اجتماعی به سرعت انتشار میابند و دیده میشوند. برای اینکه ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد لازم است مدت زمان آن کوتاه باشد و در عین حال مفاهیم مورد نظر را نیز انتقال دهد.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی شامل موارد مختلفی است که ما در اینجا به ۷ مرحله اساسی و مهم از آن می پردازیم:

۱. بررسی هدف و پیام تبلیغاتی

در این مرحله باید هدف و پیام تبلیغاتی خود را مشخص کنید. باید بدانید که با تیزر تبلیغاتی خود می خواهید چه ایده‌ای را به مخاطبان منتقل کنید؟ این مسئله در تعیین محتوا، مدت زمان تیزر و انتخاب صحیح بازیگر، موسیقی و صدا بسیار مهم است.

بطور مثال شاید شما یک کسب و کار تازه شروع کردید و می خواهید برای معرفی برند ، محصول و یا نمایش سبک کسب و کارتان یک تیزر تبلیغاتی بسازید یا شاید تیزری بخواهید که فقط هدف آن فروش محصول باشد و مردم را تشویق به خرید کند.

در هر صورت قبل از هر نوع اقدامی، باید در اولین گام از مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی هدف از ساخت تیزر مشخص شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که اگر چند نیازمندی و هدف برای ساخت تیزر دارید توصیه می شود که حتما چند تیزر ساخته شود چرا که نمایش دادن چند هدف و سناریوی اجرایی در قالب یک تیزر باعث پیچیدگی و سردرگمی مخاطب می شود.

بعد از مشخص کردن هدف ساخت تیزر تبلیغاتی باید به نحوه ی اجرا و پیاده سازی آن برسیم.

۲. نوشتن اسکریپت و مشخص کردن جریان داستان

نوشتن اسکریپت تیزر تبلیغاتی

در این مرحله باید ایده های خود را به صورت یک اسکریپت نوشته و با بررسی مجدد، محتوای آن را بهینه کنید. اسکریپت به معنای طرحبندی کلی و سناریوی در نظر گرفته شده برای تیزر تبلیغاتی است. در نوشتن اسکریپت باید توجه داشت که ایده ی شما تاکیدی بر محصول یا خدمات شما داشته باشد و برای مخاطبان جذاب باشد.

بعد از اینکه هدف ساخت تیزر تبلیغاتی برایتان مشخص شد باید نحوه ی اجرا متناسب با هدف مشخص شده را بنویسید. برای مثال ممکن است برند نوپایی باشید و وارد عرصه ی پر رقابتی شده باشید در این شرایط بهترین انتخاب ساخت تیزری است که در آن به عیب های روش های قدیمی و همچنین ارائه راه حل جدید و کاربردی پرداخته می شود.

آیا می دانید چگونه می توان بهترین شرکت ساخت تیزر تبلیغاتی را انتخاب کرد

به عنوان مثال در ساخت تیزر تبلیغاتی برای فروشگاه های اینترنتی باید به معایب خرید حضوری، صرف زمان بیشتر و … اشاره کنیم و در ادامه خرید اینترنتی را به عنوان راه حل و جایگزین ایده آل و مناسب برای بهینه کردن زمان و هزینه ها معرفی کرد. در حالت کلی سناریو به گونه ای نوشته میشود که مشتریان را به خرید و استفاده از خدمات شما ترغیب کند.

در نظر داشتن این نکات در جهت دهی شما کمک خوبی می کند:

  1. ماهیت و ماموریت خود را به بیننده و مخاطب توضیح دهید.
  2. ویژگی های خاص محصول خود را که باعث تمایز بیشتر می شود را توضیح دهید.
  3. یکی از کاربردی ترین روش ها، مطرح کردن دغدغه و در ادامه ارائه راه حل جدید و مدرن است که لازمه ی تمرکز و ظرافت اجرایی بیشتری است.
  4. بیننده و مخاطب خود را مجبور به انجام واکنشی کنید. بازدید از یک صفحه خاص و یا تکمیل فرم از جمله اکشن های مهم مخاطبان است؛ بطور مثال همین الان عضو شوید، برای اطلاع داشتن از تخفیف ها ما را دنبال کنید.
  5. اگر محتوای تیزر تبلیغاتی آموزشی است حتما محتوای ارزنده و کاربردی باشد؛ چرا که تاثیر تصاعدی دارد.
  6. استفاده از چالش ها، موضوعات جذاب و آهنگ های ترند روز مخاطبان را تحریک و متقاعد به واکنش مثبت می کند.

۳. مشخص کردن زمان حدودی تیزر

مشخص کردن زمان حدودی تیزر

زمان تیزر با در نظر گرفتن چند فاکتور مشخص می شود:

  • مشخص کردن هدف: هدف از ساخت تیزر چیست، بطور مثال هدف، فروش محصول است یا معرفی برند و یا خدمات. برای هر یک از اهداف یاد شده، تایم ها متفاوت است. بطور مثال وقتی هدف تیزر یک موضوع عاطفی است طبیعتا برای تحت تاثیر قرار دادن و در نهایت گریاندن مخاطب به زمان بیشتری نیاز دارد.
  • تعیین بستر انتشار تیزر: محل نمایش تبلیغات است. اینکه قرار است تیزر شما در شبکه های اجتماعی نمایش داده شود یا وب سایت و یا در بستر تلویزیون. قاعدتا وقتی هدف، نمایش در بستر تلویزیون است زمان بیشتری نسبت به پلتفرم های دیگر نیاز دارد. تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام باید در ابعاد متفاوت و مدت زمان کوتاه تری ساخته شود.
  • بودجه مورد نظر: میزان بودجه ای که در نظر دارید، در تعیین مدت زمان تیزر مستقیما تاثیر دارد. هر چه میزان بودجه مشخص شده شما بیشتر باشد، مجری با دست بازتر و ظرافت بیشتری کار را اجرا خواهد کرد و از طرفی مجبور به فشرده کردن زمان مفید تیزر نمی شود.

کارآمدترین زمان برای تیزر با در نظرگرفتن نوع سناریو و هدف ساخت آن، معمولا بین ۳۰ تا ۹۰ ثانیه است.که این بازه بر اساس سبک کارهای متفاوت متغیر است. عوامل قید شده در قسمت قبل در تعیین هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی نیز موثرند.

۴. مشخص کردن سبک تیزر تبلیغاتی خود

مشخص کردن سبک ساخت تیزر

سبک تیزر تبلیغاتی که یکی از مهم ترین مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی محسوب می شود، بر اساس پیام و هدف تبلیغاتی شما، مخاطبان هدف، نوع سناریو و محتوای تیزر تعیین می شود.

در ادامه به چند سبک تیزر تبلیغاتی اشاره می کنیم:

  • سبک تیزر خلاقانه:

در این سبک با استفاده از ایده های جذاب و خلاق، خواهید توانست خود را در بازار تبلیغاتی معرفی کنید. این سبک از تیزر تبلیغاتی، برای تبلیغ محصولات و خدماتی است که به تازگی وارد بازار شده اند. همچنین برای برندهایی است که به دنبال جلب توجه بیشتر مخاطبان و ایجاد تفاوت با رقبا هستند. این سبک تیزر معمولا برای محصولات و خدماتی که به دنبال نوآوری و خلاقیت هستند، مثل تکنولوژی، طراحی، هنر و فرهنگ و غیره، به کار می رود. با استفاده از این سبک تیزر، شما می توانید به مخاطبان خود نشان دهید که محصول یا خدمات شما بسیار خارق العاده و خلاقانه است و از رقبا بهتر است.

تیزرهای تبلیغاتی خلاق تاثیرگذاری بلند مدتی بر ذهن مخاطب می گذارد و از نظر هزینه، نیازمند بودجه ی مالی بیشتری نسبت به سبک های دیگر است. چرا که لازمه ی نوشتن سناریوی جذاب و همچنین ظرافت کاری بالاتری ست.

  • سبک تیزر تحلیلی:

سبک تیزر تحلیلی برای محصولات و خدماتی است که به دنبال توضیح دادن و تفسیر کردن ویژگی های خود و مزایای آن ها هستند. این سبک تیزر معمولا برای محصولات و خدماتی که باید با جزئیات توضیح داده شوند، مثل محصولات دانش بنیان، خدمات مالی و حقوقی، وسایل نقلیه و غیره، به کار می رود. با استفاده از این سبک تیزر، شما می توانید ویژگی های محصول یا خدمات خود را به طور جامع و دقیق توضیح دهید و به مخاطبان خود نشان دهید که محصول یا خدمات شما به چه نحوی می تواند نیازهای آن ها را برطرف کند.

  • سبک تیزر دراماتیک:

سبک تیزر دراماتیک برای محصولات و خدماتی که به دنبال القای احساسات قوی در مخاطبان هستند، مثل محصولات لوکس، خدمات سلامتی و زیبایی، فیلم ها و سریال ها و غیره، استفاده می شود. با استفاده از این سبک تیزر، شما می توانید احساسات قوی و عمیقی را در مخاطبان القا کنید و به آن ها نشان دهید که محصول یا خدمات شما باور نکردنی و شگفت انگیز است.

در این سبک از تیزر تبلیغاتی از صدا، موسیقی های تاثیرگذار برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب استفاده می شود و به دلیل القای احساسات قوی و عمیق در مخاطبان، برای تبلیغات محصولات، خدمات و برندهای مختلف، بسیار موثر است.

  • سبک تیزر خنده دار:

در این سبک هدف جلب توجه مخاطبان است که با به کارگیری شوخی های هدفمند و خلاقانه در چارچوب مشخص اجرا می شود و در عین حال پیام تبلیغاتی به مخاطبان منتقل می شود. این سبک تیزر معمولا برای محصولات و خدماتی که در بازار شلوغ و رقابتی وجود دارند، به کار می‌رود. با استفاده از این سبک تیزر، شما می توانید مخاطبان خود را به خود جذب کنید و به آن ها این احساس را القا کنید که محصول یا خدمات شما از رقبا بهتر و متفاوت تر است.

همچنین، سبک تیزر خنده دار برای برندهایی که به دنبال ارتقای ارتباط نزدیک با مخاطبان خود هستند، مناسب است. با تولید و انتشار تیزرهای خنده دار، شما می توانید ارتباط غیر رسمی و دوستانه تری با مخاطبان خود برقرار کنید و این احساس را به آن ها القا کنید که برند شما دوستانه و قابل اعتماد است. به طور کلی، استفاده از سبک تیزر خنده دار به دلیل جذابیت و جذب توجه بیشتر مخاطبان، برای تبلیغات محصولات، خدمات و برندهای مختلف، بسیار موثر است.

در وب سایت پلاتو نمونه کارهای ساخت تیزر تبلیغاتی، قرار گرفته است. همچنین امکان مشاوره رایگان برای راهنمایی شما و انتخاب سبک مناسب تیزر فراهم گردیده. به همین دلیل توصیه میکنیم سری به صفحه سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی بزنید.

۵. آماده شدن برای فیلمبرداری

بعد از تصمیم نهایی درباره نوع و نحوه ساخت تیزر، تجهیزات ساخت آن آماده می‌شود. تهیه وسایل فیلم‌برداری، صدابرداری و انتخاب بازیگران در این مرحله انجام می‌شود. انتخاب بازیگران باید در جهت هدف و نوع تیزر باشد. سابقه کاری، سلیقه و نظرات همه عوامل سازنده نتیجه نهایی کار شما را مشخص می‌کند. دقت در انتخاب فیلم‌بردار، گریمور، بازیگر و … کیفیت کار را تضمین می‌کند.

 ۶. شروع فیلمبرداری تیزر تبلیغاتی

بعد از انجام همه مراحل گفته‌شده فیلم‌برداری و ضبط صدای تیزر شروع می‌شود. تمام مراحل فیلم‌برداری باید مطابق با اسکریپت و استوری بورد انجام شود. مکان فیلم‌برداری می‌تواند در فضای بسته یا باز باشد. اغلب اوقات انتخاب فضای بسته هزینه کمتری برای شما دارد. مهم‌ترین نکته برای فیلم‌برداری تیزر در فضای باز انتخاب مکان امن برای این کار است. به این نکته توجه داشته باشید فیلم‌برداری در برخی مکان‌ها نیاز به مجوز خاص دارد.

۷. ویدئو را ویرایش کرده و افکت های خلاقانه به آن اضافه می کنیم

ویرایش ویدیو برای ساخت تیزر

در این مرحله فیلم ساخته‌شده به دست تدوینگر سپرده‌شده و تمام اطلاعاتی که لازم است به فیلم اضافه شود در اختیار تدوین گر قرار می‌گیرد. عنوان، زیرنویس، فراخوان و … متناسب با هدف تبلیغ به آن اضافه می‌شود. همچنین افکت‌های گرافیکی و جلوه‌های تصویری برای رساندن پیام به ویدئو اضافه می‌شود. اندازه قلم، رنگ، فونت و محل قرارگیری هرکدام از آن‌ها را قبل از تدوین مشخص می‌شود. اضافه کردن صدا و موسیقی برای جذب بهتر مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

نکات قابل توجه در ساخت تیزر تبلیغاتی

علاوه بر مراحل گفته‌شده برای ساخت تیزر تبلیغاتی موفق باید به نکات دیگری توجه کرد. حالا که تیزر شما آماده است باید آن را در محلی قرار دهید که مخاطبان شما به‌خوبی آن را ببینند. پس مشخص کردن کانال توزیع و پخش بسیار مهم است. قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید و تیزر خود را در اینستاگرام، یوتیوب و لینکدین قرار دهید.

باید استفاده از بهترین نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار دهید، در این صورت خروجی کار حرفه ای و جذاب خواهد بود.

به این نکته توجه داشته باشید که محتوای ویدئویی یا تیزر تبلیغاتی نیز باید مطابق با اصول سئو باشد. بهتر است عنوان تیزر مانند یک کلیدواژه اصلی مخاطبان را به خود جلب کند. برای تیزر خود برچسب و توضیحات متا بنویسید و از هر فرصتی برای نمایش آن استفاده کنید.

توصیه میشود در تیزر تبلیغاتی خود یک داستان روایت کنید. تجربه ثابت کرده است که داستان ها موثر ترند و بیشتر در یاد افراد میمانند.

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی

امروزه ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی های هوشمند و ابزارهایی مانند اینشات طرفداران زیادی پیدا کرده است. اینشات یک نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی است که کاربری بسیار ساده و قدرتمندی دارد. برای ساخت تیزر تبلیغاتی با موبایل لازم است مطابق مراحلی که در بالا ذکر شد پیش بروید. عموما از گوشی های هوشمند برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی استفاده میشود. به همین دلیل لازم است ابتدا بستر انتشار را مشخص نمایید و ابعاد ویدئو تبلیغاتی را مطابق با آن در نظر بگیرید.

  1. موسیقی مربوطه را انتخاب نمایید.
  2. صحنه های لازم را با استفاده از موبایل یا دوربین ضبط کنید.
  3. ویدیو را در برنامه هایی مثل کپ کات یا اینشات ادیت کنید.
  4. متن ها و موسیقی مورد نظر را به آن اضافه نمایید.

تیزرهای تبلیغاتی کاربردهای متنوعی دارند. عموما از آنها برای معرفی برند و یا معرفی محصولات و خدمات استفاده میشود. همچنین میتوانید مجموعه و یا سازمان خود را با تهیه تیزر تبلیغاتی معرفی نمایید و برتری های خود را نسبت به رقبا در آن شرح دهید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x