پس زمینه طراحی لوگو
آیکون خندان برای تصویر بنر
بنر برای سفارش طراحی لوگو

تحلیل رایگان کسب و کار شما

سفارش طراحی لوگو

آیا تا به حال یک برند شناخته شده بدون لوگو دیده اید؟

تصویر پس زمینه ویژگی های طراحی لوگو

۶۰ تا ۹۰ درصد
ارزیابی مصرف کنندگان از
کسب و کار شما بر اساس
طراحی لوگو برند شما
انجام می شود.

تصویر پس زمینه ویژگی های طراحی لوگو

مغز انسان تصاویر
را تا ۶۰ برابر سریع تر
از کلمات پردازش می
کند.

تصویر پس زمینه ویژگی های طراحی لوگو

رنگ و طرح لوگو
۹۰ درصد
در اولین برداشت
کاربر از برند شما نقش
دارد

تصویر پس زمینه ویژگی های طراحی لوگو

۵۰ درصد
از مصرف کنندگان
از برندهایی با لوگو شناخته
شده خرید میکنند.

تصویر پس زمینه ویژگی های طراحی لوگو

لوگو به نحو موثری
شخصیت یک برند مستقل
را معرفی می کند.

آیا تا به حال یک برند معروف و شناخته شده را بدون لوگو دیده اید؟ با نگاهی به برندهای مطرح دنیا اهمیت طراحی لوگو آشکار می شود.

لوگو نقش عمده ای در درک مشتری از برند شما ایفا می کند. لوگوی مناسب و جذاب قبل از هر چیزی باعث شناخته شدن برند شما و افزایش ماندگاری آن در ذهن افراد می شود.

آرم یا همان لوگو (Logo) تاثیر زیادی در اولین برداشت کاربران از کسب و کار شما، خواهد داشت. به افراد اطلاعاتی درباره نام تجاری شما می دهد و در صورتی که جذاب باشد، دامنه مشتریان شما را افزایش میدهد. علاوه بر این، طراحی منحصر به فرد و حرفه ای لوگو، نه تنها ارتباط و تعامل شما و مشتریان را افزایش می دهد، بلکه در ایجاد تصویر مثبت از برند شما در ذهن مخاطبان بسیار تاثیرگذار است و همین امر باعث پیشی گرفتن شما از رقبا خواهد شد.

پیش از طراحی لوگو لازم است چند نکته را در نظر بگیرید؛ در قدم اول باید تعریف دقیقی از هویت برند خود داشته باشید و مشخص کنید لوگو قرار است چه اطلاعاتی از کسب و کار شما در اختیار مخاطبان قرار دهد. برای رسیدن به این هدف لازم است یک تیم حرفه ای را در کنار خود داشته باشید و از دریافت مشاوره توسط طراحان غافل نشوید.

برای شروع فرآیند سفارش طراحی لوگو لازم است ۳ مرحله زیر
را طی کنید:

۱. لوگو مورد نظر شما فارسی باشد یا انگلیسی؟

۲. اگر قبل از طراحی طرح خاصی مورد پسند شما قرار گرفته آن را با طراح در میان بگذارید.

۳. و در نهایت در صورتی که برند شما دارای ابزار ، وسیله یا طرح خاصی است این مورد را به طراح اطلاع دهید.

تحلیل رایگان سایت

تحلیل رایگان کسب و کار شما

راهنمای سفارش طراحی لوگو :

آیا طراحی لوگو
برای کسب و کار شما لازم است ؟

با ما تماس بگیر

نمونه کارهای پلاتو

راهنمای شناخت

انــواع لــوگــو

علاوه بر تنوع سبک ها، ۶ نوع لوگو اصلی نیز وجود دارد که می توانید هنگام سفارش لوگو، از بین آن ها انتخاب کنید. شما می توانید سبکی که به بهترین وجه با نام شرکت شما سازگار است را انتخاب کنید یا با ترکیب آنها یک طرح منحصر به فرد ایجاد کنید.

علائم اختصاری یا مونوگرام

Lettermarks or monogram logos

لوگوهای اختصاری می توانند برای ساده سازی نام شرکت شما عالی باشند، به خصوص اگر نام برند شما بسیار طولانی باشد. این نوع از لوگو معمولا شامل چند حرف که از خلاصه ی نام تجاری بدست می آید ساخته می شود. مونوگرام بسیار ساده و در عین حال بسیار خلاقانه است. لوگو HP از مخفف نام هیولت پاکارد یا لوگو ge از مخفف عبارت جنرال الکتریک ساخته شده است.
این مونوگرام ها می توانند با سبک های مینیمالیستی طراحی شوند.

نمونه لوگو مونوگرام
طراحی لوگو مونوگرام
طراحی لوگو در مدل مونوگرام
طراحی لوگو نوع مونوگرام
طراحی لوگو توسط علائم اختصاری
استفاده از علائم اختصاری در طراحی لوگو
طراحی لوگو مونوگرام
طراحی لوگو با علائم اختصاری
طراحی لوگو در انواع مونوگرام
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو در مدل نوشتاری
لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
لوگو تایپ
لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری

لوگو نوشتاری یا تایپوگرافی

Wordmarks or logotypes

لوگو نوشتاری یک روش بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما است. همانند لوگو های مونوگرام هستند اما نام برند به طور کامل آورده می شود. لوگوهای تایپوگرافی بر پایه فونت و نوشتار هستند و معمولا به صورت پیوسته طراحی می شوند. این مدل برای شرکت هایی که نام کوتاه و خاصی دارند بسیار مناسب است. گوگل و کوکاکولا از این نوع مدل در طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند.

لوگو تصویری یا سمبل

Pictorial marks or logo symbols

علائم تصویری همان لوگوهایی هستند که بر پایه تصاویر و نمادها طراحی شده اند. تصاویر نمادین به راحتی قابل تشخیص هستند و برند شما را به وضوح معرفی می کنند. این لوگو مناسب کسب و کارهایی است که می خواهند یک تصویر را در ذهن مخاطب ماندگار کنند، مانند اپل که از عکس سیب استفاده کرده، یا توییر که عکس یک پرنده را در لوگوی خود به کار برده است. دولینگو، اسنپ چت، پوما و آدیداس از جمله معروف ترین برندهایی هستند که از این سبک استفاده میکنند.

طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتراعی
طراحی لوگو انتراعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگوی ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو به روش ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی

لوگو ترکیبی

Combination

در طراحی این لوگو یک نماد را با یک علامت نوشتاری ترکیب می کنند تا یک آرم قابل تشخیص ایجاد کنند. نام تجاری یا در کنار نماد و تصویر قرار می گیرد یا در عنصر گرافیکی ادغام می شود. برای طراحی این لوگو باید زمان زیادی را صرف کرد، اما این لوگوها برای همه اشخاص به راحتی قابل تشخیص هستند و می توان در هرجایی از آن ها استفاده کرد. لوگوی کینگ برگر یا چیپس دوریتس نمونه ای از لوگوهای ترکیبی هستند.

لوگو انتزاعی

Abstract logo

لوگوهای انتزاعی از اشکال هندسی ساده تشکیل شده اند. طراحی لوگوی انتزاعی کاری تخصصی است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب در آن لازم است طراح درباره زمینه فعالیتی برند، سابقه و ارزش های کسب و کار اطلاعات کافی و مفیدی داشته باشد. در صورت طراحی اصولی و درست لوگو انتزاعی ماندگاری بسیار خوبی در ذهن مخاطبان خواهد داشت. در این سبک نام برند به نمایش در نمی آید. اپل، توییتر و پپسی از جمله معروف ترین شرکت هایی هستند که از این سبک لوگو استفاده میکنند.

طراحی لوگو با نشانه ها
لوگوی المپیک به عنوان مثال برای لوگوهای انتزاعی
طراحی لوگو علائم تصویری
طراحی لوگو علائم تصویری
طراحی لوگو با علائم تصاویری
طراحی لوگو با سمبل
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو به سبک مسکات
طراحی لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو

لوگوی مسکات

Mascots

در طراحی این لوگو از روشی سرم گرم کننده برای شخصیت بخشیدن به برند شما استفاده می شود. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که نمایانگر برند شما برای خانواده و کودکان می باشند. به طور کلی در طراحی این لوگو از یک شخصیت که می تواند انسان، حیوان و حتی یک شی باشد استفاده می شود. لوگوی چیتوز و یا چاکلز از این روش استفاده کرده اند. لوگوی KFC یکی از معروف ترین لوگوهای سبک مسکات است.

رنگ بندی مناسب برای

طـراحـی لـوگـو

رنگها و اشکال هندسی می توانند بیشترین تاثیر را روی مخاطبان شما داشته باشند. اشکال با زوایای تند و یا منحنی، معمولا دارای پیام های مختلفی هستند. در ادامه ما بیشتر در مورد روان شناسی رنگ ها صحبت خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که هر رنگی برای چه نوع طراحی مناسب است.

رنگ ها می توانند معانی مختلفی داشته باشند. روانشناسی رنگ ها پیچیده است، اما به طور خلاصه، رنگ ها دارای عواطف و عقاید خاصی هستند. در طراحی لوگو، رنگ مهمترین محرک بصری است و اولین چیزی که مخاطب با آن مواجه می شود، رنگ لوگو است. به همین دلیل مهم است که با رنگ ها آشنایی داشته باشید و بر اساس نام تجاری و نوع کسب و کار خود، رنگ لوگوتان را مشخص کنید.

رنگ زرد برای طراحی لوگو همراه با احساس خوش بینی و شادابی و جنب و جوش است و این رنگ بیشتر برای لوگوهایی استفاده می شود که در آن سعی می شود مفهوم انرژی پاک و قدرتمند رسانده شود و به همین دلیل بسیاری از شرکت های مرتبط به انرژی و نیرو از این رنگ استفاده می کنند

رنگ نارنجی نشانه فصل پاییز، آتش و گرما و همچنین غروب خورشید است. این رنگ بیشتر برای طراحی لوگوی شرکت هایی که شعار قیمت مناسب و همچنین مقرون به صرفه بودن دارند مناسب است، چرا که این رنگ حس شادی و خلاقیت را منتقل می کند

رنگ قرمز بسیار اشتها آور و تحریک کننده است و عشق، اشتیاق و شهوت را در مخاطبین بسیار تحریک می کند. این رنگ ها بیشتر برای طراحی لوگوهای پویا و جذاب استفاده می شود و فشار خون را بالاتر می برند.

بنفش یک ترکیبی از رنگ قرمز و آبی می باشد و از نظر روانشناسی جذابیت و پویایی به این رنگ ها نزدیک است. از رنگ بنفش بیشتر برای طراحی لوگوهایی مرتبط با تکنولوژی ها و همینطور امور مالی و سلامتی استفاده می شود و این رنگ برای طراحی این گونه لوگوها مناسب است.

رنگ آبی نشانه آرامش و پاکی است و در آن حس اعتماد و اطمینان به مخاطبین القا می شود. از رنگ آبی بیشتر برای طراحی لوگوهایی استفاده می شود که طراحان قصد دارند در آن حس اعتماد سازی و وفاداری به کاربران را بیشتر کنند. البته در برخی از موارد ممکن است احساس ناامیدی و افسردگی را نیز منتقل کند.

رنگ سبز بیشتر برای تداعی کردن حس فصل بهار، رشد و شکوفایی است. از این رنگ بیشتر برای کسب و کارهایی استفاده می شود که با درمان و محصولات ایمن، طبیعی و ارگانیک سر و کار دارند

ویژگی های یک لوگو خوب و کاربردی

خوانایی و رساندن معنا و مفهوم تعریف برند

قابل اجرا بودن در پلتفرم های مختلف و استفاده کاربردی از آن

نمایش هرچه تمام تر شخصیت یک برند

سازگاری و سنخیت لوگو با کسب و کار شما

طراحی معنادار و مفهومی

آینده نگری

زیبایی در عین سادگی

ترغیب و تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان

طراحی منحصر به فرد برای ماندگاری در ذهن مخاطبان

برای طراحی لوگو چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

سایز بندی را به طور صحیح انجام دهید

در طراحی لوگو، سایز یکی از عناصر بسیار مهم است و شما باید طراحی لوگو خود را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید. سایز لوگویی که طراحی می کنید نباید به قدری کوچک باشد که کاربران نتوانند آن را درک کنند و موارد داخل آن را تشخیص دهند و نه بسیار بزرگ و پیچیده که طرح آن از اندازه اصلی لوگو بیشتر باشد.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای طراحی لوگوی خود در نظر داشته باشید مخاطبین شما هستند. برای اینکه لوگوی شما از قدرت تاثیرگذاری بالایی بر خوردار باشد، باید بر اساس سلیقه مخاطب طراحی شود و بدون نقص باشد.

لوگوی قابل فهم و ساده طراحی کنید

لوگویی که طراحی می کنید ، نباید دارای المان های بسیار پیچیده باشد و از جزئیات خیلی کوچک و بی هدفی استفاده نکنید. لوگوی شما باید ساده و همه فهم باشد تا تمامی افراد بتوانند آن را به خاطر بسپارند و با آن شما را به یاد بیاورند.

تحلیل رایگان سایت

تحلیل رایگان کسب و کار شما

مشاوره تخصصی انتخاب و طراحی با طراحان حرفه ای

امروزه با گسترش رقابت آنلاین در بین مشاغل، برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی لوگو یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود. طراحی لوگو برای شناخته شدن کسب و کارها و پیشی گرفتن از رقبا امری ضروری است. مهمترین مزایای طراحی لوگو برای برند شما عبارتند از؛

باعث افزایش اعتبار و
برند سازی می شود

در صورتی که لوگو جذاب و خلاقانه طراحی شده باشد، پتانسیل برند سازی و افزایش اعتبار شما را خواهد داشت. بسیاری از مشاغل در جهت افزایش اعتبار و شناخته شدن کسب و کارشان و جلب اعتماد مردم روش های مختلفی را امتحان می کنند. طراحی لوگو یکی از مواردی است که نقش غیر قابل انکاری در رسیدن به این هدف ایفا می کند.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

باعث افزایش اعتبار و
برند سازی می شود

در صورتی که لوگو جذاب و خلاقانه طراحی شده باشد، پتانسیل برند سازی و افزایش اعتبار شما را خواهد داشت. بسیاری از مشاغل در جهت افزایش اعتبار و شناخته شدن کسب و کارشان و جلب اعتماد مردم روش های مختلفی را امتحان می کنند. طراحی لوگو یکی از مواردی است که نقش غیر قابل انکاری در رسیدن به این هدف ایفا می کند.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

باعث افزایش اعتبار و
برند سازی می شود

در صورتی که لوگو جذاب و خلاقانه طراحی شده باشد، پتانسیل برند سازی و افزایش اعتبار شما را خواهد داشت. بسیاری از مشاغل در جهت افزایش اعتبار و شناخته شدن کسب و کارشان و جلب اعتماد مردم روش های مختلفی را امتحان می کنند. طراحی لوگو یکی از مواردی است که نقش غیر قابل انکاری در رسیدن به این هدف ایفا می کند.

با طراحی لوگوی منحصر به فرد، نظر
مخاطبان به برند شما جذب می شود

در طراحی لوگو، به کار بردن آیتم های منحصر به فرد مرتبط با برند شما و اجرای جنبه های زیبایی شناسی و بصری از عناصر مهم در جلب نظر مشتری است. اغلب افراد الگوهایی منحصر به فرد با طراحی حرفه ای را راحت تر به خاطر می سپارند و این امر شانس شما برای افزایش فروش را افزایش می دهد.

نشان دهنده شخصیت
برند شماست

طراحی لوگو بطور معمول متناسب با خدمات برند شما انجام می شود و در بر دارنده اطلاعاتی درباره جزئیات کار شماست. طراحی بکار رفته در لوگو به نوعی ارائه دهنده پیامی مختصر و مفید در رابطه با کسب و کار شما برای مخاطبانتان است.

قوی ترین ابزار بازاریابی است

لوگو نشان دهنده شخصیت برند شماست و طراحی مورد استفاده در آن از طریق شناخته شدن در بین مردم باعث موفقیت کمپین های بازاریابی و تبلیغات شما می شود. تحقیقات نشان می دهد اغلب افراد به نمادها و تصاویر بیشتر از متون توجه می کنند. به عبارتی مغز انسان تصاویر و اطلاعات بصری را ۶۰ برابر سریعتر از کلمات پردازش می کند. داشتن لوگو برای هر برندی باعث افزایش توجه مردم و افزایش بازخورد شما از تبلیغات خواهد شد.

باعث ایجاد تصویر مثبت از برند
شما در ذهن مخاطب می شود

برند شما در صورتی در ذهن مردم ثبت می شود که تصویر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کند. افرادی که به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده اند، بیشتر از سایرین باید به این مورد توجه کنند. زیرا برای شروع باید لوگویی برای برند خود طراحی کنید که توانایی به تصویر کشیدن تمام نکات مثبت کسب و کار شما را داشته باشد.

منجر به افزایش فروش می
شود

هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش فروش و جذب مشتریان است و این دقیقا همان امتیازی است که لوگوی حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. لوگویی که برای برند خود طراحی می کنید، بسته به میزان اثربخشی قدرت بالایی در جذب مخاطب ایفا می کند. همه ما تجربه خرید از برندهایی با لوگوی شناخته شده را داشته ایم. بنابراین تاثیر لوگو در افزایش میزان فروش غیرقابل انکار است.

برند شما را حرفه ای تر
نشان می دهد

تصویری که مردم از برند شما در ذهن می سپارند، وابسته به طراحی لوگو برند شماست. در صورتی که لوگوی شما به بهترین شکل طراحی شود، باعث حرفه ای دیده شدن کسب و کار شما در ذهن مردم می شود. و همین امر اعتبار شما را افزایش می دهد.

فرصت های تبلیغاتی
شما را افزایش می دهد

طراحی لوگو به راحتی میتواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم التحریر و ... چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو در همه جا دیده می شود و آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

مراحل طراحی لوگو

تحقیق در حوزه کسب و کار شما ؛

اولین مرحله در طراحی لوگو شما توسط تیم پلاتو، تحقیق و ارزیابی در حیطه کسب و کار شما و بررسی رقبای شماست. طراحی لوگو مستلزم پیدا کردن مفاهیم مرتبط با برند شماست. برای مثال طراحی لوگو برای یک رستوران متفاوت از طراحی برای یک شرکت ساختمانی خواهد بود. اطلاعات بدست آمده از مشاغل در طراحی متفاوت و منحصر به فرد لوگو نقش مهمی را ایفا می کند.

شناسایی محصولات و خدمات ارائه شده از سوی شما

برای طراحی اولیه لازم است طراح اطلاعات دقیق و کاملی از خدمات و محصولات شما داشته باشد و نیاز مشتریان شما را شناسایی کند. از این طریق طراح می تواند آنچه که توجه مخاطبان هدف شما را جلب می کند را در طراحی اعمال کند و از آیتم هایی استفاده کند که مخاطبان را به سمت برند شما سوق می دهد.

طوفان فکری و اجرای ایده های اولیه

از طریق اطلاعات بدست آمده از کسب و کار شما طراح شروع به تولید ایده های خلاقانه و جذاب می کند. در این مرحله آیتم ها و المان های مد نظر به کارفرما ارائه می شود و تمام طرح ها یک به یک بررسی می شوند.

بازنگری و ایجاد تغییرات

قبل از اجرای نهایی لوگو، تمام آیتم ها مطابق با نظر کارفرما بررسی می شوند و در صورت نیاز، تغییرات اعمال می شوند. لازم به ذکر است در صورتی که این مرحله با دقت و خلاقیت انجام شود نیازی به تجدید نظر و ایجاد تغییرات پایه نخواهید داشت. اینجاست که تفاوت بین طراحان حرفه ای و مبتدی نمایان می شود.

اجرای نهایی طرح لوگو و تحویل به کارفرما

پس از اعمال تغییرات مربوطه، حالا نوبت اجرای کار و تحویل آن به کارفرماست. در مرحله آخر مواردی همچون فرمت فایل و سایزی که تحویل کارفرما داده می شود تعیین می شود.

تاثیر نوع فونت در طراحی لوگو

تاثیر فونت در طراحی لوگو

انسان ها محرک های بصری را بهتر از هر چیزی به یاد می آورند. بنابراین برای اینکه افراد برند شما را به خاطر بسپارند، لازم است جذابیت بصری آن را افزایش دهید. اینجاست که اهمیت تایپوگرافی نمایان می شود. علاوه بر رنگ و طرح، نوع فونت استفاده شده در طراحی لوگو در میزان جذب مخاطب تاثیرگذار است. در یک طراحی منحصر به فرد، رنگ ها، اشکال و حتی فونت ها به شیوه ای هماهنگ در کنار هم قرار می گیرند و ارزش های منحصر به فرد شرکت شما را به نمایش می گذارند.

انتخاب نوع فونت به نوع کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می دهید وابسته است. برای مثال فونت های serif به دلیل داشتن ماهیت کلاسیک خود انتقال دهنده احساس اعتماد و احترام هستند. از این نوع فونت ها در طراحی لوگو برای برندهایی که می خواهند عظمت و اقتدار خود را نشان دهند استفاده می شود. برای مثال شرکت های بازرگانی از این نوع فونت ها در لوگوی خود استفاده می کنند.

نوع دیگری از فونت ها فونت های script هستند که از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند . این نوع فونت ها نشان دهنده ظرافت و خلاقیت هستند و برای مشاغلی که به دنبال شخصی سازی لوگوی خود هستند مناسب ترند. انواع بیشماری از فونت ها برای طراحی لوگو وجود دارند که هنگام سفارش طراحی لوگو می توانید متناسب با سلیقه و کسب و کار خود آن ها را انتخاب کنید. با این حال، فراموش نکنید که مهمترین مسئله در انتخاب فونت، سادگی و خوانایی آن است و بهتر است از انتخاب فونت های ناخوانا خودداری کنید.

انتخاب سایز لوگو

سایز مناسب لوگو

اندازه استاندارد یک لوگو به پلتفرمی که لوگو را در آن آپلود می کنید بستگی دارد. سایز لوگو برای قرار دادن در وبسایت ها و انواع شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام باهم متفاوت است. علاوه بر این، نمایش لوگو در وبسایت ها و سایز آن بستگی به نحوه و مکان نمایش آن دارد و متغیر است. سایز لوگو با توجه به استفاده و کاربرد آن متغیر است با این وجود طراح موظف است سایزهای اولیه عمومی را به عنوان یک پکیج کامل شامل ؛ بنر،پروفایل، فایل کتابی و چاپی، پست و استوری در شبکه های اجتماعی و ... در اختیار کارفرما قرار دهد.

تفاوت لوگو، لوگوتایپ و لوگو ترکیبی

تفاوت لوگو تایپ و ترکیبی

لوگو نمادی تصویری است که مفهومی از برند را در ساده ترین شکل ممکن نمایش می دهد. لوگوتایپ نماد نوشتاری است که در طراحی آن تمرکز روی نام برند است و در صورتی که نیازی به اجرای طرح های پیچیده نباشد از آن استفاده می شود. لوگو ترکیبی همانطور که از نام آن پیداست، شامل ترکیبی از تصویر و نوشتار است و برای نشان دادن حداکثر مفهوم و شخصیت برند در کامل ترین حالت ممکن از آن استفاده می شود. این نوع لوگو شامل نشانه مفهومی برند همراه با نام برند است.

ابزارهای طراحی لوگو

ابزارهای طراحی لوگو

اصلی ترین ابزارهای طراحی لوگو شامل فتوشاپ و ایلوستریتور است. اما آنچه که باعث یک طراحی موفق می شود نه فقط ابزار آن، بلکه هنر، تخصص و خلاقیت طراح است. طراحی لوگو ابتدا به صورت اسکچ با کاغذ و قلم انجام می شود. در این مرحله انواع مختلفی از طرح ها اجرا می شود و پس از عیب یابی نهایی طراحی اصلی در نرم افزارهای مربوطه انجام می شود. بسته به اینکه لوگوی مورد نظر برای چه منظور و کاربردی تولید می شود، بعد از طراحی به واحدهای مربوطه ارسال می شود تا تغییرات نهایی اعمال شود. برای مثال واترمارک فیلم های تبلیغاتی بعد از طراحی به واحد تدوین و لوگوهای چاپی به واحد گرافیک منتقل می شوند. ​

مشاوره رایگان طراحی لوگو

برای داشتن یک لوگوی منحصر به فرد و حرفه ای، لازم است از طراحان خبره و ماهر مشاوره دریافت کنید. طراحان لوگو باتوجه به دانش و تخصص خود، بهترین المان ها و آیتم های متناسب با برند شما را به شما معرفی خواهند کرد. این افراد، شما را در انتخاب رنگ، طرح، نوع و فونت لوگو راهنمایی خواهند کرد تا بهترین طرح را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

هزینه طراحی لوگو

تعرفه طراحی لوگو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. نوع و سبک لوگو و پیچیدگی طرح مورد نظر کارفرما، از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت نقش دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تیم پلاتو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

در طراحی لوگو چندتا اتود برای من زده میشه ؟

بطور کلی طراحی لوگو حرفه ای، پروسه ای دقیق و زمانبر است. با این حال، تمام مراحل اجرایی توسط پلاتو به نحوی انجام می شود که رضایت صد درصد کارفرما جلب شود. قبل از شروع طراحی با نرم افزارها، ابتدا چندین اتود اولیه به شکل اسکچ اجرا شده و در اختیار کارفرما قرار داده می شود. در تمام مراحل، جزئیات به گونه ای در اختیار کارفرما قرار داده می شود که دیگر نیازی به تغییر طرح اصلی نباشد. بنابراین نگران نباشید و با خیالی آسوده طراحی لوگو برای برند خود را به پلاتو بسپارید.

چگونه رنگ و طرح مورد مناسب رو برای طراحی لوگو انتخاب کنم؟

انتخاب طرح و رنگ مناسب بر اساس عوامل روانشناسی و متناسب با شخصیت برند انجام می شود. لازم است طرح و رنگ و سایر آیتم ها با توجه به هویت برند انتخاب شود، به نحوی که لوگوی شما بیانگر تمام آن چیزی باشد که لازم است دیگران درباره برندتان بدانند. کارشناسان پلاتو در تمامی مراحل برای انتخاب بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

طرح لوگو با چه فرمتی به کارفرما تحویل داده میشه؟

فرمت لوگو با توجه به کاربرد و موارد استفاده از پلتفورم ها متفاوت است. با این حال، تیم پلاتو فرمت های استاندارد اولیه را که شامل فرمت های چاپی و اینترنتی است، بصورت پکیج در اختیار کارفرمایان قرار می دهد.

طراحی لوگو فارسی بهتره یا انگلیسی؟

زبان استفاده شده در طراحی لوگو با توجه به نوع کسب و کارها متفاوت است. برای مثال مشاغلی که محصولات و خدمات آن ها داخلی است، می توانند از لوگو فارسی بهره مند شود. اما برندهای بین المللی می توانند از هر دو زبان فارسی و انگلیسی در طراحی لوگو خود استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در این زمینه تسط کارشناسان و طراحان پلاتو در اختیار شما قرار می گیرد.زبان استفاده شده در طراحی لوگو با توجه به نوع کسب و کارها متفاوت است. برای مثال مشاغلی که محصولات و خدمات آن ها داخلی است، می توانند از لوگو فارسی بهره مند شود. اما برندهای بین المللی می توانند از هر دو زبان فارسی و انگلیسی در طراحی لوگو خود استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در این زمینه تسط کارشناسان و طراحان پلاتو در اختیار شما قرار می گیرد.

چه فاکتورهایی در تعین قیمت نقش دارند؟

پیچیدگی، نوع و سبک لوگو در تعیین قیمت تاثیرگذار هستند. هرچقدر طرح دارای پیچیدگی های بیشتری باشد، هزینه بیشتری برای طراحی آن صرف می شود. برای مثال؛ در بین انواع سبک های طراحی لوگو، سبک مسکات بالاترین قیمت را شامل می شود. علاوه بر این، وسعت استفاده از لوگو نیز در تعیین قیمت اثرگذار است. لوگویی که برای استفاده ۳D، چاپی، بنر و … طراحی می شود هزینه بیشتری خواهد داشت.

چرا باید طراحی لوگو را به پلاتو بسپاریم؟

طراحان پلاتو، طراحی لوگو را در استانداردترین و با کیفیت ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار می دهند. تیم پلاتو با به کار بردن خلاقیت و نوآوری، نه تنها ظاهر لوگو برند شما را منحصر به فرد طراحی می کنند، بلکه لوگویی کاربردی در اختیار شما قرار می دهند. به عبارتی هرآنچه برند شما در آینده به آن نیاز خواهد داشت، توسط تیم پلاتو در طراحی لوگو اجرا می شود.

در طراحی لوگو چندتا اتود برای من زده میشه ؟

بطور کلی طراحی لوگو حرفه ای، پروسه ای دقیق و زمانبر است. با این حال، تمام مراحل اجرایی توسط پلاتو به نحوی انجام می شود که رضایت صد درصد کارفرما جلب شود. قبل از شروع طراحی با نرم افزارها، ابتدا چندین اتود اولیه به شکل اسکچ اجرا شده و در اختیار کارفرما قرار داده می شود. در تمام مراحل، جزئیات به گونه ای در اختیار کارفرما قرار داده می شود که دیگر نیازی به تغییر طرح اصلی نباشد. بنابراین نگران نباشید و با خیالی آسوده طراحی لوگو برای برند خود را به ما بسپارید.

چگونه رنگ و طرح مورد مناسب رو برای طراحی لوگو انتخاب کنم؟

انتخاب رنگ و طرح مناسب یکی دیگر از سوالات متداول درباره طراحی لوگو است. انتخاب طرح و رنگ مناسب بر اساس عوامل روانشناسی و متناسب با شخصیت و هویت  برند انجام می شود. لازم است طرح و رنگ و سایر آیتم ها با توجه به این موارد انتخاب شود، به نحوی که لوگوی شما بیانگر تمام آن چیزی باشد که لازم است دیگران درباره برندتان بدانند. کارشناسان پلاتو در تمامی مراحل برای انتخاب بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

طرح لوگو با چه فرمتی به کارفرما تحویل داده میشه؟

فرمت لوگو با توجه به کاربرد و موارد استفاده از پلتفورم ها متفاوت است. با این حال، تیم پلاتو فرمت های استاندارد اولیه را که شامل فرمت های چاپی و اینترنتی است، بصورت پکیج در اختیار کارفرمایان قرار می دهد.

طراحی لوگو فارسی بهتره یا انگلیسی؟

در طراحی لوگو نخستین و مهمترین نکته در نظر گرفتن مشتریان و کاربران است. نمیتوان نسخه واحدی برای تمام افراد پیچید اما در حالت کلی توصیه میشود کسب و کارهای ایرانی از لوگو فارسی استفاده کنند.

چه فاکتورهایی در تعین قیمت نقش دارند؟
پیچیدگی، نوع و سبک مورد نظر کارفرما در تعیین قیمت نهایی لوگو تاثیرگذار هستند. هرچقدر طرح دارای پیچیدگی های بیشتری باشد، هزینه بیشتری برای طراحی آن صرف می شود. برای مثال؛ در بین انواع سبک های طراحی لوگو، سبک مسکات بالاترین قیمت را شامل می شود. علاوه بر این، وسعت استفاده از لوگو نیز در تعیین قیمت اثرگذار است. لوگویی که برای استفاده ۳D، چاپی، بنر و … طراحی می شود هزینه بیشتری خواهد داشت.
چرا باید طراحی لوگو را به پلاتو بسپاریم؟

طراحان پلاتو، طراحی لوگو را در استانداردترین و با کیفیت ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار می دهند. تیم پلاتو با به کار بردن خلاقیت و نوآوری، نه تنها ظاهر لوگو برند شما را منحصر به فرد طراحی می کنند، بلکه لوگویی کاربردی در اختیار شما قرار می دهند. به عبارتی هرآنچه برند شما در آینده به آن نیاز خواهد داشت، توسط تیم پلاتو در طراحی لوگو اجرا می شود.

لوگوموشن چیست و چه تفاوتی با لوگو دارد؟

یک لوگوی ساده با اضافه کردن انیمیشن و جلوه های متحرک به یک لوگو موشن تبدیل میشود. با این کار لوگو جذاب تر شده و ماندگاری آن در ذهن کاربران بالاتر خواهد رفت. بدیهی ست که قیمت طراحی لوگوموشن نسبت به طراحی لوگو بیشتر است.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x