ساخت تیزر صنعتی و خط تولید کارخانه

از سال ها قبل ویدیوهای صنعتی برای تبلیغات محصولات متنوع کارخانه ها، از طریق رسانه تلویزیون به نمایش درمی آمد. این ویدیوهای تبلیغاتی که به آنها تیزر تبلیغاتی هم گفته می شود، جایگاه ویژه ای در شناخت مخاطبان از محصولات دارند. در حال حاضر رسانه ها و فضاهای بیشتری در اختیار شماست تا با استفاده از آنها تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید. مخاطبان زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف و فضای مجازی، هر روز شاهد انواع تیزرهای تبلیغاتی هستند و همین امر نمایانگر اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی صنعتی و استفاده از آن است. شما با یک تیزر تبلیغاتی صنعتی خوب و حرفه ای از خط تولید کارخانه می توانید خود را از سایر رقبا متمایز کرده و تبدیل به یک برند معتبر شوید.

 
نمونه تیزر تبلیغاتی ساخته شده توسط شرکت پلاتو

تیزر تبلیغاتی صنعتی نوعی فیلم مستند است که به منظور معرفی مجموعه های تولیدی ساخته میشود. در عموم این تیزرها مراحل ساخت و تولید یک کالا پوشش داده میشود. همچنین سعی میشود تا بخش های مختلف مجموعه در ساخت تیزر تبلیغاتی کارخانه پوشش داده شود. حتی یک تیزر کوتاه چند ثانیه ای میتواند از هزاران خط توضیح موثرتر واقع شود و به چالش های مشتریان پاسخ دهد. همچنین خیال آن ها را از بابت کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده راحت میکند.

مزایای ساخت تیزر صنعتی

مزایا و کاربرد ساخت تیزر صنعتی محصولات و خط تولید کارخانه

مهم ترین کاربردهای تیزر صنعتی به شرح زیر است:

  • شناساندن محصول: تیزر صنعتی، ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات را به طور مختصر و آموزنده به مخاطبان معرفی می کند.
  • آشنایی با مراحل تولید محصول: تیزر صنعتی، به مخاطبان کمک می کند تا با نحوه تولید محصولات آشنا شوند.
  • نشان دادن استانداردهای ساخت محصول: با این کار به مخاطبان اطمینان می دهید که محصول با بالاترین استانداردهای کیفیت تولید می شود.
  • نمایش خطوط تولید و  تجهیزات کارخانه: این تیزرها مخاطبان را با ظرفیت تولید کارخانه و فناوری های مورد استفاده در آن آشنا می کنند.
  • معرفی پیشرفت های سالیانه کارخانه و قدرت نمایی: در افزایش اعتبار نزد مخاطبان موثر است.
  • ارائه صورتحساب های مالی و عملکرد کارخانه: در جلب اعتماد مخاطبان تاثیر دارد.
  • معرفی شرکت، محصول، یا برندی جدید در سمینارها، همایش ها و نمایشگاه ها: با نمایش تیزر صنعتی در این مکان ها، خود را به سایر همکاران شناسانده و همکاری های مفیدی را شکل دهید.به جای توضیح درباره ی نوع محصول ، برند و یا روند تولید به راحتی با یک تیزر تبلیغاتی تمام اطلاعاترو به نمایش بزارید.

انواع ویدیو صنعتی به لحاظ کاربرد

انواع تیزر تبلیغاتی با توجه به کاربرد

با توجه به تنوع بالای تیزرهای تبلیغاتی صنعتی انتخاب نوع مناسب آن برای هر کسب و کار، اهمیت زیادی دارد و آشنایی با انواع تیزر، ضروری به نظر می رسد. به طور کلی شش دسته بندی اصلی برای تیزر تبلیغاتی وجود دارد:

  1. تیزرهای تبلیغاتی جذاب (Promotional Video): بر روی جلب توجه مخاطب و ایجاد حس کنجکاوی در آنها متمرکز هستند. معمولا مختصر و خلاقانه ساخته شده و از عناصر داستان گویی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان استفاده می کنند.
  2. تیزرهای تبلیغاتی برند (Brand Video): برای معرفی برند و محصولات یا خدمات کسب و کارها طراحی شده و پیام های کلیدی و ارزش های برند را به طور مختصر و قانع کننده منتقل می کنند.
  3. تیزرهای تبلیغاتی مقایسه ای (Comparison Video): این تیزرها، تفاوت های بین دو محصول، خدمات یا برند را به طور مختصر و سرگرم کننده نشان داده و به مخاطبان کمک می کنند تا تصمیم بهتری در مورد خرید یا استفاده از یک محصول یا برند خاص بگیرند.
  4. تیزرهای تبلیغاتی با نظرات مشتریان (Customer Testimonial Video): این تیزرها شامل صحبت ها و نظرات مشتریان در مورد یک محصول هستند. این نوع تیزرها باهدف بالا بردن اعتبار کارخانه ها و برندها و جلب اعتماد مخاطبان ساخته می شوند.
  5. تیزرهای تبلیغاتی توضیحی (Explainer Video): این تیزرها، به توضیح نحوه کار یک محصول یا خط تولید کارخانه می پردازند. آنها به مخاطبان کمک می کنند تا محصول یا خدمات کارخانه و برند را بهتر درک کرده و ارتباط بهتری با آن برقرار کنند.
  6. تیزرهای تبلیغاتی با اثبات عملکرد (Proof of Performance Video): این تیزرها، به نشان دادن عملکرد یک محصول یا کارخانه در دنیای واقعی می پردازند. آنها به مخاطبان نشان می دهند که محصول یا برند کارخانه، چگونه به آنها و رفع نیازهایشان کمک می کند.

نحوه ساخت تیزر صنعتی برای خط تولید و محصولات کارخانه

ساخت تیزر تبلیغاتی خط تولید کارخانه را میتوان یکی از پرچالش ترین انواع ساخت تیزر دانست. با این حال خروجی کار، قدرت و جذابیت محصولات و کارخانه را به بهترین وجه ممکن نمایان میکند. به عنوان کسی که قصد سفارش ساخت تیزر صنعتی را دارد لازم است ابتدا درباره بهترین شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی تحقیق کنید.

برای ساخت تیزر صنعتی خط تولید و محصولات کارخانه مراحل زیر به ترتیب طی می شود:

۱- تحقیقات اولیه و جمع آوری اطلاعات:

در این مرحله، شرکت تبلیغاتی باید اطلاعات کاملی در مورد محصول یا موضوع فیلم جمع آوری کند. این اطلاعات معمولا شامل موارد زیر است:

  • تاریخچه و پیشینه محصول و کارخانه
  • ویژگی ها و خصوصیات محصول و کارخانه
  • مخاطبان هدف تیزر تبلیغاتی
  • اهداف تیزر تبلیغاتی
  • محل به نمایش گذاشتن ویدیو

هر چقدر این مرحله کامل تر انجام شود به طبع تیزر تبلیغاتی نیز محتوای بهتر، جذاب تر و موثرتری خواهد داشت.

انجام تحقیقات برای ساخت تیزر صنعتی

 

۲- بازدید و انجام هماهنگی های تولید و تهیه تجهیزات مورد نیاز:

یک نفر به نمایندگی مجموعه ی پلاتو  از محل مورد نظر بازدید کرده و شرایط محیطی و تجهیزات مورد نیاز تصویربرداری را بررسی می کنند. این بازدید میدانی برای اطمینان از اینکه هیچ مشکلی در زمان تولید تیزر و کلیپ شما پیش نیاید ضروری است. بهتر است یک نفر از طرف شما و کارخانه، همراه گروه باشد تا توضیحات لازم را ارائه دهد. از مواردی که برای ما مهم است و به آن نیاز داریم می توان به وضعیت نور، مشخصات متراژی و ارتفاع سوله و تعداد آن ،نحوه ی چیدمان و قرارگیری دستگاه ها و خط تولیدی، آدرس کارخانه ، تعداد پرسنل و ….. اشاره کرد. این اطلاعات در طراحی دکوپاژ و نحوه ی اجرایی به ما کمک بسیارمهمی می کند. هر چه اطلاعات و توضیحات بیشتری داشته باشیم، خروجی با کیفیت و نزدیک به سلیقه ی شما خواهیم داشت. پس، از توضیحات اضافی دادن دریغ نکنید

۳- تحقیقات تکمیلی و آماده سازی سناریو تیزر:

برای تکمیل، تمام اطلاعات با تصاویر گرفته شده هماهنگ می شود. این کار به منظور اطمینان از صحت اطلاعات و حذف اطلاعات غیر مرتبط انجام شده و سناریو تیزر تبلیغاتی نوشته می شود. سناریو شامل داستان، صحنه ها، دیالوگ ها و سایر اطلاعات لازم برای ساخت تیزر است. شعار تبلیغاتی محصول یا کارخانه نیز در سناریو گنجانده می شود.

۴- حضور گروه تولید و کارگردانی در محل و آغاز فیلم برداری:

بعد از بررسی شرایط، گروه تولید متشکل از کارگردان، تصویربردار، مدیر تولید، عکاس و سایر عوامل، در محل حاضر و با توجه به سناریو، شروع به ضبط کلیه تصاویر موردنیاز می کنند. برای اینکه تیزر تبلیغاتی، با کیفیت و تاثیرگذار ساخته شود، باید گروه تولید و کارگردانی با تجربه و حرفه ای باشد. مشاهده نمونه کارها کمک میکند تا برای سفارش ساخت تیزر بهتر تصمیم بگیرید.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی صنعتی

۵- تدوین تیزر تبلیغاتی:

تمام کارهای انجام شده تا این مرحله برای تهیه تصاویر با کیفیت است. پس از جمع آوری تصاویر و ضبط صحنه های مورد نیاز، گروه کارگردانی و تدوینگر باتجربه، فرآیند تدوین نهایی ساخت تیزر صنعتی را آغاز می کنند. در واقع تصاویر خامی که در روز فیلمبرداری ضبط شده اند، با خلاقیت و جلوه های ویژه هنری، به یک اثر جذاب هنری و تبلیغاتی تبدیل می شوند. در صورت لزوم، از انواع ترنزیشن های حرفه ای، تایپوگرافی ها و لوگوموشن های دو و سه بعدی نیز بر حسب سبک، هدف تیزر و محل نمایش استفاده خواهد شد.

۶- صداگذاری تیزر تبلیغاتی:

صداگذاری حرفه ای، متناسب با ریتم تدوین انجام شده و در صورت لزوم، از نریشن (صحبت گوینده روی فیلم) نیز استفاده خواهد شد. صداگذاری از مراحل مهم در تولید تیزر به شمار آمده و بهترین تدوین ها هم بدون صداگذاری مناسب، تاثیرگذار نخواهند بود.

۷- تنظیم رنگ و نور تیزر(اصلاح رنگ) :

آخرین مرحله در تولید کلیپ و تیزر تبلیغاتی، اصلاح و تنظیم رنگ و نور است. رنگ و نور تصاویر، یکسان سازی و هماهنگ شده و برخی پلان هایی که در زمان تولید، شرایط نوری مناسبی نداشته اند، اصلاح می شوند. درنتیجه تیزر شما تماشایی و تاثیر گذار تر شده و مخاطبان بیشتری را جذب می کند.

فیلمبرداری و تدوین در ساخت تیزر تبلیغاتی صنعتی

تجهیزات مورد نیاز برای ساخت تیزر صنعتی

تجهیزات و مهارت های مورد نیاز برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد ازجمله نوع تیزر، بودجه و امکانات موجود. مهارت هایی مانند کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، مونتاژ، صدابرداری و غیره ممکن است در ساخت تیزر صنعتی به کار رود. تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک تیزر صنعتی نیز، عبارتند از:

  • دوربین: مانند دوربین های DSLR، دوربین های فیلم برداری حرفه ای و دوربین های موبایل.
  • لنز: مانند لنزهای واید، لنزهای تله فوتو و لنزهای پرایم.
  • میکروفون: مانند میکروفون های داینامیک،  کندانسور و میکروفون های روی دوربین.
  • نرم افزارهای ویرایش ویدیو: نرم افزارهای ویرایش ویدیو، مانند Adobe Premiere Pro، Final Cut Pro و DaVinci Resolve
  • پایه های دوربین: برای تثبیت دوربین و جلوگیری از لرزش تصویر
  • تراولینگ کِردل: برای حرکت دادن دوربین درصحنه
  • استدی کم: برای تثبیت دوربین و ایجاد حرکت های روان و نرم
  • گریپ: برای نگه داشتن دوربین در دست
  • مونتاژور: برای برش و چسباندن تصاویر و صداها در تیزر تبلیغاتی
  • ابزارهای مختلف نورپردازی: برای تامین نور کافی هنگام ضبط  

نکات قابل توجه در ساخت تیزر صنعتی

هنگام انتخاب نوع مناسب تیزر تبلیغاتی به نکات زیر توجه کنید:

  • هدف تبلیغات خود را مشخص کنید: نوع تیزر صنعتی شما باید باهدف تبلیغاتی شما همسو باشد. آیا هدف شما معرفی یک محصول یا خدمت جدید است؟ ایجاد آگاهی از برند؟ یا افزایش فروش؟
  • مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید: چه کسانی قرار است تیزر تبلیغاتی شمارا ببینند؟ سن، جنسیت، علایق و نیازهای آنها چیست؟
  • بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید: تولید تیزر تبلیغاتی می تواند هزینه بر باشد. به همین دلیل توصیه می شود میزان بودجه را پس از مشورت با تیم تولید مشخص کنید.

عوامل موثر در قیمت تیزر تبلیغاتی صنعتی

محاسبه قیمت و هزینه ساخت انواع تیزر تبلیغاتی به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله:

  • مدت زمان تیزر: تیزرهای تبلیغاتی کوتاه تر، معمولا ارزان تر هستند.
  • کیفیت تیزر: تیزرهای تبلیغاتی باکیفیت بالاتر، قیمت بیشتری هم دارند.
  • نوع تیزر: تیزرهای تبلیغاتی با سبک های مختلف، هزینه های متفاوتی دارند.
  • تجهیزات مورد استفاده: استفاده از تجهیزات پیشرفته تر، هزینه های تولید تیزر را افزایش می دهد.
  • مدت زمان تحویل: هر چه مدت زمان تحویل تیزر کوتاه تر باشد، هزینه بیشتر خواهد بود.
  • محل تولید تیزر: در صورتی که محل تولید تیزر دور باشد، هزینه ایاب و ذهاب به مبلغ پروژه اضافه میشود.   

سفارش ساخت تیزر صنعتی در استودیو پلاتو  

جهت ثبت سفارش ساخت تیزر صنعتی و کلیپ تبلیغاتی، مهرفی برند، محصول و معرفی کارخانه، می توانید در تمام ساعات شبانه روز و در تمام روزهای سال حتی روزهای تعطیل با شماره ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۶ تماس بگیرید تا کارشناسان  مجموعه ی پلاتو شما را در مسیر داشتن یک تیزر تبلیغاتی صنعتی با کیفیت همراهی کنند. ما برای شماسناریوی اختصاصی طراحی خواهیم کرد و به  اقتصادی ترین حالت با شما هم قدم خواهیم شد تا به آنچه لیاقت و نظر شماست دست پیدا کنید.

سوالات متداول

سوالات متداول در ساخت تیزر تبلیغاتی صنعتی

  ۱. مدت زمان ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

این مدت زمان به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی تیزر، تعداد پلان ها و تعداد عوامل دخیل در ساخت تیزر بستگی دارد. به طورکلی، ساخت یک تیزر صنعتی ۳۰ ثانیه ای بین ۱ تا ۲ هفته طول می کشد.

  ۲. آیا امکان ساخت تیزر صنعتی برای مجموعه های تولیدی واقع در شهرستان ها نیز وجود دارد؟

بله، فعالیت های مجموعه پلاتو محدود به تهران نیست.

  ۳. ساخت تیزر صنعتی برای اینستاگرام به چه صورت است؟

امروزه اینستاگرام به یکی از مهمترین ابزارهای تولید محتوا تبدیل شده است. به همین دلیل مهم است که ساخت تیزر برای اینستا را در نظر داشته باشید. تیزرهای صنعتی به گونه ای ساخته میشوند که علاوه بر وب سایت امکان استفاده از آن ها در اینستاگرام نیز وجود دارد.

  ۴. تیزر تبلیغاتی شرکتی چه تفاوتی با تیزر صنعتی دارد؟

در تیزرهای صنعتی تمرکز بر نمایش تجهیزات و محصولات است، در حالی که در تیزر تبلیغاتی شرکتی تلاش میشود تا نحوه ارائه خدمات به نمایش درآیند.

سخن نهایی

تیزر تبلیغاتی صنعتی تاثیر بسزایی در افزایش فروش و برندسازی دارد. به همین دلیل سالانه هزاران تیزر از فعالیت ها و محصولات شرکت های تولیدی مختلف تولید میشود. یک تیزر خوب باید واضح و کوتاه باشد و به خوبی اهداف شما از ساخت آن را پوشش دهد.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x