راهنمای استفاده از ChatGBT و ثبت نام چت جی پی تی در ایران

راهنمای استفاده از chatgpt

استفاده از ChatGPT این روزها بسیار متداول است. چت جی پی تی یک دستیار مجازی است که در استدلال ها و پاسخ های خود مستقیما از هوش مصنوعی کمک میگیرد. این ابزار قدرتمند هوش مصنوعی توسط تیم حرفه‌ای Open AI طراحی شده است. این ربات مدت کوتاهی پس از منتشر شدن اثر قابل توجهی بر جوامع گذاشت و قادر است به سوالات تا حدودی پاسخ های دقیق بدهد. به همین علت هم محبوبیت زیادی بین همگان پیدا کرده است. این ربات عملکرد فوق العاده ای دارد و هیجان شما را در مورد کارکردش بر خواهد انگیخت.

در واقع هوش مصنوعی آمده است تا ثابت کند تمام کارهای انسان میتوانند به وسیله کامپیوترها انجام شوند. شاید شما هم تصاویری که توسط هوش مصنوعی ساخت میشوند را دیده باشید. قضیه زمانی جالب تر خواهد شد که بدانید امکان ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی و ابزارهای آن وجود دارد. البته این ابزار هنوز بسیار ابتدایی است، به همین دلیل ساخت تیزر تبلیغاتی توسط انسانها حرفه ای تر و معقول تر است.

چت جی پی تی چیست

چت جی پی تی 2024

چت جی پی تی یک ربات است و به عنوان یک ربات قابلیت آن را دارد که به هر سوالی در هر زمینه‌ای پاسخ بدهد. حتی مسائلی مانند فیزیک، ریاضی، برنامه نویسی، تاریخ، و… . از دیگر قابلیت های آن نیز می توان به وبلاگ نویسی، ساختن متن آهنگ، حل مسائل پیچیده، ساخت صفحات HTML و ترجمه زبان های مختلف اشاره کرد.

راهنمای استفاده از chatGPT

برای کار کردن با این ربات باید اول در Open AI ثبت نام کنید. تا مدتی پیش این هوش مصنوعی با IP کشور ایران و دیگر کشورهایی که تحریم هستند کار نمیکرد، و شما باید توسط ربات های تغییر دهنده IP، IP خود را به کشورهایی که امکان استفاده از ربات را داشتند تغییر میدادید. اما به تازگی امکان ثبت نام در چت جی پی تی با ایمیل نیز فراهم شده است. با این روش دیگر نیازی به تغییر IP و یا استفاده از شماره مجازی نیست. بهتر است از آدرس ایمیلی استفاده کنید که بر روی دستگاه مورد نظرتان لاگین شده است.

ثبت نام در سایت ChatGPT

برای ثبت نام در سایت chatgpt میتوانید از طریق این لینک اقدام نموده یا عبارت ChatGPt را در گوگل سرچ نمایید. با این کار به وب سایت مورد نظر منتقل خواهید شد. پس از ورود به وب سایت مورد نظر کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

راهنمای ثبت نام در وب سایت Chat gpt

۱.با ورود به صفحه زیر برای ثبت نام و ایجاد یک حساب جدید روی گزینه sign up کلیک نمایید. البته در صورتی که قبلا حساب داشته اید میتوانید از طریق گزینه log in اقدام نمایید و با ورود ایمیل و رمز به حساب پیشین خود دسترسی یابید.

صفحه ورود یا ثبت نام در وب سایت چت جی پی تی

 

۲.در این مرحله لازم است یک آدرس ایمیل معتبر را در کادر مربوطه وارد نمایید و گزینه continue را بزنید.

۳. سپس یک رمز با حداقل ۱۲ کاراکتر انتخاب نمایید. بهتر است این رمز شامل عدد، علامت و حروف انگلیسی باشد.

 

مراحل ثبت نام در وب سایت chatgpt

 

۴.پس از این مرحله لازم است تیک گزینه verify you are human  را بزنید تا open AI اطمینان حاصل کند که شما ربات نیستید.

۵. در آخرین مرحله ثبت نام باید ایمیل خود را تایید یا verify کنید، برای این کار کافی است ایمیل تان را باز کرده و در پیامی که از طرف open AI برای شما ارسال شده است روی گزینه verify email address  کلیک نمایید. با این کار وارد صحه چت با ChatGPT 3.5 خواهید شد و میتوانید سوالات خود را از این ابزار قدرتمند بپرسید.

 

تایید ایمیل برای ثبت نام در وب سایت Chat gpt

کاربردهای chatGPT

  • پاسخ به تمامی سوالات در همه ی زمینه ها
  • خلق آثار هنری فی البداهه
  • کد نویسی و اصلاح کدهای نوشته شده
  • نوشتن مقالات و وبلاگ نویسی
  • پیشنهاد و راهکار دادن
  • برنامه ریزی کردن
  • نوشتن متن آهنگ
  • ترجمه زبان ها

معایب ChatGPT

  • گاهی پاسخ های اشتباه می دهد.
  • در صورت استفاده زیاد از آن متوجه محتوا های تکراری می شوید.
  • قفل می کند و نمی داند چه جوابی به شما بدهد.
  • این ربات بسیار شلوغ است و لازم است تا گاهی اوقات چندین ساعت صبر کنید.
  • در ایران قابل دسترس نیست.

آموزش ثبت نام در سایت Open AI با استفاده از شماره مجازی

در نسخه های ابتدایی چت جی پی تی امکان ثبت نام  برای برخی از کشورها وجود نداشت که متاسفانه ایران هم جزو این کشورها بود. به همین دلیل برای ثبت نام در این وب سایت استفاده از شماره های مجازی توصیه میشد. با وجود امکان ثبت نام در ChatGPT با استفاده از ایمیل این روش دیگر منسوخ شده به شمار میرود. با این حال اگر قصد دارید از نسخه های اولیه ChatGPT استفاده کنید میتوانید این روش را به کار بندید.

۱.از طریق لینک سایت وارد شوید.

۲.گزینه sign up را بزنید.

راهنمای استفاده از chatgpt

۳.ایمیلتان را وارد کنید.

راهنمای استفاده از chatgpt

۴.رمز عبورتان را وارد کنید.

راهنمای استفاده از chatgpt

۵.مراحلی را که سایت به شما ارائه داده، تا مشخص شود که ربات نیستید طی کنید.

۶.ایمیلتان را تایید کنید.( به ایمیل های شخصی بروید، یک ایمیل از طرف سایت برایتان ارسال شده، آن را باز کنید و گزینه Verify را بزنید تا ایمیل تایید شود.)

راهنمای استفاده از chatgpt

۷.نامتان را وارد کنید.

راهنمای استفاده از chatgpt

۸.شماره تلفنی را که برای استفاده از این ربات مجاز است، وارد کنید.

راهنمای استفاده از chatgpt

۹.کد تاییدی که به شماره تلفنتان ارسال شده است را وارد کنید.

۱۰.در آخر هم گزینه‌ی Next را بزنید.

علت نمایش انواع خطا و ارور ChatGPT

راهنمای استفاده از chatGPT در ایرانگاها پیش می آید در زمانی که از این هوش مصنوعی اعجاب انگیز استفاده می کنید، با ارورهایی مواجه می شوید. این خطاها یا ارورها می توانند دلایل مختلفی داشته باشند.

  • ارور An error occurred: این ارور زمانی به شما داده می شود که ارتباط با سرور قطع باشد یا اینترنت بسیار کند باشد.
  • ارور Access Denied  Error Code ۱۰۲۰: اگر ابزاری که برای تغییر آی پی استفاده کرده اید نتواند به درستی آی پی را عوض کند و یا بدون اینکه آی پی را عوض کنید اقدام به ثبت نام کنید، این ارور داده می شود. در واقع علت اصلی آن محدودیت دسترسی و تحریم کشور و منطقه است‌.
  • ارور Internal Server Error: تداخلات داخلی سرویس چت جی پی تی این ارور را ایجاد می کند.
  • ارور ChatGPT is at capacity: زمانی که ظرفیت پردازش هوش مصنوعی تکمیل شود این ارور به شما داده می شود. باید کمی صبر کنید و مجددا چند ساعت بعد از ربات استفاده کنید‌.
  • ارور  Checking your browser: در صورت عدم عملکرد صحیح تغییر دهنده آی پی یا مرورگر این ارور داده می‌شود.

نحوه استفاده از  ChatGPT در واتس اپ

ربات های بسیاری ساخته شده اند که می توانند به شما این امکان را بدهند تا از چت GPT استفاده کنید. ربات هایی مثل Mobile GPT، WhatGPT، Shmooz AI و Jinni AI نمونه هایی از ربات هایی برای استفاده از هوش مصنوعی هستند. ما به شما نحوه استفاده از ربات Shmooz AI را آموزش می دهیم؛

۱.در ابتدا وارد سایت Shmooz AI شوید.

۲.گزینه‌ی استارت را بزنید.

۳.روی گزینه‌ی continue to کلیک کنید.

۴.حالا ربات در واتساپ شما باز می شود.

۵.گزینه‌ی Let’s Shmooz را بزنید.

۶. حال می توانید به راحتی سوالات خود را از چت GPT بپرسید.

سوالات متداول

سوالات متداول درباره استفاده از ChatGPT

آیا می توان ChatGPT را نصب کرد؟

ChatGPT را نیاز نیست که با نرم افزار یا اپلیکیشن خاصی نصب کنید. می توانید از طریق راهنمای استفاده از chatGPT که در بالا گفته شد وارد صفحه اصلی شوید و ثبت نام کنید و از آن بهره ببرید. فقط برای استفاده راحت تر و مداوم از آن، کافی ست که یک لینک اصلی از این سایت را به صورت میانبر به صفحه اصلی موبایل یا کامپیوترتان اضافه کنید.

آیا ChatGPT سوالات ما را نگه می دارد؟

بله. این ربات هر سوالی را که از او بپرسید در حافظه اش نگه می دارد و بعد از گذشت مدتی می توانید از او بخواهید تا آن سوالات را دوباره برای شما بیاورد و یا جواب آنها را بهبود ببخشد.

ممکن است ChatGPT پاسخ غلط بدهد؟

این هوش مصنوعی با منابع انسانی تامین شده و ممکن است اشتباه کند و یا جواب های غرض ورزانه بدهد. این ربات سعی دارد تا پاسخ هایی بدهد که افراد را راضی نگه دارد و با توجه به این که اطلاعات آن مربوط به سال ۲۰۲۱ است و بروز نمی‌باشد ممکن است گاها دچار اشتباه شود.

ChatGPT چگونه طراحی شده است؟

ChatGPT یک ربات است که به آن داده های بسیار زیادی از منابع مختلف مثل کتاب ها، مقالات و وب سایت ها داده شده است. دسترسی به این منابع سبب شده است تا هر سوالی که از آن پرسیده می‌شود را پاسخ دهد. این ربات با استفاده از شبکه های عصبی عمیق، الگوریتم های پیشرفته و پردازش زبان طبیعی توانایی تحلیل جملات را خواهد داشت.

آیا می توانیم از ChatGPT رایگان استفاده کنیم؟

استفاده از Chat GPT تا نسخه ۳.۵ آن رایگان است و با توجه به امکان ثبت نام با ایمیل دیگر حتی نیازی به خرید شماره و پیش شماره مجازی نخواهید داشت. در صورتی که بکارگیری روش های بالا باز هم موفق به استفاده از ChatGPT نشدید،توصیه میکنیم به سراغ وب سایت free gpt.one بروید. این سایت شرایطی فراهم آورده است تا بتوانید از ChatGPT  ورژن ۳ استفاده نمایید. chat gpt 4 که به تازگی ارائه شده است رایگان نیست و برای استفاده از آن  باید اشتراک تهیه شود.

چه تفاوتی بین Chatgpt-4 و دیگر نسخه ها وجود دارد؟

Chat GPT 4 جدیدترین نسخه ایست که تا کنون توسط شرکت open ai ارائه شده است. در این نسخه بسیاری از ایرادات نسخه های قبلی رفع شده است اما متاسفانه این نسخه به صورت رایگان در اختیار همه قرار ندارد. برای استفاده رایگان از این ابزار  ChatGPT نسخه ۳.۵ در اختیار شماست.

چطور میتوانم از ChatGPT 4 به صورت رایگان استفاده کنم؟

وب سایت هایی وجود دارند که Chat gpt4 و سایر ابزارهای هوش مصنوعی مثل بارد را به صورت رایگان عرضه میکنند. chatgot.io یکی از این وب سایت هاست. پس از ورود به این وب سایت با قرار دادن علامت @ در قسمت چت میتوانید انتخاب کنید که با کدام یک از ربات های هوش مصنوعی مکالمه داشته باشید.

استفاده از ChatGPT در موبایل

استفاده از ChatGPT بر روی گوشی موبایل امکان پذیر است؟

بله. از چندین روش می توانید با این هوش مصنوعی بر روی گوشی موبایل تان کار کنید. کافی است که مرورگر (chrome) روی گوشی شما نصب باشد. از طریق آن می توانید وارد سایت Open AI شوید و ثبت نام کنید و ChatGPT را داشته باشید. روش دیگر استفاده از ربات های واسطه بر روی تلگرام یا واتس اپ می باشد. می توانید با ربات هایی مثل Shmooz AI یا WhatGPT و… در واتساپ خود از هوش مصنوعی استفاده کنید‌.

استفاده از ChatGPT در ایران به چه صورتی ممکن است؟

بله استفاده از نسخه جدید Chat GPT در ایران نیز ممکن است. البته به دلیل وجود تحریم ها تا چند ماه پیش برای استفاده از این ابزار لازم بود از طریق تغییر IP و خرید شماره مجازی اقدام نمایید. اما حالا دیگر نیازی به استفاده از این روش ها نیست.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x