سئو زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ یا همان کسب و کار آنلاین است. اگر نگاهی غیر متخصصانه به این موضوع بیاندازیم در نظرمان شاید موضوع مهمی نیاید، اما در واقع سئو به دیده شدن و رونق کسب و کار شما میانجامد. روزانه تقریباً بین ۷ میلیارد نفر در موتور جستجوی گوگل سرچ میکنند و از آن برای کسب اطلاعات کمک میگیرند. از سال ۲۰۱۵ تاکنون میزان افرادی که از طریق موبایل به گوگل وارد میشوند رو به افزایش است و نسبت به کاربران دسکتاپ از ۲ برابر بیشتر میباشد. زمانی که روند سئو سایت شما به خوبی پیش برود، در حوزه موضوع سایتتان، شما در صدر سرچ ها و بازدیدها قرار میگیرید. قطعاً سئو راهکاری مهم برای جذب افراد به سمت صفحه و کسب و کارتان است.
تعریف سئو و چند نکته درباره آن
کلمه سئو (SEO) مخفف شده سه کلمه Search Experience optimization میباشد که معنی آن بهینه سازی تجربه کاربر هنگام جستجو است. سئو دستهای از فعالیتهاست که شامل مواردی مثل طراحی سایت و کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا، لینک سازی خارجی و… میباشد. زمانی که تمام این فعالیتها در یک راستای صحیح انجام شود، سایت در جایگاه بهتری قرار میگیرد و گوگل به آن امتیاز بهتری خواهد داد. هدف سئو سایت، رضایت کاربر از نتیجه جستجویش در گوگل میباشد. زمانی که سئو رعایت شود، سایت در حوزه موضوع جستجویی کاربر در رده صدر سایتها قرار خواهد گرفت.
چرا سئو سایت برای ما مهم است؟
امروزه افراد زیادی برای گرفتن پاسخ سوالاتشان به گوگل یار همیشگی مورد اعتماد رجوع میکنند. گوگل در پاسخ دادن به کاربرانش به دنبال بهترین سایت از لحاظ گرافیک، متن، کیفیت، کد نویسی و چندین فاکتور دیگر میگردد. زمانی که این فاکتورها در سایتتان رعایت شده باشد، گوگل شما را به کاربر معرفی میکند. همین لحظه بهترین موقعیت برای تاثیر گذاشتن بر روی مخاطبین و جلب اعتمادشان است. داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند گام اول برای شروع کسب و کار و روند سئو است.
موتور جستجو چیست؟
موتور جستجو جمع کننده دادهها و اطلاعات سایت ها در پایگاه داده ای خود میباشد. زمانی که سایتی مطلبی را بر اساس کلمه کلیدی وارد گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) میکند، موتور جستجو این صفحه را بر اساس رتبه بندی که دارد در صفحه نتایج جستجو نشان میدهد. موتور جستجو در واقع یک ابزار آنلاین دسته بندی سایت ها بر اساس کلمه کلیدی است.
موتور جستجو چگونه کار میکند؟
موتور جستجو برای انجام وظیفهاش از رباتها کمک میگیرد. این رباتها به سایتهای مختلف میروند و اطلاعات مربوط به صفحات درباره یک کلمه کلیدی را جمع میکنند و آنها را در پایگاه دادههایشان یا همان Index ذخیره میکنند. صفحاتی که ذخیره شدهاند براساس فاکتورهای امتیازدهی بررسی و در نهایت طبقه بندی میشوند. یکی از رباتها که موتور جستجو گوگل و سایر موتورهای جستجو از آن استفاده میکنند، گوگل اسپایدر است. اگر بخواهیم توضیحی کلی دربارهی عملکرد موتور جستجو بگوییم میتوان گفت که عملکرد آن شامل چهار مرحله میشود:
- Crawling: مرحلهای که در آن تمامی وب سایت ها بررسی میشوند را خزیدن یا همان کرولینگ میگویند.
- Indexing: لیست کردن صفحات وب سایت ها در این مرحله انجام میشود.
- Ranking: در این مرحله ربات به صفحات امتیاز و رتبه میدهد.
- Showing: در مرحله آخر گوگل صفحات را بر اساس رتبهای که دارند برای کاربران به نمایش میگذارد.
Indexing شامل چه مراحلی می باشد؟
ایندکس شدن محتوا نیز شامل ۳ مرحله : request ، discover ، index می باشد. مرحله اول ارسال درخواست ایندکس شدن به گوگل می باشد. این کار توسط سرچ کنسول گوگل قابل اجرا می باشد. مرحله دوم پس از ثبت درخواست می باشد که خزنده های گوگل وارد صفحه مورد نظر شما می شوند و محتوا آن را بررسی می کند. به بررسی محتوا توسط خزنده های گوگل، خزش یا crawl گفته می شود. پس از بررسی محتوا، ایندکس نهایی می شود و محتوای مورد نظر شما در پایگاه داده گوگل ذخیره می شود و در صفحه نتایج گوگل قابل نمایش می باشد.
چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟
موتورهای جستجو برای آن که بتوانند به صفحه ها امتیاز بدهند، نیاز دارند تا آنها را بر اساس الگوریتمی که تعیین کرده اند بررسی کنند و اگر آن صفحات به درستی بر اساس فاکتورها و الگوریتم ها ساخته شده باشند امتیاز بالایی می گیرند. در غیر این صورت رتبه نخواهند گرفت و بازدید خوبی نخواهند داشت. این فاکتورها را سئو میگویند و در گرفتن رتبه در موتور جستجوی گوگل حائز اهمیت است. هدف گوگل نشان دادن صفحات باکیفیت و کاربردی برای مخاطبانش است.
برای مشاهده نمونه کار و سفارش سئو سایت توسط تیم پلاتو کلیک کنید.
مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟
بهینه سازی سایت یک رقابت است که برای بردن در آن نیاز به گذاشتن زمان و فعالیت متعدد می باشد. در سئو تکنیک های زیادی هستند که باعث میشوند تا گوگل رتبه بهتری به شما بدهد. هر کدام از این تکنیک ها در دسته بندی خودش است؛
سئو تکنیکال: کد نویسی مناسب برای سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه کاربر، نشانه گذاری استاندارد (Schema) برای درک بهتر ربات ها از صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، نمایش صحیح در موبایل ها و مواردی دیگر یک بستر صحیح را برای شروع کسب و کارتان ایجاد میکند.
بازاریابی محتوایی (On_page): برای این که در سئو امتیاز خوبی کسب کنید نیاز است تا علاوه بر داشتن یک محتوای متنی قوی، محتواهای تصویری، صوتی و ویدیویی نیز داشته باشید تا با قرار دادن آنها در وب سایتتان موجب درک بهتر مخاطب از مطلب شوید. همچنین شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی موضوعات، لینک سازی داخلی و… مواردی هستند که بازاریابی محتوایی شما را تکمیل میکنند.
لینک سازی هدفمند (Off_page): در این بخش نیاز است که اقداماتی خارج از سایت برای بهبود سایت انجام شود، مانند فعالیتهای دائم و هدفمند در شبکه های اجتماعی، حضور در فروم های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه های پر مخاطب و … این اقدامات را SEO Off_page میگویند.
استراتژی سئو: قبل از این که سایتتان را طراحی کنید، نیاز است تا اهداف و استراتژیتان را مشخص کنید. شاخصه های کلیدی و مهم و ارزیابی آنها در هر کسب و کاری فرق میکند، بنابراین باید حوزه فعالیتتان مشخص شود.
سئو کلاه سیاه: سئو کلاه سیاه روشی ست که از آنها برای فریب دادن موتور جستجو گوگل استفاده میکنند. در این روش کیفیت محتوا و رضایت کاربر مهم نیست. گوگل معمولا پس از مدتی این تکنیکهای تقلبی را پیدا میکند و سایتهایی را که از آن استفاده کردهاند شامل جریمه میکند.
سئو کلاه سفید: رعایت اصول گوگل برای جلب رضایت کاربران و رسیدن به جایگاه برتر را سئو کلاه سفید میگویند. در این روش هیچ گونه ترفند یا تقلبی برای دور زدن گوگل وجود ندارد.
در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می شوند؟
۱. گوگل: گوگل ۷۵ درصد از سرچ های جهان را به خودش اختصاص داده است. گوگل معروف ترین موتور جستجو است و ترافیک زیادی در صفحاتش وجود دارد. کاربران گوگل به راحتی با یک کلیک میتوانند به نتایج مد نظرشان برسند.
۲. یوتیوب: این موتور جستجو در سال ۲۰۰۵ ساخته شد. کمی بعد گوگل آن را خریداری کرد. یوتیوب نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد و استفاده از آن سبب تولید ترافیک میشود. اما مزیتی که یوتیوب نسبت به گوگل دارد این است که، برای تبلیغات نیاز به پرداخت هزینه های هنگفت ندارید. اگر بتوانید از طریق جوامعی مثل Go Pro Blend Tec تحت پوشش قرار بگیرید، به طور راحت و چشمگیری با هزینه کم دیده خواهید شد.
۳. آمازون: آمازون از موتورهای جستجوی سال ۱۹۹۵ است. این موتور جستجو در ابتدا کار خودش را با فروش کتاب آغاز کرد و کم کم بستری برای فروشندگان آنلاین شد. آمازون یک فضای عالی برای کسب و کارتان است بدون آن که همانند گوگل نیاز به توضیحات و معرفیهای زیاد داشته باشید.
۴. بینگ: بینگ ساخته شده به دست شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ است. این موتور جستجو در ابتدا با درصد سرچ ۴/۸ شروع کرد ولی الان به ۱/۲۸ درصد نیز رسیده است. این موتور جستجو هر چند که کاربران کمتری نسبت به گوگل دارد اما موتوری معتبر است. بینگ فاکتورهای سختی مثل گوگل ندارد و برایتان ترافیک حجمی ایجاد نخواهد کرد.
۵. بایدو: بایدو یک موتور جستجو ساخته شده توسط کشور چین در سال ۲۰۰۰ میباشد. این موتور جستجو پس از گوگل در رتبه دوم استفاده قرار دارد. بایدو بیشتر در کشور چین کاربرد دارد و اگر در بیرون از کشور چین هستید و میخواهید از آن استفاده کنید، نیاز است تا هم به زبان چینی و هم بازار آنها تسلط زیادی داشته باشید. همچنین درگاه پرداخت در بیرون از کشور چین به سختی کار میکند. بایدو نیز فاکتورهای سئوی سختی ندارد و در داخل کشور چین روزانه سه میلیارد سرچ را در برمیگیرد.
۶. یاندکس: یاندکس یک موتور جستجوی روسی ست که نسبت به گوگل حجم ترافیکی کمتر و فاکتورهای سئوی سهلتری دارد. در روسیه نیمی از سرچها توسط یاندکس انجام میشود. استفاده از این موتور جستجو برای افراد خارج از روسیه کمی سخت است.
برخی از مهمترین ابزارهای سئو
برای این که بتوانید در روند سئو موفق باشید لازم است تا تکنیکهای آن مانند چیدن زیر ساخت سئو، بررسی رقبا، کیوورد ریسرچ، تولید محتوا، معرفی سایت به گوگل، تبلیغ سایت در شبکههای اجتماعی و تبلیغ در گوگل ادوردز و سایت های معتبر، بهینه سازی سرعت سایت و… را انجام دهید. شما میتوانید در انجام این روند از ابزارهایی استفاده کنید که به آنها ابزار سئو میگویند. در ادامه به چند مورد از این ابزارهای کمکی میپردازیم.
Google Search console: گوگل سرچ کنسول از جمله سرویسهایی ست که گوگل در سال ۲۰۱۵ آن را به صورت رایگان و آنلاین ارائه کرد. مهمترین و اصلیترین کاربردهای این ابزار شامل بررسی نقشه سایت، دریافت هشدار از گوگل برای ایندکس، اسپم و مشکلات مربوط به سایت، تعداد دفعات نمایش سایت شما در SERP، اطمینان از ایندکس شدن سایت در نتایج گوگل، آمار مربوط به زمان دسترسی به یک سایت خاص یا زمان ایندکس شدن یک سایت، بررسی و برطرف کردن مشکلات ایندکس شدن سایت، درخواست ری_ایندکس صفحات سایت، بررسی و تنظیم نرخ خزش، کشف صفحات مسدود شده با robots.txt، بهبود کارایی کیفیت سایت برای کاربران، لیست کردن صفحات داخلی و خارجی پیوند داده شده به وب سایت، عیب یابی مشکلات مربوط به AMP و قابلیت استفاده در تلفن همراه، بررسی سلامت فنی سایت.
Google Page speed Insight یا PSI: این ابزار میتواند سرعت وب سایت را در تلفن همراه و کامیپوترها چک کند و برای بهبود سرعت سایت راهکارهایی ارائه دهد. PSI با بررسی سرعت صفحهتان به شما نمره میدهد، اگر نمرهتان کمتر از ۵۰ باشد یعنی سرعت سایت بسیار ضعیف است، اگر نمره بین ۵۰ تا ۹۰ باشد یعنی باید برای بهتر شدن آن راه حلی بیابید. مهمترین راهکارهای PSI برای افرایش سرعت، فشرده کردن تصاویر سایت، پاک کردن کش مرورگر، کمتر کردن فضای کد نویسی HTML و بهبود بخشیدن به AMP است.
Google Mobile friendly testing tool: این ابزار برای تست عملکرد سایتتان در تلفن همراه است. مشکلات مربوط به Viewport، پیمایش افقی، مقیاس محتوا، فونت یا متن مناسب، عناصر لمسی نزدیک در سایت را این ابزار چک میکند تا عملکرد صفحه در گوشی موبایل نیز به خوبی باشد.
Google structured data testing tool: این ابزار قابلیت آن را دارد که دادههای ساختار یافته صفحهتان را بررسی کند. دادههای ساختار یافته یکی از راههای دادن اطلاعات و محتوا به گوگل است. ارائه این دادهها به گوگل باعث میشود تا گوگل درک بهتری از صفحه شما داشته باشد و محتواهای ارزشمندتر را به کاربر بدهد. همچنین دیگر کاربردهای این ابزار بررسی URL، بررسی خطاهای موجود در سایت، بررسی معتبر بودن کدهای سایت، قابلیت مشاهده پیش نمایش نحوه ظاهر شده Rich Snippet در نتایج جستجو است.
Google AMP testing tool: با این ابزار میتوانید خطاهای معمول در AMP و قطعه کدی که باعث بروز خطا شده را پیدا کنید. این ابزار میتواند سایتهای پیچیده را ساده سازی کند، یعنی کدهای ساده به سایتهایی بدهد که طراحان آن از کدهای پیچیده استفاده کردهاند. Google AMP testing باعث میشود تا کاربرانی که با گوشی موبایل از سایتتان دیدن میکنند، تجربه بهتری داشته باشند.
Screaming frog: این ابزار قابلیت دارد تا پیوندهای شکسته، خطاها و تغییر مسیرها در سایتتان را شناسایی کند. عنوان صفحه دادههای متا را تجزیه و تحلیل کند، دستور و املا زبانتان را چک کند، صفحات داپلیکت یا تکراری را پیدا کند و امکان ادغام با Page Speed Insight را ایجاد کند.
Ahrefs: یکی از قوی ترین و کاربردی ترین ابزارهای بررسی رقبا میباشد. قابلیتهای دیگر آن شامل؛
- پشتیبانی از موتورهای جستجو گوگل، یوتیوب، یاندکس، بایدو، آمازون، بینگ، یاهو، Seznam، Naver & Daum.
- تحقیق درباره کلمه کلیدی و مشخص کردن تعداد کلیکها برای هر جستجو.
- پیدا کردن بیشترین کلمهای که در یک منطقه سرچ شده است.
- بررسی ترافیک ماهانه جستجو صفحات برتر و کلمه کلیدی.
- نشان دادن نمودار بک لینکها به طور روزانه.
- با Ahrefs میتوانید ترافیک بخشهایی از سایت رقبا را ببینید.
این ابزار با بررسی توزیع کلمه کلیدی، تجزیه و تحلیل تاریخچه صفحات SERP، تحلیل بک لینک های داخلی، بررسی محتوای سایت خودتان با رقبا و برنامه ریزی برای بهبود محتوا به شما کمک میکند تا رتبه دامنه سایت اصلی، تعداد دامنههای ارجاع، ترافیک جستجوی ارگانیک، تعداد کلمه، تعداد انتشار، تازیخ به روز شده درباره سایت رقبا و سایت خودتان را بدانید.
نایت واچ: قابلیت اتصال به Google search console و Google Analytics ، ارائه نمودار موقعیت متوسط و کلی سئو و نتایج SERP در مقایسه با رقبا، گرفتن گزارشهای دقیق از رتبه بندی کلمات، ردیابی و ارسال نوتیفیکیشن برای کلمه کلیدی و ارائه پیشنهادات ردیابی رتبه کلمه کلیدی براساس موقعیت جغرافیایی همگی از مزایا و کاربردهای این ابزار هستند.
Keyword planner: یک ابزار کاربردی برای پیدا کردن کلمات کلیدی و کلید واژههای مناسب است. دیگر قابلیتهای کیورد پلنر، داشتن کروم و تحلیل آنی کلمات کلیدی و بررسی حجم جستجوی کلید واژه برای راه اندازی کمپین گوگل ادز میباشد.
چه کسانی باید سئو سایت ما را انجام دهند؟
- مالک کسب و کار میتواند سئو یاد بگیرد و زمانی را صرف انجام نکات سئو و گرفتن رتبه در گوگل برای سایت بکند.
- اگر بودجه کافی را دارید بهتر است تا سئو سایتتان را به یک شرکت معتبر بسپارید. این کار سبب میشود در وقتتان صرفه جویی کنید، نیرویی برای جذب انجام سئو استخدام نکنید و نگرانی در مورد خطا در انجام آنها نداشته باشید.
- اگر شرکت نسبتاً بزرگی هستید میتوانید یک تیم قوی برای سئو سایت و دیجیتال مارکتینگتان تشکیل دهید. این کار هر چند هزینه زیادی نخواهد داشت اما نقطه ای قوت در کسب و کارتان میشود.
- و یا اگر از جمله شرکت و مراکز بزرگ میباشید و بیش از ۱۰۰ نفر کارمند دارید، بهتر است علاوه بر تشکیل گروهی برای دیجیتال مارکتینگتان از یک کارشناس و مشاور در این زمینه نیز کمک بگیرید.
برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل چقدر زمان لازم است؟
زمان رسیدن به رتبه ۱ گوگل به عوامل زیادی مرتبط میشود. حوزهی کسب و کار شما، فعالیت های پیشین سایت، کلمات کلیدی، وضعیت رقبا و… تعیین کننده این زمان هستند.
قیمت خدمات سئو چقدر است؟
برای تعیین قیمت خدمات سئو نیاز است تا حوزه خدماتتان را مشخص کنید، به طور مثال مشخص شود که قصد بهینه سازی در سرعت سایت را دارید یا بازاریابی محتوا، لینک سازی و یا مواردی دیگر.
تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل (Google ADS) چیست؟
- گوگل ادوردز برای سایتهاییست که از گوگل ادسنس استفاده میکنند اما سئو برای همه موتورهای جستجو میباشد.
- استفاده از تبلیغات در گوگل پولی میباشد اما سئو رایگان است.
- شما در ادوردز تنها در شرایط معینی میتوانید یکی از جایگاهها را که بالا یا پایین هستند از آن خود کنید، اما در سئو در صورتی که تلاش زیادی داشته باشید خواهید توانست جایگاههای برتر را کسب کنید.
- ادوردز نسبت به سئو بسیار سریعتر است.
- محاسبه ROI در ادوردز بسیار راحت است اما در سئو برای محاسبه آن به عوامل زیادی نیاز دارید.
- هنگامی که ادوردز را متوقف کنید، ترافیک آن نیز متوقف میشود اما ترافیک ارگانیک سئو تا مدتها ادامه دارد.
- در ادوردز روی چندین کلمه کلیدی همزمان میتوانید کار کنید اما در سئو فقط روی چند کلمه کم میتوانید کار کنید.
- با ادوردز میتوانید هم روی سایتهای گوگل و هم سایتهایی که از گوگل ادسنس استفاده میکنند کار کنید اما نتایج سئو تنها برای صفحات نتایج است.
معایب سئو
- زمان بر بودن برای بدست آمدن نتیجه دلخواه
- زود بازده نبودن سرمایه گذاری
- پرداخت هزینه های زیاد
- نداشتن تضمین
چک لیست سئو: مهمترین گام های لازم برای ارتقا رتبه سایت در گوگل
- قابلیت خزیدن
- سازگاری داشتن با موبایل
- داشتن سرعت زیاد
- بهینه سازی تصاویر
- ارزیابی ساختار اطلاعاتی وب سایت و لینک های داخلی
- تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- بک لینک
- استفاده از گواهینامه SLL
- استفاده از نقشه سایت یا همان سایت مپ
مهم ترین اصولی که برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر باید انجام دهید!
- انجام صحیح ui و ux
یکی از مهم ترین المان در سئو ، المان های ui و ux است. UI مخفف کلمه USER INTERFACE DESIGN و به معنای طراحی رابط کاربری است. این المان به طراحی ظاهری وب سایت گفته می شود که قابل مشاهده توسط کاربران است که شامل جلوه های بصری و گرافیکی است. UX یا USER EXPERIENCE به معنی تجربه و رضایت کاربران گفته می شود. هرچه وب سایت شما ظاهری زیبا و جذابی داشته باشد، کاربر بیشتر از وب سایت شما لذت می برد و مدت زمان بیشتری را در وب سایت می گذراند که همین امتیازات مثبت باعث بالا رفتن رتبه وب سایت شما می شود.
- سرعت
یکی دیگر از المان های مثبت سئو در داخل سایت، سرعت است. زمانی که وب سایت مورد نظر سرعت مناسبی نداشته باشد، هم کاربران و هم ربات های خزنده گوگل تجربه مناسبی از وب سایت شما نخواهند داشت. طبق گزارشاتی که از قوانین جدید گوگل در سال ۲۰۲۳ به دست آمده است، نشان می دهد که وب سایت شما باید در زمان زیر ۱.۲ ثانیه به طور کامل بارگذاری شود به طوری که در این زمان تمامی المان های وب سایت در دسترس باشد.
- اجرا یا پرفورمنس (Performance)
حجم وب سایت مورد نظر نباید بسیار بالا باشد چون در زمان بیشتری بارگذاری می شود و این مورد یکی از امتیازات منفی برای سئو شما است. طبق قوانین گوگل ، صفحه اصلی وب سایت برای بهینه سازی باید حجمی زیر ۹۰۰ کیلوبایت داشته باشد. وقتی وب سایت حجم خوبی داشته باشد و در زمان مناسبی بارگذاری شود، کاربران رضایت و تجربه ی خوبی از وب سایت خواهند داشت.
- امنیت
یکی دیگر از اصول سئو، امنیت وب سایت است. وب سایت شما باید از امنیت خوبی برخوردار باشد تا در زمان حملات هکرها و سایر خطرات در امان باشد. برای انجام این مورد یک متخصص امنیت وب سایت باید امور مشخصه را انجام دهد تا المان هایی مثل کدها، پلاگین ها و … ایمن سازی کند. مورد دیگری که در امنیت وب سایت وجود دارد، گواهی امنیتی است که شرکت گوگل در سال ۲۰۱۴ از آن رونمایی کرد. گواهی SSL باید برای وب سایت ها فعال شود تا در مراحل ایندکسینگ به مشکل نخورد. وب سایت هایی که گواهی SSL دارند از امنیت بیشتری نسبت به سایر موارد برخوردار هستند.
نقش محتوا در SEO چیست؟
محتوا یکی از مهم ترین جزئیات در وب سایت است. وب سایت باید محتوای های با کیفیتی در آن درج شود تا کاربر را با خدمات و کلیت وب سایت آشنا کند و عبارت دیگر شما حتما باید محتوای سئو شده خوبی را تولید کنید تا بتوانید نتیجه مطلوبی را دریافت کنید. ساختار مناسب محتواهای تولید شده با سرعت مناسب و طراحی جذاب باعث کسب رضایت کاربر می شود و با بالا رفتن تعداد کاربران وب سایت امتیازات مثبتی از الگوریتم های گوگل دریافت می کند و در رتبه های بالا نتایج جستجو قرار می گیرد.