استوری موشن چیست؟

استوری موشن چیست؟

شبکه های اجتماعی امروزه نقش گسترده ای در زندگی افراد پیدا کرده اند. تقریبا همه ی افراد از آنها استفاده می کنند، بعضی به عنوان سرگرمی و بعضی هم به عنوان کسب و کار. کسب و کارها در فضای مجازی مانند اینستاگرام در ابتدا به سادگی فعالیت شان را آغاز و فعالیت کردند اما رفته رفته با زیاد شدن کسب و کارها در این فضا رقابت افزایش پیدا کرد. به طوری که هر فردی برای کسب و کارش استراتژی خاصی را پیش گرفت تا موفق شود. یکی از همین استراتژی های هدفمند موفقیت، استوری موشن (داستان متحرک) است.

استوری موشن یکی از روش های تبلیغاتی و جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد. در کلمه استوری موشن از دو بخش استوری به معنی داستان و موشن به معنی متحرک تشکیل شده است، که ترکیب این دو یعنی داستان هایی که متحرک هستند و در آنها المان های گرافیکی به کار رفته است. استوری موشن ها به صورت ویدیوهایی زیبا به همراه موسیقی هماهنگ با داستان هستند که جذابیت بصری برای مخاطب ایجاد کند. برای معرفی برند یا کسب و کار و یا حتی محصولات در موشن استوری از فونت های جذاب و خوانا استفاده می شود که مشتری ارتباط خوبی با ویدیو بگیرد. سازندگان با روانشناسی رنگ ها، روانشناسی اشکال، اصول پایه ای و اساسی طراحی مثل سلسه مراتب و عواملی دیگر سعی دارند تا نفوذ بالایی در مخاطب ایجاد کنند.

برای ساخت استوری موشن اختصاصی خود توسط تیم پلاتو کلیک کنید.

انواع مختلف استوری موشن کدام اند؟

استوری موشن ها با توجه به اهداف شخصی و مخاطبان هدف شان در نوع های خاصی تولید می شوند؛

  • با گویندگی

بنری از محتوا تهیه می شود و سپس صدای یک گوینده به عنوان توضیح محتوا بر روی آن قرار می گیرد.

  • با ضرب آهنگ

بنر آماده شده از محتوا با ضرب آهنگی ترکیب می‌ شود که این ضرب آهنگ را با متن هایی که بر روی بنر به نمایش در می آیند هماهنگ می کنند.

  • با مجری

مجری هم در ویدیو حضور دارد و یا به صورت جدا ویدیو را تهیه کرده و اجرای مجری را ضبط کرده و سپس در مرحله ی تدوین بر روی هم قرار می دهند.

نمونه کارهای استوری موشن

.

.
.
.

کاربردهای استوری موشن چیست؟

  • می توان محصولات یک برند یا خود برند را به راحتی و به صورت حرفه ای و کوتاه به مخاطب معرفی کرد و به علت تایم کوتاهی که دارد معمولا مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد.
  • واسطه ی خوبی برای اعلام جشنواره ها و تخفیفات برندها است.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند هر اطلاعیه و توضیحی را به مخاطب برساند.
  • برای ساخت استوری های مناسبنی بسیار کاربردی است.
  • قابلیت جذب فالور بسیار بالایی دارد زیرا زمانی که مخاطب استوری های گرافیکی و حرفه ای شما را می بیند، متوجه می شود که کیفیت کار بالایی دارید.

مزایای استوری موشن چیست؟

  • به علت جلوه های بصری زیبایی که دارد در جذب مخاطب بسیار موثر است و می تواند اثرات عمیقی را بر روی مخاطب بگذارد.
  • زمانی که ویدیو با کیفیتی را از محصولات و برندتان تهیه می کنید، حس ارزشمند بودن محتوا را به مخاطب القا می کنید. در واقع مخاطب جلوه های بصری را بهتر می فهمد.
  • دنیای دیجیتال مارکتینگ رقابت های بسیاری دارد، و تمامی رقبا به دنیال راهی هستند برای این که برندشان را از سایر برندها متمایز کنند. استوری موشن یکی از همین راه های خاص بودن است که می تواند در دسته تبلیغات موثر قرار بگیرد.
  • با توجه به این که تبلیغاتی حرفه ای به حساب می رود اما ساخت آن نیاز به پرداخت هزینه های سنگین ندارد.
  • برای نشان دادن برند به مخاطب پیوندهای عمیقی بین مخاطب و برند ایجاد می کند، که این فناوری باعث آگاهی از برند در مخاطب می شود.
  • به کمک ابزار بصری به ارتباط بین ذهن مخاطب و برند و تبلیغات سرعت می بخشد و باعث می شود که مخاطب درک بهتری از کسب و کارتان داشته باشد.

هم چنین بخوانید: استاپ موشن چیست؟

چگونه استوری موشن بسازیم؟

برای ساخت استوری موشن در ابتدا باید استراتژی ساختتان را مشخص کنید. سپس خلاصه ای ویژگی هایی که مد نظر دارید را یادداشت کنید، بنویسید که می خواهید چه چیزی را به مخاطب نشان دهید. سپس برنامه ای را که قصد ساخت استوری موشن با آن را دارید مشخص کنید. شما برای ساخت استوری موشن به دست خودتان می توانید هم از اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید، و هم می توانید از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده کنید. هر دوی این ها ابزاری برای ساخت استوری موشن هستند تا ویدیویی جذاب برای پیج تان بسازید. اگر هم سر رشته و علاقه ای به این سبک طراحی ها ندارید می توانید از شرکت های سازنده موشن کمک بخواهید و با در اختیار قرار دادن ویژگی های مد نظرتان برای آن ها، موشن استوری داشته باشید.

آموزش ساخت استوری موشن با گوشی

یکی از روش های کاربردی و همگانی ساخت استوری موشن، استفاده از گوشی موبایل است. برای انجام این کار اپلیکیشن های متفاوتی وجود دارد که برای موبایل طراحی شده اند و کار با آنها بسیار راحت است. اپلیکیشن های Inshot، GIPHY، Story Art، Unfold، Canva، Adobe spart، Photo Grid، Over، In Stories، Mojo و… همگی برنامه مناسبی هستند که کار با آن ها اصلا سخت نیست و کافی است تا طبق دستور العمل ها پیش بروید‌‌.

آموزش ساخت استوری موشن در پریمیر

آموزش ساخت استوری موشن در پریمیر

ساخت استوری موشن با پریمیر سخت تر از اپلیکیشن های موبایل است زیرا آپشن هایی بیشتری برای ساخت در اختیارتان قرار می دهد. این نرم افزار دو قابلیت دارد؛ اول این که قالب های آماده و پیش فرض دارد که استفاده از آنها بسیار راحت است. دوم این که امکان ساخت ویدیو به صورت دستی دارد، یعنی از ابتدای کار را با تنظیمات دستی پیش ببرید. پریمیر یک نرم افزار بسیار حرفه ای برای کامپیوتر است و به شما این امکان را می دهد که ویدیوهایتان را شخصی سازی کنید. در پریمیر مجموعه ای از افکت های دیداری و شنیداری دیجیتال وجود دارد که قابلیت های پیشرفته ای را برای تدوین فیلم در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

استوری موشن با اینشات

استوری موشن با اینشات

اینشات (InShot) برنامه ای برای ویرایش عکس ها و ویدیوها در موبایل است که انتخاب خوبی برای تولید محتوای اینستاگرامی می باشد. لین اپلیکیشن قابلیت اضافه کردن برچسب ها، انیمیشن های حلقه ای، انتقال اشکال، موسیقی، … را به محتوا ایجاد می کند و به شما کمک خواهد کرد تا از راحت ترین روش ممکن، یک استوری موشن جذاب بسازید. اینشات به شما کمک می کند تا کلاژ بسازید، عکس ها را ویرایش کنید، استوری تبلیغاتی بسازید. مزیت خوب دیگر این برنامه این است که هم برای سیستم عامل اندروید و هم سیستم عامل ios طراحی شده است، یعنی شما جزو کاربران هر یک از موبایل ها باشید به راحتی از این برنامه می توانید بهره ببرید.

آموزش ساخت استوری موشن با فتوشاپ

آموزش ساخت استوری موشن با فتوشاپ

فتوشاپ یکی از بهترین نرم افزارهای کامپیوتری است که تصاویر گرافیکی خلاق ایجاد می کند. با استفاده از فتوشاپ می توان موشن استوری، بنر، IGTV و… بسازید.

ساخت موشن گرافیک آنلاین رایگان چگونه است؟

سایت های زیادی هستند که به صورت رایگان و در زمان بسیار کمی موشن گرافیک آنلاین برای شما طراحی می کنند. این سایت های ویدیوهایی رایگان در اختیار شما قرار می دهند و نیازی نیست تا ویدیو خریداری کنید و پس از طراحی موشن گرافیک تان به راحتی می توانید آن را ذخیره کنید. سایت VIMEO یک سایت میزبان آمریکایی است که برای صاحبین مشاغل این امکان را فراهم آورده است تا ویدیوهایی باکیفیت برای تولید محتوا بسازند. سایت VIMEO امکان ایجاد ویدیو، ابزارهایی برای ویرایش و پخش ویدیو، راه حل های نرم افزاری سازمانی و ابزاری برای ارتباط گرفتن حرفه ای ویدیو با مشتریان را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

هزینه ساخت استوری موشن چقدر است؟

هزینه ساخت استوری موشن را نمی توان به طور دقیق و قطعی اعلام کرد زیرا هر شرکت برای طراحی هایش هزینه ی متفاوتی را می گیرد. می توان گفت که عواملی مثل کیفیت ویدیو، سناریو، مجری، مدت زمان، المان های گرافیکی و در کل ویژگی هایی که برای ویدیوتان در نظر دارید، تعیین کننده هزینه ساخت آن هستند.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x