اجاره هلی شات و تصویربرداری هوایی

 

تعرفه ی اجاره ی هلی شات

با خدمات هلی شات یا تصویربرداری هوایی، می توان از همه صحنه  های فیلم در فواصل زیاد و جهات مختلف تصویربرداری کرد. لذا هلی شات به دوربین فیلمبرداری مجهز است که با وجود آن به طور دلخواه می توان از ارتفاعات و فواصل مختلف و در جهات دلخواه از صحنه تصویربرداری کرد. خدمات هلی شات به شکلی کاملا حرفه ای بر اساس اصول مربوط به هلی شات، فرآیند فیلمبرداری را به اتمام می رسانند. شما می توانید با اجاره روزانه هلی شات، تصویربرداری هوایی خود را به اپراتور و کواد کوپتر مجهز و بروز بسپارید تا صحنه ای منحصر به فرد و کاملا شفاف و طبیعی برای شما به ثبت برساند.

تصویربرداری هوایی یا هلی شات چیست؟

هلی شات یا تصویربرداری هوایی یعنی تصویر برداری از جهات مختلف. برخی مواقع برای به نمایش گذاشتن وسعت یک سازه یا افراد در مکان  های مختلف امکان استفاده از دوربین وجود ندارد، زیرا میدان دید بسیار کم است. در نتیجه از ابزارهایی مانند هلی شات جهت تصویربرداری استفاده می شود. تصاویر هوایی علاوه بر توصیف یک محیط، جذابیت بصری را پدید می آورند. اگر نمی توانید از نماهای مختلف فیلمبرداری کنید، از هلی شات بهره مند شوید. عموما هلی شات تصاویر کاملی را نشان می دهد و برای تصویر برداری از کالای بزرگ یا محیط وسیع استفاده می شود.

ویژگی های تصویربرداری با هلی شات

تصویربرداری با هلی شات با مزایای زیادی همراه است و در اینجا قصد داریم در مورد ویژگی  های تصویربرداری با آن صحبت کنیم.

  • قابلیت های هوشمند: هلی شات به صورت هوشمند سوژه را دنبال می کند. به گونه ای بدون سرنشین به آسانی سوژه شما را با جزئیات بهتر ثبت می کند.
  • داشتن ایمنی و قابل اطمینان بودن برای پرواز: برخی مدل های هلی شات موقعیت یابی دقیقی دارند، به این صورت که به صورت اتوماتیک به مکان پرواز خود باز خواهند گشت.
  • بدون نگرانی کار می کند: یک هلی شات تا نیم ساعت توانایی پرواز کردن را دارد و در طول این مدت بدون نگرانی می توانید با آن کار کنید.
  • قابلیت تشخیص مانع: یک هلی شات حرفه ای مانع را تشخیص می دهد، به همین دلیل بدون آسیب به دستگاه می توانید با آن کار کنید.

نکات مهم در استفاده از هلی شات

قبل از استفاده از هلی شات به نکات زیر توجه کنید:

  • بررسی وضعیت پهپاد: پیش از آغاز عکاسی با هلی شات به شرایط محیط عکاسی و وضعیت پهپاد توجه کنید. مثلا سالم بودن پهپاد، خوب بودن هوا، موانع بر سر راه پهپاد و وجود جی پی اس در آن محل باید بررسی شود. در برخی مناطق استفاده از پهپاد غیر مجاز است و باید به این مورد توجه کرد.
  • عکاسی با فرمت RAW: اگر در زمان ادیت و ویرایش عکس با فرمت خام کار کنید، برای تنظیم رنگ و نور دست شما باز خواهد بود. در حالت خام اطلاعات تصویر را از دوربین بدون پردازش خارج خواهید کرد. به همین دلیل امکان از بین رفتن جزئیات بیشتر وجود ندارد. اجازه عکاسی با فرمت RAW در بیشتر فرمت های عکاسی داده خواهد شد. اگر می توانید دوربین را بر روی ماژولار قرار دهید تا راحت  تر عکاسی کنید. توجه کنید این دوربین امکان عکاسی با فرمت خام را داشته باشد. در برخی پهپادها لنز را می توان عوض کرد که بتوانید عکس خلاقانه بگیرید.
  • ترکیب بندی را به یاد داشته باشید: ترکیب بندی در کیفیت عکس تاثیرگذار است، ولی به زمان زیادی نیاز دارد. پهپادها یک برنامه جانبی بر روی گوشی دارند که به وسیله آن نمای دوربین قابل مشاهده است. با وجود آن ترکیب بندی بدون مشکل انجام می شود.
  • از ایزوی کم استفاده کنید: پهپاد سنسورهای کوچکی دارد که در ایزوهای بالا عکس را بی  کیفیت می کند. اگر در شب عکاسی می کنید سعی کنید محیطی انتخاب کنید که نور زیادی داشته باشد تا نخواهید ایزو را بالا ببرید.
  • حالت نوردهی خودکار: مدل های جدید پهپاد از امکانات نوردهی خودکار بهره مند هستند. در این صورت می توانید عکس هایی متنوع با نوردهی های مختلفی داشته باشید.
  • در هر شرایطی آماده عکاسی هستید: در صورتی که هوا ابری است از این شرایط به نفع خود استفاده کنید و عکسی تیره و غمگین بگیرید.
  • عکاسی پانوراما در عکاسی با هلی شات: با استفاده از امکانات پانوراما می توانید عکس  های زیبایی با ترکیب عکس ها داشته باشید.
  • نسبت ۱۶:۹ یا ۴:۳: اکثرا نسبت تصویر در عکاسی ۳:۲ است ولی پهپادها به دلیل اینکه کاربرد فیلمبرداری دارند، از نسبت پیش فرض ۱۶:۹ یا ۴:۳ برخوردار هستند.
  • استفاده از فیلترهای رنگی: فیلترهای رنگی باعث کنترل بهتر نور می شوند.
  • تقارن، خطوط راهنما و الگو در عکاسی با هلی شات: در عکاسی با هلی شات می توانید از صحنه های عکس بگیرید که تصویربرداری از آنها از نزدیک امکان  پذیر نیست. در نتیجه می توانید نمایی را از دید پرنده ببینید.
  • بازی با نور و سایه در عکاسی با هلی شات: با این وسیله می توانید از نور و سایه ها عکاسی کنید که در حالت معمول این نور و سایه ها دیده نمی شوند.
  • سلفی بگیرید: برخی از پهپادها را می توان با حرکات دست کنترل کرد، به این شکل که کاربر از جهات مختلف در مرکز کادر قرار گرفته و بعد از تنظیم تایمر از خود تصویربرداری می کند.

بیشتر مطالعه کنید: همه چیز درباره تصویربرداری هوایی

بهترین هلی شات برای فیلمبرداری

بهترین هلی شات برای فیلم برداری داری ویژگی های زیر است.

  • دوربین با کیفیت: هلی شات باید دوربین با کیفیتی داشته باشد. اگر مگاپیکسل آن بالا باشد، عکس شفاف تر و حرفه ای تری می گیرد.
  • لرزشگیر پیشرفته: اگر هلی شات لرزشگیر یا مانت تثبیت کننده دوربین داشته باشد لرزش ناشی از حرکات کوادکوپتر را در جهات مختلف خنثی خواهد کرد.
  • امکانات پروازی و تعادل در حرکت: سنسورهای نوری و حسی در پهپاد از جمله این امکانات هستند که مثلا از برخورد پهپاد با موانع جلوگیری می کنند یا امکانی دارند که ارتفاع پهپاد را با زمین تنظیم   می کنند. همچنین امکان دیگری نیز ممکن است داشته باشند تا به صورت خودکار به دنبال سوژه باشند.
  • مداومت شارژی: اگر هلی شات باتری خوبی داشته باشد طراحی هوشمند و ماژولاری خواهد داشت، در نتیجه در زمان کم شدن شارژ هشدار خواهد داد.
  • برد مسافتی: برد مسافتی برای کاربر امکان پرواز در مناطق صعب العبور و دور دست را راحت می کند.

هزینه اجاره هلی شات و تصویربرداری هوایی

با اجاره هلی شات می توانید از صحنه یا فضای مورد نظر خود که امکان فیلمبرداری با دوربین معمولی را ندارید تصویربرداری کنید. این پرنده های بدون سرنشین امکان فیلمبرداری، نقشه برداری و عکسبرداری را به راحتی فراهم می کنند. هلی شات به همراه اپراتور اجاره داده می شود که تخصص، تجربه و مهارت اپراتور این قدرت را به شما می دهد تا در پروژه خود تمام ایده های خود را جهت تصویربرداری از جهات مختلف پیاده سازی کنید.

تجهیزات موجود در خدمات هلی شات

جهت تصویربرداری هوایی شما به هلی کم، پهپاد، مولتی روتور یا پرنده ویت نت احتیاج دارید. این تجهیزات باید به دوربین کیفیت بالا مجهز باشند که از قدرت زوم بالایی برخوردار باشند تا در فواصل زیاد بتوانند کار بزرگنمایی را به خوبی انجام دهند. این تجهیزات با توان بسیار بالایی در آسمان سوژه به پرواز در آمده و تصویربرداری می کنند. تجهیزات قسمت کوچکی از تصویربرداری هوایی هستند و قسمت بزرگی از آن بستگی به مهارت گروه تصویربردار دارد. فیلمبرداری یا عکس برداری با هلی شات کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص و مهارت دارد که بهتر است این کار را به تیمی متخصص بسپارید.

اجاره با اپراتور چگونه است؟

اجاره هلی شات با اپراتور به این صورت است که اپراتور به همراه هلی شات اجاره می شود. اپراتور طبق خواسته شما از صحنه موردنظرتان عکسبرداری و فیلمبرداری می کند. در این صورت دیگر نیازی به خرید پهپاد و تجهیزات آن نخواهد بود و اپراتور با هزینه ای باصرفه و مناسب از صحنه تصویربرداری می کند. با وجود هلی شات حتی از فضایی که دسترسی به آن ممکن است می توان به راحتی تصویربرداری کرد. تصویر گرفته شده از کیفیت فوق العاده بالا و شفافیت خوبی برخوردار خواهد بود. شاید شما با روش کار با پهپاد و فیلمبرداری با آن آشنا نیستید و تخصص و مهارت کافی در این مورد ندارید، پس بهتر است این کار را به اشخاص حرفه ای و مجرب بسپارید.

سخن پایانی

هلی شات کلمه ای دو بخشی است که هلی به معنی هلیکوپتر و شات به معنی تصویربرداری و عکاسی است. ولی این تصویربرداری به شکل هوایی و از جهات مختلف در آسمان و در ارتفاعات مختلف انجام   می شود. این دوربین پرنده، تصویری شفاف و منحصر به فرد را ثبت می کند. استفاده از این سیستم کار راحتی نیست و باید تصویربرداری با آن توسط فردی خبره و حرفه ای انجام شود تا فیلم یا عکس شما کیفیت ایده آلی داشته باشد. لذا شما با اجاره هلی شات و اپراتور آن می توانید فیلم یا عکسی کاملا رضایت بخش را به ثبت برسانید.

سوالات متداول

۱- آیا تصویربرداری با هلی شات کار هر کسی است؟

خیر، تصویربرداری با هلی شات باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود تا تصویر ثبت شده کیفیت لازمه را داشته باشد و کوادکوپتر نیز دچار مشکل نشود.

۲- هزینه اجاره هلی شات چقدر است؟

هزینه اجاره هلی شات به عوامل مختلفی مانند زمان فیلمبرداری، نوع فیلمبرداری، تجهیزات و غیره بستگی دارد.

۳- مهم ترین مزیت هلی شات چیست؟

مهم ترین مزیت هلی شات این است که امکان تصویر برداری از مکان غیر قابل دسترس را فراهم می کند و با آن می توان از فضایی که با دوربین امکان تصویربرداری وجود ندارد تصویربرداری کرد.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x