طراحی سایت پورتال

طراحی سایت پورتال

پورتال (portal)، یکی از دسته های موجود در وب سایت است که کاربران می توانند با استفاده از آن انواع اطلاعات، بخش های ارتباطی و انواع اطلاع رسانی  را انجام دهند. پرتال هر چیزی که یک سازمان برای فعالیت نیاز دارد را برای کاربران فراهم می سازد.

ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد طراحی سایت پورتال صحبت کنیم. امیدواریم از مقاله لذت ببرید و برایتان مفید باشد. عناوینی که می خواهیم در این مقاله به بررسی آن ها بپردازیم:

  • پورتال به چه معناست؟
  • پورتال با وب سایت چه تفاوتی دارد؟
  • تعریف پورتال سازمانی به صورت کامل
  • آشنایی با انواع پورتال

پورتال به چه معناست؟

پورتال یا به انگلیسی (portal) در فرهنگ لغت به معنی درگاه است، اما در دنیای وب مفهوم دیگری دارد.

سایت های پورتال به وب سایت هایی گفته می شود که یک سری اطلاعات را از منبع های مختلفی جمع کرده و در یک شکل واحد گردآوری کرده است. به زبان ساده تر، سایت های پورتال پای خود را فراتر از اطلاع رسانی و یا درج خبر گذاشته اند و کاربران می توانند در آن از سرویس های خدماتی آنلاین با پنل های کاربری شخصی استفاده کنند، سایت های پورتال اکثرا شامل وب سایت های سازمانی می باشد.

پورتال با وب سایت چه تفاوت هایی دارد؟

تفاوت سایت و پورتال

تصوری که از وب سایت ها وجود دارد، با مشاهده پورتال ها کاملا تغییر می کند چون خدماتی که پورتال ها ارائه می دهند فراتر از یک وب سایت عادی است. برای مثال وب سایت های کسب و کارهایی مثل: بیمه ها، بانک ها، شهرداری ها، سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی مانند یک وب سایت خبری ساده نیستنند و امکانات بیشتر و خاصی نسبت به آن دارند.

شما باید برای این که یک وب سایت سازمانی داشته باشید تا بتوانید یک مجموعه بزرگ آنلاین خلق کنید باید به دنبال یک شرکت طراحی سایت پورتال حرفه ای باشید که راهکارهای سازمانی و خوبی را بر روی وب سایت شما پیاده سازی کنند.

همچنین بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی

پورتال سازمانی چیست؟

تمامی اموری که در قالب مدیریت اطلاعات، و خدمات یک سازمان به صورت آنلاین انجام داده می شود، باید در قالب یک پورتال باشد تا بتوان آن را به صورت سازمان یافته مدیریت کرد. امروزه تمامی سازمان ها با داشتن یک پورتال منظم و قدرتمند توانسته اند تا کیفیت کارهای خود را بهبود ببخشند.

مزایای سایت های پورتال چیست؟

  • کاربری آسان و مدیریت
  • داشتن ماژول های قدرتمند
  • امنیت بالا
  • سرعت خوب
  • اینترفیس های کاربر پسند
  • داشتن قابلیت بومی سازی کامل
  • و برخی موارد دیگر

انواع پورتال کدام اند؟

با رشد روزانه تکنولوژی در عرصه های مختلف، بیشتر خدمات در حال آنلاین شدن هستند و برای راحتی بیشتر کارها خدمات درحال پورتال شدن هستند. برای مثال: بیشتر خدمات بانکی هم اکنون توسط پورتال بانکی انجام داده می شود. این گستردگی در عرصه های مختلف با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی باعث شد تا موضوعات مختلف کسب و کار به صورت پورتال شوند.

طراحی پورتال برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

ما تا به اینجا خدمت شما توضیح دادیم که طراحی سایت های پورتال چیست و چه مزیت هایی دارد، اما شاید تا به حال این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه زمانی از سایت های پورتال استفاده می کنیم.

توجه داشته باشید زمانی از پورتال استفاده می شود و کسب و کارهایی دست به ساخت پورتال می زنند که بزرگ هستند و برای جذب و اشتراک گذاری اطلاعات با پرسنل، مدیران و مشتریان و… نیاز به پورتال دارند تا بتوانند آن را مدیریت کنند. در پورتال ها سطوح مختلفی از دسترسی تعیین می شود و به این شکل مدیریت پورتال را بسیار ساده تر و امکان پذیرتر می کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت در اندیشه

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x