استخراج کلمات کلیدی برای سئوی سایت

کلمه کلیدی چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های بهینه سازی موتور جستجو استخراج کلمه کلیدی برای سئوی سایت می باشد. انتخاب کلمه کلیدی درست و مناسب ترافیک سایت را بالا می برد و باعث افزایش رتبه آن می شود. در استخراج کیورد ریسرچ برای سئو سایت بازد با توجه به نیاز مخاطب و کلماتی که بیشتر سرچ می شوند عمل کرد. کلمات کلیدی خوب، باعث جلب توجه مخاطب و مطالعه ی دقیق سایت توسط آنها می شود. برای این کار حتی می توان از ابزارهایی کمک گرفت تا کار آسان تر شود. ابزارهایی مناسب برای کاربران داخل ایران که مشکلاتی مانند پرداخت ارزی، هزینه های زیاد، نداشتن پشتیبانی، مسدود بودن قابلیت ها و… نداشته باشند.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی کلمه یا کلماتی می باشند که کاربران گوگل برای سرچ یک محصول یا اطلاعات یا خدمات موتورهای جستجو آنها را سرچ می کنند. صاحب وب سایت و تولید کنندگان محتوا یک کلمه کلیدی برای متن شان تعیین می کنند. این کلمه کلیدی کمک می کند تا وب سایت و محتوا بهینه سازی شود. همچنین کلمه کلیدی موجب می شود تا ترافیک وب سایت بالا برود و بالا رفتن ترافیک در نهایت موجب کسب رتبه ای خوب در گوگل است.  کلمه کلیدی باید حتما مرتبط با متن باشد تا اگر فردی آن را در موتور جستجو سرچ کرد، به صفحه ی مربوطه وصل شود و باید به طور کامل و متناسب در متن پخش شده باشد تا موتور جستجو هدف آن صفحه را متوجه شود.

تحقیق کلمات کلیدی (کیورد ریسرچ) چیست؟

گوگل برای این که کاربر تجربه خوبی از آن داشته باشد سعی می کند تا الگوریتم های جستجو را تغییرات مفیدی بدهد. چون الگوریتم ها دوره ای به روز رسانی می شوند و دائما دچار تغییر هستند، صاحبین سایت برای بهینه سازی سایتشان دچار مشکل می شوند. از همین بابت آنها از استراتژی به نام کیورد ریسرچ استفاده می کنند تا در بهینه سازی سایتشان موفق باشند. کیورد ریسرچ یعنی پیدا کردن و تجزیه و تحلیل کلمات یا عباراتی که کاربران آنها را جستجو می کنند تا به پاسخ سوالاتشان برسند. یکی از استراتژی های سئو، انتخاب کلمه کلیدی پر جستجو و مرتبط با حوزه ی کاری تان می باشد. برای رسیدن به این هدف کلمات، عبارات و پرسش هایی را که مخاطبان هدف در گوگل جستجو می کنند پیدا کنید.

چرا کیورد ریسرچ اهمیت دارد؟

اهمیت تحقیق در کلمه کلیدی چیست؟

  • با کمک کیورد ریسرچ یعنی تحقیق درباره ی کلمات کلیدی می توان، محتوای سایت را با توجه به مطالبی نوشت که کاربران در جستجوی آن هستند.
  • در سئو با تحقیق درباره ی کلمه کلیدی می توانید عباراتی را که مخاطب در پی آن می باشد، بیابید و با پخش آن در متن سایت را بهینه سازی کنید.
  • یافتن کلمات کلیدی رقبا، باعث می شود تا با آنها رقابت کنید و با بکار بردن کلمات کلیدی که رقابت بر سر آنها کمتر است، توجه کاربران زیادی را به سمت سایتتان جلب کنید.
  • شناخت کلمه کلیدی مناسب برای سایت، باعث شناخت بهتر نیاز کاربران و به کار بردن ایده های جدید و نو در محتوا می باشد.
  • باعث می شود تا شما استراتژی بهتری برای بازاریابی دیجیتال داشته باشید.
  • چند مدت پیش گوگل به سایت هایی که چگالی کلمات کلیدی محتوایشان بالا بود، رتبه ی خوبی می داد. اما با توجه به تغییرات ایجاد شده این هدف دیگر مد نظر نیست و سایت هایی که کلمات کلیدی را مرتبط و متناسب در متن پخش کرده اند رتبه ی خوبی می گیرند.

چه زمانی به کیورد ریسرچ نیاز داریم؟

  1. برای ارائه محصولات و یا خدمات جدید یک شرکت
  2. پیدا کرده ایده های جدید برای تولید محتوا
  3. بهینه سازی محتوای وب سایت

اهداف تحقیق کلمات کلیدی

  • مهم ترین هدف تحقیق کلمه کلیدی، درک بهتر مخاطب و جستجوهای او می باشد.
  • شناسایی کلمات کلیدی مربوطه به محتوا و کسب و کار که به دست مخاطب جستجو می شود.
  • اولویت بندی و دسته بندی تعیین دشواری رقابت کلمه کلیدی.
  • تدوین استراتژی محتوا و سئو‌.
  • پیدا کردن ایده های جدید برای تولید محتوا‌.

عوامل موثر در انتخاب کلمه کلیدی

عوامل موثر بر انتخاب کلمه کلیدی کدام اند؟

برای این که بتوانید از کلمات کلیدی نتیجه ی مثبتی کسب کنید، باید در انتخاب آنها دقت کافی را خرج کنید. زیرا تعداد کلمات کلیدی هر حوزه می تواند بسیار زیاد باشد و شما نمی توانید به همه ی آن ها بپردازید. در استخراج کیورد ریسرچ برای سئو سایت توجه به نکات زیر قابل توجه است؛

  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با متن

هنگامی که کاربر با سرچ کلمه کلیدی وارد سایتی شود که محتوای نامرتبط با کلمه کلیدی داشته باشد، سریعا از سایت خارج می شود که ضرر زیادی به رتبه سایت می زند.

  • میزان سرچ

بهتر است کلمه کلیدی را انتخاب کنید که میزان سرچ بیشتری دارد، زیرا این کلمات بهتر می توانند باعث افزایش ترافیک سایت شوند.

  • سختی کلمه کلیدی

سختی کلمه کلیدی مشخص می کند که رقابت بر سر این کلمه چقدر است و آیا ارزش صرف زمان را دارد یا خیر‌.

  • ترند بودن کلمه کلیدی

گاهی اوقات در یک برهه زمانی کلماتی بیشتر سرچ می شوند و بر سر زبان ها می افتند. آنها می توانند نتیجه ی خوبی در سئو سایت داشته باشند‌.

  • نرخ کلیک کلمه کلیدی (CTR)

بررسی کنید که کلمه کلیدی نرخ کلیک خوبی داشته باشد، یعنی کاربر پس از جستجو کلمه، بر روی آن کلیک کرده است یا خیر.

راهنمای گام به گام یافتن بهترین کلمات کلیدی

  1. تعیین کلمات کلیدی دانه (Seed)

کلمات کلیدی دانه (seed) کلماتی هستند که برای نقطه شروع استخراج کیورد ریسرچ برای سئو سایت بکار می روند. آنها با یافتن ایده های کلمات کلیدی بیشتر مربوط به موضوع سایتتان در بهینه سازی موتور جستجو استفاده می شوند. برای پیدا کردن کلمات کلیدی دانه، میزان زیادی از کلمات یا عباراتی را که مرتبط با کسب و کارتان هستند لیست کنید. وب سایت رقبایتان می توانند کمک کنند. با گشتن در بخش هایی از سایت رقبا مثل دسته بندی محصولات، محتوای وبلاگ ها و… می توان آنها را یافت. برای مثال اگر سایتی حقوقی دارید کلماتی مثل وکالت، اتخاذ رای دادگاه، و… را لیست کنید.

  1. ابزار کیورد ریسرچ

برای یافتن کلمات کلیدی متناسب با حوزه موضوعی تان می توانید از ابزارهایی کمک بگیرید که برای این کار طراحی شده اند. این ابزارها سایت هایی هستند که برای استخراج کیورد ریسرچ برای سئو سایت طراحی شده اند و می توانند کمک مهمی به شما کنند. از جمله این ابزارها می توان موارد زیر را نام برد:

  • جت سئو

جت سئو یکی از ابزارهای استخراج کیورد ریسرچ برای سئو سایت است. جت سئو معیارهای سئو مانند نرخ کلیک کلمه کلیدی، درصد تکرار کلمه کلیدی، تعداد کلمات در متن و سایر معیارهای مرتبط با سئو را بررسی می کند. این ابزار همچنین قابلیت بررسی رتبه در کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، یافتن شکاف کلمات کلیدی، بررسی سختی کلمات کلیدی، بررسی چگالی کلمات کلیدی، بررسی خطای سئویی مقالات، پیشنهاد و تعداد کلمات مناسب برای مقالات، پیشنهاد متادسیکریپشن، گزارش خطای لینک ها و صفحات و آنالیز لینک های داخلی و خارجی را نیزر دارد.

  • گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول برای بررسی کلمه کلیدی

گوگل سرچ کنسول از جمله ابزارهای سرچ کلمه کلیدی است که این امکان را فراهم می آورد تا متوجه شوید کاربران از طریق کدام کلمه کلیدی وارد سایت شده اند. همچنین پیشنهاد کلمات کلیدی بهتر برای مقاله ها نیز از قابلیت های آن می باشد.

  • پیشنهادات گوگل

پیشنهادهای گوگل یک سایت خاص نیست، زمانی که شما یک موضوعی را در گوگل سرچ می کنید گوگل کلمات مرتبط زیادی را به شما معرفی می کند. این کلمات پیشنهادی منبع خوبی برای یافتن کلمه کلیدی با کیفیت هستند.

  • کیورد پلنر گوگل ( Google Keyword Planer)

ابزار رایگانی برای ارائه کلمات کلیدی پر تکرار می باشد. استفاده از این ابزار نیاز به یک اکانت گوگل ادز دارد. کار با این ابزار بسیار راحت است، به طوری که بعد از ورود بر روی گزینه ی Find New Keywords کلیک کنید، سپس در کادر باز شده کلمات کلیدی اصلی را وارد و گزینه ی Get Started را بزنید. این ابزار علاوه بر نمایش کلمات کلیدی پر جستجو، نشان می دهد که به چه میزان چستجو شده است.

  • KW Finder

KW Finder اطلاع دقیق و با کیفیتی از کلمات می دهد و می تواند کلمات کلیدی متفاوتی را به شما نشان دهد. بررسی کلمات کلیدی، بررسی کلمات کلیدی سایت رقبا و بررسی روزانه رتبه سایت از جمله قابلیت های این ابزار است.

  • Keyword tool.io

این ابزار از ابزارهای دقیق برای سرچ کلمات کلیدی است. در این ابزار شما باید کلمات کلیدی دانه، موقعیت جغرافیایی و زبان هدفتان را وارد کنید و سپس برای کلمه کلیدی سرچ را بزنید.

  • MOZ

سایت MOZ بخشی به نام Keyword Explore دارد که لیستی از کلمات کلیدی به علاوه نرخ کلیکشان را به شما ارائه خواهند داد.

  • io

این سایت از ابزارهای جستجوی کلمه کلیدی است که فاکتورهایی مثل حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و رقابت میان آنها را در اختیارتان می گذارد. همچنین اطلاعاتی درباره ی سایت های برتر گوگل به شما می دهند‌.

چرا کلمات کلیدی طولانی (Long-tail Keywords) مهم اند؟

اهمیت کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که کاربران از آنها برای جستجوی مطالب مورد نظرشان استفاده می کنند. آن ها بین ۳ تا ۵ کلمه می باشند و نسبت به سایر کلمات کلیدی خاص تر هستند. کلمات کلیدی طولانی به چندین علل مهم اند؛

  • آنها به علت خاص بودنشان رقابت کمتری دارند و سایت های کمتری از آنها استفاده می کنند و بهتر به رتبه های خوب گوگل دست می یابند.
  • کاربرانی که این نوع از کلمات کلیدی را سرچ می کنند، هدف مشخصی دارند و احتمال تبدیل آنها به مشتری خیلی بیشتر است.
  • کاربرانی که کلمه کلیدی خاص را سرچ می کنند از پیدا کردن سایتی با محتوای مد نظرشان تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.
  • با استفاده از کلمات کلیدی طولانی باعث افزایش ترافیک سایتتان می شوید که این یعنی گرفتن رتبه ی خوب در گوگل و سئو و در نهایت باعث برگشت سرمایه اولیه تان می شود.

کلمات کلیدی LSI؛ از افسانه های سئو

کلمه کلیدی LSI چیست؟

LSI مخفف کلمه Semantic Indexing Latent می باشد. این کلمات کلیدی کلماتی هستند که به موتورهای جستجو برای فهمیدن رابطه ی بین اصطلاحات و مفاهیم بکار برده می شوند. آنها از نظر معنایی با کلمه کلیدی اصلی در ارتباط اند و باعث می شوند تا گوگل محتوا را بهتر درک کند. با توجه به این که موتورهای جستجو پیچیده تر شده اند و درک بهتری از زبان طبیعی و زمینه ی کلمات کلیدی بدست آورده اند، کلمات کلیدی LSI دیگر مانند قبل ارزشمند نیستند. در ابتدا کارشناسان سئو کلمات کلیدی سئو را برای دادن ارتباط بین یک صفحه و موضوعی خاص استفاده می کردند اما به مرور گوگل تاکتیک ها را شناسایی کرد و در حال حاضر محتواهایی را به کاربران نمایش می دهد که با کیفیت تر باشند. قرار دادن این کلمات کلیدی در محتوا می تواند به بهبود سئو کمک کند اما باید کاملا طبیعی و ارگانیک انجام شوند.

چگونه رتبه کلمات کلیدی را بررسی کنیم؟

نرم افزار semrush برای بررسی رتبه کلمه کلیدی

بعد از تولید محتوا برای کلمه کلیدی مد نظر، بررسی کنید تا رتبه کلمه کلیدی شما چقدر است. یا حتی در صورت نیاز آن را بازبینی کنید و یا استراتژی تان را عوض کنید. برای بررسی آنها ابزارهایی مثل Moz، Semrush، Ahrefs، سرچ کنسول گوگل و… می توانند به شما کمک کنند. این ابزارها با وارد کردن آدرس سایت، اطلاعاتی درباره ی کلمه کلیدی که سئو بر روی آن رعایت شده است به شما می دهد. رنبه یک کلمه کلیدی می تواند دائما تغییر کند، پس بررسی رتبه را چندین بار در زمان های مختلف انجام دهید. لازم به ذکر است بگوییم که به جز کلمه کلیدی عوامل دیگر هم بر روی سئو موثرند.

سفارش کیورد ریسرچ در شهریار

اگر قصد تولید محتوا دارید باید حتما کلمات کلیدی مناسبی برای آنها انتخاب کنید. تولید محتوای بدون کلمه کلیدی یک امر بی پایه و اساس است. اگر بتوانید تحقیق کلمات کلیدی را به روش درستی انجام دهید و سپس یک تقویم محتوایی درست انجام دهید، سپس می‌ توانید به خودتان بگویید سئوکار. ولی اگر برای کار اطلاعات کافی ندارید، جای نگرانی نیست. شرکت هایی هستند که می توانید با درخواست از آنها کلمه کلیدی مناسبی داشته باشید. برای سفارش کیورد ریسرچ در شهریار، می توانید با رجوع به تیم پلاتو که یک شرکت حرفه‌ ای و با سابقه است برای این کار اقدام کنید. این شرکت طی مدت کوتاهی لیست صحیحی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

ابزارهایی که در کیورد ریسرچ استفاده می شوند:

  • سمراش: ابزار پولی است که برای بهینه سازی لیست جمع بندی کلمات کلیدی به کار می رود.
  • کیورد پلنر: ابزاری پولی است که برای بهینه سازی لیست جامع کلمات کلیدی به کار می رود.
  • کیبورد گپ: ابزاری پولی است که لیست را بررسی و آپدیت می کند.

هزینه تحقیق کلمات کلیدی

  1. تهیه لیست تحقیق کلمات کلیدی جامع اولیه: در این لیست کلماتی خام و جامع در حوزه کاری تهیه می شود که بهینه سازی نشده اند و مبلغ آن ۴۰۰ هزار تومان است.
  2. بهینه سازی لیست با کمک ابزارها: به وسیله ابزارهایی لیست را بهینه سازی می کنند که مبلغ آن ۲۰۰ هزار تومان است.
  3. بهینه سازی لیست کلمات کلیدی بر اساس سئو سایت: با توجه به سئو سایت تان لیست نهایی را بهینه سازی می کنند، یعنی کلماتی به آن اضافه یا از آن حذف می شود. مبلغ این روش ۴۰۰ هزار تومان است.
  4. بهینه سازی لیست کلمات کلیدی بر اساس سئو سایت رقبا: با توجه به سئوی سایت رقبا، سه رقیب اصلی سایت لیست کلمات کلیدی بهینه می شود. هزینه انجام آن ۶۰۰ هزار تومان است.
  5. بهینه سازی لیست با ابزارهای پولی: به کمک ابزارهای پولی مثل کیبورد گپ لیست کلمات بهینه می شود و کلماتی که در آن سئو ندارید را پیدا می کنند. هزینه این بهینه سازی ۲۰۰ هزار تومان است.
  6. بهینه سازی لیست با اقیانوس آبی: اقیانوس آبی کلمات کم رقابت هستند، لیست را بر اساس اقیانوس آبی تولید می کنند. این کار به روش تفکر جمعی با هزینه ۸۰۰ هزار تومان صورت می گیرد.
  7. بهینه سازی لیست با ایده پردازی: به کمک ایده پردازی مخصوصاً Co_Marketing ایده های جدید می یابند و به لیست اضافه می کنند. مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای این روش در نظر گرفته شده است.
  • تعیین اولویت کلمات کلیدی: کلمات کلیدی را با توجه به اولویت هایی که دارند مانند سختی کلمه کلیدی، موقعیت رقبا، قدرت و معماری، سئو سایت و… در تقویم محتوایی تعیین می کنند. مبلغ انجام این خدمات ۸۰۰ هزار تومان است.
مقالات مرتبط

هزینه طراحی لوگوموشن

هزینه ساخت موشن گرافیک با در نظر گرفتن یکسری فاکتور ۵ تا ۱۲ میلیون تومان  است. این مبلغ برای ساخت موشن گرافیک سه بعدی حرفه

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی
تبلیغات اینترنتی
simin suleimani

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

در دنیای دیجیتال امروزی، جایی که به دست آوردن اطلاعات تنها چند کلیک با شما فاصله دارد، پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی اهمیت فزاینده ای

امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x