انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

اینستاگرام یکی از برنامه های معروف و پربازدید است و روزانه کاربران زیادی در آن فعالیت می کنند. در واقع اینستاگرام بعد از فیس بوک محبوب ترین وب سایت جهان است. اما این برنامه مانند سایر برنامه ی شبکه های اجتماعی ممکن است با خطا مواجه شود که برای رفع خطا و ارورهای موجود در آن باید به یکسری نکات توجه کنید و در بعضی مواقع باید مراحلی را برای رفع آن انجام دهید. در این مقاله به بررسی انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها پرداخته شده است.

انواع خطاهای اینستاگرام

انواع خطاهای اینستاگرام

بیشتر مشکلات اینستاگرام دو دلیل عمده دارد. اولین مورد این است که اینستاگرام از کار افتاده یا مشکلی در اتصال سرورهای آن بوجود آمده است. دوم اینکه در روند کار برنامه ی اینستاگرام شما مشکلی ایجاد شود و شما نتوانید عکسی را منتشر کنید و یا لایک و کامنت بزارید.

در نتیجه اولین کاری که باید انجام دهید بررسی اینکه آیا اینستاگرام از کار افتاده است یا خیر؟ البته این اتفاق به ندرت پیش می آید و برای مدت کوتاهی به طول می انجامد. مثلا در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۱۸ سرورهای اینستاگرام برای بعضی از مناطق از کار افتاد و بیشتر کاربران قادر به فعالیت در اینستاگرام نبودند اما بعد از ۱ روز این مشکل حل شد و اینستاگرام به حالت اولیه باز گشت.

بررسی خطای سرورهای اینستاگرام

باید به پیج رسمی اینستاگرام در توییتر (Twitter) و یا Down Detector بروید تا ببینید آیا اینستاگرام دچار خرابی شده است یا خیر. در هر دو سایت، گزارش های کاربران درباره مشکلات اینستاگرام و دقیقا آنچه را که تجربه می کنند را مشاهده می کنید.

اگر در توئیتر عضو نیستید و یا دسترسی ندارید باید از دوستان و آشنایان خود درباره ی این موضوع پرس و جو کنید که آیا اینستاگرام آنها نیز قطع است یا خیر.

در این مواقع احتمالا یک ایمیلی از اینستاگرام دریافت کنید که می گوید حساب ایمیل خود را تغییر داده اید. شما باید بر روی لینک “revert this change” کلیک کنید. سپس بعد از وارد شدن به آن لینک باید رمز ورود اینستاگرام خود را تغییر دهید.

بررسی خطاهای مربوط به مشکلات اکانت اینستاگرام

در بیشتر مواقع خطاهای اینستاگرام مربوط به برنامه شخصی شما است و ربطی به سرورهای اینستاگرام ندارد. این ارورها انواع مختلفی دارند و ممکن است در هر بخش اینستاگرام بوجود بیایند درنتیجه راه حل هر یک با هم متفاوت است.

اطلاعات بیشتر : مدیریت حساب اینستاگرام به صورت حرفه ای

  • مشکلات ورود به اکانت اینستاگرام :

با توجه به راهنمای اینستاگرام، انواع مختلفی از مشکلات ورود به آن وجود دارد. این ارورها می توانند مربوط به گذر واژه (password-related)، حسابهای غیر فعال، مشکلات سرور و مشکلات برنامه باشند.

  • در بعضی مواقع پیش می آید که نمی توانید وارد اکانت خود (log in) شوید : در صورتی که هم رمز عبور و هم نام کاربری را درست وارد می کنید و با خطای ” Sorry, we couldn’t connect to our login server. Please confirm you have an Internet connection and try again in a moment”  رو به رو می شوید.

خطای سرور در هنگام وارد شدن به اکانت اینستاگرام

این خطا مربوط به عدم برقراری ارتباط با سرورها است. به احتمال زیاد اینترنت شما متصل نیست و یا دچار قطعی و وصلی است. اگر از دیتای سیم کارت خود استفاده می کنید نباید شبکه های ۳G یا Edge داشته باشید.

  • اگر با ارور “sorry there was a problem with your request” مواجه شدید یعنی باز مشکل از برقراری ارتباط با سرور است.

برای حل این مشکل باید ابتدا گوشی خود را خاموش و دوباره روشن کنید، بعد اینترنت خود را بررسی کنید. البته توجه کنید در گوشی های آیفون حداقل ۱۵ ثانیه و در گوشی های اندرویدی حداقل ۱ دقیقه صبر کنید و بعد گوشی را روشن نمایید. اکنون امتحان کنید که آیا می توانید وارد اینستاگرام شوید یا خیر. اگر دوباره همان ارور را مشاهده کردید باید برنامه اینستاگرام را حذف و دوباره نصب کنید.

  • همچنین در بعضی مواقع نیاز به تغییر رمز عبور دارید زیرا هرچقدر رمز عبور خود را به درستی وارد می کنید ولی باز ارور می دهد در این صورت باید یک رمز جدید بسازید.

برای حل این مشکل باید بر روی دکمه ی Forgot Password (فراموشی رمز) کلیک کنید. به ایمیلی که قبلا به اینستاگرام داده بودید یک لینک ارسال می شود حال از طریق آن لینک می توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید.

  • دلیل خطای Error: You can’t follow anymore people :

اینستاگرام یکسری قانون دارد که باید رعایت شود اگر فراتر از آن پیش بروید اینستاگرام شما را اسپم می کند. یکی از این قانون ها فالو کردن افراد تا ۷۵۰۰ نفر است. به طور کلی شما می توانید فقط ۷۵۰۰ کاربر را فالو کنید اگر مقدار following های شما تا این عدد رسیده باشد امکان فالو کردن شخص جدید نیست و اینستاگرام به شما پیغام بالا را می دهد.

برای حل این مشکل فقط باید فلوورهای ناشناس را حذف کنید و افراد آشنا را به جای آنها فالو کنید.

  • غیر فعال شدن یا مسدود شدن اکانت اینستاگرام :

اینستاگرام یکسری دستورالعمل ها و ضوابطی دارد که به شدت به آنها پایبند است و اگر شما آنها را رعایت نکنید و یا آنها را نقض کنید در زمان وارد شدن به حساب کاربریتان به ارور Disabled account مواجه می شوید.

ارور غیر فعال شدن یا مسدود شدن اکانت اینستاگرام

برای رفع این مشکل باید از طریق ایمیل با قسمت پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار کنید و دلایلی که باعث مسدود شدن اکانت شما شده است را پس از پرس و جو از آنها رفع نمایید.

  • دلیل خطای Device is not compatible در هنگام نصب اینستاگرام از گوگل پلی استور چیست؟

این خطا یکی از شایع ترین خطاها در هنگام دانلود و نصب برنامه در گوشی اندروید است. یعنی شما نمی توانید از اپلیکیشن گوگل پلی استور، اینستاگرام را دانلود کنید.

برای حل این مشکل باید اطلاعات ذخیره شده در برنامه google play store را حذف نمایید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به قسمت تنظیمات (setting) گوشی خود بروید.
  2. گزینه ی برنامه های نصب شده (Applications) را باز کنید.
  3. تب همه (all) را انتخاب کنید و گزینه ی گوگل پلی استور را بیابید.
  4. در صفحه گوگل پلی استور گزینه ی clear Data را انتخاب کنید تا تمام اطلاعات ذخیره شده آن (دیتاها) پاکسازی شود.
  • مشکل پاک نشدن کامنت در زیر پست ها:

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که بخواهید یک کامنت را از زیر پستتان حذف کنید ولی پیغامی مبنی بر عدم موفقیت حذف کامنت دریافت کنید. این پیغام یکی دیگر از خطاهای موجود در اینستاگرام است. این خطا به این دلیل بوجود می آید که کامنت مورد نظر از قبل از سرورهای اینستاگرام پاک شده است ولی در حافظه ی کش اینستاگرام در گوشی شما باقی مانده است. در واقع کامنت شما حذف شده است و کاربری آن را مشاهده نمی کند.

برای حل این مشکل باید برنامه ی اینستاگرام خود را ریست کنید.

  • مشکل کامنت گذاشتن در زیر پست ها :

یکی دیگر از انواع خطاهای اینستاگرام در هنگام ارسال کامنت در زیر یک پست است یعنی شما نمی توانید برای پست دوستتان کامنت بگذارید. این ارور به چند دلیل بوجود می آید :

  • اگر شما به طور دائم درحال تگ کردن باشید و یا فقط در پست های عمومی کامنت بگذارید اینستاگرام شما را اسپم می کند و از فعالیت شما جلوگیری می کند.
  • اگر شما در یک کامنتی بیش از ۵ بار منشن (@) بگذارید با ارور مواجه می شوید.
  • اگر بیش از ۳۰ هشتگ (#) در یک کامنت قرار دهید نیز با خطا مواجه می شوید.
  • اگر یک کامنت را در یک پستی تکرار کنید با خطا مواجه می شوید.
  • همچنین اگر در اتصال اینترنت شما اختلال وجود داشته باشد نیز باعث ارسال نشدن کامنتتان می شود.

برای حل این مشکل فقط کافیست نکات ذکر شده را رعایت کنید. یعنی کمتر از ۵ منشن و کمتر از ۳۰ هشتگ بگذارید و یا یک کامنتی را تکرار نکنید.

  • خطای بخش فوتومپ اینستاگرام :

فوتومپ (photo map) اینستاگرام همان بخشی است که به پست های خود موقعیت مکانی اضافه می کنید و می توانید تمام این پست ها را در یک صفحه مشاهده کنید. حال بعضی مواقع پیش می آید که نمی توانید برای پست خود یک موقعیت مکانی تعیین کنید و با خطا مواجه می شوید.

برای حل این مشکل باید برنامه ی اینستاگرام خود را بروز رسانی کنید. در نسخه های قدیمی این خطا زیاد دیده می شود.

  • دلیل خطای Couldn’t refresh feed در هنگام بارگذاری تصاویر :

به دو دلیل ممکن است این خطا رخ دهد یکی در اتصال اینترنت و ISP که به آن متصل هستید و دیگری اسپم شدن توسط اینستاگرام.

اگر اینترنت شما ضعیف باشد و یا time out باشد باعث کند شدن فرآیند بارگذاری عکس ها می شود و با ارور بالا مواجه می شوید. که برای رفع آن باید مراحل زیر را طی کنید.

دلیل خطای Couldn’t refresh feed ، انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

اگر از اینترنت وای فای استفاده می کنید باید به قسمت تنظیمات گوشی بروید—» بعد وارد بخش Connections شوید —» سپس بر روی گزینه وای فای (wifi) کلیک کنید.

دلیل خطای Couldn’t refresh feed در زمان قطعی اینترنت، انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

بر روی اسم وای فای خود کلیک کنید —» گزینه Manage Network Settings را بزنید —» سپس در کادر باز شده تیک گزینه Show Advanced Options را بزنید—» بعد از آن باید اطلاعات DNS1: 4.2.2.4 و DNS2: 8.8.8.8 را به این ترتیب وارد کنید —» اکنون کار به اتمام رسید با خاموش و روشن کردن وای فای دیگر مشکل این خطا برطرف می شود.

رفع خطای Couldn’t refresh feed در صورت اتصال دیتا سیم کارت، انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

حال اگر از اینترنت خط خود (دیتای سیم کارت) استفاده می کنید باید وارد تنظیمات (setting) و بعد بخش Connections شوید —» اکنون گزینه Mobile Network را انتخاب کنید —» بعد از آن وارد بخش Access Point Names شوید و شبکه همراه یا همان نقطه اتصال را انتخاب کنید.

رفع خطای Couldn’t refresh feed در صورت اتصال اینترنت سیم کارت، انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها

در پنجره باز شده باید مقادیری که در دو بخش proxy و  port وجود دارد را پاک کنید. — » اکنون سه نقطه بالای همان صفحه را بزنید تا گزینه save را مشاهده کنید. —» تغییرات را ذخیره کنید و با خاموش و روشن کردن اینترنت گوشی تصاویر خود را بارگذاری کنید. یعنی اکنون خطای Couldn’t refresh feed رفع شده است.

اگر اینستاگرام شما را در لیست آنتی اسپم قرار داده باشد نمی توانید عکسی را بارگذاری کنید. این مشکل راه حلی ندارد و باید یک مدت زمان کوتاهی را صبر کنید تا از لیست خارج شوید. اگر مشکل شما در مقاله انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها نبود برای ما کامنت بزارید تا به بررسی و راه رفع آن پرداخته شود.

برای اینکه در اینستاگرام بدرخشید و در قسمت سرچ و اکسپلور اینستاگرام برجسته باشید کلیک کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x