تفاوت طراحی سایت ارزان با سایت گران

طراحی سایت ارزان و گران و تفاوت آن ها

تقریبا امروزه تمام مشاغل از ابتدای شروع کار خود تا حرفه ای شدن نیاز به یک وب سایت دارند. به همین دلیل از همان ابتدا شرکت های نوپا دوست دارند وب سایتی داشته باشند. اما یک وب سایت خوب چگونه می تواند باعث دیده شدن کسب و کار ما شود و کدام نوع سایت برای ما مناسب است؟ آیا تفاوت طراحی سایت ارزان با سایت گران زیاد است؟

ساخت یک وب سایت خوب می تواند در تبلیغات با تلویزیون و روزنامه برابری کند، اما مشکل اصلی که یک وب سایت دارد ایجاد ترافیک کافی (بازدید بیشتر) است تا بتواند فروش و کسب و کار را رونق دهد در نتیجه به یک کمپین بازاریابی نیاز دارد.

طراحی وب سایت باعث می شود تا کار شما بیشتر دیده شود، مثلا شخصی در مورد شرکت شما شنیده است و می خواهد اطلاعات بیشتری درباره ی محصولات و یا کسب و کارتان پیدا کند در نتیجه ابتدا به اینترنت دسترسی پیدا می کند و درباره ی نام شرکت و یا محصول شما جستجو می کند. ولی اگر سایت نداشته باشید آن شخص باید برای دریافت اطلاعات بیشتر به دفتر کار شما بیاید که این امر زمان بر است و دردسر بیشتری دارد و ممکن است آن شخص از خرید محصول شما صرف نظر کند.

دسترسی به یک وب سایت می تواند به صورت آنلاین و ۲۴ ساعته باشد. بنابراین مشتری بالقوه به مشتری دیگر پیشنهاد محصول شما را می دهد و آن مشتری می تواند در هر زمان که می خواهد از سایت شما بازدید کند و درباره ی کار شما اطلاعات جمع کند. اگر یک وب سایت مشاغل کوچک دارید و تجارت شما مربوط به فروش محصولات است به راحتی می توانید در هر زمانی، محصولات خود را به فروش برسانید کافیست که سایت خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید.

طراحی سایت می تواند هم ارزان باشد و هم گران قیمت، این امر به سیستم مدیریت پایگاه داده، سیستم مدیریت محتوای (CSM) کاربر پسند، انعطاف پذیر، مقدار پهنای باند و غیره بستگی دارد.

ابتدا بیشتر کسب و کارهای نوپا کار خود را با وب سایت های ارزان قیمت شروع می کنند و به تدریج وب سایت خود را حرفه ای و سفارشی می کنند.

انواع طراحی سایت

۱.طراحی سایت ارزان :

نمونه کار طراحی سایت شرکتی و صرافی

یک وب سایت ارزان / کم هزینه نشان دهنده آن سایت هایی است که ارائه دهنده میزبانی خدمات محدود مانند فضای دیسک، پهنای باند، تعداد محدود تنظیم دامنه، کمبود فضای سیستم C panel و سایر خدمات است.

  • برای ارزان شدن سایت می توان از هاست رایگان استفاده کرد اما استفاده از هاست رایگان، تبعاتی را دارد و ممکن است سایت به طور کامل بعد از مدتی از بین برود. همچنین استفاده از هاست رایگان سرعت لود سایت را کاهش می دهد.
  • روی این سایت ها از قالب های آماده استفاده می شود و از قالب هایی که نیاز به برنامه نویسی و یا تغییر کد دارد استفاده نمی شود.
  • تولید محتوا و طراحی عکس ها بر عهده ی خود صاحب سایت است، زیرا طراحی عکس و تولید محتوا هزینه ی جداگانه دارد.
  • معمولا سایت های ارزان ظاهری ساده دارند و تعداد برگه ها و نوشته های آن زیاد نیست. به طور کلی از نظر گرافیکی، سایت های ارزان بسیار معمولی هستند.
  • همچنین امکانات درخواستی از طرف مشتری می تواند بر هزینه ی سایت تاثیر بگذارد. اگر مشتری به امکانات زیادی نیاز نداشته باشد و با همان امکانات قالب، نیازش برطرف شود هزینه ای نخواهد داشت.

برای سفارش سئو وب سایت کلیک کنید.

مزایا و معایب سایت ارزان :

مزایا :

  • یک وب سایت برای معرفی کسب و کار خود دارید.
  • یک دامنه ی شخصی ir یا com دارید.
  • می توانید به راحتی محتوای سایت خود را بروز رسانی کنید.

معایب :

  • عدم بهینه سازی حرفه ای سئو
  • عدم طراحی شخصی و مارک تجاری
  • عدم قابلیت های اضافی
  • قابلیت های سایت محدود
  • نامناسب بودن برای کسب و کارهای بزرگ و گسترده

۲.طراحی وب سایت گران قیمت :

طراحی وب سایت گران قیمت و تفاوت آن با سایت گران

یک وب سایت گران قیمت نشان دهنده سایت هایی است که ارائه دهنده میزبانی خدمات با هیچ محدودیتی است مانند فضای دیسک نامحدود، پهنای باند نامحدود، تعداد نامحدود تنظیم دامنه، سفارشی سازی و دسترسی به صفحه Cpanel و سایر خدمات نامحدود است.

  • سرور میزبان یا همان هاست نقش اساسی در سرعت بارگذاری سایت دارد که این برای رفتار کاربران پس از مراجعه به سایت ما و بهینه سازی موتور جستجو (seo) مهم است. در نتیجه تهیه یک هاست خوب و معتبر به احتمال زیاد هزینه ی بالایی دارد.
  • از نظر گرافیکی سایت های گران بسیار خاص و جذاب هستند، قالب این سایت ها سفارشی و حرفه ای است و از هیچ قالب آماده ای در آن استفاده نمی شود. همچنین تعداد برگه ها و نوشته ها در آن زیاد است. از محتوایات خاص و عکس های جذاب و طراحی شده در این سایت ها استفاده می شود.
  • امکانات درخواستی مشتری در این سایت ها زیاد است و نیاز به یکسری افزونه های خاص و سفارشی دارد که باید معمولا برای خرید افزونه های سفارشی هزینه پرداخت کرد.
  • برای اینکه بتوان رتبه ی سایت را بالا برد و بازدید را بیشتر کرد باید سئو سایت را بر اساس یکسری اصول و قواعد انجام داد. همچنین طراحی سایت نیز باید بر اساس آن اصول بهینه سازی سایت و سئو صورت گیرد، اگر اصول بهینه سازی داخلی در هنگام طراحی رعایت شود باعث می شود که رتبه شما در گوگل افزایش یابد.
  • اگر سایتی نیاز به برنامه نویسی و یا کد نویسی داشته باشد هزینه ی آن بالا می رود و باعث گران شدن سایت می شود. از طرفی استاتیک و یا دینامیک بودن سایت نیز می تواند در هزینه ی آن تاثیرگذار باشد.

برای سفارش سایت سفارشی و حرفه ای کلیک کنید.

مزایا و معایب سایت های گران قیمت :

مزایا :

  • این سایت ها به ما فرصت های نامحدودی برای مدیریت محتوا می دهند، زیرا آنها در سرور خوب و قدرتمند قرار دارند.
  • یک دامنه ی اصلی داریم.
  • سایت کاملا بر اساس نیاز برند ما ساخته شده است.
  • ساختار آن متناسب با نیازهای مشاغل و بازدیدکنندگان است.
  • بهینه سازی کدها و طراحی بر اساس موتورهای جستجو گوگل
  • دارای ویژگی های غنی و حرفه ای است.

معایب :

  • خیلی گران هستند.

تفاوت طراحی سایت ارزان با سایت گران

تفاوت طراحی سایت ارزان با سایت گران

یکی از سوال هایی که برای صاحبین مشاغل که قصد داشتن سایت را دارند پیش می آید این است که چه چیزهایی باعث تفاوت طراحی سایت ارزان با سایت گران شده است. باید گفت که سایت های ارزان با سایت های گران در موارد متعددی از یک دیگر متفاوت هستند؛

  ۱. امکانات: امکانات سایت ها با توجه به درخواست های مشتریان تعیین می شود. بعضی اوقات مشتری می خواهد تا فقط یک سایت ساده داشته باشد، قطعا این نوع سایت های کم امکانات، هزینه را کاهش می دهند و در عوض سایت هایی که امکانات بیشتری داشته باشند نیاز است تا وقت بیشتری برای شان صرف شود و کد نویسی های بیشتری داشته باشند و در نتیجه هزینه شان بیشتر خواهد بود.

  ۲. گرافیک و زیبایی: داشتن گرافیکی شیک برای سایت سبب می شود که هزینه هایتان تا حدودی بیشتر شود زیرا لازم است تا گرافیست مدت زمان بیشتری را صرف طراحی گرافیکی آن کند و در عوض سایت های ساده تر که گرافیک راحت تری دارند هزینه های کمتری نیز نیاز دارند.

  ۳. بهینه سازی داخلی: بهینه سازی داخلی سایت همان سرعت سایت هنگام باز شدن برای مخاطبان است. در سایت های گران تر ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو و ابزارهای دیگر استفاده می شود که این خود عاملی برای گران تر بودنشان است. این در حالی ست که سایت های ارزان قیمت سرعت کندی برای مخاطب دارند.

  ۴. امنیت: وب سایت های ارزان به سرعت و به راحتی به دلیل پایین بودن امنیتشان هک می شوند و یا با بد افزارها ویروسی می شوند. برگرداندن پیج و یا پاکسازی آن از ویروس ها پروسه زمان بر، سخت و پر هزینه ای است. بنابراین بهتر است که از همان ابتدا سایت های گران را انتخاب کنید که امنیت بالاتری دارند. سایت های گران معمولا دارای سیستم SSL هستند که یک فضای امنیتی استاندارد می باشد.

همچنین بخوانید : چگونه یک دامنه کاربردی خریداری کنیم؟

  ۵. محدودیت در هاستینگ و دامنه: دامنه همان نام کاربری وب سایت شماست که افراد با سرچ کردن آن سایتتان را پیدا می کنند و معمولا در هر دو نوع سایت یک نوع می باشد. ولی تفاوت مهم در هاستینگ می باشد. هاستینگ در سایت های گران قیمت دارای فضای دیسک نامحدود هستند. همچنین پهنای باند ماهانه در آن ها نامحدود می باشد و در دسترسی به ترافیک برای شان محدودیتی وجود ندارد. در حالی که سایت های ارزان پهنای باند ماهانه محدودی دارند.

  ۶. یکپارچه سازی وب شخص ثالث: از طریق این آپشن مالک ها می توانند با برنامه های وب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این آپشن کاربردی عنوان تجارت الکترونیکی دارد که مالک می تواند از این روش از مشتری پول دریافت کند. این امکانات فقط در وب سایت های گران وجود دارد.

  ۷. ادغام رسانه های اجتماعی: این آپشن از محبوب ترین آپشن های سایت ها می باشد. این ویژگی در هر دو نوع از سایت ها وجود دارد ولی در سایت های گران امکانات بیشتری را برای افراد فراهم می کند.

سایت های استاتیک و دینامیک چگونه هستند ؟

سایت دینامیک را که به آن سایت پویا نیز می گویند از زبان های برنامه نویسی وب و پایگاه داده یعنی HTML ،++C، جی کوئری، جاوا اسکریپ و غیره استفاده می کند. این سایت ها دارای یک پنل مدیریت هستند یعنی برای تغییر محتوا و بخش های مختلف سایت می توان به پنل مدیریت رفت و به راحتی هر قسمتی را که مدنظر است را تغییر داد بدون اینکه کدی را دستکاری کنیم. وقتی یک طراح سایت، یک سایت دینامیک برای مشتری طراحی می کند می تواند با چند توضیح کوتاه، مدیریت پنل سایت را به خود مشتری واگذار کند.

اطلاعات بیشتر درباره سایت های استاتیک و دینامیک چیست؟

سایت های دینامیک دارای دو دسته هستند :

  1. آنهایی که به طور کامل از اول تا آخر توسط برنامه نویس نوشته شده اند و هیچ کد آماده ای در آن استفاده نشده است. این سایت ها کاملا اختصاصی هستند و هزینه ی بسیار بالایی دارند.
  2. دسته ی دوم سایت هایی هستند که باز توسط برنامه نویس نوشته می شوند اما در بعضی از قسمت ها، کدهای آماده cms به کار می رود. درواقع از اسکریپت آماده برای ساخت این نوع سایت استفاده می شود.

سایت استاتیک که به آن سایت ایستا نیز می گویند معمولا با html ساخته می شود و باید هر زمان که نیاز به تغییر محتوا و یا قسمتی از سایت است به قسمت کدهای سایت برویم یعنی پنل مدیریت ندارد. این نوع سایت برای افراد تازه کار مناسب نیست.

معایب استفاده از سایت سازها

  1. سایت سازها برای کسب و کارهای حرفه ای مناسب نیستند، وب سایت تجاری بازد حتما فاکتورهای خوبی داشته باشد. به طور مثال باید از لحاظ گرافیکی زیبا باشد، کد گذاری های مناسب داشته باشد و… . زمانی که کاربر برای اولین بار وارد وب سایت شما می شود، ذهنیتش شکل می گیرد، پس نیاز است تا سایت نما و کاربرد خوبی داشته باشد.
  2. سایت های ساخته شده به واسطه سایت سازها بارگیری آهسته ای دارند و این برای مخاطب اصلا جالب نیست.
  3. این سایت ها سئوی ضعیفی دارند. در آن ها کدهای بدون ساختار و نامنظم استفاده شده است. گوگل به سایت هایی که کنترل کد ندارند و سازمان یافته نیستند رتبه ی خوبی نمی دهد و در نتیجه سایت شما در رقابت های موتور جستجو پیروز نخواهد شد.
  4. سایت سازها فقط دسترسی به حداکثر پنج صفحه و حداقل دو صفحه را به شما می دهند. این یعنی آن که تعداد کلمات کلیدی که می توانید استفاده کنید کمتر است و در نهایت آمار جستجوی شما کمتر می شود.
  5. پشتیبانی ضعیفی دارند و در صورت بروز مشکلات فنی مشتریان را راهنمایی نخواهند کرد.
  6. در طراحی و ساختن سایت بسیار مهم است که طراحی شما به نحوی باشد تا وب سایت در تلفن همراه نیز بهینه سازی شوند. چرا که مدت زیادی ست تعداد کاربران موبایل در جستجوی گوگل از کاربران دسکتاپ بیشتر شده است.
  7. سایت ساز قبل از انتشار اصلی سایت آن را به صورت پیش نمایش به شما نشان می دهند اما بعد از انتشار متوجه می شوید که دقیقا عین پیش نمایش زیبا و باکیفیت نیست.
  8. استفاده از سایت سازها در ابتدا راحت به نظر می رسد ولی هنگامی که پروسه را شروع می کنید متوجه مراحل سخت آن می شوید که می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد.
  9. سایت سازها برای سایت ها ویژگی های محدودی می دهند.

حالا سوال مهم این است که آیا سایت ارزان بسازیم یا گران؟

اگر بودجه کمی دارید باید به سمت سایت های ارزان یا همان ساخت با سایت سازها بروید اما لازم به ذکر است که سایت های ارزان ویژگی خاصی ندارند، حرفه ای نیستند، سئوی خوبی ندارند، سرعت خوبی ندارند و در نهایت علاوه بر جذب کاربر باعث می شوند تا کاربران زیادی را هم از دست بدهید. پس بهتر است در صورت قادر بودن از سایت های گران برای خودتان استفاده کیند و تنها یک بار هزینه کنید. سایت گران با کوچکترین کلیک برای مخاطب بالا می آید و توجه کاربر را به خود جلب می کند.

مقالات مرتبط
شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

صفحه اول سایت تجهیزات بتن طاها توسط تیم پلاتو
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت تجهیزات بتن طاها

نظام پزشکی شهریار کلینیک دندانپزشکی بابکان نزدیک به یک دهه فعالیت مستمر و سابقه ای درخشان در زمینه دندانپزشکی در شهریار و اندیشه فعالیت می

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x