سوالات رایج طراحی لوگو

سوالات مهمی که باید قبل از طراحی لوگو پرسیده شوند کدامند؟

قبل از این که سوالات را طراحی کنیم، بهتر است بدانیم که چرا رد و بدل شدن این پرسش و پاسخ ها اهمیت دارد. مشتری و طراح هر دو سمت های ماجرا هستند که هیچ یک به خوبی از ذهنیت دیگری خبر ندارد. هر چه اطلاعاتی که رد و بدل می شود بیشتر باشد، طراحی به ذهنیت ها نزدیک تر و بهتر خواهد بود. مشتری همیشه اهداف خاصی برای خودش دارد و طراح هم برای انجام کار خودش تکنیک های به خصوصی که آنها را استفاده می کند. اگر اطلاعات داده نشود و سوالات پرسیده نشود، نمی شود از ذهنیت دو طرف با خبر شد. پس نیاز است که برای صرفه جویی در زمان، هزینه ها و… حتما سوالات مهم و کلی پرسیده شود.

سوالات مهم و رایجی که باید از مشتری و طراح لوگو پرسیده شود کدامند؟

سوالات مهمی که در بین این دو رد و بدل می شود به دو دسته تقسیم می شوند. سوالاتی که باید از مشتری پرسیده شود و سوالاتی که باید از طراح پرسیده شود.

۱- سیر زمانی واقع گرایانه برای انجام پروژه طراحی لوگو چیست؟

یکی از صحبت های رایجی که بین طراح و مشتری پیش می آید، زمان اتمام کار است. اگر زمانی واقع گرایانه برای کار در نظر گرفته شود، مشکلی در آینده ایجاد نخواهد شد. اما باید توجه کنید که گاهی همه چیز بر اساس برنامه پیش نمی رود و به همین دلیل هم بهتر است از مراحل دیگر در انجام کار هم پرس و جو کنید.

۲- کدام روش را برای برقراری ارتباط ترجیح می دهید؟

هر طراح روشی مختلف را برای پیگیری کارها در نظر دارد. برخی از طراحان نمی توانند تماس یا پیام داشته باشند و ممکن است حتی تا چندین روز بدون ارتباط با شما باشند، اما بعضی از آنها هم مشکلی با این موضوع ندارند. کسب اطلاعات درباره ی نحوه برقراری ارتباط و میزان ارتباطات در طول پروژه رویکرد تعاملی خوبی ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: شرکت های برتر طراحی لوگو کدامند؟

۳- به چه چیزهایی نیاز دارید؟

هر چه طراح لوگو اطلاعات بهتری از کسب و کار شما بداند، طرح نهایی بهتر خواهد بود. طراح معمولا فهرست کامل از چیزهای مورد نیاز خود را ندارند، پس بهتر است که مدارکی درباره ی کار، پرسونا و یا راهنمایی از سبک برندینگتان در اختیارش قرار دهید و یا از خود طراح بپرسید که چه چیزهایی نیاز دارد.

۴- چه تجربه ای در حوزه مربوطه به ما دارید؟

این که یک طراح در چه حوزه هایی فعالیت کرده باشد می تواند در ساخت لوگوی مناسب کمک کند. بهتر است که طراح تجربه کاری در حوزه فعالیت شما داشته باشد در این صورت نتیجه نهایی قطعا بهتر خواهد بود. اما اگر طراح در حوزه کاری شما طراحی انجام نداده بود، دلیل بر این نیست که نتواند کار شما را انجام ندهد. پس اگر از سبک کاری این طراح خوشتان آمده است با دادن اطلاعات دقیق از کارتان به او کمک بیشتری کنید.

۵- فرآیند خلاقانه شما چیست؟

هر طراحی عادات و روتین های کار مختص به خودش را دارد که ممکن است برای مشتری خوشایند نباشد. پس بهتر است در همان ابتدای کار درباره ی برنامه تان صحبت کنید. برای مثال اگر طراح لوگو شما شب کار باشد، نمی توانید کار را در انتهای روز از او طلب کنید. بهتر است که برای رفع این مشکل سیر زمانی واقع گرایانه ای را در نظر بگیرید.

سوالات مهم طراحی لوگو

۶- هزینه ها چه خدماتی را پوشش می دهند؟

این سوال یک پرسش فنی اما مهم است که حتما باید بیان شود. اکثر مواقع مشتری درباره موارد دریافتی اش ذهنیتی ندارد و پس از شنیدن قیمت سوالی راجع به آن نمی پرسد. دقیقا درباره بازنگری طرح، زمان اضافه یا هر نوع تغییر در طراحی لوگو پرس و جو کنید یا اگر تقاضای خاصی برای شرکت تان دارید حتما در ابتدا بیان کنید.

۷- مالکیت معنوی طرح با کیست؟

تعیین مالکیت لوگو از موارد مهم و مورد بحث است. باید مالکیت لوگو و حقوق مالکیت معنوی مربوط در همان ابتدا مشخص شود‌.

۸- آیا می توانید یک معرف برای خودتان به من معرفی کنید؟

اگر طراح شما فردی غیر آشنا بود معرفی کردن فردی می تواند کمک کند که نسبت به او اطمینان بیشتری پیدا کنید و یا نمونه کارهای قبلی آن را بررسی کنید.

بیشتر مطالعه کنید: هزینه طراحی لوگو چقدر است؟

۹- آیا شخص خود شما روی پروژه ما کار می کنید؟

اغلب طراح ها به تنهایی کار می کنند اما بعضی دیگر هم به طور گروهی. اگر طرف شما یک آژانس و تیم طراحی بود، مشخص کنید دقیقا چه فردی طراحی پروژه شما را بر عهده دارد. این که شما در آینده متوجه شدید دستیار یا همکار طراح بر روی پروژه شما کار می کرده است می تواند ناراحت کننده باشد.

۱۰- فایل های دریافتی چه فرمتی دارند؟

سوال فنی و مهمی وجود دارد که باید همان ابتدا مشخص شود که فرمت فایل های دریافتی چه چیزی است. معمولا فرمت هایی که برای شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند، برای سایت ها مناسب نیستند. پس یا باید چندین نمونه از لوگو را بخواهید و یا نسخه مناسب با بستر پخش آن را.

۱۱- پس از دیدن طراحی اولیه هدف این بخش چیست؟

گاهی طرح اولیه دیده می شود اما شبیه به خواسته مشتری نیست. در این صورت باید هر بخش به طور دقیق بررسی و مشکلات رفع شوند. برای جلوگیری از مشکلات در این بخش باید ابتدای کار به خوبی راجب پروژه صحبت شود.

سوالات راجع به لوگو که طراح از مشتری باید بپرسد کدامند؟

سوالات راجع به لوگو که طراح از مشتری باید بپرسد کدامند؟

۱- اهداف کلی کسب و کار شما چیست؟

طراح باید با پیش فرض هایی که مشتری دارد و اهداف کسب و کار ارتباط بگیرد تا بتواند لوگوی خوبی را طراحی کند. مشتری شاید فکر کند که لوگو خیلی مسئله مهمی نباشد اما باید گفت که برای دانستن نکات مهم، اگر مشتری اقدام نکرد، خود شما مستقیما بپرسید. دانستن گسترش بالقوه و نگرانی های مشتری می تواند به شما در طراحی لوگو کمک کند.

۲- هدف از لوگوی شما چیست؟

زمانی که با نمای کلی کسب و کار آشنا شوید، بهتر می توانید روی لوگو و جزئیاتش تمرکز کنید. برای مثال گاهی یک شرکت با لوگو می خواهد سبب افزایش آگاهی برندش شود اما شرکتی دیگر از لوگد برای هدف قرار دادن بازار جدید استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: تیزر تبلیغاتی چیست؟

۳- مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

مشتریان هدف اولین هدف لوگو است. از مشتری درخواست کنید تا حدالمقدور ریزترین نکات را بیان کند. به هر میزان که جزئیات دقیق تر باشند، طراحی موثرتر و ارزشمندتر خواهد بود.

۴- موفق ترین کانال های بازاریابی شما چه هستند؟

این که شما بدانید شرکت در چه کانال هایی موفق تر است، کمک می کند تا هم بدانید شرکت از بازاریابی سنتی بیشتر استفاده می کند یا آنلاین و این که لوگویی که قرار است طراحی کنید، در کجا نمایش داده می شود.

۵- می خواهید دیگران چه برداشتی از برندتان داشته باشند؟

این سوال همان سوال “هویت برند شما چیست” می باشد. اما برخی شرکت ها نمی دانند هویت چیست و برخی دیگر هم به راحتی می توانند شخصیت یا هویت برندشان را بشناسند. سعی کنید از مشتری بقدر کافی سوال بپرسید تا درباره استراتژی کسب و کارش اطلاعات کسب کنید، مثل رسمی یا غیر رسمی، مدرن یا سنتی بودن شرکت.

سوالات مهم طراح درباره طراحی لوگو

۶- ماموریت و ارزش های برند شما کدام هستند؟

ارزش ها و ماموریت های برند مهم ترین بخش است. برای مثال اگر برندی خود را وقف حفاظت از محیط زیست کرده است، می تواند نماد مستقیم یا غیر مستقیم از محیط زیست در لوگویش بکار ببرد.

۷- آیا موضوعاتی هست که مایلید از آنها بپرسید؟

این سوال به این دلیل پرسیده می شود که از خطاهای احتمالی دوری شود.

۸- رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

با شناختن رقبای کسب و کار می توان اطلاعات زیادی درباره شرکت بدست آورد. زمانی که لوگوی شرکت رقیب را بتوانید بررسی کنید می توانید لوگوی مشتری را خاص و منحصربفرد طراحی کنید. پرسیدن نظرات مشتری هم در این زمینه می توان در کسب نکات مثبت و منفی لوگو به شما کمک کند. رقابت کسب و کارها معمولا یکسان است و به همین علت هم بهتر است از ترندهای یک صنعت مطلع شوید تا شباهت ایجاد نشود.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای انتخاب بهترین شرکت برای ساخت تیزر تبلیغاتی

۹- از چه لوگوهایی خوشتان می آید؟

مشتری ها معمولا نسبت به جزئیات لوگو نظری ندارند. با پرسیدن این سوال به آنها کمک کنید که الهام بگیرند. حتی می توانید به همراه یکدیگر لوگوهای مشابه را ببینید و نظراتشان را بپرسید.

۱۰- چه نکاتی را در برند کنونی خود دوست دارید و یا دوست ندارید؟

طراحی لوگو، فرمتی برای بهبود استراتژی برندینگ است. شاید مشتری به اندازه طراح نتواند در این باره نظر دهد اما دانستن نکات می تواند برای طراح مفید واقع شود.

۱۱- چقدر راجع به این کار مطمئن هستید؟

این سوال می تواند آغاز خوبی برای یک مکالمه باشد، بهتر است که همان اول کار با مخالفت ها روبه رو شوید و تا انتها با آنها دست و پنجه نرم کنید‌. برای آماده کردن مشتری می توانید لیستی از تصمیم هایی را تهیه کنید که مشتری باید بگیرد، مثل فهرست رنگ ها، تصاویر، جنبه های فنی کار، فرمت و یا وضوح کار. با این کار مشتری اگر هنوز تصمیم قطعی نگرفته باشد، نهایتا تصمیم می گیرد.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x