طراحی سایت آموزشی با ظاهر گرافیکی زیبا و جذاب

در دنیای امروزی که تکنولوژی حرف اول را می زند ، داشتن یک وب سایت برای پیشرقت و رونق کسب و کار لازم است. حدود دو سال است که شیوع ویروس کرونا به طور کامل روند زندگی افراد و فعالیت کسب و کارها را تغییر داده است و طراحی وب سایت یک از کارهایی بوده است که در این وضعیت بحرانی به همه چیز کمک کرده است. طراحی سایت آموزشی ، از اهمیت بالایی برخورددار است به طوری که در با استفاده از آن مراکز آموزشی توانستند به آموزش خود ادامه دهند. ما در این مقاله از وب سایت ، قصد داریم تا بیشتر در مورد طراحی سایت آموزشی صحبت کنیم پس تا آخر با ما همراه باشید.

طراحی سایت آموزشی

اهمیت طراحی سایت آموزشی

با داشتن یک وب سایت آموزشی افرادی مثل دانش آموزان ، معلمان ، دانش جویان و … می توانند در فضایی مجازی به امور تحصیلی بپردازند. شما با داشتن یک وب سایت آموزشی می توانید تمامی امور تحصیلی را در بستری اینترنتی که کربران زیادی از آن استفاده می کنند ، ارائه دهید.
شما با استفاده از یک وب سایت ، می توانید کسب و کار خود را با هزینه ای بسیار کمتر نسبت به آموزشگاه یا سایر مراکز آموزشگاهی ، گسترش دهید و به موفقیت دست پیدا کنید. شما با استفاده از این راه ، می توانید در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنید برای مثال : هزینه ای بابت رفت و آمد و یا برق و آب و گاز و پرسنل داده نمی شود و شمما می توانید آموزش را با بالاترین امکانات و کیفیت ارائه دهید.

طراحی سایت آموزشی حرفه ای

امکانات و مزایا طراحی وب سایت

طراحی ریسپانسیو

ریسپانسیو یا به انگلیسی (Responsive) به معنای واکنشگرا بودن وب سایت می باشد. واکنشگرا بودن وب سایت به این معنی است که سایت طراحی شده مورد نظر در دستگاه های مختلف مثل گوشی ، تبلت و دسکتاپ نمایش و عملکرد خوبی داشته باشد. هم اکنون بیشتر کاربران از گوشی تلفن همراه ، نسبت به لپتاپ یا تبلت استفاده می کنند. برای تعریف بهتر واکنشگرا بودن وب سایت به عنوان مثال وب سایت نباید در هنگام زوم کردن ، افقی کردن دستگاه ، اسکرول کردن و … به مشکل بخورد.

طراحی جذاب

وب سایت طراحی شده باید از ظاهری بسیار زیبا و جذاب برخورددار باشد تا بتواند رضایت کاربران را به دست بیاورد. برای داشتن یک وب سایت آموزشی موفق ، باید طراحی جذاب با استفاده از انیمیشن های گرافبکی انجام داده شود. شما با طراحی سایت آموزشی می توانید یک وب سایت بسیار شیک با ظاهر گرافیکی بسیار جذاب و زیبا داشته باشید.

بیشتر بخوانید : مزایای طراحی سایت

طراحی سایت آموزشی با امکانات کامل
  • محتوا با کیفیت
    وب سایتی که برای شا طراحی شده است ، باید بسیار انعطاف پذیر باشد ، یعنی این که بتوان در آن موضوعات مختلفی گنجاند و راجب آن ها تولید محتوا کرد. شما باید قبل از انجام طراحی سایت آموزشی ، هدف و موضع خود را انتخاب کنید و پس از اتمام مراحل طراحی ، محتواهای آموزشی بسیار با کیفیتی را در وب سایت بارگذاری کنید تا بتوانید رضایت کاربران را به دست بیاوید.
  • سایر امکانات شامل موارد زیر است :

  • امکان برگذاری امتحانات به صورت آنلاین
  • تاریخچه و معرفی مرکز آموزشی
  • دوره های آموزشی در حال برگزاری
  • اخبار آموزشگاه و سایر اخبار مربوطه
  • شرایط و نحوه ثبت نام کاربران برای شرکت در کلاس ها
  • برنامه زمان بندی کلاس ها
  • معرفی کتاب ها و جزوه های آموزشی
  • ارائه کتاب ها و جزوات آموزشی به صورت آنلاین
  • صدور کارنامه اعلام نتایج زبان آموزان
  • تصاویر و ویدیو های آموزشی
  • گالری تصاویر آموزشگاه
  • امکان درج نظرات راجع به دوره های آموزشی و فعالیت آموزشگاه
  • امکان گفتگو با اساتید آموزشگاه
  • پشتیبانی قدرتمند
  • ایجاد انجمن گفتگو
  • معرفی اساتید و پرسنل آموزشگاه
  • برگذاری نظرسنجی به صورت کاملا آنلاین
  • امکان پرداخت کردن شهریه به صورت آنلاین
  • شما در طراحی سایت آموزشی می توانید در زمینه های : مدارس ، آموزشگاه هنری ، دانشگاه ها ، آموزشگاه ها و اداره های فنی وو حرفه ای ، آموزشگاه های ورزشی ، مهد کودک و تدریس خصوصی ، آموزش زبان و … وب سایت طراحی کنید.
  • بیشتر بخوانید : طراحی سایت آموزش زبان
طراحی سایت آموزشی ارزان قیمت

اهمیت طراحی سایت آموزشی

انتخاب روش ساخت

در اولین مرحله از طراحی وب سایت ، شما باید ابتدا انتخاب کنید که وب سایت شما با چه روشی ساخته می شود. دو مورد از رایج ترینن روش ها برای طراحی وب ، وردپرس و کدنویسی هستند که هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند. با استفاده از وردپرس می توان با بهره گرفتن از قالب های آماده و ارزان ، وب سایت هایی با ظاهری زیبا ، امکاناتی فراوان و هزینه مناسب طراحی کرد. در کدنویسی می توان با استفاده از زبان های برنامه نویسی ، وب سایت هایی بسیار تخصصی و منحصر به فرد با ظاهری فوق لعاده و امکاناتی نا محدود ساخت. در مقایسه با هم ، وردپرس امکانات کمتری نسبت به کدنویسی دارد ولی از سوی دیگر ، وردپرس به دلیل سهولت کار ، هزینه کمتری ، و زمان کمتر نسبت به کدنویسی گزینه محبوب تری است.

تهیه هاست

برای این که بتوان وب سایت را در اینترنت آپلود کرد ، باید آن را در فضای بارگذاری کرد. هاست فضایی میهمانی است که می توان تمامی اطلاعات داخل وب سایت مثل فیلم ، عکس ، متن و همه چیز دیگر را در آن بارگذاری کرد. تهیه هاست به صورت دوره ای است و پس از اتمام دوره ، باید قرارداد آن را تمدید کرد. در طراحی سایت آموزشی ، از بهترین هاست ها با بهترین سرعت و کیفیت استفاده می شود.

تهیه دامنه
دامنه به آدرس وب سایت گفته می شود. برای مثال دامنه وب سایت دیجی کالا ، digikala.com می باشد. تهیه دامنه نیز به صورت دوره ای می باشد و شما باید پس از اتمام وقت ، آن را تمدید کنید. این اختیار در دستان شما وجود دارد که دامنه وب سایتتان را انتخاب کنید.

طراحی و اجرای خواسته ها
پس از انتخاب روش طراحی ، تهیه دامنه و هاست کار طراحی وب سایت شروع می شود. طراحان در این مرحله با ساخت یا استفاده از قالب های آماده پوسته وب سایت شما را حاظر می کنند و پس از آن المان های خواسته شده را در آن اعمال می کنند.

تحویل وب سایت و آموزش کار با پنل مدیریتی به کارفرما
پس از اتمام پروژه ، وب سایت به همراه آموزش پنل مدیریتی به کارفرما تحویل داده می شود. در صورت نیاز ، تغییرات درخواستی به درخواست کارفرما دوباره اجرا می شود.
در این مقاله سعی شد تا در مورد اهمیت ، امکانات و مزایا طراحی سایت آموزشی توضیح داده شود. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. شما عزیزان می توانید برای ثبت درخواست طراحی وب سایت ، کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره از طریق راه های ارتباطی زیر با شرکت پلاتو در ارتباط باشید.