برخی از مشکلات سئو سایت ها

مشکلات سئوی سایت ها چیست؟

مشکلات سئو سایت به دو دسته مشکلات آشکار و مشکلات پنهان تقسیم می شوند. اجرای سئو نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد تا سایت را با مشکل مواجه نکند. مشکلات در سئو می توانند رتبه سایت را پایین بیاورند که در این صورت مخاطبین کمتری سایت شما را می بینند. شناسایی مشکلات سئو سایت حتی از خود استراتژی سئو نیز سخت تر و مهم تر است. در این مقاله چند مورد از مشکلات پنهان و چند مورد از مشکلات آشکار سئوی سایت را نام می بریم.

مشکلات آشکار سئو

مشکلات تگ عنوان و متا سئو

 

مشکلات تگ عنوان

تگ عنوان همان عنوان صفحه است که برای گوگل بسیار مهم می باشد و می تواند نظر مخاطبان را جلب کند. اما گاهی مشکلاتی که در تگ عنوان ایجاد می شود سئو را هم دچار آسیب می کند. این مشکلات معمولا به سه صورت هستند؛ صفحه ای تگ عنوان نداشته باشد که یعنی گوگل صفحه را بی کیفیت تلفی می کند. تگ عنوان های تکراری که باعث می شوند مخاطب زمان جستجوی مطلب مد نظرش گیج شود و نتواند صفحه را به درستی باز کند. تگ عنوان های طولانی هم از مشکلاتی ست که سایت با آن روبه رو می شود، زمانی که عنوان صفحه بیشتر از ۶۰ کارکتر یا ۶۰۰ پیکسل باشد گوگل حروف اضافی را به صورت سه نقطه نشان می دهد.

مشکلات متا دسیکریپشن

توضیحات متا در صفحه جستجو به مخاطبان نمایش داده می شود و هر چه این توضیحات جذاب تر باشند، امکان این که مخاطب بر روی وب سایت شما کلیک کند بیشتر است. مشکلات متا نیز به سه صورت می باشند؛ زمانی که فراموش می کنید تا توضیحاتی برای بخش متا قرار دهید در این صورت گوگل اولین جمله از صفحه را به جای توضیحات متا قرار می دهد. توضیحاتی که در متا قرار می دهید، تکراری هستند که در آن صورت موتورهای جستجو در اولویت بندی صفحات به مشکل بر می خورند. و یا توضیحاتی که بسیار طولانی یا کوتاه باشند، در این صورت هم گوگل متای شما را نمی پسندد و امتیاز کمی می دهد.

مشکلات خطای ۴۰۰

خطای 400 در سایت ها

خطای ۴۰۰ مربوط به آن دسته از مشکلات است که باعث می شوند مخاطبان و ربات های موتور جستجو به سایت شما دسترسی نداشته باشند. این مشکل بر روی سئوی سایت تاثیرات منفی زیادی می گذارد و باید سریعا رفع گردد. خطای ۴۰۰ را می توان با ابزارهای بررسی سئو سایت بیابید.

مشکلات خطای ۵۰۰

خطای ۵۰۰ همان خطای سرورهای داخلی می باشد که سبب می شود سایت برای کاربران نمایش داده نشود و به آن ها ارور می دهد. خطای ۵۰۰ را نیز می توان با ابزارهای بررسی سئو سایت در عرض چند دقیقه شناسایی و رفع کرد.

مشکلات لینک های شکسته

لینک های شکسته یعنی لینک صفحه هایی که کاربر نمی تواند آن صفحه را پیدا کند و یا به آن دسترسی داشته باشد. اگر تعداد کمی لینک های شکسته دارید برای سایت تان خیلی مضر نیستند اما اگر تعداد آن ها زیاد است قطعا برای سایت تان اثرات مخربی را به همراه خواهد داشت. لینک های شکسته میزان خزش سایت را کاهش می دهند. زمانی که سایت تان لینک های خارجی و داخلی خوبی داشته باشد، یعنی آن که محتوای با کیفیتی هم دارد.

مشکلات در تصاویر بدون متن جایگزین

تصاویری که متن جایگزین ندارند یا همان تگ alt تن ها خالی است، باعث می شوند که خزنده های گوگل تصاویر را به خوبی درک نکنند. آن ها محتویات تصویر را شرح می دهند.

مشکلات ایندکس صفحات سایت

زمانی که سایت تان ایندکس نشده باشد، با سرچ نام برندتان در گوگل سایت بالا نمی آید. برای حل مشکل ایندکس صفحات سایت، URL سایتتان را به گوگل اضافه کنید تا رفع شود. این کار نیز به کمک ابزارهای سئو سایت قابل حل است.

مشکلات فایل Robot.txt

Robot.txt رباتی است که آدرس صفحات را به گوگل می دهد تا گوگل آن اطلاعات را ایندکس کند. اگر متوجه شدید که سایت تان ایندکس نمی شود یعنی Robot.txt دچار مشکل شده است. این مشکل باعث می شود که ترافیک سایت تان تا حد زیادی کم شود.

مشکلات تولید محتوا

محتواهای کپی شده، کوتاه و تکراری اصلا برای مخاطب جذاب نیست و یک امتیاز منفی برای سایت می باشد. بهتر است برای محتواهایتان درباره ی یک موضوع کاملا تحقیق کنید و سپس آن را در سایت قرار دهید. همچنین از کلمات لانگ تیل یا کلمات کلیدی Isi کمک بگیرید. استفاده از تصاویر، پادکست ها، ویدیو در کیفیت محتوا بسیار موثر است.

مشکلات بهینه سازی نسخه موبایلی سایت

به دلیل آن که استفاده از موبایل بسیار زیاد شده است، گوگل فاکتوری را برای رتبه دهی گذاشته است که سایت برای گوشی های موبایل هم بهینه سازی شده باشد. اگر سایت برای کاربران بهینه سازی نشده باشد، میزان بسیار زیادی از کاربرانی که می توانند از سایت دیدن کنند را از دست می دهد. همچنین یکی از مشکلات دیگر که برای سایت هایی که موبایل فرندلی نیستند پیش می آید، نزدیک بودن دکمه های سایت به یک دیگر است. در این صورت هم مخاطب نمی تواند به راحتی در سایت بچرخد و سریعا از سایت خارجی می شود.

مشکلات سرعت سایت ها

مشکلات عنوان سئو از لحاظ کلمات کلیدی سایت خود و رقبا

عنوان سئو باید حتما با توجه به کلمه کلیدی صفحه سایت خودتان و عنوان سایت های رقبا نوشته شود. این نوع مشکلات باید سریعا رفع گردد و دوباره کلمات بازنویسی شوند.

مشکلات عکس ها و تصاویر

عکس ها در متن مقاله بسیار تاثیر گذارند و برای جذب مخاطب مهم می باشند. هر چقدر که کیفیت عکس شما بهتر باشد، یعنی مقاله و محتوای صفحه تان نیز با کیفیت و خوب است. همچنین اگر حجم عکس زیاد باشد سرعت لود شدن صفحه بیشتر می شود و این یعنی امتیاز منفی برای سئو سایت.

مشکلات در بردکرامب

بردکرامب راهنمای مسیر طی شده در سایت می باشد و به کاربر کمک می کند تا بداند در کجای سایت قرار داد. زمانی که این بخش دچار مشکل می شود گوگل به راحتی نمی تواند صفحات را خزش کند و به آن امتیاز دهد. در نتیجه باعث پایین آمدن امتیاز سایت می شود.

مشکلات پنهان سئو

خطاها و مشکلات پنهان در سئو از مشکلات آشکار هم مهم تر هستند و رفع آن ها زمان بیشتری لازم دارد. این خطاها را از طریق آنالیز، تحلیل، مقایسه و رصد کلمات کلیدی می توانید دریابید. مشکلات پنهان سئو به وسیله ابزارهای خوب بررسی سایت قابل شناسایی اند.

شناسایی افت صفحات وب سایت

اگر بتوانید زمانی که سایت رقبایتان دچار افت شده است، آن را شناسایی کنید و با کمک ابزارهای سئو متوجه افت یا رشد رقبا شوید، می توانید بهترین زمان بندی را برای رشد خودتان داشته باشید. آگاهی از این مسائل سبب می شود تا شما بدون دردسر رتبه کلمات کلیدی هدف تان را متوجه شوید.

ثبت درخواست انجام سئو سایت 

رشد صفحه اشتباه

گاهی پیش می آید که در سایت تان صفحه ای که هدف شما نمی باشد رشد می کند و رتبه می گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق کلمه کلیدی صفحه رشد کرده را تغییر دهید و با لینک سازی داخلی به صفحه هدف مانع از رشد آن شوید.

مشکلات صفحات هم نوع خوار

زمانی که صفحات شما در کلمه کلیدی مشابهی رقابت می کنند، باعث می شوند تا رتبه ارگانیک و کلی سایت افت پیدا کند. برای رفع آن صفحاتی که کلمه کلیدی مشابه دارند را شناسایی کنید و آن ها را باهم ادغام کنید یا این که با ریدایرکت ۳۰۱ اطلاعات را به صفحه هدف منتقل کنید.

مشکلات مغایرت با صفحه هدف

بعضی اوقات شما کلمه کلیدی را برای صفحه A در نظر می گیرید. بر روی آن کار می کنید تا رتبه بگیرد اما گوگل به اشتباه صفحه ی B را برای آن کلمه کلیدی شناسایی می کند. با تحلیل سایت می توانید این مشکل را بیابید و حل کنید.

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x