طراحی بنر تبلیغاتی

از قدیم الایام تبلیغات به اشکال مختلف صورت می گرفت و هر چه زمان می گذشت، شکل و شیوه آن متناسب با زمانه تغییرات خاصی به خود می گرفت تا جذابتر به نظر برسد و مشتری پسندتر باشد. جذب مخاطب بیشتر از اهداف تبلیغات است. یکی از انواع تبلیغات، تبلیغات بنری است. اما باید دانست که بنر یک نوع تبلیغات بر روی تابلوهای شهری بوده که امروزه شکل خاص خود را به نحوی تغییر داده که در عرصه دیجیتال مارکتینگ، بر روی سایت ها از این نوع تبلیغات استفاده می شود. در ادامه متن در این خصوص مطالبی بیان شده و بخش های مرتبط و متنوع با آن را بیان می نماییم.

تبلیغات بنری چیست
خدمات پشتیبانی برای طراحی سایت پزشکی

مشاوره رایگان طراحی بنر تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید با تیم پلاتو در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کرده و ارسال کنید و یا اینکه با شماره ی درج شده تماس بگیرید.

ارتباط مستقیم

تبلیغات بنری چیست؟

تمام تبلیغات در اشکال مختلف آن، نوعی اطلاع رسانی در زمینه ای خاص هستند که جهت انجام آنها باید هزینه پرداخت شود. به واسطه تبلیغات می توان محصول را به فروش رساند. تبلیغات بنری امروزه از طریق فرم های گرافیکی بر روی سایت های دیجیتالی انجام می شود و برای متقاضی هزینه بر است. زمانی که در یک سایت تبلیغات بنری در بخش های مختلف ظاهر می شود و کاربر جهت کسب اطلاعات بر روی آنها کلیک می نماید، بر روی سایتی که تبلیغات مختص آنها می باشد، وارد خواهد شد. تبلیغات بنری متعدد هستند و عموما در قالب مستطیل شکل در سایت های مختلف دیده می شوند.

به عنوان مثال برخی از تبلیغات بنری محصولاتی هستند که به صورت ویدئویی طراحی شده اند. برخی دیگر به صورت سرتیتر یا پایین صفحات اینترنتی و در ابتدا یا پایان صفحه که امکان تمرکز افراد وجود دارد، دیده می شوند. گاهی اوقات نیز تبلیغات بنری بر اساس نمایش دادن لوگوی برندها است که به این سبب یک برند تبلیغ می شود.

اطلاعات بیشتر : سفارش ساخت انیمیشن

انواع تبلیغات بنری

تبلیغات بنری انواع مختلفی دارد که در قسمتهای قبل نیز از آنها نام برده شد و جهت پیگیری کاربران، نام تخصصی آنها عبارت است از: rich media ads، overlays، interstitials و sponsorship. هر کدام با توجه به کاربردها و کارکردهایی که دارند در میان افراد صاحب نظر شناخته شده اند که البته در این خصوص معرفی اجمالی در سطرهای بالا شده است.

در یک تقسیم بندی دیگر می توان گفت که بنرها یا ثابت هستند، یا در آن ها انیمیشن به کار رفته و یا بنرها تعاملی می باشند. شاید بیشترین طرفداران را طرفداران بنرهای انیمیشن دار تشکیل می دهند.

به طور کلی می توان این نوع تبلیغ را به سه دسته ی تبلیغات بنری ثابت، تبلیغات بنری کلیکی و تبلیغات بنری ریتارگتینگ تقسیم کرد.

هدف سفارش طراحی بنر تبلیغاتی

تبلیغات برای جذب مخاطب است. البته در گام اول تبلیغات همان معرفی است. تا زمانی که محصولی معرفی نشود، کاربران و مخاطبان آن را نشناخته و از مزیت ها و یا معایب آن اطلاعی نخواهند یافت. در نتیجه می توان اهداف اولیه تبلیغات بنری را معرفی محتوا و یا محصول و همچنین بالا بردن تعداد مخاطبان دانست. در فضای مجازی زمانی که تبلیغاتی رخ می دهد، این تبلیغ می تواند از طریق کاربران مختلف از طریق سایت ها دست به دست شده و داده ها منتقل گردند که یک مزیت بسیار بزرگ است. شاید هدف بزرگتر این نوع تبلیغات را بتوان آینده نگری دانست. به واسطه این نوع تبلیغات می توان مسیر آینده را نشان داد. یعنی مخاطب امروز را با محصول فردا آشنا کرد.

همچنین می توانید با سفارش ساخت تبلیغات بنری، بهتر خود را به دیگران بشناسانید. رتبه ی گوگل سایت خود را افزایش دهید و اعتبار و بزرگ بودن کسب و کارتان را مطرح کنید.

یک نکته مهم در اهداف این نوع تبلیغات آن است که می توان به واسطه آنها تعیین نمود که کارایی بخش هایی که در خصوص آنها تبلیغات صورت پذیرفته است، چقدر است؟ یعنی تبلیغات می تواند نشان دهد که آیا مخاطب تمایل دارد تا به بخشی وارد شود که فقط به واسطه تبلیغات با آن آشنا شده است؟

بیشتر بخوانید : سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی

ویژگی تبلیغات بنری

دیگر زمان آن رسیده است که تبلیغات کاغذی کنار گذاشته شوند که علاوه بر حمایت از محیط زیست، مجموعه بزرگتری از مخاطبان در تیر رس تبلیغات قرار خواهند گرفت. لذا یک تبلیغ دیجیتالی باید سرآمد بوده و خلاقانه تولید شود. در کمترین محتوای تولید شده، بیشترین خروجی را ارائه دهد. در طراحی آن نیز باید تصاویر به گونه ای باشند که مخاطب با دیدن آن تصویر به سرعت به نهایت کار دست یابد. همچنین با تبلیغات بنری می توان به مخاطبان بیشتری دست یافت و هر گونه مشتری را هدف قرار داد.

نحوه سفارش ساخت بنر تبلیغاتی

البته تیم ما می توانند بنر شما را در سایت های خارجی و سایت های ایرانی در صورت لزوم به اشتراک بگذارند.

در سایت های خارجی می توان از گوگل برای انجام این کار استفاده نمود. گوگل ادوردز از جمله این موارد است که به واسطه آن می توان سفارش را انجام داد. اما در سایت های داخل کشور شاید روش تعامل و نقل و انتقال داده مسیری باشد تا بتوان تبلیغات بنری را انجام داد. در ایران می توانید در سایت های پر بازدید و سایت های خبری تبلیغات بنری خود را درج کنید.

استودیو پلاتو تمام سایت های پر بازدید و سایت های خبری که می توان تبلیغات بنری در آنها درج کرد را شناسایی کرده است که بر اساس هدف شما، بهترین ها را انتخاب کرده و بنرتان را منتشر می کند.

نکاتی که لازم است در هنگام سفارش طراحی بنر به آن توجه شود

این نوع از تبلیغات باید به گونه ای طراحی شوند که باعث فرار مخاطب نشوند. به دور از غلو و بزرگ نمایی نامفهوم نباشند. از سوی دیگر استفاده از متخصصی که هم در حوزه دیجیتال و هم در حوزه طراحی و تولید محتوا فعالیت دارد، می تواند کمک بسیار بالایی باشد. تولید این نوع از تبلیغات نوعی حرفه ای گری است که فقط متخصص مربوطه با تسلط بر جوانب کار می تواند کاربر را به سرمقصد برساند.

نحوه ی سفارش انواع تبلیغات بنری

تعرفه سفارش ساخت تبلیغات بنری

تبلیغات بنری را می توان به طرق مختلف انجام داد. مثلا با استفاده از همکاری در فروش و مشارکت در خدمات یک سایت، تبلیغات خود را بر روی سایت آنها قرار داده تا یک مشارکت دو جانبه انجام شود، یا این که به صورت تبلیغات کلیکی اقدام نمایید و یا این که در مدت زمانی که مشتری علاقه مند است با پرداخت پول، تبلیغات بر روی سایت باشد.

نکته مهم در این خصوص آن است که تعرفه سفارش ساخت تبلیغات بنری یکسان نیست و بسته به این که بر روی چه سایتی این کار در حال انجام است و یا این که اندازه تبلیغات نسبت به صفحه سایت تبلیغ کننده چقدر است، تعیین می شود. تمام این موارد می تواند بر قیمت و تعرفه قیمتی معرفی شده برای تبلیغات اثرگذار باشد.

انجام تبلیغات بنری در فضای دیجیتال و فضاهای اجتماعی ضروری است زیرا به واسطه آن می توان حجم فروش را افزایش داد. البته این کار می تواند در حجم بالا و فروش بالا رخ دهد و یا این که تعداد مشتری کم اما دریافت مبلغ فروش در حد بالایی باشد. پس این مورد نیز می تواند به عنوان اهداف دیگر این موضوع تلقی گردد.

در نتیجه با توجه به مطالب گفته شده فوق، تعرفه این محصول در یک سایت ویژه با سایت معمولی کاملا متفاوت خواهند بود.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x