طراحی لوگو و لوگوموشن
ساخت لوگو و لوگوموشن

تحلیل رایگان کسب و کار شما

سفارش طراحی لوگو موشن

آیا تا به حال یک برند شناخته شده بدون لوگو موشن دیده اید؟

در شرایط کنونی و با افزایش رقابت بین شرکت های مختلف برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات، نیاز به برند شدن و شناخته شدن بسیار افزایش یافته است.

تکنیک های مختلف تبلیغات و استفاده از پس زمینه ذهن انسان، باعث می شود که نام ها بیشتر در ذهن باقی بمانند. از میان این تکنیک ها می توان به لوگو موشن اشاره کرد.

با سفارش لوگو موشن حرفه ای، برای برند تجاری خود می توانید آن را در محیط های مختلف رسانه ای استفاده کنید تا ماندگاری و شناخته شدن نام شرکت شما افزایش یابد.

لوگو موشن چیست؟

لوگو موشن که از دو عبارت لوگو و موشن (logo motion) تشکیل شده است دقیقا همان چیزی است که در اسم آن بیان می شود، یعنی یک لوگوی متحرک یا حرکت کردن لوگو را شامل می شود. لوگو موشن ها به فایل های ویدیویی گفته می شوند که با نرم افزارهای حرفه ای و به صورت خلاقانه و با ایده های جدید ساخته می شوند. این ویدیوها بسیار کوتاه هستند و در آن لوگو و نام تجاری به صورت متحرک به نماش در می آید و تا در ذهن مخاطب القا شود.
لوگو موشن ها را با نام های دیگری نیز استفاده می کنند که لوگو اینترو یکی از این نام های شناخته شده است.

مشخصات یک لوگو موشن حرفه ای

لوگو موشن که از دو عبارت لوگو و موشن (logo motion) تشکیل شده است دقیقا همان چیزی است که در اسم آن بیان می شود، یعنی یک لوگوی متحرک یا حرکت کردن لوگو را شامل می شود. لوگو موشن ها به فایل های ویدیویی گفته می شوند که با نرم افزارهای حرفه ای و به صورت خلاقانه و با ایده های جدید ساخته می شوند. این ویدیوها بسیار کوتاه هستند و در آن لوگو و نام تجاری به صورت متحرک به نماش در می آید و تا در ذهن مخاطب القا شود.
لوگو موشن ها را با نام های دیگری نیز استفاده می کنند که لوگو اینترو یکی از این نام های شناخته شده است.

انواع لوگو موشن

لوگوموشن ها را با توجه به نوع سفارش به دو دسته تقسیم می کنند:
۱. لوگوموشن آماده
۲. لوگوموشن اختصاصی

از نظر قالب و نمایش نیز لوگوموشن ها در دو دسته متفاوت قرار می گیرند:
۱. flat
۲. ۳D

لوگوموشن آماده

لوگوموشن آماده از نظر هزینه ساخت مقرون به صرفه تر است اما ویژگی منحصر به فرد بودن و خاص بودن را ندارد، چرا که در این نوع لوگوموشن ها از قالب های آماده ای استفاده می شود که به صورت کلی طراحی شده اند و به صورت لایه باز هستند. کارفرما برند و لگوی خود را به سازنده تحویل می دهد و شرکت سازنده لوگوموشن آماده را با استفاده از برند این شرکت، شخصی سازی می کند.

لوگوموشن اختصاصی

لوگوموشن اختصاصی به صورت ویژه و منحصر به فرد طراحی می شود اما هزینه آن بالاتر می باشد. تفاوت شرکت های سازنده لوگوموشن و طراحان بیشتر در لوگوموشن های اختصاصی دیده می شود، چرا که خلاقیت و ایده پردازی آنها باید به کار گرفته شود و بدون کپی کردن و یا تکرار کردن، یک لوگوموشن منحصر به فرد تحویل کارفرما بدهند.
لوگوموشن های معروفی مانند اپل، یاهو، نایک، لوگوموشن گوگل و ... در این دسته قرار می گیرند که مشابه آنها در هیچ جایی وجود ندارد.

لوگوموشن Flat

لوگو موشن Flat محصولات آماده یا اختصاصی در زمینه لوگوموشن اگر به صورت ساده و تخت در فضای دو بعدی طراحی شوند به عنوان لوگوموشن flat شناخته می شوند. این نوع لوگوموشن به دلیل عدم نیاز به نمایشگرهای اختصاصی، قابل استفاده بودن در انواع وسایل دیجیتالی مانند موبایل و انواع تبلت ها، لپ تاپ ها و نمایشگرهای خانگی و شهری، بیشترین میزان سفارش را دارند و مخاطب با آنها ارتباط خوبی برقرار می کند.

لوگوموشن ۳D

تصاویر سه بعدی جزئی از رسانه های امروز می باشند که هنوز به فراگیری کامل نرسیده است اما طرفداران خاص خود را دارد. شرکت های بین المللی که در زمینه دیجیتال نوین فعالیت دارند و در حال رقابت با بزرگترین کمپانی ها می باشند از لوگوموشن های سه بعدی بهره می برند. این نوع لوگوموشن ها داری حجم هستند به همین دلیل از نظر کارشناسی تبلیغات می توانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

کدام یک از انواع لوگوموشن
برای کسب و کار شما مناسب است ؟

با ما تماس بگیر

اهداف استفاده از لوگوموشن چیست؟

قبل از اینکه برای سفارش لوگو موشن و ساخت آن از هر نوعی، هزینه کنیم، باید هدف های خود را از تهیه آن مشخص کنیم. زمانی که اهداف مشخص باشد، ارزش ساخت لوگو موشن به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می کند و کارفرما هزینه پرداختی در این زمینه را به عنوان یک سرمایه گذاری قوی بر روی تجارت خود درک خواهد کرد.

برند سازی و بالابردن ارزش آن

اولین گام در زمینه برند سازی تکرار یک برند در شرایط مختلف است که چشم و ذهن بیننده با آن آشنا باشد و در شرایط مختلف به راحتی آن را پیدا کند، مانند یک برند مطرح خوراکی که مشتریان به راحتی آن را در فروشگاه پیدا می کنند. همراهی لوگو موشن با محصولات درجه یک، ارزش برند را نیز بالا می برد و مصرف کننده به شناخت کامل تر و درک بهتری از محصول دست پیدا می کند.

تبلیغات

اسم ها و برندهایی که تکرار نشوند از یاد خواهند رفت. این یک شرط مهم در موفقیت تجاری است. حتی اگر برند شما در حال حاضر موفق است باید بدانید که رقبا با سرعت بالایی در حرکت می باشند و نیاز است که همچنان برند شما دیده شود، تبلیغات شود و در معرض عموم باشد. لوگوموشن ها به صورت کوتاه به برند و محصول اشاره می کنند اما ماندگاری بالایی دارند استفاده از آنها در موقعیت های زمانی و مکانی مختلف تاثیرگذاری بالایی دارد.

منحصر به فرد شدن

یک طراحی خاص برای لوگوموشن برند شما می تواند ابعاد خاصی از شرکت و محصولات را معرفی کند که باعث شود مصرف کننده شما را برتر از دیگر شرکتهای مشابه ببیند. در نتیجه در زمان خرید یا سفارش نیاز خود، برند شما را در نظر می گیرد.

تکنیک ساخت لوگوموشن حرفه ای

زمانی که درخواست سفارش لوگوموشن دارید، باید توجه داشته باشید ایده و خلاقیت به تنهایی نتیجه بالایی را ایجاد نمی کند، تخصص استفاده از نرم افزارها و تکنیک های مختلف است که همراه ایده، یک نتیجه حرفه ای و بی نظیر را خلق می کند. در این راستا می توان به تکنیک هایی مانند لوگوموشن های رئال، انیمیشنی، سریالی و قسمتی و موارد دیگری از جمله Morphing، Typographic Animation و Animated Illustrations اشاره کرد.

نرم افزارهای تخصصی ساخت لوگوموشن

برای ساخت یک لوگو موشن حرفه ای نیاز به نرم افزارهایی با قدرت بالا در زمینه تدوین می باشد که با آنها امکان ایجاد هر نوع جلوه ویژه دیداری و شنیداری وجود داشته باشد. همچنین طراح بتواند برای سفارش های انیمیشنی، سفارشات دو بعدی و سفارشات سه بعدی از آن نرم افزار استفاده کند. برخی از معروف ترین نرم افزارهای ساخت لوگوموشن عبارتند از :

Adobe After Effects

این نرم افزار پر قدرت در دنیای رسانه و دیجیتال امروز بسیار شناخته شده است و توانایی های برجسته ای مانند طراحی و ایجاد انواع جلوه ویژه، استفاده از افکت های نوری و صدا، قابلیت ساخت انیمیشن، امکان ایجاد تصاویر سه بعدی و دو بعدی را دارد.

افتر افکت نرم افزار طراحی لوگوموشن

Adobe Photoshop

این نرم افزار شناخته شده در طراحی لوگو و ایجاد تصاویر خاص کارایی زیادی دارد. اینکه بهترین لایه های اولیه را بتوانیم با آن آماده کنیم تا در تدوین نهایی تصاویر حرفه ای و با کیفیتی را در اختیار داشته باشیم.

فتوشاپ نرم افزار طراحی لوگوموشن

سایر

نرم افزارهای دیگری مانند Maxon Cinema 4D ،BLENDER 3d ، Autodesk 3ds Max و ... از دیگر مواردی هستند که در این زمینه بسیار استفاده می شوند.

فضاهای قابل استفاده برای لوگوموشن

استفاده از لوگوموشن یا سفارش آن محدود به یک برنامه معرفی یا تولید محتوایی کوتاه نمی باشد بلکه شما می توانید از آن در شرایط و محیط های مختلفی استفاده کنید که مهمترین آنها شامل موارد زیر می شود :

فضای مجازی : توجه بخش زیادی از جامعه در شرایط کنونی به فضای مجازی جلب است و بازخورد بالایی در آن فراهم شده است، حضور شما در این فضا بسیار کمک کننده است و محصولات و برند شما در سطح جهانی قابلیت دیده شدن را دارند. محیط هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، آپارات و ... از این دست می باشند.

استفاده در تبلیغات : این تبلیغات می تواند به صورت رسانه عمومی باشد یا رسانه هایی که در موقعیت های مکانی خاصی استفاده می شوند مانند بیلبوردهای فروشگاه ها، پایانه ها، پاساژها و مراکز خرید، اتوبان ها و ...

استفاده در کنفرانس ها، همایش ها، نمایشگاه ها، مراسم ها و افتتاحیه و اختتامیه ها نیز از دیگر موارد پرکاربرد لوگوموشن ها می باشد.

راهنمای سفارش طراحی لوگوموشن

زمانی که یک نام تجاری به طور عمومی مطرح می شود و به عنوان نامی شناخته شده در جامعه از آن یاد می شود، اعتماد و رضایت کلی را با خود خواهد داشت و سطح فروش و ارائه خدمات آن نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین باید از تکنیک های تبلیغات و ماندگاری که لوگوموشن یکی از آنهاست استفاده کرد. پس باید برای سفارش بهترین لوگوموشن مناسب با زمینه فعالیت خود اقدام کنید.
۱. ابتدا در زمان انتخاب شرکت سازنده به سابقه و رزومه کاری آن و انواع لوگوموشن هایی که طراحی می کنند توجه کنید.
۲. در کنار اینها باید از قبل نوع فعالیت خود، محل استفاده از لوگو موشن، اهداف خود، مدت زمان لوگو موشن و ... را در نظر بگیرید.
۳. در طی یک جلسه مشاوره اطلاعات کامل در مورد انواع لوگو موشن را دریافت کنید و نمونه هایی از هرکدام را مشاهده کنید تا با شباهت ها و تفاوت های آنها بیشتر آشنا شوید و بتوانید درک بهتری نسبت به مناسب ترین لوگوموشن برای برند خود داشته باشید.