لوگو پلاتو

چگونه پیج اینستاگرامی موفقی داشته باشیم

مهمترین دغدغه کسب و کار ها، تبلیغات و دیده شدن نوسط مشتری هایشان است.امروزه با گسترش فضای ارتباطی میان فروشنده و مشتری در رسانه ها و فضای مجازی میتوان به جذب مخاطب گسترده پرداخت. اینستاگرام یکی از همین رسانه هاست که به خصوص در ایران از آن استقبال بسیار بالایی میشود و همین امر سبب شده تا بستری بی نظیر برای تبلیغات فراهم کند.برای این که کاربران از محصول شما بازدید بیشتری به عمل بیاورند باید کمپینی تبلیغاتی به این منظور تشکیل دهید و طبق اصول و قواعدی سعی کنید تا مخاطبان را حفظ و به تعداد آنها بیافزایید تا عرضه ای موفق تر داشته باشید.

نکات کلیدی برای افزایش فالورها

نام کابری قویی برای ساخت پیج در اینستاگرام انتخاب کنید که هم مرتبط با محصول و هم جذب کننده کاربران باشد.
  1. برای ارئه برند خود لوگو طراحی کنید.
  2. بر روی پیج خود پروفایلی جذاب برای مخاطب قرار دهید همچنین بیوگرافی نشان دهنده شخصیت برند شماست و دور نگاری از هدفمندی برندتان ارائه میکند.
میزان فالوور و بازدی ها و لایک ها: اولین چیزی که مخاطب به محض ورود به پیج نظرش را جلب میکند تعدا فالوور هاست چرا که نشان دهنده اعتبار آن پیج است. اگر تعدا فالوور زیاد نباشد به احنمال زیاد آن مشتری را از دست داده اید. اما اگرتعداد بازدید ها و لایک هایتان متناسب با فالوور هایتان و با تعداد بالایی باشد عده بسیاری از افراد را جذب پیج خود خواهید کرد. انتخاب بهترین زمان برای انتشار پست: در طول روز پست ها و تصاویر زادی برای کاربر به نمایش گذاشته میشود. بهترین زمان برای انتشار پست هایتان زمانی است که کاربر شما آنلاین است. چرا که پست شما در صدر بازدید کاربر قرار خواهد گرفت و در بدو ورود کاربر اولین چیزی که مقابل چشمانش ثرار میگیرد تبلیغات شماست. انتشار بیشتر ویدئو نسبت به عکس: تاثیر گذاری یک ویدئو و همچنین توانایی مانور ان نسبت به عکس بسیار بالاتر استمیتوان با انتشار یک ویدئوی تبلیغاتی کولاکی کرد کهبا ارائه صدها عکس امکان پذیر نیست. همچنین قابلیت استفاده از ترفند های سیتمایی و انیمیشن و موشن گرافی در ویدئو بیشتر است. استفاده از کاور جذاب برای ویدئو و همچنین استفاده ازنرم افزار های ویرایش فیلم کمک شایانی در بازدید از ویدئوی شما میکند. کاور همان عکسی است که در ابتدای پخش ویدئو برای کاربر به نمایش گذاشته میشود پس اگر عکس به همراه متنی جذاب در کاور وجود داشته باشد حتی اگر در انبوه پست های اکسپلور قرار داشته باشد مخاطبان انبوهی را به پیج شما روانه خواهد کرد. استفاده صحیح از استوری: بهترین راه است برای این که افراد خارج از صفحه شما جذب پیجتان شوند اسفاده از استوری هاست از آنجا که استوری ها زمان زیادی را از کاربر نمیگیرند در نتیجه استقبال از آنها بیشتر از دیگر کاربرد هاست. همچنین ایجاد استوری موفق و کاربردی و همچنین تعامل بیشتر با کاربران سبب افزایش بازدید های شما خواهد شد. استفاده از هشتگ در پستهایتان: استفاده از هشتگ در پست ها میتواند بازدی از پستهایتان را تا 10 برابر بیشتر کند. اگر استفاده از هشتگ را بلد باشید میتوانید غوغایی در پیج خود ایجاد کنید تا فروش و عرضه بیشتر داشته باشید.به یاد داشته باشید که نباید در استفاده از هشتگ زیاده روی کنید و یا از استفاده از هشتگ های نامربوط با پستتان خود داری کنید.میتوانید هشتگ های مورد استفاده رقیبتان را شناسایی کرده و آنها را نیز در زیر پستهایتان به کار گیرید. تبلیغات در پیج های مرتبط با پیج خود راه دیگری برای تبلیغ پیج اینستاگرام شماست. مثلا اگر لوازم ورزشی میفروشید میتوانید با پرداخت مبلغ به پیج های تناسب اندام بخواهید تا پیج شما را تبلیغ کنند. همچنین میتوانید بدون پرداخت هزینه و با تولید محتوا برای پیج مدنظر تبلیغات خود را گسترش دهید. بهره گیری مناسب از لایو اختیاراتی برایتان به همراه دارد مثلا به محض آغاز لایو ناتیفیکیشن برای کاربر ارسال میشود و اورا به بازدید از لایو تشویق میکند و مادامی که در حال اجرای لایو هستید استوری های شما در صدر استوری های مخاطب قرار میگیرد و به نحوی در دسترس فرد خواهید بود. افزایش تعامل با مخاطب: یکی از شروط اصلی برای مجاب کردن مخاطب است تا به دنبال کردن پیج شما ادامه دهد.راه های گوناگونی از جمله تشکیل کمپین تبلیغاتی و یا سوال پرسیدن از مخاطب برای ایجاد درگیری ذهنی برای مخاطب نصبت به محصول، در خواست از مخاطب برای کامنت گذاری در زیر پست ها، و یا حتی استفاده از محتوای تولید شده توسط مخاطبان برای افزایش جذابیت پیج در نظر آنها وجود دارد که بسیار موثر هستند چرا که افراد منتظر چالش های جدید از طرف صما خواهند بود که این فرصتی است برای تبلیغاتی اثر بخش تر. اغلب افراد برای سرگرمی و یا گذران وقت از اینستاگرام استفاده میکنند پس فضاهایی فان و سرگرم کننده برای کاربر ایجاد کنید تا بیشتر به پیج شما سربزند. برای فروش بیشتر میتوانید در ایم مه از سال مثل عید، شب یلدا و… تخفیفاتی برای دنبال کنندگان پیج اینستاگرامتان در نظر بگیرید. اینکار هم مخاطبان جدید برایتان به همراه دارد و هم فروش محصولتان در این ایم بالاتر خواهد رفت. به یاد داشته بایشد همیشه کیفیت پر ارزش تر از کمیت است. اگر مطالبی که جنبه آموزشی فراوان برای مخاطب دارند را برایش به نمایش بگذارید برای خواندن آن مطالب، تبلیغات شما را هم خواهد دی اما اگر پیج شما فقط به مسائل تبلیغتی بپردازد کاکرد خود را از دست داده و باعث آزرده خاطر شدن مخاطب میشود پس بدون توجه به تبلیغات فقط از آنها میگذرد. تعداد انتشار پست هارا در طول روز مدیریت کنید اگر در طول یک روز 10 پست به اشتراک گذاشته ولی در طول سه روز بعد هیچ پستی نگذارید موجب فراموش شدن برندتان میشود. پس استمرار و برنامه ریزی و دقت به زمان اشتراک گذاری پست امری بسیار پر اهمیت است. به دایرکت ها بسیار توجه کنید و سعی کنید در سریع ترین زمان به آنها پاسخ دهید. چرا که هم باعث میسود در دفعات بعدی به خاطر پیگیر بودنتان مشتری شما را انتخاب کند و هم باعث میشود که مبادا فرد از این دیر جواب دادن شما به پیج رقیبتان هم رجوع و از آن خرید کند. به یاد داشته باشید تبلیغات در اینستاگرام صاید کم هزینه تر از خیلی از روص ها باصد اما نیازمند پیگیری و تلاش فراوان است. اگر این موارد را رعایت کنید شک نکنید میتوانید فروش خود را بالابرده و بازار یابی بسیار موفقی داشته باشید.
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.