لوگو پلاتو

طراحی لوگو

آیا تا به حال یک برند معروف و بزرگ را بدون لوگو دیده اید؟ خیر، به دلیل اینکه هیچ موردی وجود ندارد. یک لوگو تاثیر عمده ای در درک مشتری برای برند شما دارد. یک لوگوی مناسب و جذاب می تواند قبل از هر چیزی برند شما را معروف کند و در ذهن افراد ماندگار شود.

آرم یا همان لوگو (Logo) تاثیر زیادی در اولین برداشتی که قرار است کسب و کار شما ایجاد کند، خواهد داشت، به افراد اطلاعاتی درباره نام تجاری شما می دهد و در صورت جذاب بودن آن، مشتریانی را به خود جذب می کند. همچنین یک طراحی عالی و حرفه ای آرم نه تنها قدرت برقراری ارتباط با آنچه را که شما در آن ایستاده اید را دارد، بلکه اولین تاثیر خوب را ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا در رقابت پیشرفت کنید.

برای طراحی لوگو باید چند نکته را در نظر بگیرید یعنی از تعریف هویت برند خود و درک اینکه چه چیزی یک لوگو عالی ایجاد می کند، تا انتخاب های مناسب طراحی و پیمایش روند طراحی بسیار تاثیر گذار است.

طراحی لوگو
خدمات پشتیبانی برای طراحی سایت پزشکی

مشاوره رایگان طراحی لوگو

برای اینکه بتوانید با تیم پلاتو در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کرده و ارسال کنید و یا اینکه با شماره ی درج شده تماس بگیرید.

ارتباط مستقیم

نکات مهم طراحی لوگو

در این ادامه مهمترین مراحل و نکات طراحی لوگو آمده است:

راهنمای سفارش طراحی لوگو

سبک های طراحی لوگو

بسیاری از عناصر مختلف وجود دارد که در طراحی لوگو تاثیر گذار هستند مانند رنگ، شکل، گرافیک و حتی تایپوگرافی. جداسازی هر مولفه و کارهایی که می تواند برای طراحی لوگوی شما انجام شود به شما کمک می کند مرحله به مرحله کار را پیش ببرید. لوگو در سبک های مختلفی طراحی می شود و تمام سبک ها برای هر کسب و کاری مناسب نیست درنتیجه باید در انتخاب سبک طراحی دقت نمایید.

          1- سبک کلاسیک

لوگوهای مرسوم، مد روز می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند اما به سرعت می توانند منسوخ شوند. یک سبک کلاسیک قدرت ماندن بهتری را به شما می دهد و می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. این زیبایی شناسی آن را ساده نگه می دارد و به پالت های رنگی دیوانه کننده، گرافیک یا فونت تبدیل نمی شود. یک سبک کلاسیک به مردم می گوید شما قابل اعتماد و خاکی هستید.

سبک کلاسیک در طراحی لوگو
سبک یکپارچه سازی در طراحی لوگو

          2- یکپارچه سازی با سیستم عامل های قدیمی (Retro or vintage)

این سبک طراحی مدتی است که مد شده است. آنها فورا گذشته ی شما را یادآوری می کنند و احساسات و دلتنگی را برانگیخته می کنند. یک لوگوی قدیمی به مشتریان می گوید که تاریخچه برای شما مهم است و هرآنچه می فروشید به درستی انجام می شود. این طراحی در پالت های قدیمی با رنگ قهوه ای و بژ و تطبیقی از هنر و زیبایی ساخته می شوند.

         3- مدرن و مینیمالیست (Modern and minimalist)

برندها اغلب سبک روشن و مینیمالیستی را انتخاب می کنند تا به مشتریان خود بفهمانند که بروز و مدرن هستند. این سبک از فضای سفید زیاد، جزئیات کم و خطوط ساده استفاده می کند که اغلب منجربه ایجاد لوگو های براق و روشن می شود.

سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان شما نشان می دهد که برند شما به روز و باحال است و می داند چه چیزهایی مهم است.

سبک مدرن در طراحی لوگو
سبک شاد در طراحی لوگو

          4- سبک شاد و سرگرم کننده (Fun and quirky)

این انتخاب محبوب برای برندهای دارای مشتریان جوان است. این سبک رنگارنگ و زیبا است و اغلب از نمادها یا تصاویر برای ایجاد نشاط مثبت و دوستانه استفاده می کند. سراغ یک مسکات (شخصیت جذاب و سرگرم کننده) و یا تصویر شیرین بروید که در برند شما جلوه می کند.

          5- سبک ترکیبی

 

این سبک پیام واضحی را منتقل می کند. می توان آن را با سبک های مینیمال و سرگرم کننده نیز ترکیب کرد یا همچنین آن را به صورت قدیمی و یا مدرن با ظاهری ساده و یا پیچیده طراحی کرد.

سبک ترکیبی در طراحی لوگو

انواع لوگو

علاوه بر سبک ها، 7 نوع لوگو اصلی نیز وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد لوگو خود از بین آنها انتخاب کنید. شما می توانید موردی را که به بهترین وجه با نام شرکت شما سازگار است انتخاب کنید یا با ترکیب آنها یک طرح منحصر به فرد ایجاد کنید.

  • علائم اختصاری یا مونوگرام (Lettermarks or monogram logos)

آرم های اختصاری می توانند برای ساده سازی نام شرکت شما عالی باشند به خصوص اگر نام شما بسیار طولانی باشد. این لوگو معمولا شامل چند حرف که از خلاصه ی نام تجاری بدست می آید ساخته می شود. مونوگرام بسیار ساده و در عین حال بسیار خلاقانه است. لوگو HP از مخفف نام هیولت پاکارد یا لوگو ge از مخفف عبارت جنرال الکتریک ساخته شده است.

این مونوگرام ها می توانند با سبک های مینیمالیستی طراحی شوند.

طراحی لوگو در انواع مونوگرام
طراحی لوگو با علائم اختصاری
طراحی لوگو در مدل مونوگرام
طراحی لوگو توسط علائم اختصاری
طراحی لوگو نوع مونوگرام
استفاده از علائم اختصاری در طراحی لوگو
طراحی لوگو مونوگرام
لوگو مونوگرام
  • لوگو نوشتاری یا تایپوگرافی (Wordmarks or logotypes)

لوگو نوشتاری یک روش بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما است. همانند لوگوهای مونوگرام هستند اما نام برند به طور کامل آورده می شود.

لوگوهای تایپوگرافی بر پایه فونت و نوشتار هستند و معمولا به صورت پیوسته طراحی می شوند. این مدل برای شرکت هایی که نام کوتاه و خاصی دارند بسیار مناسب است. لوگوی گوگل و یا لوگوی کوکاکولا از این نوع مدل استفاده کرده اند.

لوگو نوشتاری
لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگوتایپ
طراحی لوگوتایپ
لوگو تایپ
طراحی لوگو نوشتاری
لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگوتایپ
طراحی لوگوتایپ
لوگو تایپ
طراحی لوگو در مدل نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگوتایپ
لوگوتایپ
لوگو تایپ
لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگوتایپ
طراحی لوگوتایپ
لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگوتایپ
لوگو تایپ
لوگو تایپ
  • علائم تصویری یا سمبل (Pictorial marks or logo symbols)

علائم تصویری همان لوگوهایی هستند که بر پایه تصاویر و نمادها طراحی شده اند. تصاویر نمادین به راحتی قابل تشخیص هستند و برند شما را به وضوح معرفی می کنند. این لوگو مناسب کسب و کارهایی است که می خواهند یک تصویر را در ذهن مخاطب ماندگار کنند، مانند اپل که از یک عکس سیب استفاده کرده، یا توییر که عکس یک پرنده به کار برده است.

طراحی لوگو با علائم تصاویری
طراحی لوگو با سمبل
طراحی لوگو با علائم تصاویری
طراحی لوگو با نشانه ها
طراحی لوگو با علائم تصاویری
لوگو علائم تصویری
طراحی لوگو با سمبل
لوگو علائم تصویری
  • لوگو انتزاعی (Abstract logo)

در لوگوهای انتزاعی به جای یک نماد قابل تشخیص از اشکال هندسی استفاده می شود که ارتباط فوری با مخاطب را در آن تصویر برقرار نمی کند اما طرحی کاملا جدید و خاص برای نام تجاری شما ایجاد می کند. لوگوی پپسی و یا آدیداس جزء این دسته هستند.

لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
لوگوی انتراعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
لوگوی انتراعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
لوگوی انتراعی
  • لوگوی مسکات (Mascots)

در طراحی این لوگو از روشی سرم گرم کننده برای شخصیت بخشیدن به برند شما استفاده می کند. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که نمایانگر برند شما برای خانواده و کودکان می باشند.

به طور کلی در طراحی این لوگو از یک شخصیت که می تواند انسان، حیوان و حتی یک اشیاء باشد استفاده می شود. لوگوی چیتوز و یا چاکلز از این روش استفاده کرده اند. البته لوگوی KFC یکی از معروف ترین لوگوهای مسکات است.

لوگوی مسکات
طراحی لوگوی مسکات
لوگو مسکات
لوگوی مسکات
طراحی لوگوی مسکات
لوگو مسکات
طراحی لوگوی مسکات
لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
طراحی لوگوی مسکات
لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
طراحی لوگوی مسکات
لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
  • لوگوی ترکیبی (Combination)

در طراحی این لوگو یک نماد را با یک علامت نوشتاری ترکیب می کنند تا یک آرم قابل تشخیص ایجاد کنند. نام تجاری یا در کنار نماد و تصویر قرار می گیرد یا در عنصر گرافیکی ادغام می شود. برای طراحی این لوگو باید زمان زیادی را صرف کرد اما این لوگوها برای هر اشخاصی به راحتی قابل تشخیص است و می توان در هرجایی از آن استفاده کرد.

لوگوی کینگ برگر یا چیپس دوریتس نمونه ای از لوگوهای ترکیبی هستند.

لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
لوگوی ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی

لوگوی امبلم (Emblem)

این مدل مشابه لوگوهای ترکیبی هستند اما از ترکییب یک نوشته یا یک فونت درون اشکال هندسی یا آیکون ساخته می شوند. معمولا متنی هستند که در یک نماد ادغام شده اند. نمادها مانند نشان ها، مهرها یا تاج ها.

لوگوی هارلی دیویدسون و یا استارباکس از نمونه های این طرح هستند.

برای طراحی لوگو چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

در طراحی لوگو، سایز یکی از عناصر بسیار مهم است و شما باید طراحی لوگو خود را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید. سایز لوگویی که طراحی می کنید نباید به قدری کوچک باشد که کاربران نتوانند آن را درک کنند و موارد داخل آن را تشخیص دهند و نه بسیار بزرگ و پیچیده که طرح آن از اندازه اصلی لوگو بیشتر باشد. بنابراین حتما باید سایزبندی درستی را انجام دهید تا بتوانید لوگوی مناسبی را داشته باشید.

لوگویی که طراحی می کنید ، نباید دارای المان های بسیار پیچیده باشد و از جزئیات خیلی کوچک و بی هدفی استفاده نکنید. لوگوی شما باید ساده و همه فهم باشد تا تمامی افراد بتوانند آن را به خاطر بسپارند و با آن شما را به یاد بیاورند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای طراحی لوگوی خود در نظر داشته باشید مخاطبین شما هستند. برای اینکه لوگوی شما از قدرت تاثیرگذاری بالایی بر خوردار باشد، باید بر اساس سلیقه مخاطب خود طراحی شود و سعی کنید لوگوی بی نقصی داشته باشید.

رنگها و اشکال هندسی می توانند بیشترین تاثیر را روی مخاطبان شما داشته باشند. اشکال با زوایای تند و یا منحنی معمولا دارای پیام مختلفی هستند که در ادامه ما بیشتر در مورد روان شناسی رنگ ها صحبت خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که هر رنگی برای چه نوع طراحی مناسب است.

رنگ بندی مناسب برای طراحی لوگو

رنگ ها می توانند یک تن معانی مختلف داشته باشند. روانشناسی رنگ ها پیچیده است اما به طور خلاصه، رنگها دارای عواطف و عقاید خاصی هستند. در طراحی لوگو، رنگ مهمترین محرک بصری است و اولین چیزی که مخاطب با آن مواجه می شود رنگ لوگو است، به همین دلیل مهم است که با رنگ ها آشنایی داشته باشید و بر اساس نام تجاری و نوع کسب و کار خود، رنگ لوگوتان را مشخص کنید.

به معنای هیجان، شور و عصبانیت است. اگر نام تجاری شما بلند، جوان پسند و برجسته باشد انتخاب خوبی است.

بسیار کمتر از قرمز استفاده می شود اما به همان اندازه پر انرژی است. رنگی زنده، نشاط آور و بازیگوش است.

اگر می خواهید ظاهری در دسترس و دوستانه داشته باشید، رنگ زرد انتخاب درستی است. حس شادابی و جوانی می دهد.

بسیار متنوع است و واقعا می تواند برای هر برندی کارساز باشد، مخصوصا برای هر کسی که می خواهد با طبیعت ارتباط برقرار کند بسیار مناسب است.

یک انتخاب کاملا کلاسیک و رایج است. آرامش آور و خنک است و نمادی از قابلیت اطمینان و بلوغ است.

می تواند انتخاب شما برای لوکس بودن باشد. نشان دهنده عقل، دانش و کرامت است و در طول تاریخ رنگی از جلال و ثروت بوده است.

اگر دخترانه می خواهید، هیچ رنگی بهتر از صورتی نیست. صورتی با سایه هایی مانند گل رز پاستیلی یا سرخابی نئون می تواند به لوگوی شما ظاهری بزرگ و خنک اما هنوز جوان و زنانه ببخشد.

ممکن است در ابتدا انتخاب رنگ عجیب و غریب به نظر برسد اما برای آرام های قدیمی کاملا مناسب است. این می تواند ظاهری دست ساز، منحصر به فرد و کهنه به برند شما ببخشد.

اگر به دنبال ظاهری براق و لوکس هستید رنگ مشکی انتخاب مناسبی خواهد بود. اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید، یک آرم سیاه و سفید مینیمالیستی راهی است که باید انتخاب کنید.

شما می خواهید لوگوی شما روشن، مدرن و مینیمالیستی به نظر برسد ؟ از رنگ سفید زیادی در لوگوی خود استفاده کنید. به عنوان یک رنگ خنثی در ترکیب با تمام رنگ های دیگر، کار می کند.

اگر می خواهید به ظاهری بالغ، کلاسیک و جدی دست پیدا کنید، خاکستری رنگ نهایی است. سایه های تیره، مرموزتر بنظر می رسند در حالی که سایه های روشن تر در دسترس هستند.

نکته : مطمئنا نیازی نیست که فقط با یک رنگ لوگوی خود را طراحی کنید، میتوانید چندین رنگ را با هم ترکیب کنید تا یک داستان رنگی از برند خود ایجاد کنید. برای انتخاب رنگ های ترکیبی مناسب باید به چرخه رنگ نگاهی بیندازید.

چه رنگ هایی برای طراحی لوگو بر اساس دسته بندی شغل ها وجود دارد؟

رنگ بنفش

این رنگ یک ترکیبی از رنگ قرمز و آبی می باشد و از نظر روانشناسی جذابیت و پویایی به این رنگ ها نزدیک است. از رنگ بنفش بیشتر برای طراحی لوگوهایی مرتبط به تکنولوژی ها و همینطور امور مالی و سلامتی استفاده می شود و این رنگ برای طراحی این گونه لوگوها مناسب است.

رنگ زرد

رنگ زرد برای طراحی لوگو همراه با احساس خوش بینی و شادابی و جنب و جوش است و این رنگ بیشتر برای لوگوهایی استفاده می شود که در آن سعی می شود مفهوم انرژی پاک و قدرتمند رسانده شود و به همین دلیل بسیاری از شرکت های مرتبط به انرژی و نیرو از این رنگ استفاده می کنند.

رنگ آبی

رنگ آبی نشانه آرامش و پاکی است و در آن حس خنک بودن به مخاطبین القا می شود. از رنگ آبی بیشتر برای طراحی لوگوهایی استفاده می شود که طراحان قصد دارند در آن حس اعتماد سازی و وفاداری به کاربران را بیشتر کنند. البته در برخی از موارد ممکن است احساس ناامیدی و افسردگی را نیز منتقل کند.

رنگ قرمز

رنگ قرمز بسیار اشتها آور و تحریک کننده است و عشق و اشتیاق و شهوت را در مخاطبین بسیار تحریک می کند. این رنگ ها بیشتر برای طراحی لوگوهای پویا و جذاب استفاده می شود و باعث می شود که فشار خون را بالاتر ببرد.

رنگ سبز

رنگ سبز بیشتر برای تداعی کردن حس فصل بهار و رشد و شکوفایی است. از این رنگ بیشتر برای کسب و کارهایی استفاده می شود که با درمان و محصولات ایمن و طبیعی و ارگانیک سر و کار دارند.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی نشانه فصل پاییز، آتش و گرما و همچنین غروب خورشید است. از این رنگ بیشتر برای طراحی لوگوی شرکت هایی که بیشتر شعار قیمت مناسب و همچنین مقرون به صرفه بودن دارند مناسب است چرا که این رنگ حس شادی و خلاقیت را منتقل می کند.

مشاوره طراحی لوگو

برای اینکه بتوانید یک لوگوی خوب و قدرتمندی داشته باشید بهتر است با طراحان حرفه ای مشاوره بگیرید. طراحان شما را در انتخاب رنگ مناسب برای صنف کسب و کارتان، نوع سبک و لوگو، نوع فونت و انتخاب تصاویر راهنمایی می کنند.

حتی می توانند بر اساس بودجه ی شما بهترین طرح را پیشنهاد کنند.

هزینه طراحی لوگو

تعرفه ی طراحی لوگو به عوامل مختلفی بستگی دارد و اینکه از چه نوع و چه سبکی برای لوگوی خود استفاده می کنید هزینه ی آن نیز تغییر می کند. اینکه بخواهید از رنگ بندی مختلف استفاده کنید و یا اینکه بخواهید از سبک ساده و یا سبک ترکیبی استفاده کنید، هزینه ی آن نیز متفاوت می شود.

نمونه کار طراحی لوگو