سفارش طراحی لوگو

آیا تا به حال یک برند شناخته شده بدون لوگو دیده اید؟

تحلیل رایگان کسب و کار شما

60 تا 90 درصد ارزیابی مصرف کنندگان از کسب و کار شما بر اساس طراحی لوگو برند شما انجام می شود.

مغز انسان تصاویر را تا 60 برابر سریع تر از کلمات پردازش می کند.

رنگ و طرح لوگو 90 درصد در اولین برداشت کاربر از برند شما نقش دارد.

50 درصد از مصرف کنندگان از برندهایی با لوگو شناخته شده خرید می کنند.

لوگو به نحو موثری شخصیت یک برند مستقل را معرفی می کند.

آیا تا به حال یک برند معروف و شناخته شده را بدون لوگو دیده اید؟ خیر، با نگاهی به برندهای مطرح دنیا اهمیت طراحی لوگو آشکار می شود.

لوگو نقش عمده ای در درک مشتری از برند شما ایفا می کند. لوگوی مناسب و جذاب قبل از هر چیزی باعث شناخته شدن برند شما و ماندگاری آن در ذهن افراد می شود.

آرم یا همان لوگو (Logo) تاثیر زیادی در اولین برداشت کاربران از کسب و کار شما، خواهد داشت، به افراد اطلاعاتی درباره نام تجاری شما می دهد و در صورت جذاب بودن، مشتریان را به خود جذب می کند. علاوه بر این، طراحی منحصر به فرد و حرفه ای آرم، نه تنها ارتباط و تعامل شما و مشتریان را افزایش می دهد، بلکه به نحو موثری باعث ایجاد تصویر مثبت از برند شما در ذهن مخاطب می شود و همین امر باعث پیشی گرفتن شما از رقبایتان می شود.

برای طراحی لوگو لازم است چند نکته را در نظر بگیرید؛ در قدم اول لازم است تعریف دقیقی از هویت برند خود داشته باشید و مشخص کنید لوگو شما قرار است چه اطلاعاتی از کسب و کار شما در اختیار مخاطبان قرار دهد. برای رسیدن به این هدف لازم است در انتخاب طرح به نحو موثری عمل کنید و از دریافت مشاوره توسط طراحان غافل نشوید.

مهمترین سوالاتی که قبل از سفارش طراحی لوگو باید آن را بدانید ؛

برای شروع فرایند سفارش طراحی لوگو لازم است پاسخ به 3 سوال برای شما و طراح روشن شود؛

مزایا و فواید طراحی لوگو برای کسب و کار شما؛

امروزه با گسترش رقابت آنلاین در بین مشاغل، برندسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی لوگو یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در این زمینه انجام شود. طراحی لوگو برای شناخته شدن کسب و کارها و پیشی گرفتن از رقبا امری ضروری است. مهمترین مزایای طراحی لوگو برای برند شما عبارتند از:

لوگو نشان دهنده شخصیت برند شماست و طراحی مورد استفاده در آن از طریق شناخته شدن در بین مردم باعث موفقیت کمپین های بازاریابی و تبلیغات شما می شود. تحقیقات نشان می دهد اغلب افراد به نمادها و تصاویر بیشتر از متون توجه می کنند. به عبارتی مغز انسان تصاویر و اطلاعات بصری را 60 برابر سریعتر از کلمات پردازش می کند. داشتن لوگو برای هر برندی باعث افزایش توجه مردم و افزایش بازخورد شما از تبلیغات خواهد شد.

هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش فروش و جذب مشریان است و این دقیقا همان کاری است که لوگوی حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. لوگویی که برای برند خود طراحی می کنید، بسته به میزان اثربخشی قدرت بالایی در جذب مخاطب ایفا می کند. همه ما تجربه خرید از برندهایی با لوگوی شناخته شده را داشته ایم. بنابراین تاثیر لوگو در افزایش میزان فروش غیرقابل انکار است. بنابراین سفارش یک لوگو منحصر به فرد در کنار طراحی سایت حرفه ای نرخ فروش شما را بطور تصاعدی افزایش می دهد. 

برند شما در صورتی در ذهن مردم ثبت می شود که تصویر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد کند. افرادی که به تازگی یک کسب و کار را راه اندازی کرده اند، بیشتر از سایرین باید به این مورد توجه کنند. زیرا برای شروع باید لوگویی برای برند خود طراحی کنید که توانایی به تصویر کشیدن تمام نکات مثبت کسب و کار شما را داشته باشد.

در طراحی لوگو، به کار بردن آیتم های منحصر به فرد مرتبط با برند شما و اجرای جنبه های زیبایی شناسی و بصری از عناصر مهم در جلب نظر مشتری است. اغلب افراد الگوهایی منحصر به فرد با طراحی حرفه ای را راحت تر به خاطر می سپارند و این امر شانس شما برای افزایش فروش را افزایش می دهد.

تصویری که مردم از برند شما در ذهن می سپارند، وابسته به طراحی لوگو برند شماست. در صورتی که لوگوی شما به بهترین شکل طراحی شود، باعث حرفه ای دیده شدن کسب و کار شما در ذهن مردم می شود. و همین امر اعتبار شما را افزایش می دهد.

طراحی لوگو بطور معمول متناسب با خدمات برند شما انجام می شود و در بر دارنده اطلاعاتی درباره جزئیات کار شماست. طراحی بکار رفته در لوگو به نوعی ارائه دهنده پیامی مختصر و مفید در رابطه با کسب و کار شما برای مخاطبانتان است.

در صورتی که لوگو جذاب و خلاقانه طراحی شده باشد، پتانسیل برند سازی و افزایش اعتبار شما را خواهد داشت. بسیاری از مشاغل در جهت افزایش اعتبار و شناخته شدن کسب و کارشان و جلب اعتماد مردم روش های مختلفی را امتحان می کنند. طراحی لوگو یکی از مواردی است که نقش غیر قابل انکاری در رسیدن به این هدف ایفا می کند.

طراحی لوگو براحتی می تواند فرصت های تبلیغاتی شما را افزایش دهد. شما می توانید لوگوی خود را روی لباس، لیوان، بطری، لوازم و التحریر و … چاپ کنید و از این طریق برند خود را به همگان معرفی کنید. علاوه بر این، لوگوی شما در تمام شبکه های اجتماعی، رسانه ها و بنرها قابل نمایش است. از این طریق لوگو شما در همه جا دیده می شود و اگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

سفارش طراحی لوگو

پکیج استارتر

  • خرید قالب اورجینال | تک صفحه ای

  • طراحی و اجرا نسخه موبایل و تبلت

  • بهینه شده برای شروع فعالیت سئو

  • قابلیت ارتقا به سطوح بالاتر

  • کاربرد برای همه ی کسب و کارها

  • راه اندازی بستر ایمیل مارکتینگ

  • راه اندازی بستر اس ام اس مارکتینگ

  • قابلیت فروش

  • طراحی اسلایدر اختصاصی

  • طراحی قالب محصول

  • ---------------

  • ---------------

مشاوره و درخواست

طراحی سایت شرکتی

  • خرید قالب اورجینال

  • ساخت ۵ صفحه اصلی وب سایت

  • طراحی و اجرا نسخه موبایل و تبلت

  • بهینه شده برای شروع فعالیت سئو

  • قابلیت ارتقا به سطوح بالاتر

  • کاربرد برای همه ی کسب و کارها

  • راه اندازی بستر ایمیل مارکتینگ

  • راه اندازی بستر اس ام اس مارکتینگ

  • امکان فروش محصول

  • طراحی اسلایدر اختصاصی

  • طراحی قالب محصول

  • تالیف محتوا برای ۲۰ محصول

مشاوره و درخواست

طراحی سایت فروشگاهی

  • قالب اورجینال | بالاترین تنوع فروشگاه

  • ساخت ۵ صفحه اصلی وب سایت

  • طراحی و اجرا نسخه موبایل و تبلت

  • بهینه شده برای شروع فعالیت سئو

  • قابلیت ارتقا به سطوح بالاتر

  • کاربرد برای همه ی کسب و کارها

  • راه اندازی بستر ایمیل مارکتینگ

  • راه اندازی بستر اس ام اس مارکتینگ

  • ورود اطلاعات ۲۰ محصول

  • طراحی قالب محصول

  • کدنویسی پیشرفته

  • تالیف محتوا برای ۲۰ محصول

مشاوره و درخواست

طراحی سایت پزشکی

  • خرید قالب اورجینال

  • ساخت ۵ صفحه اصلی وب سایت

  • طراحی و اجرا نسخه موبایل و تبلت

  • بهینه شده برای شروع فعالیت سئو

  • قابلیت ارتقا به سطوح بالاتر

  • کاربرد برای همه ی کسب و کارها

  • راه اندازی بستر ایمیل مارکتینگ

  • راه اندازی بستر اس ام اس مارکتینگ

  • ورود اطلاعات 20 محصول

  • طراحی قالب محصول

  • تالیف محتوا برای ۲۰ محصول

  • کدنویسی پیشرفته

مشاوره و درخواست

برخی از مشتریان استودیو پلاتو

راهنمای سفارش طراحی لوگو :

تحلیل رایگان کسب و کار شما

تحلیل رایگان کسب و کار شما

آیا طراحی لوگو

برای کسب و کار شما لازم است ؟

راهنمای شناخت انواع لوگو​

علاوه بر تنوع سبک ها، 7 نوع لوگو اصلی نیز وجود دارد که می توانید هنگام سفارش لوگو خود، از بین آن ها انتخاب کنید. شما می توانید موردی را که به بهترین وجه با نام شرکت شما سازگار است انتخاب کنید یا با ترکیب آنها یک طرح منحصر به فرد ایجاد کنید.

آرم های اختصاری می توانند برای ساده سازی نام شرکت شما عالی باشند، به خصوص اگر نام برند شما بسیار طولانی باشد. این نوع از لوگو معمولا شامل چند حرف که از خلاصه ی نام تجاری بدست می آید ساخته می شود. مونوگرام بسیار ساده و در عین حال بسیار خلاقانه است. لوگو HP از مخفف نام هیولت پاکارد یا لوگو ge از مخفف عبارت جنرال الکتریک ساخته شده است.

این مونوگرام ها می توانند با سبک های مینیمالیستی طراحی شوند.

طراحی لوگو توسط علائم اختصاری
طراحی لوگو انتزاعی
استفاده از علائم اختصاری در طراحی لوگو
طراحی لوگو مونوگرام
طراحی لوگو با علائم اختصاری
طراحی لوگو با علائم اختصاری
طراحی لوگو مونوگرام
طراحی لوگو در انواع مونوگرام
طراحی لوگو در مدل مونوگرام
طراحی لوگو نوع مونوگرام

لوگو نوشتاری یک روش بسیار ساده برای استفاده از نام شرکت شما است. همانند لوگو های مونوگرام هستند اما نام برند به طور کامل آورده می شود.

لوگوهای تایپوگرافی بر پایه فونت و نوشتار هستند و معمولا به صورت پیوسته طراحی می شوند. این مدل برای شرکت هایی که نام کوتاه و خاصی دارند بسیار مناسب است. گوگل و کوکاکولا از این نوع مدل در طراحی لوگوی خود استفاده کرده اند.

لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو در مدل نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپوگرافی
طراحی لوگو نوشتاری
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپوگرافی
لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ
طراحی لوگو تایپ

علائم تصویری همان لوگوهایی هستند که بر پایه تصاویر و نمادها طراحی شده اند. تصاویر نمادین به راحتی قابل تشخیص هستند و برند شما را به وضوح معرفی می کنند. این لوگو مناسب کسب و کارهایی است که می خواهند یک تصویر را در ذهن مخاطب ماندگار کنند، مانند اپل که از عکس سیب استفاده کرده، یا توییر که عکس یک پرنده  را در لوگوی خود به کار برده است.

طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتراعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتراعی
طراحی لوگو انتزاعی
طراحی لوگو مدل انتزاعی
طراحی لوگو انتراعی

در طراحی این لوگو یک نماد را با یک علامت نوشتاری ترکیب می کنند تا یک آرم قابل تشخیص ایجاد کنند. نام تجاری یا در کنار نماد و تصویر قرار می گیرد یا در عنصر گرافیکی ادغام می شود. برای طراحی این لوگو باید زمان زیادی را صرف کرد، اما این لوگوها برای همه اشخاص به راحتی قابل تشخیص هستند و می توان در هرجایی از آن ها استفاده کرد.

لوگوی کینگ برگر یا چیپس دوریتس نمونه ای از لوگوهای ترکیبی هستند.

طراحی لوگو به روش ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگوی ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی
طراحی لوگو ترکیبی

در لوگوهای انتزاعی به جای یک نماد قابل تشخیص، از اشکال هندسی استفاده می شود که ارتباط فوری با مخاطب را در آن تصویر برقرار نمی کند، اما طراحی کاملا جدید و خاص برای نام تجاری شما ایجاد می کند. لوگوی پپسی و یا آدیداس جزء این دسته هستند.

طراحی لوگو با علائم تصاویری
طراحی لوگو با علائم تصاویری
طراحی لوگو با سمبل
طراحی لوگو علائم تصویری
طراحی لوگو علائم تصویری
طراحی لوگو با نشانه ها
طراحی لوگو با نشانه ها

در طراحی این لوگو از روشی سرم گرم کننده برای شخصیت بخشیدن به برند شما استفاده می شود. آنها اغلب شخصیت های رنگارنگ و کارتونی هستند که نمایانگر برند شما برای خانواده و کودکان می باشند.

به طور کلی در طراحی این لوگو از یک شخصیت که می تواند انسان، حیوان و حتی یک شی باشد استفاده می شود. لوگوی چیتوز و یا چاکلز از این روش استفاده کرده اند. البته لوگوی KFC یکی از معروف ترین لوگوهای مسکات است.

طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو به سبک مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو
طراحی لوگو مسکات
طراحی لوگو مسکات
مدل مسکات یکی از انواع طراحی لوگو

دلیل تفاوت قیمت طراحی سایت شرکت های مختلف :

رنگها و اشکال هندسی می توانند بیشترین تاثیر را روی مخاطبان شما داشته باشند. اشکال با زوایای تند و یا منحنی، معمولا دارای پیام های مختلفی هستند. در ادامه ما بیشتر در مورد روان شناسی رنگ ها صحبت خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که هر رنگی برای چه نوع طراحی مناسب است.

رنگ ها می توانند معانی مختلفی داشته باشند. روانشناسی رنگ ها پیچیده است، اما به طور خلاصه، رنگ ها دارای عواطف و عقاید خاصی هستند. در طراحی لوگو، رنگ مهمترین محرک بصری است و اولین چیزی که مخاطب با آن مواجه می شود، رنگ لوگو است. به همین دلیل مهم است که با رنگ ها آشنایی داشته باشید و بر اساس نام تجاری و نوع کسب و کار خود، رنگ لوگوتان را مشخص کنید.

ویژگی های یک لوگو خوب و کاربردی چیست ؟

مراحل طراحی لوگو

اولین مرحله در طراحی لوگو شما توسط تیم پلاتو، تحقیق و ارزیابی در حیطه کسب و کار شما و بررسی رقبای شماست. طراحی لوگو مستلزم پیدا کردن مفاهیم مرتبط با برند شماست. برای مثال طراحی لوگو برای یک رستوران متفاوت از طراحی برای یک شرکت ساختمانی خواهد بود. اطلاعات بدست آمده از مشاغل در طراحی متفاوت و منحصر به فرد لوگو نقش مهمی را ایفا می کند.

برای طراحی اولیه لازم است طراح اطلاعات دقیق و کاملی از خدمات و محصولات شما داشته باشد و نیاز مشتریان شما را شناسایی کند. از این طریق طراح می تواند آنچه که توجه مخاطبان هدف شما را جلب می کند را در طراحی اعمال کند و از آیتم هایی استفاده کند که مخاطبان را به سمت برند شما سوق می دهد.

از طریق اطلاعات بدست آمده از کسب و کار شما طراح شروع به تولید ایده های خلاقانه و جذاب می کند. در این مرحله آیتم ها و المان های مد نظر به کارفرما ارائه می شود و تمام طرح ها یک به یک بررسی می شوند.

قبل از اجرای نهایی لوگو، تمام آیتم ها مطابق با نظر کارفرما بررسی می شوند و در صورت نیاز، تغییرات اعمال می شوند. لازم به ذکر است در صورتی که این مرحله با دقت و خلاقیت انجام شود نیازی به تجدید نظر و ایجاد تغییرات پایه نخواهید داشت. اینجاست که تفاوت بین طراحان حرفه ای و مبتدی نمایان می شود.

پس از اعمال تغییرات مربوطه، حالا نوبت اجرای کار و تحویل آن به کارفرماست. در مرحله آخر مواردی همچون فرمت فایل و سایزی که تحویل کارفرما داده می شود تعیین می شود.

برای طراحی لوگو چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

سایز بندی را به طور صحیح انجام دهید

در طراحی لوگو، سایز یکی از عناصر بسیار مهم است و شما باید طراحی لوگو خود را به صورت کاملا حرفه ای انجام دهید. سایز لوگویی که طراحی می کنید نباید به قدری کوچک باشد که کاربران نتوانند آن را درک کنند و موارد داخل آن را تشخیص دهند و نه بسیار بزرگ و پیچیده که طرح آن از اندازه اصلی لوگو بیشتر باشد.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای طراحی لوگوی خود در نظر داشته باشید مخاطبین شما هستند. برای اینکه لوگوی شما از قدرت تاثیرگذاری بالایی بر خوردار باشد، باید بر اساس سلیقه مخاطب طراحی شود و بدون نقص باشد.

لوگوی قابل فهم و ساده طراحی کنید.

لوگویی که طراحی می کنید ، نباید دارای المان های بسیار پیچیده باشد و از جزئیات خیلی کوچک و بی هدفی استفاده نکنید. لوگوی شما باید ساده و همه فهم باشد تا تمامی افراد بتوانند آن را به خاطر بسپارند و با آن شما را به یاد بیاورند.

اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

جهت ارتباط با تیم پلاتو و دریافت مشاوره رایگان، فرم زیر را پر کرده و ارسال کنید و یا با شماره ی درج شده تماس بگیرید.

انواع سبک ها در طراحی لوگو

1. سبک کلاسیک

لوگوهای مرسوم مد روز می توانند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشند، اما به سرعت می توانند منسوخ شوند. یک سبک کلاسیک قدرت ماندن بهتری را به شما می دهد و می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری داشته باشید. این زیبایی شناسی آن را ساده نگه می دارد و به پالت های رنگی دیوانه کننده، گرافیک یا فونت تبدیل نمی شود. یک سبک کلاسیک به مردم می گوید شما قابل اعتماد و خاکی هستید.

سبک یکپارچه سازی در طراحی لوگو

3. مدرن و مینیمالیست (Modern and minimalist)

برندها اغلب سبک روشن و مینیمالیستی را انتخاب می کنند تا به مشتریان خود نشان دهند که بروز و مدرن هستند. این سبک از فضای سفید زیاد، جزئیات کم و خطوط ساده استفاده می کند که اغلب منجربه ایجاد لوگو های براق و روشن می شود.

سبک مینیمالیستی و مدرن به مشتریان شما نشان می دهد که برند شما به روز است و می داند چه چیزهایی مهم است.

سبک شاد در طراحی لوگو

4. سبک ترکیبی

این سبک پیام واضحی را منتقل می کند. می توان آن را با سبک های مینیمال و سرگرم کننده نیز ترکیب کرد یا همچنین آن را به صورت قدیمی و یا مدرن با ظاهری ساده و یا پیچیده طراحی کرد.

سبک کلاسیک در طراحی لوگو

2. یکپارچه سازی با سیستم عامل های قدیمی (Retro or vintage)

این سبک طراحی مدتی است که مد شده است. آنها فورا گذشته ی شما را یادآوری می کنند و احساسات و دلتنگی را برانگیخته می کنند. یک لوگوی قدیمی به مشتریان می گوید که تاریخچه برای شما مهم است و هرآنچه می فروشید به درستی انجام می شود. این طراحی در پالت های قدیمی با رنگ قهوه ای و بژ و تطبیقی از هنر و زیبایی ساخته می شوند.

سبک مدرن در طراحی لوگو

4. سبک شاد و سرگرم کننده (Fun and quirky)

این انتخاب محبوب برای برندهای دارای مشتریان جوان است. این سبک رنگارنگ و زیبا است و اغلب از نمادها یا تصاویر برای ایجاد نشاط مثبت و دوستانه استفاده می کند. سراغ یک مسکات (شخصیت جذاب و سرگرم کننده) و یا تصویر شیرین بروید که در برند شما جلوه می کند.

سبک ترکیبی در طراحی لوگو
طراحی لوگو

لوگوی امبلم (Emblem)

این مدل ها مشابه لوگوهای ترکیبی هستند، اما از ترکییب یک نوشته یا یک فونت درون اشکال هندسی یا آیکون ساخته می شوند. معمولا متنی هستند که در یک نماد ادغام شده اند. نمادها مانند نشان ها، مهرها یا تاج ها.

لوگوی هارلی دیویدسون و یا استارباکس از نمونه های این طرح هستند.

نکته : مطمئنا نیازی نیست که فقط با یک رنگ لوگوی خود را طراحی کنید، میتوانید چندین رنگ را با هم ترکیب کنید تا یک داستان رنگی از برند خود ایجاد کنید. برای انتخاب رنگ های ترکیبی مناسب باید به چرخه رنگ نگاهی بیندازید.

تاثیر نوع فونت در طراحی لوگو

انسان ها محرک های بصری را بهتر از هر چیزی به یاد می آورند. بنابراین برای اینکه افراد برند شما را به خاطر بسپارند، لازم است جذابیت بصری آن را افزایش دهید. اینجاست که اهمیت تایپوگرافی نمایان می شود. علاوه بر رنگ و طرح، نوع فونت استفاده شده در طراحی لوگو در میزان جذب مخاطب تاثیرگذار است. در یک طراحی منحصر به فرد، رنگ ها، اشکال و حتی فونت ها به شیوه ای هماهنگ در کنار هم قرار می گیرند و ارزش های منحصر به فرد شرکت شما را به نمایش می گذارند.

 

انتخاب نوع فونت به نوع کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می دهید وابسته است. برای مثال فونت های serif به دلیل داشتن ماهیت کلاسیک خود انتقال دهنده احساس اعتماد و احترام هستند. از این نوع فونت ها در طراحی لوگو برای برندهایی که می خواهند عظمت و اقتدار خود را نشان دهند استفاده می شود. برای مثال شرکت های بازرگانی از این نوع فونت ها در لوگوی خود استفاده می کنند.

 

نوع دیگری از فونت ها فونت های script هستند که از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند . این نوع فونت ها نشان دهنده ظرافت و خلاقیت هستند و برای مشاغلی که به دنبال شخصی سازی لوگوی خود هستند مناسب ترند. انواع بیشماری از فونت ها برای طراحی لوگو وجود دارند که هنگام سفارش طراحی لوگو می توانید متناسب با سلیقه و کسب و کار خود آن ها را انتخاب کنید. با این حال، فراموش نکنید که مهمترین مسئله در انتخاب فونت، سادگی و خوانایی آن است و بهتر است از انتخاب فونت های ناخوانا خودداری کنید.

انتخاب سایز لوگو

اندازه استاندارد یک لوگو به پلتفورمی که لوگو را در آن آپلود می کنید بستگی دارد. سایز لوگو برای قرار دادن در وبسایت ها و انواع شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام باهم متفاوت است. علاوه بر این، نمایش لوگو در وبسایت ها و سایز آن بستگی به نحوه و مکان نمایش آن دارد و متغیر است. سایز لوگو با توجه به استفاده و کاربرد آن متغیر است با این وجود طراح موظف است سایزهای اولیه عمومی را به عنوان یک پکیج کامل شامل ؛ بنر،پروفایل، فایل کتابی و چاپی، پست و استوری در شبکه های جتماعی و … در اختیار کارفرما قرار دهد.

تفاوت لوگو، لوگوتایپ و لوگو ترکیبی

لوگو نمادی تصویری است که مفهومی از برند را در ساده ترین شکل ممکن نمایش می دهد.

لوگوتایپ نماد نوشتاری است که در طراحی آن تمرکز روی نام برند است و در صورتی که نیازی به اجرای طرح های پیچیده نباشد از آن استفاده می شود.

لوگو ترکیبی همانطور که از نام آن پیداست، شامل ترکیبی از تصویر و نوشتار است و برای نشان دادن حداکثر مفهوم و شخصیت برند در کامل ترین حالت ممکن از آن استفاده می شود. این نوع لوگو شامل نشانه مفهومی برند همراه با نام برند است.

ابزارهای طراحی لوگو

اصلی ترین ابزارهای طراحی لوگو شامل فتوشاپ و ایلوستریتور است. اما آنچه که باعث یک طراحی موفق می شود نه فقط ابزار آن، بلکه هنر، تخصص و خلاقیت طراح است. طراحی لوگو ابتدا به صورت اسکچ با کاغذ و قلم انجام می شود. در این مرحله انواع مختلفی از طرح ها اجرا می شود و پس از عیب یابی نهایی طراحی اصلی در نرم افزارهای مربوطه انجام می شود. بسته به اینکه لوگوی مورد نظر برای چه منظور و کاربردی تولید می شود، بعد از طراحی به واحدهای مربوطه ارسال می شود تا تغییرات نهایی اعمال شود. برای مثال واترمارک فیلم های تبلیغاتی بعد از طراحی به واحد تدوین و لوگوهای چاپی به واحد گرافیک منتقل می شوند.

مشاوره طراحی لوگو

برای داشتن یک لوگوی منحصر به فرد و حرفه ای، لازم است از طراحان خبره و ماهر مشاوره دریافت کنید. طراحان لوگو باتوجه به دانش و تخصص خود، بهترین المان ها و آیتم های متناسب با برند شما را به شما معرفی خواهند کرد. این افراد، شما را در انتخاب رنگ، طرح، نوع و فونت لوگو راهنمایی خواهند کرد تا بهترین طرح را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.

 

هزینه طراحی لوگو

تعرفه طراحی لوگو با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. نوع و سبک لوگو و پیچیدگی طرح مورد نظر کارفرما، از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت نقش دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تیم پلاتو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

بطور کلی طراحی لوگو حرفه ای، پروسه ای دقیق و زمانبر است. با این حال، تمام مراحل اجرایی توسط پلاتو به نحوی انجام می شود که رضایت صد درصد کارفرما جلب شود. قبل از شروع طراحی با نرم افزارها، ابتدا چندین اتود اولیه به شکل اسکچ اجرا شده و در اختیار کارفرما قرار داده می شود. در تمام مراحل، جزئیات به گونه ای در اختیار کارفرما قرار داده می شود که دیگر نیازی به تغییر طرح اصلی نباشد. بنابراین نگران نباشید و با خیالی آسوده طراحی لوگو برای برند خود را به پلاتو بسپارید.

.

انتخاب طرح و رنگ مناسب بر اساس عوامل روانشناسی و متناسب با شخصیت برند انجام می شود. لازم است طرح و رنگ و سایر آیتم ها با توجه به هویت برند انتخاب شود، به نحوی که لوگوی شما بیانگر تمام آن چیزی باشد که لازم است دیگران درباره برندتان بدانند. کارشناسان پلاتو در تمامی مراحل برای انتخاب بهتر شما را راهنمایی خواهند کرد.

.

فرمت لوگو با توجه به کاربرد و موارد استفاده از پلتفورم ها متفاوت است. با این حال، تیم پلاتو فرمت های استاندارد اولیه را که شامل فرمت های چاپی و اینترنتی است، بصورت پکیج در اختیار کارفرمایان قرار می دهد.

زبان استفاده شده در طراحی لوگو با توجه به نوع کسب و کارها متفاوت است. برای مثال مشاغلی که محصولات و خدمات آن ها داخلی است، می توانند از لوگو فارسی بهره مند شود. اما برندهای بین المللی می توانند از هر دو زبان فارسی و انگلیسی در طراحی لوگو خود استفاده کنند. اطلاعات بیشتر در این زمینه تسط کارشناسان و طراحان پلاتو در اختیار شما قرار می گیرد.

پیچیدگی، نوع و سبک لوگو در تعیین قیمت تاثیرگذار هستند. هرچقدر طرح دارای پیچیدگی های بیشتری باشد، هزینه بیشتری برای طراحی آن صرف می شود. برای مثال؛ در بین انواع سبک های طراحی لوگو، سبک مسکات بالاترین قیمت را شامل می شود. علاوه بر این، وسعت استفاده از لوگو نیز در تعیین قیمت اثرگذار است. لوگویی که برای استفاده 3D، چاپی، بنر و … طراحی می شود هزینه بیشتری خواهد داشت.

طراحان پلاتو، طراحی لوگو را در استانداردترین و با کیفیت ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار می دهند. تیم پلاتو با به کار بردن خلاقیت و نوآوری، نه تنها ظاهر لوگو برند شما را منحصر به فرد طراحی می کنند، بلکه لوگویی کاربردی در اختیار شما قرار می دهند. به عبارتی هرآنچه برند شما در آینده به آن نیاز خواهد داشت، توسط تیم پلاتو در طراحی لوگو اجرا می شود.

سوال دیگری دارید همین الان با یک تماس ( راهنمایی رایگان و فوری ) جواب سوال خود را بگیرید. یا در بخش نظرات بنویسید تا دیگر کاربران نیز استفاده کنند. نظرات