سفارش سئو وب سایت

هر روز میلیاردها جستجو به صورت آنلاین انجام می شود. این به معنای مقدار بسیار زیادی از ترافیک خاص و پررنگ است. بسیاری از مردم محصولات و خدمات خاصی را در اینترنت جستجو می کنند. این جستجوها دارای هدف تجاری شناخته شده اند، به این معنی که آنها با جستجوی هدف خود به وضوح نشان می دهند که آنها می خواهند چیزی را که شما ارائه می دهید خریداری کنند. افراد به دنبال هر نوع موضوعی هستند که مستقیماً با تجارت شما مرتبط باشد.

فراتر از آن باید تبلیغات و چشم اندازهای شما در راستای مواردی باشد که به شغل شما مربوط است. اینها فرصتهای بیشتری برای ارتباط با افراد و کمک به پاسخگویی به سوالات آنها، حل مشکلات آنها و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.

 حال برای اینکه به این نقطه برسید تا بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را بر سر زبان ها بیاندازید باید کارهایی مانند طراحی سایت، تبلیغات و بازاریابی های آنلاین و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ انجام دهید. ما در این مطلب می خواهیم در مورد بهینه سازی سایت و طریقه ی سفارش سئو وب سایت توضیح دهیم.

سئو وب سایت چیست
خدمات پشتیبانی برای طراحی سایت پزشکی

مشاوره رایگان سئو وب سایت

برای اینکه بتوانید با تیم پلاتو در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کرده و ارسال کنید و یا اینکه با شماره ی درج شده تماس بگیرید.

ارتباط مستقیم

سئو چیست؟

Seo مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و عملی برای بهینه سازی یک وب سایت و یا یک صفحه از وب سایت برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک آن از نتایج ارگانیک موتور جستجو است. کارهای معمول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

به عبارت دیگر، سئو به معنای بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش ارگانیک (غیرپولی) نتایج جستجو است. مزیت اصلی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص این است که ماه به ماه می توانید به صورت رایگان “بازدید” از سایت خود داشته باشید.

اگر یک سایت حرفه ای و سفارشی نیاز دارید کلیک کنید.

نحوه ی کار موتورهای جستجو

موتورهای جستجو مانند کتابخانه، نسخه هایی از صفحات وب سایت را ذخیره می کنند. هنگامی که در موتور جستجو عبارتی را تایپ می کنید همه صفحات موجود در فهرست خود را جستجو می کند و سعی می کند مرتبط ترین نتایج را به شما نشان دهد.

برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام الگوریتم استفاده می کند. نحوه ی کار الگوریتم ها به طور دقیق مشخص نیست اما به طور کلی برای دستیابی به مفیدترین اطلاعات، الگوریتم های جستجو عوامل مختلفی را بررسی می کنند از جمله کلمات جستجو، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، منابع و موقعیت مکانی و تنظیماتی که شما برای وب سایت خود انجام داده اید.

در میان موتورهای جستجو از جمله بینگ، یاهو، گوگل، ask و غیره، گوگل تاکنون معتبرترین الگوریتم را دارد به همین دلیل یکی از معروف ترین و پرکاربردترین موتور جستجو است.

چرا سئو مهم است؟

در حقیقت، در اینجا تفکیک محل ایجاد بیشترین ترافیک وب سایت وجود دارد، همانطور که مشاهده می کنید، تقریباً 60٪ از کل بازدید در وب با موتور جستجوی گوگل شروع می شود و اگر ترافیک سایر موتورهای جستجوگر معروف (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را با هم جمع کنید، 70.6٪ از کل بازدیدها از یک موتور جستجو ناشی می شود.

بیایید اهمیت SEO را با یک مثال نشان دهیم. بگذارید بگوییم شما یک شرکت تأمین لوازم و تجهیزات مهمانی را اداره می کنید. طبق Google Keyword Planner، هر ماه 110،000 نفر به دنبال “لوازم مهمانی” می گردند. با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود 20٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد، اگر در صفحات اول، وب سایت شما نمایش داده شود ماهانه 22000 بازدید کننده، وب سایت شما خواهد داشت و این یعنی فروش بیشتر و رونق کسب و کار.

در مشاغل دیگر مانند املاک، مستغلات یا بیمه ارزش ترافیک موتور جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است.

در نتیجه بر اساس توضیحات فوق می توان اهمیت سفارش سئو وب سایت را به طور واضح درک کرد. هر چقدر سایت شما بروز شود و محتوای سئو شده در آن قرار داده شود به بهتر دیده شدن کسب و کار و رونق آن کمک می کند.

نکات مهم در سفارش سئو وب سایت

همان طور که در بالا گفته شد برای اینکه بازدید سایت شما بالا برود و موتورهای جستجو آن را بشناسند و به آن رتبه ی بالایی دهند باید وب سایت خود را بهینه و سئو کنید اما برای اینکه این امر با امینت بالا انجام شود و ماندگاری زیادی داشته باشد باید یکسری نکات رعایت شود.

  • باید از کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه ای استفاده شود.
  • به طور همزمان به المان های سئو خارجی و داخلی توجه شود.
  • باید به طور مستمر و با برنامه ریزی دقیق سئو انجام شود تا جایگاه بالایی برایتان ثبت شود و ماندگاری داشته باشد.
  • باید به استراتژی های سئو توجه شود و بر اساس قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو صورت گیرد.
  • برای اینکه هر چه سریع تر به نتیجه ی مطلوبی برسید باید تمام روش های موجود را اجرا کنید.

درنتیجه اگر خود قادر به انجام اینکارها نیستید و تسلط کامل بر روی اصول و قوانین سئو ندارید بهتر است سایت خود را به دست افراد حرفه ای و یا شرکت های سئو بسپارید.

چرا سئو و بهینه سازی سایت مهم است

پیش از سفارش سئو وب سایت باید به چه نکاتی توجه شود؟

شرکت های مختلف و زیادی به انجام کار سئو پرداخته اند ولی تمام آنها قابل اعتماد نیستند و قادر به انجام یک سئو اصولی نیستند برای اینکه بتوانید شرکت مناسبی را برای ثبت سفارش سئو خود پیدا کنید باید به نکات زیر توجه نمایید.

  • به سابقه ی کاری آن شرکت توجه نمایید.
  • نمونه کارهای آنها را بررسی کنید.
  • توجه نمایید که از تکنیک کلاه سفید در سئو استفاده می نمایند و از هرگونه تکنیک های غیر قانونی و کلاه سیاه دوری می کنند.
  • بروز باشند و از قوانین جدید موتورهای جستجو به خصوص گوگل آگاه باشند.
  • به الگوریتم های گوگل مسلط باشند و از آپدیت های آن اطلاع داشته باشند.

خدمات سئو سایت توسط شرکت پلاتو

چه مدت زمان لازم است تا یک سایت بهینه سازی شود؟

برای بهینه سازی و سئو سایت باید مدت زمان زیادی را منتظر بود. حدودا 3 هفته تا 3 ماه زمان لازم است تا از نظر ساختاری (یعنی سئو کردن مقالات موجود در سایت، طراحی کردن ظاهری بر اساس اصول و قوانین سئو، ایجاد کلمات کلیدی مناسب در سایت و …) سایت بهینه سازی شود. اما اگر بخواهید نتیجه ی بهتری دریافت کنید و در صفحات اول گوگل نمایش داده شوید باید حدود 6 ماه تا یک سال زمان صرف کنید.

 البته باید به طور مستمر بر روی سایت کار شود تا رتبه ی سایت ارتقاء یابد حتی اگر مدت زمان کوتاهی بر روی سایت هیچ مقاله ای منتشر نشود و یا هیچ بروز رسانی انجام نشود رتبه سایت در زمان کوتاه ارتقاء نمی یابد و این امر باعث طولانی شدن کار می شود.

نکته: درست است که بعد از 6 ماه الی 1 سال رتبه ی وب سایت شما ارتقاء می یابد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برای همیشه و بدون هیچ بروز رسانی، سایت شما بهینه بماند. الگوریتم های گوگل طوری ساخته شده اند که به وب سایت هایی رتبه ی بالا می دهند و آنها را در جایگاه خوبی نگه می دارند که به طور دائم و مستمر بر روی سایت خود کار می کنند و مقالات جذاب و سئو شده در آن قرار می دهند.

معمولا قراردادهای سئو یکساله منعقد می شود، اگر می خواهید سالیان سال سایت شما بهینه باقی بماند یا باید قراردادتان را تمدید کنید و یا باید خودتان آن را بروز رسانی کنید.

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که مخاطبان قوانین موتور جستجو را هدف قرار می دهند. تکنیک هایی که به طور معمول در SEO کلاه سفید استفاده می شود شامل استفاده از کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، انجام تحقیقات، بازنویسی برچسب های متا به منظور مرتبط بودن بیشتر آنها، لینک دهی مجدد، ایجاد لینک تازه و همچنین نوشتن محتوا برای خوانندگان است. کسانی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند در دراز مدت به نتیجه می رسند و هزینه زیادی باید پرداخت کنند.

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که برای دستیابی به رتبه های بالاتر گوگل و شکستن قوانین موتور جستجو استفاده می شوند. seo کلاه سیاه فقط بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و به نظر و سلیقه ی مخاطبان اهمیت نمی دهد. از این روش معمولا افرادی استفاده می کنند که می خواهند سریعا در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند و اعتقادی به سرمایه گذاری طولانی مدت ندارند.

برخی از تکنیک های مورد استفاده از سئو کلاه سیاه عبارتند از : استفاده از کلمات کلیدی بی ربط ولی پر سرچ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)، استفاده از متن ها و لینک های مخفی، استفاده از متنهای تکراری، ریدایرکت های غیر قانونی و ….

پیامدهای سئو کلاه سیاه ممکن است منجربه ممنوعیت سایت و حذف صفحات وب سایت شما از نتایج جستجو و در بعضی مواقع جریمه های سنگین شود. به طور کلی این تکنیک غیر قانونی و غیر طبیعی است که متاسفانه یکسری افراد برای زودتر به نتیجه رسیدن، قوانین را زیر پا می گذارند و از تکنیک های ممنوع استفاده می کنند.

در انجام پروژه سئو وب سایت توسط پلاتو چه المان هایی رعایت می شود؟

همان طور که میدانید سئو خود به چند بخش تقسیم می شود که شامل سئو تنیکال ، سئو داخلی و خارجی می شود. در ادامه ما به برخی از مهم ترین اقداماتی که توسط تیم پلاتو برای سئو پروژه شما انجام می شود را توضیح خواهیم داد.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

یکی از مهم ترین شاخه های سئو ، سئو تکنیکال می باشد. فرض کنید که سایت شما از لحاظ کدنویسی برای موتور های جست و جو گر مثل گوگل درست طراحی نشده باشد و یا نقشه سایتی برای وب سایت شما تنظیم نشده باشد. در این صورت گوگل به سختی متوجه مطالب صفحات شما می شود و همچنین درک ساختار وب سایت شما برای گوگل نیز بسیار دشوار خواهد بود.

همچنین علاوه بر کد نویسی سایت و سایت مپ (نقشه سایت) بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که در سئو تکنیکال برای شما لحاظ می شود. اما مهم ترین آنها کدنویسی سایت شما می باشد ، چرا که ساختار کد های وب سایت شما روی تمامی بخش های وب سایت مانند : سرعت وب سایت ، امنیت وب سایت ، خوانایی وب سایت برای گوگل و… تاثیر می گذارد ، به همین خاطر بسیار مهم است که سایت شما هم برای خزنده های گوگل و کاربران قابل درک و فهم باشد.

همچنین در سال 2022 سرعت برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر بسیار مهم است که وب سایت شما نهایتا زیر 3 ثانیه بارگذاری شده و حجم صفحات شما زیر 900 کیلوبایت باشد. این مقادیر ذکر شده توسط کارشناسان گوگل اعلام شده است و برای رساندن وب سایت به این وضعیت بسیار مهم است که سئو تکنیکال شما به نحو احسنت انجام شود.

سئو داخلی

پس از انجام سئو تکنیکال و ایجاد ساختار مناسب برای وب سایت نوبت به سئو داخلی می رسد. در این بخش از سئو محتوا های وب سایت شما در هر بخش از سایت مثل : دسته بندی ها ، مقالات ، لندینگ پیج های مهم و… انجام می شود و خوانایی هر صفحه تا حد قابل قبولی بالا می رود. همچنین المان هایی مثل : هدینگ بندی ها ، پاراگراف بندی ها ،ALT  تصاویر و… نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

سئو خارجی یا سئو آف پیج

یکی دیگر از شاخه های سئو ، سئو خارجی یا آف پیج می باشد. شما برای اینکه بتوانید در گوگل رتبه خوبی دریافت کنید نیازمند بک لینک و یا رپورتاژ هستید ، (البته که میزان آن بستگی به سختی پروژه شما دارد). برای درک بهتر این موضوع شما فرض کنید ، که یک جوان 15 ساله به شما یک نصیحتی را کند و یک شخص 50 ساله نیز همان نصیحت را برای شما داشته باشد. طبعا شما به خاطر تجربه ها و کهولت سن فرد 50 ساله حرف او برای شما تاثیر بیشتری می گذارد.

این موضوع برای گوگل نیز وجود دارد که تحت عنوان آتوریتی (Authority) شناخته می شود و هر چقدر آتوریتی شما بالاتر باشد شما برای حضور در رتبه های بالایی کار راحت تری خواهید داشت.

تیم پلاتو سعی می کند که با بودجه اقتصادی برای هر پروژه ، با هزینه کم بیشترین بازدهی را برای پروژه های سئو به عمل بیاورد و به اصطلاح نرخ ROI یا بازگشت سرمایه شما را بهبود دهد.

اما در سئو آف پیج در تیم پلاتو ، برخلاف بسیاری از شرکت ها ، مواردی همچون : کامنت مارکتینگ ، برندینگ و… برای شما انجام می شود و عبارت دیگر می توان گفت که کارشناسان پلاتو تا آخرین مرحله از سئو یعنی تبدیل ترافیک ارگانیک به مشتریان بالقوه کنار شما خواهند بود.