سئو سایت

رتبه 1 سرچ گوگل

استودیو تبلیغاتی پلاتو

تحلیل رایگان سایت شما

افزایش بازدید سایت

افزایش چشمگیر بازدید سایت

سئو لوکال در منطقه

برند برتر منطقه (سئو لوکال)

رتبه صفحه اول گوگل

تضمین صفحه اول گوگل

هزینه سئو سایت

تعرفه سئو مناسب

ضمانت نامه رتبه در قرارداد

ضمانت بازگشت وجه

چرا سئو سایت مهم است ؟ (این آمارها نشان دهنده چیست)

هر روز میلیاردها جستجو به صورت آنلاین انجام می شود. این به معنای تعداد بسیار زیادی از ترافیک خاص و پررنگ است. بسیاری از مردم محصولات و خدمات خاصی را در اینترنت جستجو می کنند. این جستجوها دارای هدف تجاری شناخته شده اند، به این معنی که آنها با جستجوی هدف خود به وضوح نشان می دهند که  می خواهند  از خدماتی که شما ارائه می دهید استفاده کنند. افراد به دنبال هر نوع موضوعی هستند که مستقیماً با تجارت شما مرتبط باشد.

فراتر از آن باید تبلیغات و چشم اندازهای شما در راستای مواردی باشد که به سود شما مربوط است. اینجا فرصتهای بیشتری برای ارتباط با افراد و کمک به پاسخگویی به سوالات آنها، حل مشکلات آنها و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد برای آنها است.

 حال برای اینکه به این نقطه برسید تا بتوانید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را بر سر زبان ها بیندازید باید کارهایی مانند طراحی سایت، تبلیغات و بازاریابی های آنلاین و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ انجام دهید. در این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با بهینه سازی سایت و طریقه ی سفارش سئو وب سایت به شما ارائه خواهیم داد. 

نمون ای از آمار تعداد سرچ گوگل مربوط به سرچ کلمات ( در یک روز ) ایمپلنت، ارتودنسی و لمینت

 همانطور که مشاهده می کنید، تقریباً 60٪ از کل بازدید در وب با موتور جستجوی گوگل شروع می شود و اگر ترافیک سایر موتورهای جستجوگر معروف (مانند بینگ، یاهو و یوتیوب) را با هم جمع کنید، 70.6٪ از کل بازدیدها از یک موتور جستجو ناشی می شود.

اجازه دهید اهمیت SEO را با یک مثال نشان دهیم. فرض کنید شما یک شرکت تأمین لوازم و تجهیزات مهمانی را اداره می کنید. طبق Google Keyword Planner، هر ماه 110،000 نفر “لوازم مهمانی” را جستجو می کنند. با توجه به اینکه اولین نتیجه در گوگل حدود 20٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد، اگر وبسایت شما در صفحات اول، نمایش داده شود ماهانه 22000 بازدید کننده خواهید داشت. و این یعنی فروش بیشتر و رونق گرفتن کسب و کار شما.

در مشاغل دیگری مانند دندانپزشکی، املاک و مستغلات یا بیمه ، ارزش ترافیک موتور جستجو به طور قابل توجهی بالاتر است.

در نتیجه بر اساس توضیحات ارائه شده ، می توان به اهمیت سفارش سئو وب سایت پی برد. هر چقدر سایت شما بروز شود و محتوای سئو شده در آن قرار داده شود، باعث بیشتر دیده شدن و رونق کسب و کارتان می شود. 

ایمپلنت دندان

کلمه ایمپلنت ومشتقات آن روزانه حدود 3000 بارسرچ میشوند.

ارتودنسی دندان

کلمه ارتودنسی ومشتقات آن روزانه حدود 2000 بارسرچ میشوند.

لمینت دندان

کلمه لمینت ومشتقات آن روزانه حدود 3000 بارسرچ میشوند.

کامپوزیت دندان

کلمه کامپوزیت ومشتقات آن روزانه حدود 4500 بارسرچ میشوند.

عصب کشی دندان

کلمه درمان ریشه ومشتقات آن روزانه حدود 7000 بارسرچ میشوند.

_ خدمات پر سرچ دهان و دندان

ایمپلنت : رتبه 1 و 2

لمینت دندان : رتبه 1

ارتودنسی : رتبه 1

جراحی لثه : رتبه 1

عصب کشی دندان : رتبه 1

روکش دندان : رتبه 1

دندان مصنوعی : رتبه 1

پست دندان : رتبه 1

پرکردن دندان : رتبه  1 و 3

ترمیم دندان : رتبه 2

لیفت لثه : رتبه 1

جراحی فک و صورت : رتبه 1

بیماریهای پر سرچ دهان و دندان

برفک دهان : رتبه 1

عفونت دندان : رتبه 1

اسنپ اسمایل : رتبه 1

خونریزی لثه : رتبه 1

دهانشویه : رتبه 1

کیست دندان : رتبه 1

التهاب لثه : رتبه 1

دندان قروچه : رتبه 1

کشیدن دندان عقل : رتبه 2

عکس دندان : رتبه 1

کاهش درد عصب دندان : رتبه 1

تحلیل لثه : رتبه 1

برندسازی، وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد

برندینگ سایت

دسترسی 24 ساعته کاربران به دیتا بدون صرف هزینه و وقت

برتری از رقبا در جذب مشتریان از کمترین هزینه ترین راه تبلیغاتی

97% کابران خدمات موردنیازشان را لااقل یکبار دراینترنت جستجو میکنند

راحت ترین و سریع ترین راه انتقال دیتا (یکباره) به هزاران بازدید کننده

کلمات پر سرچ آسانسور سازی

آسانسور کششی : رتبه 1

آسانسور هیدرولیک : رتبه 2

بازرسی آسانسور : رتبه 2

طراحی آسانسور : رتبه 2

قطعات پله برقی : رتبه 1

آسانسور باری : رتبه 1

آسانسور مسافربر : رتبه 1

آسانسور خودروبر : رتبه 1

آسانسور پانوراما : رتبه 1

کلمات پر سرچ کارشناسی خودرو

سفیر تامین خودرو : رتبه 1 و 2

خدمات نانو سرامیک خودرو : رتبه 1

خدمات پولیش خودرو : رتبه 1

نصب شیشه دودی خودرو : رتبه 1

گزارش کارشناسی خودرو : رتبه 1

خدمات کاور و بادی فنس خودرو : رتبه 2

کارشناسی رنگ خودرو : رتبه 8

صفرشویی خودرو : رتبه 5

آموزش کارشناسی خودرو : رتبه 1

برندسازی، وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد

برندینگ سایت

فروش 24 ساعته محصولات بدون الزام به بازاریابی و پشتیبانی

برتری از رقبا در جذب مشتریان از کمترین هزینه ترین راه تبلیغاتی

97% کابران خدمات موردنیازشان را لااقل یکبار دراینترنت جستجو میکنند

راحت ترین و سریع ترین راه انتقال دیتا (یکباره) به هزاران بازدید کننده

کلمات پر سرچ فروشگاه لوازم ورزشی

لوازم پینگ پنگ : رتبه 2

لوازم بسکتبال : رتبه 1

لوازم والیبال : رتبه 2

لوازم بدمینتون : رتبه 3

لوازم فوتسال : رتبه 2

لوازم شنا : رتبه 5

تجهیزات پزشکی ورزشی : رتبه 2

لوازم بدنسازی و تناسب اندام : رتبه 1

لوازم دارت : رتبه 4

کلمات پر سرچ فروشگاه موبایل

مک بوک با چیپ m1 : رتبه 3

تبلت سامسونگ سری s : رتبه 1

تبلت سامسونگ سری a : رتبه 3

اورجینال اپل : رتبه 2

کیبورد و قلم تبلت اندرویدی : رتبه 4

سامسونگ سری foId : رتبه 5

کلمات پر سرچ گل فروشی

سبد گل تبریک :  رتبه 3

تاج گل تبریک : رتبه 5

تاج گل بهشت زهرا : رتبه 3

گل صلیب : رتبه 2

سبد گل رومیزی : رتبه 6

سبد گل خواستگاری : رتبه 6

برندسازی، وب سایت به کسب و کار شما اعتبار زیادی می بخشد

برندینگ سایت

فروش 24 ساعته محصولات بدون الزام به بازاریابی و پشتیبانی

برتری از رقبا در جذب مشتریان از کمترین هزینه ترین راه تبلیغاتی

97% کابران خدمات موردنیازشان را لااقل یکبار دراینترنت جستجو میکنند

راحت ترین و سریع ترین راه انتقال دیتا (یکباره) به هزاران بازدید کننده

کلمات پر سرچ سایت مهاجرتی

تحصیل در اسپانیا : رتبه 3

تحصیل در فنلاند : رتبه 2

تحصیل در اروپا : رتبه 4

سفارت ایتالیا : رتبه 4

سفارت ایتالیا

سفارت فنلاند : رتبه 5

سفارت فنلاند

کشور اسپانیا : رتبه 3

کشور اسپانیا

اخذ پذیرش از آکادمی های فوتبال : رتبه 1

کشور فنلاند : رتبه 4

کشور آلمان : رتبه 2

کلمات پر سرچ سایت رزرو هتل

هتل های 5 ستاره شیراز : رتبه 6

هتل های 5 ستاره کیش : رتبه 6

جاذبه های گردشگری ایران : رتبه 6

کلمات پر سرچ سایت گردشگری

تور پارسیان : رتبه 4

کوتاه ترین کوه ایران : رتبه 1

تور چال کندی : رتبه 1

تنگه بهشت کلاردشت : رتبه 4

لیست تنگه های ایران : رتبه 1

کویر تل شیطان : رتبه 9

پیمایش داشبلاغ : رتبه 1

تنگه چیتابه : رتبه 7

تور اوپرت : رتبه 7

گزارش نمودار سرچ کنسول گوگل

قبل
بعدی

سرچ کنسول گوگل چیست ؟

بستری است که توسط شرکت گوگل برای صاحبان هر سایت ساخته و ارائه شده است که توسط این سیستم آمار دقیق میزان سرچ، بازدید سایت و رتبه ها از طریق سرچ گوگل بصورت کلی و جزئی قابل مشاهده است. نمایی از این بستر را در تصویر روبرو قابل مشاهده است :

پکیج های سئو سایت

پکیج استاندارد سئو

  • انتخاب 3 کلمه (سختی 1 تا 5)

  • کنترل روزانه وضعیت سایت

  • بهینه سازی کدهای سایت

  • انتشار محتوای متنی و تصویری

  • سئو نام برند در رتبه یک گوگل

  • تولید و نشر رپورتاژهای خبری

  • تدوین استراتژی لینک سازی خارجی

  • قابلیت فروش

  • طراحی اسلایدر اختصاصی

  • طراحی قالب محصول

  • ---------------

  • ---------------

مشاوره و درخواست

پکیج حرفه ایی سئو

  • انتخاب 3 کلمه (سختی 1 تا 10)

  • بررسی ماهانه رقبا

  • سئو فنی (Technical SEO) بیشتر

  • کنترل روزانه وضعیت سایت

  • بهینه سازی کدهای سایت

  • انتشار محتوای متنی و تصویری

  • سئو نام برند در رتبه یک گوگل

  • افزایش سرعت وب سایت

  • تدوین استراتژی لینک سازی خارجی

  • ساختار URL

  • پشتیبانی تیکتی و تلفنی

  • طراحی صفحات فرود طبق استراتژی

مشاوره و درخواست

پکیج vip سئو

  • انتخاب 3 کلمه (سختی 1 تا 10)

  • بررسی ماهانه رقبا

  • سئو فنی (Technical SEO) بیشتر

  • کنترل روزانه وضعیت سایت

  • بهینه سازی کدهای سایت

  • انتشار محتوای متنی و تصویری

  • سئو نام برند در رتبه یک گوگل

  • افزایش سرعت وب سایت

  • تدوین استراتژی لینک سازی خارجی

  • ساختار URL

  • 1 ایمیل تحت دامنه

  • گزارش های جامع لحظه ای online

مشاوره و درخواست

برخی از مشتریان استودیو پلاتو

سئو سایت

چقدر در جذب مشتری شما تاثیر دارد ؟

همکاری های مورد نیاز تیم سئو از شما :

تحلیل رایگان کسب و کار شما

دلیل تفاوت قیمت سئو سایت شرکت های مختلف :

این بخش از تبلیغات یکی از مهم ترین نکاتیست که باید پیش از سفارش خدمات به آن توجه کنید ، زیرا این تخصص تنها بخشی در دیجیتال مارکتینگ است که مجری نیاز به مدت زمانی برای حصول نتیجه و جلب رضایت شما دارد. درواقع بهتر است قبل از توجه به هزینه و قیمت خدمات در شرکت های مختلف ، از انتخاب شرکت و مجری مجرب اطمینان حاصل کنید ، زیرا این سفارش مانند خدماتی چون طراحی سایت نیست که پس از حدود یک ماه در صورت نارضایتی بودجه در نظر گرفته را از دست دهید ، بلکه ممکن است با گذشت بیش از 6 ماه تا 1 سال زمانی را که می توانستید به جذب مشتری  و سود دهی رسیده باشید از دست داده اید. شرکت های مختلف و زیادی به انجام کار سئو پرداخته اند ، ولی تمام آنها قابل اعتماد نیستند و قادر به انجام یک سئو اصولی نیستند. برای اینکه بتوانید شرکت مناسبی را برای ثبت سفارش سئو خود پیدا کنید لازم است به نکات زیر توجه نمایید.

سئو سایت شامل چه بخش هایی میشود ؟

محتوای متنی

محتواها به منظور ارتباط برقرار کردن با کاربران می باشند که در انواع مختلفی از جمله متنی، تصویری، ویدئویی و … وجود دارند. مهمترین نوع آن، محتوا متنی است که تاثیر بسزایی در سئو دارد.

اولین تاثیر آن در سئو به صورت مستقیم است. یعنی گوگل برای رتبه بندی صفحات سایت به بررسی محتواها می پردازد و به سایتی رتبه بالایی می دهد که محتوای کامل، در انواع مختلف و بهینه باشد.

همچنین علاوه بر آن گوگل به رفتار کاربران نیز توجه می کند. هر چقدر کاربر در صفحه بماند یعنی محتوا خوب و ارزشمند است و گوگل به آن رتبه بالایی می دهد.

به همین دلیل متخصصان سئو به تولید محتواهای خوب، یونیک و کامل تاکید دارند.

تولید محتوای متنی نیز بخشی از قرارداد سئو سایت است که به صورت سالانه و یا 6 ماهه و بر اساس تعداد مشخص شده، بسته می شود.

برنامه نویسی ( رفع ایرادات سایت )

برنامه نویسی و رفع ایرادات سایت یکی از مسائل مهم سئو می باشد. از این رو ، برطرف نمودن خطاها و ایرادات سایت به منظور رفع باگ یا همان ارورهای بوجود آمده در سایت انجام می شود.

احتمالا به ارورهایی مانند ارور 500، 404، https نبود سایت، خطای دیتا بیس، خطای وردپرس و … برخورد کرده باشید.

برطرف کردن این ارورها بخشی از وظایف سئوکار و پشتیبان سایت است که اگر برطرف نشوند باعث پایین آمدن سایت و رتبه منفی در گوگل می شوند.

ایرادات دیگری که ممکن است در سئو فنی بوجود آید عبارتند از :

  • سرعت لود سایت
  • درست ایندکس نشدن صفحات سایت
  • نداشتن نقشه سایت
  • انتشار محتوای تکراری
  • مشکل در نمایش موبایلی سایت

بهینه سازی سایت

سئو به منظور بهینه سازی صفحات سایت در موتورهای جستجوگر و معرفی آن به مرورگرهای مختلف از جمله گوگل می باشد.

بخش های اصلی سئو سایت به سه دسته سئو تکنیکال، سئو داخلی (On Page Seo) و سئو خارجی (Off Page Seo) تقسیم می شود.

سئو داخلی منظور همان تولید محتوای متنی، لینک دهی داخلی، بهینه سازی ساختار صفحات و … می باشد.

سئو تکنیکال یعنی همان کارهای فنی سایت از جمله بهینه سازی کدها، ایجاد نقشه سایت و معرفی آن به گوگل، بالا نگه داشتن سرعت لود سایت، واکنش گرا بودن صفحات یا نمایش درست صفحات در موبایل و … می باشد.

و اما سئو خارجی یعنی ارتباط دادن سایت به منابع و سایت های دیگر. در واقع در سئو خارجی تمرکز بر روی لینک سازی در سایت های دیگر و یا صفحات اجتماعی می باشد.

سوالات احتمالی در مورد بخش های سایت :

سوال دیگری دارید همین الان با یک تماس ( راهنمایی رایگان و فوری ) جواب سوال خود را بگیرید. یا در بخش نظرات بنویسید تا دیگر کاربران نیز استفاده کنند. نظرات

Seo مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو است و عملی برای بهینه سازی یک وب سایت و یا یک صفحه از وب سایت برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک آن از نتایج ارگانیک موتور جستجو است. کارهای معمول مرتبط با سئو شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

به عبارت دیگر، سئو به معنای بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش ارگانیک (غیرپولی) نتایج جستجو است. مزیت اصلی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص این است که ماه به ماه می توانید به صورت رایگان “بازدید” از سایت خود داشته باشید. اگر یک سایت حرفه ای و سفارشی نیاز دارید کلیک کنید.

چه مدت زمان لازم است تا یک سایت بهینه سازی شود؟

برای بهینه سازی و سئو سایت باید مدت زمان زیادی را منتظر بود. حدودا 3 هفته تا 3 ماه زمان لازم است تا از نظر ساختاری (یعنی سئو کردن مقالات موجود در سایت، طراحی کردن ظاهری بر اساس اصول و قوانین سئو، ایجاد کلمات کلیدی مناسب در سایت و …) سایت بهینه سازی شود. اما اگر بخواهید نتیجه ی بهتری دریافت کنید و در صفحات اول گوگل نمایش داده شوید باید حدود 6 ماه تا یک سال زمان صرف کنید.

 البته باید به طور مستمر بر روی سایت کار شود تا رتبه ی سایت ارتقاء یابد. حتی اگر مدت زمان کوتاهی بر روی سایت هیچ مقاله ای منتشر نشود و یا هیچ بروز رسانی انجام نشود رتبه سایت در زمان کوتاه ارتقاء نمی یابد و این امر باعث طولانی شدن روند کار می شود.

نکته: درست است که بعد از 6 ماه الی 1 سال رتبه ی وب سایت شما ارتقاء می یابد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که برای همیشه و بدون هیچ بروز رسانی، سایت شما بهینه بماند. الگوریتم های گوگل طوری ساخته شده اند که به وب سایت هایی رتبه ی بالا می دهند و آنها را در جایگاه خوبی نگه می دارند که به طور دائم و مستمر بر روی سایت خود کار می کنند و مقالات جذاب و سئو شده در آن قرار می دهند.

معمولا قراردادهای سئو یکساله منعقد می شود، اگر می خواهید سالیان سال سایت شما بهینه باقی بماند باید قراردادتان را تمدید کنید ، در غیر این صورت خودتان باید برای بروزرسانی سایت اقدام کنید.

نحوه کار موتورهای جستجو :

موتورهای جستجو مانند کتابخانه، نسخه هایی از صفحات وب سایت را ذخیره می کنند. هنگامی که در موتور جستجو عبارتی را تایپ می کنید همه صفحات موجود در فهرست خود را جستجو می کند و سعی می کند مرتبط ترین نتایج را به شما نشان دهد.

برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام الگوریتم استفاده می کند. نحوه ی کار الگوریتم ها به طور دقیق مشخص نیست اما به طور کلی برای دستیابی به مفیدترین اطلاعات، الگوریتم های جستجو عوامل مختلفی را بررسی می کنند از جمله کلمات جستجو، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات، منابع و موقعیت مکانی و تنظیماتی که شما برای وب سایت خود انجام داده اید.

در میان موتورهای جستجو از جمله بینگ، یاهو، گوگل، ask و غیره، گوگل تاکنون معتبرترین الگوریتم را دارد به همین دلیل یکی از معروف ترین و پرکاربردترین موتور جستجو است.

سئو کلاه سیاه و دردسر هایی که باید بدانید:

سئو کلاه سفید به استفاده از تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که مخاطبان قوانین موتور جستجو را هدف قرار می دهند. تکنیک هایی که به طور معمول در SEO کلاه سفید استفاده می شود ، شامل استفاده از کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل آن ها، انجام تحقیقات، بازنویسی برچسب های متا به منظور مرتبط بودن بیشتر آنها، لینک دهی مجدد، ایجاد لینک تازه و همچنین نوشتن محتوا برای خوانندگان است. کسانی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند در دراز مدت به نتیجه می رسند و هزینه زیادی باید پرداخت کنند.

سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و استراتژی هایی گفته می شود که برای دستیابی به رتبه های بالاتر گوگل و شکستن قوانین موتور جستجو استفاده می شوند. seo کلاه سیاه فقط بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و به نظر و سلیقه ی مخاطبان اهمیت نمی دهد. از این روش معمولا افرادی استفاده می کنند که می خواهند سریعا در صفحه اول گوگل نمایش داده شوند و اعتقادی به سرمایه گذاری طولانی مدت ندارند.

برخی از تکنیک های مورد استفاده از سئو کلاه سیاه عبارتند از : استفاده از کلمات کلیدی بی ربط ولی پر سرچ، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)، استفاده از متن ها و لینک های مخفی، استفاده از متنهای تکراری، ریدایرکت های غیر قانونی و ….

پیامدهای سئو کلاه سیاه ممکن است منجربه ممنوعیت سایت و حذف صفحات وب سایت شما از نتایج جستجو و در بعضی مواقع جریمه های سنگین شود. به طور کلی این تکنیک غیر قانونی و غیر طبیعی است که متاسفانه یکسری افراد برای زودتر به نتیجه رسیدن، قوانین را زیر پا می گذارند و از تکنیک های ممنوع استفاده می کنند.

مراحل سئو سایت

همه ما حداقل یک بار عباراتی همچون سئو و بهینه سازی موتور جستجو به گوشمان رسیده است. اما ممکن است اطلاعات دقیق و کاربردی از این فرایند نداشته باشیم. رتبه گرفتن در گوگل و دیده شدن وبسایت شما شامل بکارگیری مراحلی است که توسط تیم متخصص و متبحر دیجیتال مارکتینگ انجام می شود. برای آشنایی بیشتر شما با این فرایند ، در ادامه گام به گام مراحل سئوسازی وبسایت را بررسی می کنیم. همان طور که میدانید سئو خود به چند بخش تقسیم می شود که شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی می شود. در ادامه ما به برخی از مهم ترین اقداماتی که توسط تیم پلاتو برای سئو پروژه شما انجام می شود را توضیح خواهیم داد.

1. تحقیق کلمه کلیدی ( Keyword research ) ؛

اولین گام در بهینه سازی و سئو سایت ، تحقیق و جستجو در حوزه پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار شماست. در راستای این هدف ، لیستی از خدمات و محصولات کارفرما توسط شرکت مجری دریافت می شود.  برای شروع کار ابتدا باید ببینید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند. کدام کلمات کلیدی مرتبط با دغدغه های بروز کاربران شماست. تحقیق در حوزه کلمات کلیدی به شما نشان می دهد افراد در رابطه با برند و شغل شما چه عباراتی را بیشتر جستجو می کنند. با تمرکز بر انتخاب کلمات کلیدی متناسب می توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید.

تحقیق کلمات از طریق طوفان فکری آغاز می شود. ابتدا اطلاعات لازم درباره خدمات اصلی و محصولات و کلمات کلیدی مرتبط با آن کسب شده و سپس لیستی از کلمات انتخاب می شود. کلمات بر حسب اولویت و بعد از تحلیل سایت رقبا انتخاب می شوند. در صورتی که سایت تازه تاسیس باشد ، ابتدا با کلمات کلیدی کم رقابت شروع می کنیم و بعد از رتبه گرفتن سایت ، به سراغ کلماتی با سختی و رقابت بیشتر می رویم. به این دلیل که کلماتی با سختی متوسط رقابت کمتری دارند و راحت تر می توان برای آن ها رتبه دریافت کرد.

بعد از پیشرفت سایت ، تمرکز روی کلماتی است که ورودی بالایی داشته باشند تا از این طریق از رقبا پیشی بگیریم. بطور کلی اولویت انتخاب کلمات بر حسب عواملی همچون میزان جستجو توسط کاربران ، درجه سختی و نرخ کلیک یا CTR تعیین می شود. هرچقدر سختی کلمه کلیدی بیشتر باشد ، رقابت بر سر آن بیشتر است در نتیجه رتبه گرفتن برای آن دشوار تر است.

طی فرایند تحقیق جستجوی کلمات کلیدی از ابزارهایی همچون google trends  و keyword planner برای شناسایی کلمات کلیدی مرتبط و آنالیز رتبه سایت در مورد کلمات کلیدی هدف استفاده می شود.

2. تجزیه تحلیل و آنالیز رقبا ( competition research ) ؛

گام بعدی در فرایند سئوسازی ، ارزیابی عملکرد رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها در ارتباط با کلملات کلیدی مرتبط با هدف شماست. آنالیز رقبای شما این امکان را فراهم می کند تا شما بتوانید آنچه برای پیشی گرفتن از آن ها نیاز است را اجرا کنید. شما باید دائما شرکت های رقیب خود را که در صفحات اول گوگل رتبه گرفته اند بررسی کنید و از این طریق با ایده گرفتن از آن ها معیاری برای ورود به عرصه رقابت با آن ها پیدا کنید. پیدا کردن نقاط ضعف و قوت سایت های رقیب به شما این امکان را می دهد تا برای رتبه گرفتن وبسایت خود بهتر از آن ها عمل کنید.

3. طراحی استراتژی ؛

فرایند تمرکز بر موضوع اصلی و برنامه ریزی دقیق و گام به گام ، مرحله ای است که تحت عنوان استراتژی سئو شناخته شده است. در این مرحله فهرستی از اهداف مورد نظر تهیه شده و اقدام به سازماندهی اهداف می کنیم. تدوین استراتژی شامل هر گونه اقدامی است که باید برای عملی کردن اهداف و ایده ها ، بررسی رقبا و برطرف کردن مشکلات انجام می شود. در این مرحله با ارزیابی عملکرد و آنالیز نقاط ضعف و قوت ، به تدوین استراتژی می پردازیم.

4. سئو داخلی و سئو تکنیکال ؛

بهینه سازی سئو داخلی ( on page seo ) شامل هر اقدامی در داخل سایت است که به افزایش رتبه سایت توسط گوگل کمک می کند.

سئو تکنیکال یا سئو فنی ( technical seo ) ؛ شامل تمام اقدامات فنی همچون سرعت لود سایت ، بهینه سازی سایت برای پشتیبانی موبایل ، اصلاح کد نویسی و … است. بطور معمول ماه های اول تا سوم به رفع مشکلات سایت طبق الگوریتم های گوگل و اصلاح کد نویسی اختصاص دارد. در این مرحله به بررسی عملکرد سایت پرداخته می شود و اقدامات عملی لازم جهت رفع مشکلات احتمالی و ارتقا و بهبود سایت انجام می شود.

5. تولید محتوا ؛

برای رتبه گرفتن سایت و وارد شدن به عرصه رقابت ، تولید محتوا به صورت مداوم و مطابق با استراتژی انجام می شود. تولید محتوا نیز مانند تمامی مراحل گفته شده ، دارای برنامه ریزی اصولی و گام به گام است و مطابق با جدیدترین الگوریتم های گوگل انجام می شود. سایت های نوپا در مراحل اولیه به تعداد مقالات بیشتری نیاز دارند. بطور میانگین یک سایت تازه تاسیس ، برای راه اندازی در ماه های ابتدایی به چیزی حدود 60 مقاله در ماه ( روزی 2 مقاله ) نیاز دارند. اما بعد از گذشت 1 سال 2 تا 3 مقاله در طول هفته کفایت می کند.

6. معرفی صفحات به گوگل ؛

یکی از مهمترین اقدامات در مراحل سئوسازی سایت ، ایندکس لندینگ های سایت در گوگل است. ربات های گوگل از طریق خزیدن در اینترنت صفحات سایت شما را پیدا می کنند. بنابراین برای اینکه سایت شما برای این ربات ها شناخته شده باشد ، باید صفحات خود را به گوگل معرفی کنید. یکی از ابزارهایی که بدین منظور استفاده می شود ، گوگل کنسول ( google search console )  است. از طریق معرفی وبسایت به این سرویس و انجام اقدامات مورد نیاز، سایت شما در گوگل ایندکس می شود و کاربران با سرچ کردن آدرس می توانند از صفحات شما بازدید کنند.

7. رپورتاژ ؛

با نزدیک شدن به مراحل پایانی قرار داد و افزایش ورودی و اعتبار سایت ، اهمیت سئو خارجی دوچندان می شود. رپورتاژ یکی از اقدامات سئو خارجی است و شامل متنی است که به منظور معرفی خدمات و محصولات در سایت های پربازدید قرار داده می شود. رپورتاژ با هدف افزایش ورودی و بازید کلمات کلیدی هدف انجام می شود و بطور چشمگیری ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. این کار از طریق لینک شدن رپورتاژ و سایت شما انجام می شود. نکته قابل توجه این است که این متن حتما باید مطابق با اصول سئو و الگوریتم های گوگل نگارش شود.

8. بهینه سازی سئو خارجی ( off page seo ) ؛

هر اقدامی که در خارج از سایت برای رتبه گرفتن سایت انجام شود شامل سئو خارجی است. سئو داخلی و خارجی مکمل یکدیگر هستند و مجموعه اقداماتی که در این 2 حیطه انجام می شود باعث رتبه گرفتن سایت وافزایش اعتبار آن می شود.

9. رسیدن همه کلمات توافق شده به صفحه گوگل ؛

در انتهای کار تمام موارد ذکر شده در قرارداد اجرایی شده و مقالات کلیدی هدف به صفحات اول گوگل وارد می شوند. همانطور که پیشتر اشاره کردیم رتبه گرفتن در گوگل بخصوص برای سایت های نوپا فرایندی زمانبر است. اما بعد از شروع فعالیت سئوسازی ، با گذشت زمان ترافیک سایت افزایش پیدا می کند و اینجاست که تمام تکنیک های بکارگرفته شده در چند ماه اخیر به ثمر رسیده و نتیجه حاصل می شود. ماه های انتهایی اوج نتیجه گرفتن از تمام تکنیک ها و استراتژی های بکار رفته است. این زمان شما شاهد افزایش ورودی از تمام خدمات و امکانات خود خواهید بود. به عبارتی نتیجه ورودی گرفتن سایت از ماه های سوم و چهارم بر حسب حوزه کاری و سختی کلمه شروع می شود. بعد از گذشت 6 الی 7 ماه نتایج به وضوح قابل مشاهده است و در ماه های 10 و 11 ورودی سایت شما به اوج می رسد.

1. سئو تکنیکال

یکی از مهم ترین شاخه های سئو ، سئو تکنیکال می باشد. فرض کنید که سایت شما از لحاظ کدنویسی برای موتور های جست و جو گر مثل گوگل درست طراحی نشده باشد و یا نقشه سایتی برای وب سایت شما تنظیم نشده باشد. در این صورت گوگل به سختی متوجه مطالب صفحات شما می شود و همچنین درک ساختار وب سایت شما برای گوگل نیز بسیار دشوار خواهد بود. همچنین علاوه بر کد نویسی سایت و سایت مپ (نقشه سایت) بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که در سئو تکنیکال برای شما لحاظ می شود. اما مهم ترین آنها کدنویسی سایت شما می باشد ، چرا که ساختار کد های وب سایت شما روی تمامی بخش های وب سایت مانند : سرعت وب سایت ، امنیت وب سایت ، خوانایی وب سایت برای گوگل و… تاثیر می گذارد ، به همین خاطر بسیار مهم است که سایت شما هم برای خزنده های گوگل و کاربران قابل درک و فهم باشد. همچنین در سال 2022 سرعت برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر بسیار مهم است که وب سایت شما نهایتا زیر 3 ثانیه بارگذاری شده و حجم صفحات شما زیر 900 کیلوبایت باشد. این مقادیر ذکر شده توسط کارشناسان گوگل اعلام شده است و برای رساندن وب سایت به این وضعیت بسیار مهم است که سئو تکنیکال شما به نحو احسنت انجام شود.

2. سئو داخلی

پس از انجام سئو تکنیکال و ایجاد ساختار مناسب برای وب سایت نوبت به سئو داخلی می رسد. در این بخش از سئو محتوا های وب سایت شما در هر بخش از سایت مثل : دسته بندی ها ، مقالات ، لندینگ پیج های مهم و… انجام می شود و خوانایی هر صفحه تا حد قابل قبولی بالا می رود. همچنین المان هایی مثل : هدینگ بندی ها ، پاراگراف بندی ها ،ALT  تصاویر و… نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

3. سئو خارجی یا سئو آف پیج

یکی دیگر از شاخه های سئو ، سئو خارجی یا آف پیج می باشد. شما برای اینکه بتوانید در گوگل رتبه خوبی دریافت کنید نیازمند بک لینک و یا رپورتاژ هستید ، (البته که میزان آن بستگی به سختی پروژه شما دارد). برای درک بهتر این موضوع شما فرض کنید ، که یک جوان 15 ساله به شما یک نصیحتی را کند و یک شخص 50 ساله نیز همان نصیحت را برای شما داشته باشد. طبعا شما به خاطر تجربه ها و کهولت سن فرد 50 ساله حرف او برای شما تاثیر بیشتری می گذارد.

این موضوع برای گوگل نیز وجود دارد که تحت عنوان آتوریتی (Authority) شناخته می شود و هر چقدر آتوریتی شما بالاتر باشد شما برای حضور در رتبه های بالایی کار راحت تری خواهید داشت.

تیم پلاتو سعی می کند که با بودجه اقتصادی برای هر پروژه ، با هزینه کم بیشترین بازدهی را برای پروژه های سئو به عمل بیاورد و به اصطلاح نرخ ROI یا بازگشت سرمایه شما را بهبود بخشد.

اما در سئو آف پیج در تیم پلاتو ، برخلاف بسیاری از شرکت ها ، مواردی همچون : کامنت مارکتینگ ، برندینگ و… برای شما انجام می شود و عبارت دیگر می توان گفت که کارشناسان پلاتو تا آخرین مرحله از سئو یعنی تبدیل ترافیک ارگانیک به مشتریان بالقوه کنار شما خواهند بود.

ماندگاری رتبه های سایت

همان طور که در بالا گفته شد برای اینکه بازدید سایت شما بالا برود و موتورهای جستجو آن را بشناسند و به آن رتبه ی بالایی دهند باید وب سایت خود را بهینه و سئو کنید. اما برای اینکه این امر با امینت بالا انجام شود و ماندگاری زیادی داشته باشد باید یکسری نکات رعایت شود.

  • باید از کلمات کلیدی مناسب برای هر صفحه ای استفاده شود.
  • به طور همزمان به المان های سئو خارجی و داخلی توجه شود.
  • باید به طور مستمر و با برنامه ریزی دقیق سئو انجام شود تا جایگاه بالایی برایتان ثبت شود و ماندگاری داشته باشد.
  • لازم است به استراتژی های سئو توجه شود و بر اساس قوانین و الگوریتم های موتورهای جستجو صورت گیرد.
  • برای اینکه هر چه سریع تر به نتیجه ی مطلوبی برسید باید تمام روش های موجود را اجرا کنید.

درنتیجه اگر خودتان قادر به انجام این کارها نیستید و تسلط کامل بر اصول و قوانین سئو ندارید ، بهتر است سایت خود را به دست افراد حرفه ای و یا شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو بسپارید.