لوگو پلاتو

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی ابزاری برای بازاریابی است که از پیام های جذاب و تکان دهنده برای ایجاد کنجکاوی کاربران استفاده می کند. در این نوع تبلیغ به محصول اشاره می کند اما در نهایت نامی از آن نمی برد.

تیزرها جزء یک کمپین تبلیغاتی هستند. تیزرها قبل از عرضه یک محصول جدید در بازار، یا یک بازی ویدیویی، یا اولین نمایش فیلم یا سایر رویدادهای بزرگ، مخاطب را جذب می کند. به طور معمول چنین کمپینی که متشکل از یک سری تیزر تبلیغاتی است مخاطب را منتظر نگه می دارد تا به هدف اصلی خود برسد.

نکته اصلی این است که خیلی چیزها را بیان نکند تا خریدار بالقوه نداند موضوع چیست. این ترفند برخلاف تبلیغات سنتی عمل می کند که به معنای واقعی کلمه نام محصول را در هر گوشه ای فریاد می زند.

تیر تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد

به طور مثال یک فیلمی در آینده نه چندان دور قرار است پخش شود. برای این فیلم، پیش پرده ای از قسمت کوتاه فیلم به عنوان تیزر ساخته می شود که قبل از پخش فیلم منتشر می شود به طوری که مخاطب را تحریک کند. هدف این تیزر این است که فقط به مخاطبان در مورد محتوای فیلم بگوید و اینکه فقط به آنها اطلاع دهد که این فیلم در آینده نزدیک پخش خواهد شد و به هیاهوی اکران فیلم در آینده بیفزاید. پیش پرده های تیزر اغلب در حالی که فیلم هنوز در مرحله ی تدوین یا تولید است ساخته می شوند و در نتیجه ممکن است از صحنه ها یا نسخه های جایگزین صحنه هایی که در فیلم پایان یافته نیستند، استفاده شود. اغلب آنها هیچ گفتگویی ندارند و بعضی از آنها صحنه هایی دارند که فقط برای استفاده در آنونس ساخته شده اند.

تیزرهای فیلم معمولا برای فیلم هایی با بودجه زیاد و با مضامین محبوب ساخته می شوند. طول متوسط یک تیزر کمتر از یک دقیقه است.

به طور کلی تیزر تبلیغاتی در بهترین حالت یک ارتباط خلاقانه است. آکر (Aaker ) استدلال کرد که این سبک تبلیغات نه تنها توجه مصرف کنندگان را به خود جذب می کند، بلکه باعث ایجاد علاقه و یادگیری مصرف کننده در مورد مزایا و موقعیت محصول می شود. بنابراین به عنوان ابزاری موثر برای ارتباطات عمل می کند. تیزر تبلیغاتی ابزاری قدرتمند است که برای انتقال پیام به مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد اما به سبک خاص خود در ایجاد کنجکاوی در مورد تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین توجه مخاطبان را به خود معطوف می کند.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی از 3 مدل تشکیل شده اند :

  • تیزر تبلیغاتی رئال

این نوع تیزر به صورت ویدیوهایی از افراد واقعی ساخته می شود یعنی در مورد یک محصول و یا یک داستان، افرادی را به کار می گیرند و بازی آنها را در نقش خاصی، فیلم برداری می کنند. به عنوان مثال تبلیغاتی که در تلویزیون پخش می شود یک نوع تیزر تبلیغاتی رئال است. این نوع تبلیغات برای قشر خاصی ساخته نمی شود و برای تمام سنین مناسب است.

  • تیزر تبلیغاتی انیمیشن

همان طور که از نامش پیداست به صورت انیمیشن و کارتونی ساخته می شود و از افراد واقعی در ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن استفاده نمی شود. معمولا برای ساخت این نوع تیزر از نرم افزارهای انیمیشن ساز استفاده می شود. از این نوع تیزر برای تبلیغات اسباب بازی و یا محصولاتی که مربوط به کودکان است، استفاده می شود.

  • تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن از ترکیب دو تیزر قبلی ساخته می شود یعنی هم از افراد واقعی در ساخت آن استفاده می شود و هم از تصاویر کارتونی. از این نوع تیزر برای تبلیغ خوراکی ها و یا محصولات کودک و نوجوان می توان استفاده کرد. به عنوان مثال تبلیغ تلویزیونی شیبابا از تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن استفاده کرده است.

قالب های مورد استفاده در تبلیغات تیزر

قالب های مورد استفاده در تبلیغات تیزر

  • تبلیغات دیجیتال

به نظر می رسد محبوب ترین نوع تبلیغات تیزر مانند یک ردیف بنر در پایین یا سمت مرورگر است. آنها برای جلب توجه کاربر طراحی شده اند. ترکیبی از تصاویر جذاب و متن جذاب برای بر انگیختن احساسات کاربر موثر است.

  • تلویزیون

در تبلیغات تلویزیون به وفور دیده اید که درباره ی یک محصول و یا شرکتی تبلیغ می کنند این نوع تبلیغات که در تلویزیون وجود دارد یک نوع تبلیغات تیزری است. به عنوان مثال، تبلیغ BMW که بر اساس یک قاعده یک بار ساخته شده است را ببینید. این یک پیش نمایش تبلیغاتی است که قبل از عرضه مدل جدید خودرو، آن را منتشر کرده است. در ابتدای ویدیو چیزی معلوم نیست و به مرور زمان و در انتها ویدیو در مورد آن متوجه می شویم.

از تیزر تبلیغاتی می توان در پخش ویدیوهای تبلیغاتی در سینماها و یا پخش تیزر بین سریال ها استفاده کرد.

  • بنرها

ساده ترین مثال این است که بیلبوردی در خیابان ظاهر می شود که تبلیغ چیزی نمی کند اما حاوی یک تصویر تحریک کننده یا یک عبارت غیر قابل درک است. یک هفته بعد، شاهد ادامه آن تبلیغ هستیم و بعد از مدتی طی گذراندن یک مسیر یکسانی به آن محصول و یا هدف دست می یابیم. این نوع تبلیغ باعث می شود که مخاطب به آن محصول جذب شود و همیشه آن را در ذهن داشته باشد.

  • بازاریابی ایمیلی

با استفاده از ایمیل می توانید به کاربر هشدار دهید که یک رویداد مهم در راه است اما نگویید چه رویدادی. این ترفند بسیار جواب می دهد به همین دلیل برندهای مشهور، زیاد از آن استفاده می کنند.

  • تبلیغ در وب سایتهای تبلیغاتی

تیزر تبلیغاتی که در اینترنت ارسال می شوند طبق اصل زیر عمل می کنند.

کاربر در وب سایت های تبلیغاتی ثبت نام می کند. این بستری برای همکاری بین تبلیغ دهنده و ناشر است.

در حساب کاربری باید تبلیغ کننده زمان نمایش آگهی، بودجه و محدودیت تعداد کلیک ها را تنظیم کند.

صاحب سایت، با ثبت نام کد ویژه ای را در شبکه تبلیغاتی دریافت می کند. با کمک آن می تواند تبلیغات را در سایت بارگذاری کند.

در هر یک از بلوک های تبلیغاتی که ناشران قبلا در شبکه تبلیغاتی خود پیکربندی کرده اند می توانید ویدیو خود را درج کنید. وب سایت تبلیغ کننده درصدی از آن کلیک ها را دریافت می کند.

برای سفارش ساخت و طراحی تیزر تبلیغاتی کلیک کنید.

کاربرد تیزرهای تبلیغاتی

  • تبلیغ یک برند یا محصول جدید یا افزایش فروش محصولات قبل
  • برای جذابیت وب سایت ها
  • استفاده در شرکت ها و جلسات کاری
  • استفاده در کنفرانس ها

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر کار ساده ای نیست و هر شخصی نمی تواند یک تیزر بسازد. به همین دلیل نیاز به مهارت و تخصص دارد. بهتر است ساخت تیزر را به متخصصان حرفه ای بسپارید. اما برای اینکه بدانید چه مراحلی طی می شود در ادامه توضیح داده شده است.

  1. اول از همه باید آن طراح و یا شرکت سازنده تیزرهای تبلیغاتی را انتخاب کنید.
  2.  در مورد تیزر و فیلمنامه ای که می خواهید سفارش دهید با طراح توافق کنید.
  3. در مورد هزینه آن باید صحبت کنید و به توافق برسید.
  4. باید نوع تبلیغ خود را یعنی رئال باشد یا انیمیشن، مشخص کنید.
  5. اگر می خواهید رئال باشد باید بازیگران را تعیین کنید.
  6. نوع موسیقی را مشخص کنید.
  7. اکنون که تمام جزئیات تیزر مشخص شد باید کارگردان و عناصر ضروری آن نیز تعیین شود و به بخش تولید فرستاده شود.
  8. حال نوبت به ساخت تیزر می رسد که شامل فیلمبرداری، صداگذاری، افکت گذاری و تدوین است.
  9. و در آخر باید تیزر تولید شده بعد از تایید مشتری در رسانه های اجتماعی منتشر شود.

نکات کلیدی برای ساخت تیزر تبلیغاتی

  1. یک خلاصه بسیار قوی بسازید.
  2. یک فیلم مرجع پیدا کنید و یا چندین عنصر فیلم را از منابع مختلف ترکیب کنید. در واقع یک ایده خلاقانه پیدا کنید.
  3. با شرکتی کار کنید که بتواند به راحتی نیاز تولید فیلم شما را درک و برآورده کند.
  4. به سلیقه ی مخاطب توجه کنید و آنچه که مخاطب هدف شما بیشتر جذب می شود تولید کنید.
  5. تیزر خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید. سعی کنید در شبکه های اجتماعی منتشر کنید که بازدید کننده زیاد دارد.
  6. از عناصر هیجان انگیز مانند شماره معکوس برای رونمایی محصول، معما یا تست و غیره استفاده نمایید. این باعث می شود که تیزر شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و منتظر رونمایی محصول شما باشد.
  7. به 8 ثانیه طلایی در تیزرها توجه کنید. یعنی مهمترین نکته ی تبلیغ خود را در 8 ثانیه اول بگذارید. بر اساس تحقیقاتی ثابت شده است که افراد به 8.5 ثانیه اول تیزر توجه می کنند و اگر جذبشان کرد به دیدن ادامه آن می پردازند و اگر جذب نشدند از آن خارج می شوند.
  8. از فرمت های مختلف استفاده کنید. یعنی هر یک از تیزرهای خود را با یک فرمت نسازید بهتر است علاوه بر ویدیو از عکس و ایمیل مارکتینگ نیز استفاده نمایید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.