تعریف تیزر و معرفی انواع تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرها انواع مختلفی دارند. این دسته بندی ها با توجه به نوع نیزر و روش های مختلفی که برای ساخت آن وجود دارد، انجام میشود. در این مقاله قصد داریم انواع روش های ساخت تیزر را بررسی نماییم. با ما همراه باشید.

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزر تبلیغاتی ابزاری برای بازاریابی است که از پیام های جذاب و تکان دهنده برای تقویت کنجکاوی کاربران استفاده می کند. تیزرها جزء یک کمپین تبلیغاتی هستند. تیزرها قبل از عرضه یک محصول جدید در بازار، یا یک بازی ویدیویی، یا اولین نمایش فیلم یا سایر رویدادهای بزرگ، مخاطب را جذب می کند. به طور معمول چنین کمپینی که متشکل از یک سری تیزر تبلیغاتی است مخاطب را منتظر نگه می دارد تا به هدف اصلی خود برسد.

به طور کلی تیزر تبلیغاتی در بهترین حالت یک ارتباط خلاقانه است. آکر (Aaker) استدلال کرد که این سبک تبلیغات نه تنها توجه مصرف کنندگان را به خود جذب می کند، بلکه باعث ایجاد علاقه و یادگیری مصرف کننده در مورد مزایا و موقعیت محصول می شود. بنابراین به عنوان ابزاری موثر برای ارتباطات عمل خواهد کرد. تیزر تبلیغاتی ابزاری قدرتمند است که برای انتقال پیام به مخاطب با سبک خاص خود مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین توجه مخاطبان را به خود معطوف می کند.

نکته اصلی این است که خیلی چیزها را بیان نکند تا خریدار بالقوه نداند موضوع چیست. این ترفند برخلاف تبلیغات سنتی عمل می کند که به معنای واقعی کلمه نام محصول را در هر گوشه ای فریاد می زند.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی از ۳ مدل تشکیل شده اند :

 ۱.تیزر تبلیغاتی رئال

این نوع تیزر به صورت ویدیوهایی از افراد در مکان های حقیقی ساخته میشود. تمام تیزرهایی که در خانه، پارک، مجموعه های تولیدی، شرکت ها و … تهیه میشوند از این نوع هستند. در معرفی انواع تیزر تبلیغاتی لازم است خاطر نشان کنیم که هر تیزر مخاطبان خاص خود را هدف میگیرد. در ساخت تیزر رئال مخاطب عامه مردم هستند. عموم تیزرهایی که در تلویزیون منتشر میشوند در سبک رئال هستند.

افرادی که در این ویدیو تبلیغاتی حضور دارند بازیگر هستند و دیالوگ های آنها به گونه ای تنظیم شده است که منجر به شناخت بیشتر محصول یا مجموعه مورد نظر میشود. البته در ساخت تیزرهای تبلیغاتی همیشه نیاز به حضور بازیگران نیست. به عنوان مثال در تیزرهای تبلیغاتی شرکتی و تیزر تبلیغاتی سالن زیبایی بازیگران اصلی مشتریان و کارکنان هستند. در این شرایط با کسب رضایت آن ها نیازی به استخدام بازیگر نیست.

در ساخت این نوع تیزر باید صحنه های مورد نظر را بر اساس سناریویی که از پیش نوشته شده است، فیلمبرداری کرد. سناریو خط داستانی مشخصی را دنبال میکند و تلاش دارد تا در نهایت پیام خود را به صورت واضح انتقال دهد. تقریبا تمام کسب و کارها امکان استفاده از این سبک را برای تبلیغ محصول یا خدمات خود خواهند داشت. این نوع تبلیغات به رده سنی مشخصی اختصاص ندارند.

۲.تیزر تبلیغاتی انیمیشن

تیزر تبلیغاتی انیمیشن همانطور که از نامش پیداست به صورت انیمیشنی و کارتونی ساخته می شود و از افراد واقعی در ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن استفاده نمی شود. معمولا برای ساخت این نوع تیزر از نرم افزارهای انیمیشن سازی استفاده می شود. از این نوع تیزر برای تبلیغات اسباب بازی و یا محصولاتی که مربوط به کودکان است، استفاده می شود.

تیزر تبلیغاتی انیمیشن دو بعدی و تیزر تبلیغاتی انیمیشن سه بعدی دسته بندی های اصلی این سبک تیزر هستند. تیزر دو بعدی و سه بعدی بیشتر برای انتقال مفاهیم به کودکان و یا فروش محصولات مختص آن ها استفاده میشود. به همین دلیل اگر مشتری شما بزرگسالان باشند استفاده از این سبک چندان توصیه نمیشود. هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی انیمیشن نسبت به تیزرهای رئال بیشتر است.

۳.تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن از ترکیب دو تیزر قبلی ساخته می شود. به این معنی که برای ساخت آن هم از تصاویر واقعی استفاده می شود و هم از تصاویر کارتونی. از این نوع تیزر برای تبلیغ خوراکی ها و یا محصولات کودک و نوجوان می توان استفاده کرد. به عنوان مثال تبلیغ تلویزیونی شیبابا از تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن استفاده کرده است.

۴.تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک

در ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک نیازی به دوربین، بازیگر و یا فیلمبردار نیست. تصاویر گرافیکی با استفاده از نرم افزارهای مربوطه متحرک سازی میشوند. در این سبک از تبلیغات شما امکان اضافه کردن متن و موسیقی را نیز خواهید داشت.

۵.تیزر تبلیغاتی استاپ موشن

تیزر تبلیغاتی استاپ موشن یکی از سبک های جذاب و خلاقانه گرافیکی است. در این سبک تمام تصاویر به ترتیب و با سرعتی ثابت پشت سر هم نمایش داده میشوند. برای تهیه این نوع تیزر لازم است عکس ها به ترتیب و با جزئیات مشخص ثبت شوند. هزینه تیزر تبلیغاتی استاپ موشن از بقیه انواع تولید تیزر کمتر است.

تولید استاپ موشن کار نسبتا ساده ایست، شما با در دست داشتن یک گوشی موبایل ساده و برنامه هایی مانند اینشات میتوانید یک استاپ موشن بسیار ابتدایی بسازید.

 ۶.تیزر تبلیغاتی تلفیقی

در ساخت تیزرهای تبلیغاتی تلفیقی از صحنه های واقعی و صحنه های انیمیشنی و گرافیکی به صورت مشترک استفاده میشود. به همین دلیل تیزر تبلیغاتی تلفیقی را میتوان یک از جذاب ترین انواع تیزر تبلیغاتی دانست. در بیشتر تبلیغات تلویزیونی از این سبک تیزر استفاده میشود. مدت زمان این تیزرها طولانی تر است و برای ساخت آن ها باید هزینه بیشتری متقبل شوید.

انواع تیزر تبلیغاتی با توجه به بستر انتشار

  • تبلیغات دیجیتال

به نظر می رسد محبوب ترین نوع تبلیغات تیزر بنرهای پایین یا اطراف سایت ها هستند این بنرها برای جلب توجه کاربر طراحی شده اند. ترکیبی از تصاویر و متون جذاب که برای بر انگیختن احساسات کاربر موثر هستند.

  • تلویزیون

در تبلیغات تلویزیون به وفور دیده اید که درباره ی یک محصول و یا شرکتی تبلیغ می کنند این نوع تبلیغات که در تلویزیون وجود دارند یک نوع تبلیغات تیزری هستند. به عنوان مثال، تبلیغ BMW بر اساس یک قاعده ساخته شده است ؛ در واقع این تیزر یک پیش نمایش تبلیغاتی است که قبل از عرضه مدل جدید خودرو، آن را منتشر می کنند.

تبلیغات در تلویزیون گاه برای شناساندن یک برند و گاه برای معرفی یک محصول جدید انجام میشود. با توجه به اینکه تلویزیون طیف گسترده ای از مخاطبان را شامل میشود میتوان گفت بهترین و موثرترین راه برای نمایش تیزر تبلیغاتی است. از تیزر تبلیغاتی می توان در پخش ویدیوهای تبلیغاتی در سینماها و یا پخش تیزر بین سریال ها استفاده کرد.

انواع تبلیغات با توجه به بستر انتشار

  • بنرها

ساده ترین مثال این است که بیلبوردی در خیابان ظاهر می شود که چیزی را تبلیغ نمی کند اما حاوی یک تصویر جذاب یا یک عبارت غیر قابل درک است.مدتی بعد، شاهد ادامه آن تبلیغ هستیم و طی گذراندن یک مسیر یکسانی به آن محصول و یا هدف دست می یابیم. این نوع تبلیغ باعث می شود که مخاطب به آن محصول جذب شود و همیشه آن را در ذهن داشته باشد.

  • بازاریابی ایمیلی

با استفاده از ایمیل می توانید کاربران را از رویداد مهمی که در راه است آگاه سازید اما لازم نیست اشاره کنید چه رویدادی. این روش یک ترفند ثابت شده است. به همین دلیل برندهای مشهور، زیاد از آن استفاده می کنند.

  • تبلیغ در وب سایتهای تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی که در اینترنت ارسال می شوند طبق اصول و مراحل زیر عمل می کنند:

  1. کاربر در وب سایت های تبلیغاتی ثبت نام می کند. این بستری برای همکاری بین تبلیغ دهنده و ناشر است.
  2. در حساب کاربری باید تبلیغ کننده زمان نمایش آگهی، بودجه و محدودیت تعداد کلیک ها را تنظیم کند.
  3. صاحب سایت، با ثبت نام کد ویژه ای را در شبکه تبلیغاتی دریافت می کند. با کمک آن می تواند تبلیغات را در سایت بارگذاری کند.
  4. در هر یک از بلوک های تبلیغاتی که ناشران قبلا در شبکه تبلیغاتی خود پیکربندی کرده اند می توانید ویدیو خود را درج کنید. وب سایت تبلیغ کننده درصدی از آن کلیک ها را دریافت می کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی برای فیلم های سینمایی

در ساخت تیزر تبلیغاتی برای فیلم های سینمایی تلاش میشود تا در عین مرموز بودن، هیجان انگیز و ترغیب کننده باشد. به طور مثال یک فیلمی در آینده نه چندان دور قرار است پخش شود. برای این فیلم، پیش پرده ای از قسمت کوتاه فیلم به عنوان تیزر ساخته می شود که قبل از پخش فیلم منتشر می شود. هدف چنین تیزری این است که به مخاطبان در مورد محتوای فیلم بگوید و اینکه فقط به آن ها اطلاع دهد که این فیلم در آینده نزدیک پخش خواهد شد و به هیاهوی اکران فیلم در آینده بیفزاید.

پیش پرده های تیزر اغلب در حالی که فیلم هنوز در مرحله ی تدوین یا تولید است ساخته می شوند و در نتیجه ممکن است از صحنه ها یا نسخه های جایگزین یا صحنه هایی که در فیلم پایان یافته نیستند، استفاده شود. اغلب آنها هیچ گفتگویی ندارند و بعضی از آنها صحنه هایی دارند که فقط برای استفاده در آنونس ساخته شده اند. تیزرهای فیلم معمولا برای فیلم هایی با بودجه زیاد و با مضامین محبوب ساخته می شوند. طول متوسط یک تیزر کمتر از یک دقیقه است.

کاربرد تیزرهای تبلیغاتی

  • تبلیغ یک برند یا محصول جدید یا افزایش فروش محصولات قبل
  • برای جذابیت وب سایت ها
  • استفاده در شرکت ها و جلسات کاری
  • استفاده در کنفرانس ها

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت و تخصص دارد. به همین دلیل لازم است ساخت تیزر را به متخصصان حرفه ای بسپارید تا بهترین نتیجه حاصل شود. البته در ادامه توضیحاتی برای آشنایی بیشتر شما با روند کار آورده شده است.

  1. اول از همه باید طراح و یا شرکت سازنده تیزر های تبلیغاتی را انتخاب کنید، مطالعه مقاله بهترین شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی میتواند به شما برای انتخاب درست کمک کند.
  2.  در مورد تیزر و فیلمنامه ای که می خواهید سفارش دهید با طراح توافق کنید.
  3. پس از صحبت درباره چند و چون تیزر تبلیغاتی میتوانید درباره هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی به توافق برسید.
  4. با راهنمایی سازندگان نوع تیزر تبلیغاتی را مشخص کنید.
  5. در صورتی که تبلیغات شما رئال باشد باید لوکیشن مناسب و بازیگران انتخاب شوند.
  6. موسیقی مناسب تیزر را مشخص کنید.
  7. اکنون که تمام جزئیات تیزر مشخص شد باید کارگردان و عناصر ضروری آن نیز تعیین شود و به بخش تولید فرستاده شود.
  8. حال نوبت به ساخت تیزر می رسد که شامل فیلمبرداری، صداگذاری، افکت گذاری و تدوین است.
  9. و در آخر باید تیزر تولید شده بعد از تایید مشتری در رسانه های اجتماعی منتشر شود.

در این قسمت سعی شد تا چگونگی و مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی به صورت مختصر بیان شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

نکات کلیدی برای ساخت تیزر تبلیغاتی

نکات مهم در هنگام ساخت تیزر تبلیغاتی

  1. یک خلاصه بسیار قوی بسازید.
  2. سعی کنید تا ایده ای خلاقانه، جدید و مربوط به کسب و کارتان بیابید.
  3. با شرکتی کار کنید که بتواند به راحتی نیاز تولید فیلم شما را درک و برآورده کند.
  4. به سلیقه ی مخاطب توجه کنید و آنچه که مخاطب هدف شما را بیشتر جذب میکند، طراحی و اجرا نمایید.
  5. تیزر خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر کنید. به این منظور لازم است در ابتدا تیزر به گونه ای ساخته شود که این قابلیت را داشته باشد.
  6. از عناصر هیجان انگیز مانند شماره معکوس برای رونمایی محصول، معما یا تست و غیره استفاده نمایید. این باعث می شود که تیزر شما در ذهن مخاطب ماندگار شود و منتظر رونمایی محصول شما باشد.
  7. به ۸ ثانیه طلایی در تیزرها توجه کنید. یعنی مهمترین نکته ی تبلیغ خود را در ۸ ثانیه اول بگذارید. بر اساس تحقیقاتی ثابت شده است که افراد به ۸.۵ ثانیه اول تیزر توجه می کنند و اگر جذبشان کرد به دیدن ادامه آن می پردازند و اگر جذب نشدند از آن خارج می شوند.
  8. از فرمت های مختلف استفاده کنید. یعنی هر یک از تیزرهای خود را با یک فرمت نسازید بهتر است علاوه بر ویدیو از عکس و ایمیل مارکتینگ نیز استفاده نمایید.

چند نمونه تیزر تبلیغاتی شرکت پلاتو

مقالات مرتبط
امکانات طراحی سایت پزشکی
دانستنی های طراحی سایت
simin suleimani

امکانات طراحی سایت پزشکی

طراحی یک سایت پزشکی حرفه‌ ای می ‌تواند نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بهتر و جذاب ‌تر به بیماران و خانواده ‌های آن ‌ها

ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x