راه حل های مشکل بلاک شدن در اینستاگرام

 

انواع بلاک شدن در اینستاگرام

بلاک شدن در اینستاگرام یا مسدود شدن اکانت اینستاگرام به این معناست که قادر به انجام هیچ فعالیتی در پیج خود نخواهید بود. این فعالیت ها عبارتند از لایک کردن، فالو یا آنفالو کردن، کامنت گذاشتن و یا ارسال پست. این مسئله ممکن است برای پیج های کاری و شخصی اتفاق بیفتد و سدی در برابر برجسته شدن در سرچ اینستاگرام و بیشتر شناخته شدن توسط کاربران باشد.

دقت داشته باشید که بلاک شدن با حذف اکانت اینستاگرام تفاوت دارد. زمانی که شما بلاک می شوید می توانید وارد اکانتتان شوید و پست های دیگران را مشاهده کنید اما خودتان نمیتوانید هیچ فعالیتی داشته باشید. ولی زمانی که اکانتتان حذف می شود دیگر قادر به ورود به حساب کاربریتان نیستید و در بیشتر مواقع باید یک اکانت دیگر بسازید زیرا برگرداندن آن، مشکل و بعضا غیر ممکن است.

در واقع اینستاگرام برای حفظ امنیت جامعه نسبت به محتوایی که به آن اجازه انتشار میدهد بسیار سختگیرانه عمل می کند و قوانینی را وضع کرده است تا کاربران بر اساس آن پست های خود را منتشر کنند، اگر برخلاف قوانین اینستاگرام پیش بروید اولین کاری که این پلتفرم پس از اخطار دادن انجام می دهد، مسدود کردن شماست.

انواع بلاک شدن در اینستاگرام

سه نوع بلاک شدن در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از بلاک دائمی، بلاک موقت و بلاک محدود.

  ۱.بلاک دائمی : همانطور که از اسمش معلوم است به طور دائم حساب کاربری شما مسدود می شود. حساب شما به دلیل نقض قوانین استفاده از اینستاگرام (TOU) برای همیشه مسدود می شود. در بیشتر موارد، دسترسی به حساب هایی مسدود شده ی دائمی تا زمانی که پرونده محکمی در این زمینه نداشته باشید دشوار است.

  ۲.بلاک موقت : این نوع انسداد به طور موقت است و بعد از مدتی دوباره می توان از اکانت استفاده کرد. در این حالت به دلیل فعالیت های مشکوک و هرزنامه، حساب شما موقتا مسدود می شود. بازیابی حساب پس از مسدود شدن موقت آسان است. در بیشتر مواقع اینستاگرام ظرف ۲۴ ساعت آینده، حسابتان را باز و از بلاکی خارج می کند.

  ۳.بلاک موقت جزئی : این نوع انسداد یک نوع بلاک محدود است یعنی شما هنوز هم می توانید از اینستاگرام استفاده کنید اما نمی توانید هیچ پستی را در صفحه خود به اشتراک بگذارید و یا فعالیتی در پیج های دیگر داشته باشید. حساب شما به دلیل رفتار مشکوک و اسپمر تا حدودی محدود می شود.

به عنوان مثال اگر در بازه زمانی کوتاه تصاویر زیادی را لایک کنید و یا افراد زیادی را فالو کنید اینستاگرام حساب شما را مسدود می کند به این حالت اکشن بلاک شدن توسط اینستاگرام (Action Block) می گویند. این نوع بلاک معمولا ظرف ۴۸ ساعت برطرف می شود اما در بعضی مواقع ممکن است ۲ تا ۳ هفته نیز طول بکشد؛ این مدت به نوع فعالیت شما بستگی دارد.

در صورتی که مشکل پیج شما هیچ یک از موارد یاد شده نیست، توصیه میکنیم مقاله انواع خطاهای اینستاگرام و راه حل رفع آنها را مطالعه نمایید. در این صفحه به احتمال زیاد راهی برای رفع مشکل به وجود آمده خواهید یافت.

دلایل بلاک شدن پیج در اینستا

چرا اینستاگرام پیچ ما را بلاک می کند ؟

همان طور که در بالا گفته شد اینستاگرام یکسری قوانین و الگوریتم هایی دارد که اگر به آنها توجه نشود، باعث بلاک شدن حساب کاربریتان می شود. معمولا بیشترین انسدادی که در اکانت ها بوجود می آید نوعی بلاک موقت جزئی است زیرا بر اساس اقداماتی که در ادامه توضیح می دهیم بوجود می آید. تخلفات فنی و محتوایی از جمله شایع ترین دلایل بروز اکشن بلاک در اینستاگرام هستند.

  ۱.رد کردن محدودیت فالو کردن روزانه یا کلی: اگر در بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی از افراد را فالو کنید اینستاگرام شما را به عنوان اسپمر شناسایی می کند و به طور خودکار شما را بلاک می کند. تخمین زده شده است که در یک ساعت، مجاز به فالو کردن ۲۰ الی ۵۰ نفر هستید و به طور کلی فقط می توانید ۷۵۰۰ نفر را فالو کنید.

  ۲.لایک کردن بیش از اندازه در یک مدت زمان محدود: اگر در بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی پست را لایک کنید نیز باعث مسدود شدن اکانتتان می شود. حداکثر می توان ۴۰ الی ۶۰ عکس و فیلم را در یک ساعت لایک کرد.

  ۳.انتشار کامنت های غیر اخلاقی: اگر در پیج های دیگران کامنت های غیر اخلاقی و کلمات نامناسب که خارج از قوانین اینستاگرام است را قرار دهید باعث بلاک شدن حسابتان می شود.

  ۴.منشن کردن افراد به صورت غیر طبیعی: اگر بیش از حد در کامنت ها افراد را منشن کنید نیز مسدود می شوید. در پست ها و کامنت ها، کاربران دیگر را خیلی تگ نکنید زیرا این مسئله تکرار است و اینستاگرام شما را به عنوان هرزنامه شناسایی می کند. مخصوصا زمانی که کاربران دیگری را که در لیست دنبال کنندگان شما نیستند را تگ کنید.

  ۵.استفاده غیرمعقول از ربات اینستاگرام: اگر از ربات اینستاگرام برای لایک کردن، فالو کردن و کامنت گذاشتن استفاده می کنید باید بسیار دقت نمایید زیرا اگر به درستی از آنها استفاده نشود به عنوان هرزنامه شناخته می شود و اینستاگرام شما را بلاک می کند.

  ۶.عدم فعالیت در صفحه: اگر تازه شروع به فعالیت کرده اید و هنوز هیچ پستی در صفحه خود ندارید باید هرچه سریع تر به انتشار عکس و فیلم در صفحه خود اقدام نمایید زیرا بعد از مدتی اگر صفحه تان خالی بماند اینستاگرام شما را بلاک می کند.

تکمیل اطلاعات حساب کاربری برای جلوگیری از بلاک شدن توسط اینستاگرام

  ۷.تکمیل اطلاعات حساب: باید اطلاعات حساب خود را کامل کنید تا اینستاگرام شما را به عنوان کاربر جعلی شناسایی نکند. باید بعد از ایجاد حساب کاربری برای پروفایل خود عکس بگذارید و قسمت بیوگرافی را تکمیل کنید.

  ۸.انتشار تعداد زیادی عکس و فیلم در یک مدت زمان کوتاه: اگر در یک بازه ی کوتاه تعداد زیادی عکس و فیلم منتشر کنید باعث بلاک شدن حساب کاریتان می شود بهتر است یک برنامه ریزی داشته باشید و در ساعت های مختلف پست بگذارید.

  ۹.استفاده از پست یا محتوای تکراری: اگر از پست ها، کامنت و شکلک های تکراری استفاده کنید به محض اطلاع، اینستاگرام شما را مسدود می کند.

 ۱۰.ورود از طریق یک دستگاه دیگر: اگر از طریق دستگاه و IP دیگری وارد حساب اینستاگرام خود شوید و نتوانید هویت خود را از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه تایید کنید، اینستاگرام ممکن است فکر کند که حساب شما توسط هکرها ربوده شده است. برای حفظ حریم خصوصی و ایمنی شما، آن را مسدود می کند.

  ۱۱.کپی رایت: انتشار یک محتوا بدون رضایت صاحب اثر میتواند صفحه شما را از دسترس خارج کند.

  ۱۲.انتشار محتوای جنسی: با توجه به اینکه اینستاگرام به نوجوانان بالای ۱۳ سال اجازه ایجاد حساب کاربری میدهد، انتشار محتوای +۱۸ میتواند موجب محدود شدن و یا از دسترس خارج شدن حساب کاربری شما شود.

  ۱۳.تبلیغات تروریستی: انتشار محتوایی که به زعم اینستاگرام تبلیغاتی برای گروه های تروریستی به حساب می‌آید، به سرعت اجازه ادامه فعالیت را از شما سلب خواهد کرد.

  ۱۴.نشر عقاید سیاسی: انتشار عقاید سیاسی به گونه ای که منجر به تشویش اذهان عمومی شود سبب از دسترس خارج شدن صفحه شما خواهد شد.

  ۱۵.خرید و فروش کالای قاچاق: خرید و فروش غیر قانونی و قاچاق یکی دیگر از مهمترین خط قرمزهای اینستاگرام است.

  ۱۶.ثبت گزارش تخلف توسط دیگر کاربران: در صورتی که علیرغم فعالیت قانونی دیگر کاربران گزارش هایی مبنی بر انجام فعالیت های متخلفانه توسط شما ارائه دهند نیز پیج تان از دسترس خارج خواهد شد. البته تعداد کاربرانی که این گزارش را ثبت میکنند نیز مهم است.

علاوه بر در نظر گرفتن موارد بالا برای اینکه پیج اینستاگرام موفق عمل کند باید نکات ریز و درشت بسیاری را در نظر داشته باشد به همین دلیل امروزه مدیریت پیج اینستاگرام به صورت حرفه ای به یک شغل مهم تبدیل شده است.

چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟

روش های خارج شدن از بلاک اینستاگرام

اینستاگرام را میتوان یکی از قدرتمندترین برنامه های حال حاضر دنیا دانست. در این برنامه برای پیج هایی که فعالیت های اجتماعی و اقتصادی انجام میدهند تمهیداتی اندیشیده شده است تا بتوانند آمارها و گزارش های فعالیت در اینستاگرام را بررسی نمایند. به همین دلیل محافظت از این برنامه و محتوایی که در آن منتشر میشود یکی از اساسی ترین سیاست های مدیران آن است.

بلاک اینستاگرام قرار نیست برای همیشه در حساب شما بماند راه هایی برای رفع آن وجود دارد. البته می توانید صبر کنید تا پیجتان به طور خودکار از مسدودی خارج شود. مدت زمانی که باید صبر کنید میتواند از ۳ ساعت تا ۴ هفته به طول بیانجامد. اما اگر برایتان مهم است که هرچه سریع تر از بلاک شدن خارج شوید لازم است مطابق دستورالعمل های خود اینستاگرام پیش بروید.

در ادامه روشهای شناخته شده برا رفع انسداد پیام “Action Blocked” توضیح داده شده است :

   ۱.حذف و نصب مجدد برنامه اینستاگرام:

بارزترین راه این است که برنامه Instagram خود را حذف کرده و دوباره راه اندازی کنید. پس از آن، کوکی ها و سایر داده های جمع آوری شده توسط اینستاگرام باید حذف شوند که برای خلاص شدن از بلاک به ویژه نوع موقت مفید است.

  ۲.محدود کردن استفاده از ربات اینستاگرام:

اگر از ربات اینستاگرام استفاده می کنید آن را تا ۷۲ ساعت متوقف کنید.

  ۳.کم کردن فعالیت:

فعالیت های زیاد خود کاهش دهید زیرا فعالیت بیش از حد در حساب خود باعث مسدود شدن و مسدود ماندن می شود.

بلاک موقت جرئی توسط اینستاگرام

  ۴.تغییر آدرس IP:

معمولا زمانی که اینستاگرام حسابی را مسدود می کند به این معنا است که IP آن را غیر فعال کرده است با تغییر IP آن حساب کاربری می توان آن را فعال کرد. اگر در حال حاضر از wi-fi استفاده می کنید باید به دیتای تلفن همراه متصل شوید و اگر از دیتا استفاده می کنید به wi-fi متصل شوید.

  ۵.اتصال حساب اینستاگرام به فیسبوک:

با این کار شما به اینستاگرام نشان می دهید که یک شخص واقعی هستید و نه یک ربات. معمولا حساب های اینستاگرامی که به صورت ماشینی ساخته و اداره می شوند با هیج یک از حساب های فیس بوک مرتبط نیستند و ممکن است اینستاگرام آن را به عنوان یک نشانه برای سلب اعتماد تلقی کند.

  ۶.لاگین کردن پیج اینستاگرام در گوشی یا دستگاهی دیگر:

البته این روش مرحله آخر است. اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید ولی هنوز بلاک بودید این کار را انجام دهید.

   ۷.ارسال گزارش بلاک به اینستاگرام:

زمانی که پیام Action Blocked را دریافت کردید گزینه ی “Tell Us” را فشار دهید تا به اینستاگرام اطلاع دهید که اشتباه کرده است. به احتمال زیاد از طریق ایمیل از شما می خواهد اطلاعات امنیتی را کامل کنید و عکس پروفایل خود را ارسال کنید تا مطمئن شود شما کاربر واقعی هستید. با این کار بعد از چند روز حساب شما مجددا فعال می شود.

خارج شدن از بلاک اینستاگرام

همچنین می توانید از طریق تنظیمات اینستاگرام درخواست رفع بلاک خود را ارسال کنید. گزینه “Option” یا “Setting” را در نمایه اینستاگرام خود (نماد گوشه بالا سمت راست صفحه) انتخاب کنید، سپس در پایین صفحه بر روی گزینه ی “Report a Problem” کلیک نمایید.

حال در پنجره ای که برایتان باز می شود می توانید مشکلات مختلف را به اینستاگرام گزارش دهید. گزینه ی “Something Isn’t Working” را انتخاب کنید تا فرم مربوط به درخواست برای شما باز شود، فرم را پر کنید و حتما ذکر نمایید که شخص واقعی هستید و بعد آن را ارسال کنید.

جلوگیری از بلاک شدن توسط اینستاگرام

امروزه پیج های زیادی وجود دارند که درآمدشان به اینستاگرام گره خورده است. پیج های کاری و شخصی که در بسیاری مواقع برای قرار دادن پست و استوری با کیفیت وقت میگذارند و یا با سفارش طراحی پست یا ساخت تیزر اینستاگرام هزینه هایی را متحمل میشوند.

در چنین مواردی پیج اینستاگرام سرمایه فرد محسوب میشود. به همین دلیل لازم است بدانید برای این که در این دام گرفتار نشوید نیاز است چه مواردی را در نظر داشته باشید.

  • اینستاگرام نباید درباره نوع فعالیت شما دچار سوء تفاهم شود.
  • از خرید و فروش اکانت، لایک و فالوور خودداری کنید.
  • روی خط قرمز های اینستاگرام پا نگذارید.
  • از هشتگ های ممنوعه اینستاگرام استفاده نکنید.
  • حد تعادل را انجام فعالیت هایی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن، فالو کردن و انتشار پست و استوری رعایت کنید.

با در نظر داشتن موارد ذکر شده احتمال اینکه اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کند نزدیک به صفر خواهد بود.

مقالات مرتبط
ویدئو مارکتینگ یعنی چه
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

ویدئو مارکتینگ و مزایا و معایب آن

ویدئو مارکتینگ به کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند تا بتوانند محصول و یا خدمات خود را در معرض دید دیگران قرار دهند. این روزها با دیجیتالی

شاخص نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم
نمونه کارهای طراحی سایت
aria haghighi

نمونه کار طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم

هوشمند سیستم عرضه محصولات IT از برندهای معتبر در فروشگاه هوشمند سیستم انجام می گردد طراحی سایت فروشگاهی هوشمند سیستم توسط تیم متخصص استودیو پلاتو

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x