الگوریتم های گوگل برای سئو سایت

الگوریتم های گوگل برای سئو کدام اند؟

الگوریتم های گوگل فرآیندی هستند که گوگل به کمک آنها تجزیه و تحلیل سایت را انجام می دهد و از آنها برای بهینه سازی سئو در گوگل استفاده می شوند. خزنده های موتور جستجوی گوگل اطلاعات و داده های سایت ها را ذخیره و نگه داری می کنند. الگوریتم ها به صورت داده های ریاضی هستند که اطلاعات آنها توسط خزنده ها جمع آوری و طبقه بندی می شوند تا هنگامی که سایت به اطلاعات احتیاج پیدا کند.

سئو چیست؟

سئو یا به انگلیسی seo به صورت کامل (search engine omtimizatoin) به معنای بهینه سازی موتورهای جستجوگر می باشد. برای این که اهمیت سئو را به شما توضیح دهیم. بگذارید تا یک مثال در رابطه با این موضوع بزنیم. فرض کنید که شما صاحب یک وب سایت تعمیر تلویزیون هستید، برای این که کاربران بتوانند وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو ببینند باید کلمه تعمیر تلویزیون را سرچ کنند. شما در این مرحله باید با بهینه سازی بر روی کلمات کلیدی و رضایت کاربری، وب سایت خود را برای حضور در نتایج اولیه گوگل آماده کنید.

برای سفارش سئو سایت خود کلیک کنید.

الگوریتم چیست؟

الگوریتم یک تعریف عمومی دارد به نام مجموعه ای از دستورالعمل ها و فرمول هایی که به زبانی واضح و دقیق و در کنار جزئیات لازم بیان می شوند. الگوریتم ها اجرای مرحله ای دارند و در طی این مسیر هدف خاصی را دنبال می کنند. شروع و پایان این روند کاملا مشخص است.

هدف الگوریتم های موتور جستجوی گوگل چیست؟

الگوریتم های گوگل به کاربران آموزش دادند تا چگونه به تولید محتوا اقدام کنند. الگوریتم های گوگل بر این باورند که تولید محتوا باید در راستای نیازهای کاربران گوگل باشد. آنها به طور کلی دو هدف اصلی دارند؛

  1. کاهش رتبه سایت های بی کیفیت و اسپم
  2. افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر محور

چرا الگوریتم های گوگل تا این اندازه حائز اهمیت هستند؟

اهمیت الگوریتم های گوگل چیست؟

همانطور که می دانید گوگل از محبوب ترین و مشهورترین موتورهای جستجوی دنیا می باشد. با در نظر گرفتن این نکته و با بالا رفتن تعداد سایت هایی که در این بستر فعالیت می کنند، صاحبین مشاغل برای کسب رتبه ای مناسب و خوب در نتایج گوگل در تلاش اند. گوگل به کمک الگوریتم ها و آپدیت های مختلفی که دارد، به سایت ها رتبه می دهد. برای مثال نوع و کیفیت محتواها، قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت ها، لینک سازی سایت ها و… فاکتورهایی هستند که برای گوگل و الگوریتم ها مهم هستند. در اصل هر چه این موارد و یا نکات دیگر در سایت با کیفیت تر باشند، اهمیت شان نیز بیشتر می شود و می توانند در رتبه بندی سایت نقش مهم تری داشته باشند. پس می توان گفت الگوریتم های گوگل در بررسی این فاکتورها کمکی اساسی به گوگل می کنند.

آشنایی با نحوه کار الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل صفحات سایت ها را که شامل کلید واژه هستند پیدا می کنند و سپس آن صفحات را بر اساس فاکتورهایی رتبه بندی می کنند و امتیاز می دهند. سایت هایی که در این رتبه بندی امتیاز بیشتری بگیرند، در بالاترین بخش گوگل نمایش داده می شوند. لینک هایی که در رابطه با موضوع جستجو مرتبط تر باشند، در اولین جایگاه قرار خواهند گرفت. رتبه بالا سبب می شود تا سایت ترافیک بالایی نیز داشته باشد و بازدید کنندگان آن زیاد باشند. مشخص کردن کلید واژه ها در یافتن سایت توسط گوگل امری مهم است. الگوریتم ها در صفحه سایت دنبال کلید واژه ها می گردند ولی گاهی بکار بردن آنها در بعضی بخش ها مهم تر است. برای مثال استفاده از کلید واژه در عنوان صفحه مهم تر از بخش های دیگر است. همچنین الگوریتم ها در بخش سر تیترها و میان فصل ها نیز به دنبال کلید واژه می گردند. نکته مهم دیگر در بکار بردن کلمات کلیدی این است که از آنها به طور منظم و پراکنده استفاده کنید، یعنی بکار بردن اضافه آنها کاری مصنوعی برای سایت ها است. سایت های با پراکندگی مناسب کلمات کلیدی، راحت تر توسط گوگل شناسایی می شوند.

مهم ترین الگوریتم های رتبه بندی های گوگل

بروزرسانی الگوریتم های گوگل به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می شوند. بروزرسانی های کوچک گاهی چندین بار هم در روز صورت می گیرند اما آنچنان مهم نیستند و چشمگیر نمی باشند اما بروزرسانی های بزرگ سالانه صورت می گیرند و قوی و قدرتمند می باشند. به طوری که گوگل آنها را تایید و نام گذاری می کند. با توجه به این گوگل در ابتدا نام الگوریتم ها را از روی حیوانات انتخاب کرده است که بسیاری آنها را باغ وحش مجازی گوگل می نامند.

اهمیت الگوریتم های گوگل

با عقب آمدن به گذشته متوجه این موضوع می شویم که موتورهای جستجو گوگل، ضعف ها و مشکلات بسیار زیادی داشتند و اصلی ترین و بزرگترین مشکل آن، این بود که در زمان جستجو، نتایج نامرتبطی را به همراه تبلیغاتی فراوان به کاربران نمایش می داد. هم اکنون با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و هوش مصنوعی این مشکل به صورت کامل رفع شده است و موتورهای جستجو از هوش و دقت بسیار بالایی برخور دارند.

انواع الگوریتم های گوگل

انواع الگوریتم های گوگل کدام اند؟

الگوریتم های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول که جزئی از هسته ی اصلی گوگل می باشند و دسته دوم که الگوریتم های جانبی اند که برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهبود نتایج جستجو بهینه سازی جستجوهای کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. الگوریتم های جانبی شامل موارد زیر هستند؛

  • الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا چگونه کار می کند؟

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و از جمله مهم ترین الگوریتم ها برای گوگل به حساب می رود. این الگوریتم کیفیت سایت ها را مورد بررسی قرار می دهد و از جمله وظایف آن چک کردن محتواهای بی کیفیت، متن های کپی شده، محتواهای اسپم تولید شده به دست کاربران و به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی می باشد. زمانی که گوگل سایت ها را بر اساس الگوریتم پاندا بررسی می کند، آنهایی که محتوای خاص و کاربردی تری دارند رتبه ی بهتری خواهند گرفت. همچنین این الگوریتم مزرعه محتوا و تبلیغات بیش از حد سایت ها را درست نمی داند. سایت هایی که در بررسی الگوریتم پاندا نتایج خوبی کسب نکنند، جریمه خواهند شد و در انتها از نتایج برتر گوگل حذف می شوند. برای این که از این جریمه ها فرار کنید محتواهای باکیفیت و منحصر بفرد تولید کنید و کلمات کلیدی زیادی در متن تان بکار ببرید.

  • الگوریتم Medic

در سال ۲۰۱۸ گوگل الگوریتم Medic را منتشر کرد. وجود سیگنال های ضعیف تخصصی، اعتماد و اعتبار در صفحات سایت همراه با ضعف در ارائه خدماتی که مرتبط با سلامت و پول کاربران مواردی هستند که این الگوریتم بررسی می کند. الگوریتم Medic برای بررسی عملکرد سایت های خدماتی یا پزشکی تولید شد و رابطه ی مستقیمی با سلامت افراد دارد. هر چند که گوگل این نوع الگوریتم را تایید نکرده است اما کارشناسان سئو بر این باورند که این الگوریتم سایت ها را از لحاظ تخصص، اعتبار، قابلیت و کیفیت بررسی می کند.

  • الگوریتم سند باکس گوگل (Send Box)

الگوریتم سند باکس در ۲۶ مارس ۲۰۰۴ منتشر شد. سایت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، توسط الگوریتم سند باکس طی بازه زمانی ۱ تا ۶ ماهه مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرند. اگر آن ها محتوای بهینه سازی شده و اصولی و با کیفیت تولید کنند، گوگل آنها را در رتبه بندی های بالا نمایش می دهد. این الگوریتم از سایت هایی که قوانین و دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند جلوگیری می کند، به علاوه سایت های اسپم را دقیقا شناسایی می کند. الگوریتم Send Box مواردی مثل تعامل سایت شما با کاربران، تولید محتوای منحصر به فرد و کاربر پسند و لینک سازی اصولی را چک می کند.

  • الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن چگونه کار می کند؟

الگوریتم پنگوئن در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و آن هم از جمله الگوریتم های مهم است. الگوریتم پنگوئن بررسی می کند که آیا سایت شما لینک سازی غیر طبیعی دارد یا خیر و اگر هم از سئو کلاه سیاه مثل خرید بک لینک، مزارع لینک و PNB ها استفاده کنید تا رتبه تان افزایش یابد، سریعا این اقدامات را شناسایی و شما را جریمه می کند. سایت هایی که لینک های با کیفیت و معتبر و مرتبط داشته باشند پس از بررسی این الگوریتم قطعا رتبه ی خوبی خواهند گرفت و در عوض سایت هایی که لینک های اسپم استفاده می کنند پنالتی می شوند، یعنی سایتتان دچار افت رتبه ی بسیار سریع می شوند و از میزان ترافیک سایت کاسته می شود. شما برای رد کردن الگوریتم پنگوئن باید از بک لینک های با کیفیت و مرتبط استفاده کنید و لینک سازی اصولی داشته باشید‌.

  • الگوریتم E_A_T

الگوریتم E_A_T بررسی عملکرد سایت ها از لحاظ میزان تخصص و اعتماد و اعتبار آنها انجام می دهد که در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل معرفی شد. نام این الگوریتم مخفف عبارت Expertisex و Authoritativeness و Trustworthiness می باشد که معنی آن تخصص، اعتبار و اعتماد است. گوگل از این الگوریتم در زمینه سایت های سلامتی، حقوقی و مالی استفاده می کند.

  • الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

الگوریتم رقص در سال ۲۰۰۴ منتشر شد و مواردی مانند تغییرات اساسی در ساختار و محتوای صفحه های سایت را بررسی می کند. هنگامی که رتبه سایت تان دائما در حال تغییر باشد یعنی سایتتان تحت اثر الگوریتم رقص می باشد و زمانی که سایت در رتبه بندی گوگل امتیاز پایینی بگیرد و در ساختارش دچار تغییراتی شود، گوگل به آن شانس دوباره می دهد و صفحه هایی که تغییر داده شدند را در رتبه های بالاتر نمایش می دهد. تثبیت این وضعیت زمانی صورت می گیرد که تعامل کاربران، میزان رضایت و زمان ماندگاری آنها توسط الگوریتم ها مشخص شود. این الگوریتم در حال حاضر منسوخ شده است.

  • الگوریتم Mobile First Index

الگوریتم Mobile First Index در ۲۱ آپریل ۲۰۱۵ منتشر شد. این الگوریتم به علت افزایش کاربران موبایل نسبت به دسکتاپ ایجاد شد. همچنین گوگل به سایت هایی که برای موبایل بهینه شده اند و نسخه موبایلی آنها سرعت بالایی دارد رتبه خوبی می دهد. سایت هایی که از این آپشن بهره نبرده باشند این الگوریتم آنها را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد.

  • الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه کار می کند؟

این الگوریتم در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. چون گوگل همواره تلاش می کند که محتواهای با کیفیت و مرتبط با سرچ کاربران را ارائه  کند، محتواها را از لحاظ این دو فاکتور برسی می کند. در الگوریتم مرغ مگس خوار هدف کیفیت محتوا و استفاده مناسب از کلمات کلیدی می باشد. برای رد شدن از این الگوریتم سعی کنید محتواهایی با کیفیت تولید کنید و کلمات کلیدی درست و مترادف آنها را در متن بکار ببرید. این الگوریتم همچنین هدف از جستجو هر عبارت را بررسی می کند و بهترین و مرتبط ترین آنها را به کاربر نمایش می دهد. جریمه ی این الگویتم تاثیری بر رتبه بندی تان نخواهد داشت و در صورتی که توسط این الگوریتم بی کیفیت شناخته شوید، محتوایتان به کاربران نمایش داده نمی شود و ترافیک سایت پایین می آید.

  • الگوریتم MUM

الگوریتم Multitask Unified Model نوع تعامل و رفتار کاربران را بررسی می کند که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. MUM جزو الگوریتم های مهم و جدید سئو برای رتبه دادن به سایت ها می باشد و علاقه مند است سایت تجربه کاربری عالی ایجاد کند و با کاربرانش تعامل خوبی داشته باشد.

  • الگوریتم گورخر

وظیفه ی الگوریتم گورخر بررسی عملکرد فروشگاه های اینترنتی است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. در سطح وب سایت های زیادی عمل فروش محصولات را انجام می دهند اما بعضی از آنها قصد فریب خریداران را دارند. از همین رو الگوریتم گورخر اینگونه سایت ها را جریمه می کند و آنها را از صفحه وب سایت حذف می کند. این الگوریتم همچنین شبکه های اجتماعی مثل Google Plus را نیز بررسی می کند.

  • الگوریتم رنک برین (Rank Brain)

الگوریتم رنک برین چگونه کار می کند؟

الگوریتم رنک برین در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و محتواهای بی کیفیت و UX ضعیف را بررسی می کند. این الگوریتم از نظر گوگل سومین فاکتور مهم برای رتبه بندی ها می باشد. الگوریتم رنک برین بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد که هدف جستجوی کاربران را بررسی می کند و بهترین نتیجه و مرتبط ترین را به آنها نمایش می دهد. الگوریتم Rank Brain مستقیما بر روی رتبه بندی ها اثر می گذارد و با کمک سابقه جستجوی کاربران، نتیجه های شخصی سازی شده تری را نشان می دهد. همچنین رنک برین کیفیت بک لینک ها، میزان جدید بودن محتوا، تعداد کلمات محتوا و اعتبار دامنه را نیز بررسی می کند.

  • الگوریتم EMD

الگوریتم Exact Match Domain در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این الگوریتم سایت های اسپمی را که ایجاد شده اند شناسایی می کند و آنهایی که محتواهای ضعیفی دارند را حذف می کند. الگوریتم EMD از بهترین ها برای کسب رضایت کاربران است، یعنی همان هدف اصلی گوگل. همانطور که می دانید سایت های اسپم به هیچ عنوان نمی توانند نیازهای کاربران رفع کنند. از دیگر مواردی که این الگوریتم بررسی می کند، محتواهای کاربردی و تعامل با کاربران است.

  • الگوریتم برت (BERT)

تاریخ انتشار الگوریتم برت سال ۲۰۱۹ بود و مواردی که این الگوریتم بررسی می کند شامل بررسی محتوای ضعیف و استفاده از کلمات نامرتبط در متن می باشد. این الگوریتم به سبب درک بهتر از هدف جستجوی کاربران ساخته شده است. الگوریتم برت با الگوریتم هدی مرغ مگس خوار و رنک برین در یک راستا هستند و یک هدف را دنبال می کنند. الگوریتم برت مفهوم هر کلمه و کلمه ی بعد و قبل آن را متوجه می شود  و به آسانی کلماتی که با غلط املایی نوشته شده اند را تشخیص می دهد. این الگوریتم برای محتواهایی با ساختار استاندارد ایجاد شده تا با جلب رضایت کاربران باعث گرفتن امتیاز آنها شود. الگوریتم BERT کلماتی را که در گوگل به صورت عامیانه سرچ می شوند، می فهمد و برای درک بهتر کلمات است.

همچنین بخوانید : مشکلات سئو سایت ها چیست؟

  • الگوریتم تازگی محتوا (Freshness)

الگوریتم Freshness در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و مواردی مانند جدید بودن محتوا و میزان تعامل کاربران را بررسی می کند. گوگل مبنای کارش را بر اساس محتواهای جدید و کاربردی گذاشته است چون اطلاعات زیادی در تمامی سطح وب ها وجود دارد و بعد از گذشت مدتی آنها اعتبار و ارزش خود را از دست می دهند. به همین دلیل هم گوگل از الگوریتم تازگی محتوا استفاده می کند تا محتواهای جدید در این رقابت رتبه های بهتری کسب کنند. برای مثال توضیح یک موقعیت جغرافیایی نیاز به آپدیت ندارد اما معرفی یک مکان اداری باید بروز باشد. گوگل به کمک این الگوریتم محتواهای بروز را به کاربرانش نشان می دهد و برای صفحاتی که اطلاعات قدیمی دارند رتبه ی خوبی در نظر نمی گیرد. به علاوه این الگوریتم صفحه های قدیمی را حذف می کند و صفحات سایت های جدید را جایگزین می کند.

  • الگوریتم کبوتر (Pigeon)

الگوریتم کبوتر چگونه کار می کند؟

الگوریتم کبوتر در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. این الگوریتم اعتبار دامنه، لینک سازی اصولی و محتوای با کیفیت را بررسی می کند. الگوریتم کبوتر از آن دسته الگوریتم ها است که رتبه بندی گوگل را انجام می دهد و سبب بهبودی سئو سایت می شوند. الگوریتم Pigeon بر روی گوگل مپ اثر مستقیم می گذارد و در واقع مشخص می کند که کاربر در چه موقعیت مکانی قرار دارد تا نزدیک ترین نتیجه را به کاربران نشان دهد. این الگوریتم علاوه بر این ها باعث رشد کسب و کارهای محلی می شود، برای مثال اگر فردی آدرس بانک یا اداره ایی را سرچ کند، گوگل نزدیک ترین مکان ها را برای او نمایش می دهد‌.

  • الگوریتم YMYL

الگوریتم YMYL در سال ۲۰۰۴ در ماه مارس منتشر شد و عناصر مرتبط با سلامتی و پول کاربران را بررسی می کند. YMYL مخفف کلمه ی Your Money Or Life می باشد که معنی آن، اهمیت پول و سلامتی مخاطبان است. الگوریتم YMYL از الگوریتم های مهم گوگل به شمار می رود که باعث بهبود بخشیدن به هزینه های کاربران می باشد. گوگل انتشار محتواهای با کیفیت را از فاکتورهای مهم امنیت و ثبات مالی کاربران می پندارد و حوزه هایی که الگوریتم YMYL بر اساس این فاکتور بررسی می کند شامل، اخبار و رویدادها، موضوعات مرتبط با دولت، قانون و حقوق معدنی، توصیه های مالی، توصیه های پزشکی، اطلاعات محصول یا خدمات و اطلاعات مرتبط با افراد می شوند. این الگوریتم محتواهایی را مورد بررسی قرار می دهد که مستقیما با زندگی و وضعیت اقتصادی مخاطبان در ارتباط است.

  • الگوریتم فلوریدا (Florida)

گوگل در سال ۲۰۰۴ الگوریتم فلوریدا را منتشر کرد و وظیفه ی آن را بررسی لینک سازی اصولی و استفاده از کلمات کلیدی معرفی کرد. کارشناسان سئو به کمک نحوه عملکرد این الگوریتم تکنیک های افزایش ترافیک سایت و افزایش نرخ کلیک را در سایت ها پیاده می کنند. لینک سازی اصولی هدف اصلی الگوریتم فلوریدا است تا نرخ پرش را کاهش دهد.

بیشتر بدانید سئو تکنیکال چیست و اجرای آن چه ضرورتی دارد؟

  • الگوریتم بوستون (Boston)

از جمله الگوریتم های جدید الگوریتم بوستون است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. بررسی کیفیت محتوا و نوع عملکرد صفحات سایت از وظایف این الگوریتم است. الگوریتم بوستون مطالب را ماهانه بررسی می کند و دوست دارد تا شما محتوایی با کیفیت تولید کنید تا عملکرد کلی سایت تان خوب باشد.

  • الگوریتم کافئین

گوگل در آگوست سال ۲۰۰۴ الگوریتم کافئین را منتشر کرد. این الگوریتم محتوا و زیر ساخت های سایت را بررسی می کند و به طور کلی با الگوریتم های رتبه بندی گوگل تفاوت دارد. بررسی Page layot، زیر ساخت سایت و محتواهای کاربردی از دیگر وظایف این الگوریتم می باشد. در صورتی که محتواهای قدیمی سایت تان را بروزرسانی و آنها را بهینه نکنید، الگوریتم کافئین صفحه را در رتبه های پایین تری قرار می دهد‌.

  • الگوریتم موش کور

الگوریتم موش کور چگونه کار می کند؟

الگوریتم موش کور در سال ۲۰۱۶ منتشر شد که میزان کیفیت محتوا، کیفیت لینک ها و بک لینک های سایت را مورد بررسی قرار می دهد. کارشناسان این حوزه معتقدند که این الگوریتم برای بهبود نتایج محلی ساخته شد، اما گوگل این الگوریتم را به طور رسمی نمی شناسد. بعد از روی کار آمدن الگوریتم موش کور کسب و کارهای محلی رتبه خوبی کسب کردند و کاربران توانستند کسب و کارهای نزدیک خودشان را راحت تر بیابند. این الگوریتم نسخه ی پیشرفته تر الگوریتم کبوتر است و جستجوهای محلی دقیقی را نشان می دهد.

  • الگوریتم Intursive Interstitial Penalty

الگوریتم Intursive Interstitial Penalty میزان تبلیغات در صفحه های سایت را بررسی می کند و در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. گاهی اوقات کاربر بعد از ورود به سایت تبلیغات غیر ضروری می بینند که باعث ایجاد یک تجربه کاربری ضعیف است. به همین دلیل این الگوریتم برای بهبود کیفیت تجربه کاربری ایجاد شد. وب سایت هایی که در صفحات شان تبلیغات زیادی بکار می برند و مخاطب را از محتوای اصلی دور می کنند، توسط این الگوریتم جریمه می شوند.

آیا می دانید مدت زمان لازم برای سئو سایت چقدر است؟

  • الگوریتم فرد (Fred)

سال ۲۰۱۶ زمان انتشار الگوریتم فرد بود. الگوریتم فرد وظیفه ی بررسی کیفیت محتوا، بک لینک ها، تبلیغات و میزان تعامل کاربران را بر عهده دارد. الگوریتم Fred یکی از بهترین الگوریتم ها در سئو می باشد که اگر سایتی عملکردی ضعیف داشته باشد به آن رتبه ی کمی بدهد. این الگوریتم صفحاتی را که بیش از اندازه تبلیغ نمایش می دهند جریمه می کند. مواردی دیگر که الگوریتم فرد آنها را نامناسب می داند، محتواهای غیر کاربردی و کوتاه، بک لینک های بی کیفیت و غیر معتبر و عدم برقراری تعامل کاربران با محتوا است.

  • الگوریتم هیلتاپ (Hilltop)

الگوریتم Hilltop در سال ۲۰۱۶ برای بررسی لینک های موجود در سطح وب منتشر شد. این الگوریتم از جمله موثرترین الگوریتم های محسوب می شود. الگوریتم هیلتاپ در بهینه سازی سایت ها مستقیما اثر می گذارد و با توجه به لینک های موجود در سایت، سایت های مرجع را می شناسد. این الگوریتم به صفحاتی که لینک های معتبر دریافت می کنند رتبه و امتیاز بهتر می دهد. لینک سازی اصولی و بک لینک های معتبر اقدامات مورد پسند الگوریتم Hilltop هستند.

  • الگوریتم Mobilegeddon

الگوریتم mobilegeddon چگونه کار می کند؟

الگوریتم Mobilegeddon یکی از بروزترین الگوریتم های رتبه بندی گوگل می باشد که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این الگوریتم بررسی می کند تا سایت ها برای دستگاه های موبایل واکنش گرا باشند، یعنی سایت هایی که در موبایل نمایش داده نمی شوند حذف می شوند. هدف گوگل از این الگوریتم افزایش تعامل و راحتی کاربرانش است. به علاوه الگوریتم موبایل گدون می پسندد که سایت ها بارگذاری سریعی داشته باشند.

  • الگوریتم پیج رنک (Page Rank)

بررسی کیفیت لینک های سایت بر عهده ی الگوریتم پیج رنک می باشد. این الگوریتم در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و در ابتدا وب سایت ها را بر اساس میزان کیفیت لینک هایشان رتبه بندی می کرد. اما در حال حاضر از ساخته شدن بک لینک های اسپم و بی کیفیت جلوگیری می نماید.

  • الگوریتم ونیز (Venice Algorithm)

الگوریتم ونیز در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و شروع به فعالیت کرد. از این الگوریتم برای بهبود جستجوهلی محلی استفاده می شود و محتواهای باکیفیت و بهینه سازی اصولی سایت ها را بررسی می کند.

همچنین بخوانید : هزینه سئو سایت وردپرسی چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

  • الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی بررسی درج محتوای غیرتکراری را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد. الگوریتم دزد دریایی یا همان Pirate سعی بر این دارد که وب سایت ها محتواهایی باکیفیت و منحصر بفرد تولید کنند. این الگوریتم سایت های محتوای تکراری را دچار افت رتبه می کند.

  • الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layou در ۲۰۱۲ منتشر شد و میزان تبلیغات در سایت ها را بررسی می کند. همانطور که می دانید تبلیغات زیاد در سایت ها بر خلاف قوانین گوگل است و بالعکس ارائه محتواهای سریع و کاربردی هدف اصلی گوگل است. گوگل با منتشر کردن این الگوریتم وب سایت های متخلف را شناسایی و جریمه می کند.

مقالات مرتبط
همه چیز درباره تیزر تبلیغاتی سه بعدی
تبلیغات اینترنتی
farhadi

تیزر تبلیغاتی سه بعدی

منظور از تیزر تبلیغاتی سه بعدی، یک ویدیو یا انیمیشن کوتاه است که با استفاده از آیکون‌ها و تصاویر گرافیکی، یک محصول، سرویس یا یک

لیست شرکت های موشن گرافیک
تبلیغات اینترنتی
Hossein Karimzadeh

بهترین شرکت های موشن گرافیک

در این مقاله با بررسی شرکت های موشن گرافیک همراه شما هستیم. موشن گرافیک، هنری است که با استفاده از ترکیب هنرهای بصری و تکنولوژی،

اهمیت موسیقی در تیزرهای تبلیغاتی
عکاسی و فیلمبرداری تبلیغاتی
Hossein Karimzadeh

اهمیت موسیقی در تیزرهای تبلیغاتی

امروزه اهمیت موسیقی در تیزرهای تبلیغاتی برای همگان مشخص شده است، در زمانی که با ویدیوها درگیر هستیم یکی از عوامل کلیدی برای تاثیرگذاری بهتر

Telegram
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

فهرست مطالب

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x